Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä osallistu firman pikkujouluihin?
Taas lähestyy pikkujouluaika ja muut alkaa olla innoissaan ja sitten on tämä yksi joka ei taaskaan aio tulla paikalle.
Mitä te ajattelisitte tällaisesta? En oikein tiedä syytä että miksi ei tule.. Alkoholia ei käytä mutta voisi kai sitä syömään tulla ym. Ja poistua sen jälkeen. Miksi pitää jättää kokonaan väliin?
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mennyt kun ei kutsuttu.
Ja järjestelyistä vastasi luottamusmies (=työntekijöiden edustaja), joka tökeröllä tavalla yritti vielä salailla pikkujouluja minulta.
Tuohon asti olin siinä käsityksessä, että firman maksamiin osaston yhteisiin juhliin pitää kutsua kaikki osaston työntekijät, mutta näköjään olin väärässä. Näköjään on ihan ok jättää yksi henkilö ulkopuolelle.
Ja tarkennukseksi: en ole mikään känniörveltäjä, että sen vuoksi olisin jäänyt ilman kutsua.
Aika kolauksena tuo tuli, että ainoana jäin ulkopuolelle. No, nyt tiedän mitä tämä henkilö minusta ajattelee (mairean hymynsä takana).Olet varmaan vuokratyöntekijä tai muuten eri firman leivissä kuin muut? Tai olit jo irtisanoutunut? Muuten tuo on syrjintää ja sun pitää hoitaa se asia.
Minua ei myöskään kutsuttu tiimipäiville koska olin jo irtisanoutunut ja tein töitä irtisanomisajalla vielä.Ei johtunut noista syistä. Olen osastomme toiseksi pitkäaikaisin työntekijä (meillä ei ole vuokratyövoimaa, kaikki ovat talon omia työntekijöitä) ja toistaiseksi voimassa olevassa työsuhteessa. En siis myöskään ole irtisanoutunut.
Kenelle olisin valittanut? Sille luottamusmiehelle, joka pikkujouluja puuhasi ja jätti minut ulkopuolelle? :)
Eipä se valittaminen muutenkaan mitään olisi hyödyttänyt. Korkeintaan olisivat joutuneet kutsumaan minut - ja miksi olisin mennyt juhliin, joihin minua ei haluta?
Ajattelen ennemminkin niin, että tekivät palveluksen, nyt tiedän ettei seuraani kaivata.
Toisaalta taas kyllä aikuisten pitäisi pystyä tulemaan toimeen, vaikkeivät jostain syystä jostakin henkilöstä pidä.
Kiusaamistahan tuo on, kyllä minä sen ymmärrän. Mutta ei sille mitään oikein voi tehdä.
Luottamusmies järjestää pikkujoulut, kuulutko liittoon? Ei yllätä jos ay-aktiivi on sitä mieltä että työnantajan kustantamat pikkujoulut onkin vain liiton jäsenille.
Sitä(kään) tuskin kiinnostaa viettää aikaa työporukan kanssa silloin, kun siitä ei makseta.
Kohta alkaa meidänkin työpaikalla painostus pikkujouluihin osallistumisesta ja todellakin haluan skipata ne, etenkin, kun firma maksaa vain osan kuluista. Ei palkkaa ja sitten pitää vielä itse maksaa siitä ilosta, että näkee samat naamat kuin työpaikalla... ei kiitos.
Menee sikailuksi ja kummiski tulee annettua peppua taas. En viitti olla jakorasiana enää..
Kannattaa katsoa ehkä peiliin ja miettiä miksi tämä yksi ei halua viettää aikaa teidän kanssa.
Ap:n kirjoitustyylistäkin paistoi läpi että pidetään jonkinlaisena silmätikkuna/työpaikkakiusauksen kohteena
Niin vittumainen ilmapiiri ettei tee mieli osallistua mihinkään ylimääräiseen.
Tiedän kyllä että sekin aiheuttaa närää.
Mua on jo kaikki osaston äijät raapassu vuosien varrella. Ei siis innosta.
En osallistu, sillä ovat usein niin kehnosti järjestetty.
-Alkamisjankohta on mietitty johtoryhmää ajatellen. Osa meistä työmuurahaisista on vielä töissä hyvän aikaa kun kemut alkavat.
-Ruoka on usein loppunut kesken, erityisruokavalioita ei ilmoituksesta huolimatta huomioitu tai ruoka onkin ollut vain jokin pieni koktailpala, josta jää nälkäiseski. Ja jos oman työvuoron päätyttyä saavut paikalle, ruokaa ei välttämättä ole enää saatavilla.
-Ohjelma on usein jotain johtoryhmän insidevitsejä ja kehnoja näytelmiä.
-Drinkkiliput jakautuvat siten, että tavallinen duunari saa kaksi ja johtoryhmällä ja "paremmalla väellä" niitä on rajattomasti.
-Lisäksi inhoan teemapukeutumista! Ei huvita hankkia joka vuosi uutta naamiaisasua.
Mä en halua tuhlata rahojani lapsenvahtiin työpaikan pikkujoulujen vuoksi. Sanoin nytkin kyllä jo hyvissä ajoin etten ole tulossa, koska en saa lapsenvahtia. Käytän työstä saatavat vähäiset rahat mieluummin vaikka siihen, että pääsen ulos syömään tai teatteriin ystävieni kanssa. Työkaverit eivät ole ystäviäni.
21-vuotias, työskennellyt firmassa 2 vuotta ja käynyt yksissä pippaloissa, joihin menin suoraan töistä, koska olin tietysti sinä päivänä iltavuorossa. Ruoat oli aika lailla syöty, kun saavuin paikalle, eli sain lautaselleni muiden jämät. Istuin kohteliaisuudesta alas tunniksi, minkä jälkeen lähdin vähin äänin kotiin nukkumaan. Toiste en mene, ehkä sitten joskus jonkin toisen duunipaikan juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Oon itsekin aika introvertti outsideri, mutta sen vaan totean, että tämä täällä vallitseva asenteenne ei kyllä osakkeitanne nosta, ei millään saralla, älykkyydessä, mukavuudessa, jne. "Mulla on elämä!" Ihan kuin muilla ei olisi. "Muut on idiootteja ja en haluu tavata niitä!" Ja sinä olet oikein ihana... "Ihan typeriä tapahtumia!" Ja sä oot tietenkin vaan ihan liian fiksu?
Ei hirveästi paranna sitä ennakkoluuloa ylimielisyydestä tai "se ei varmaan tykkää meistä".
Sinänsä sillä ei ole väliä, tuleeko vai eikö tule. Toki se joskus henkilökohtaisesti harmittaa, että parhaat työtoverit eivät tule, mikä sitten saa itseni näyttämään epätavallisen kummajaiselta siellä.
Jos mä hoidan työasiat asiallisesti riippumatta siitä pidänkö henkilöstä vai en, niin sen pitäisi riittää. Siitä mulle palkka maksetaan. Jos mun työkaverit on juoruilevia ääliöitä, eikä juoruilu kiinnosta minua, niin ei hekään minun seuraani kaipaa, kun olen kaiken lisäksi "huumorintajuton". Työkaverit kun ei ymmärrä huumoriksi mitään ellei ensin sano "ootteko kuulleet tän/mulla on hyvä vitsi". Miksi siis menisin pikkujouluihin kun en pidä niistä ihmisistä, eikä hekään mun seuraa erityisemmin kaipaa, tuskin ne yhtäkkiä pikkujouluissa lopettaa sen selän takana haukkumisen tai ymmärtävät huumoriksi muutakin kun ne iänikuiset alapäävitsit tai jopa tiettyjä ihmisryhmiä loukkaavat jutut.
Siellä käy vaan kaikki perseennuolijat ja minä en kuulu siihen sakkiin.
Olen aika nuori ja nyt ensimmäistä kertaa sillä tavalla vakituisessa työsuhteessa että osallistun myös pikkujouluihin.. Olen menossa mutta täytyy myöntää että kovin innoissani en ole. Meitä on pienehkö työyhteisö, n kymmenen henkeä + muutama joista toinen vaihtoi työpistettä tämän vuoden aikana ja toinen eläköityi. Pelkona on että varsinkin tuo eläkkeelle jäänyt ehtii aloitella jo päivällä ja kun me muut käytännössä suoraan töistä lähdetään ruokapaikkaan niin hän on jo seipäät. Illan viihdyke ei myöskään ole ihan minun makuista mutta onneksi olemme kaverin kanssa sopineet että poistutaan väliajalla jos ei huvita enää jäädä. Missään nimessä en ole jatkamassa iltaa tuolla porukalla enää sovitun ohjelman jälkeen.
Jätän osallistumatta, koska en halua käyttää rahaa takseihin ja julkiset kulkee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä pikkujouluista kieltäytyvät ovat ekana jonossa ulospotkittavien listalla. Sori, mutta näin se vain menee. Jos ei ole valmis tekemään mitään työyhteisön hengen eteen ja vaan lusmuilee, niin ei ole kovin kummoinen työpanos annettavana yritykselle.
Aika toksinen ilmapiiri. Ehkä he olivat onnekkaita kun pääsivät pois.
Vierailija kirjoitti:
En mennyt kun ei kutsuttu.
Ja järjestelyistä vastasi luottamusmies (=työntekijöiden edustaja), joka tökeröllä tavalla yritti vielä salailla pikkujouluja minulta.
Tuohon asti olin siinä käsityksessä, että firman maksamiin osaston yhteisiin juhliin pitää kutsua kaikki osaston työntekijät, mutta näköjään olin väärässä. Näköjään on ihan ok jättää yksi henkilö ulkopuolelle.
Ja tarkennukseksi: en ole mikään känniörveltäjä, että sen vuoksi olisin jäänyt ilman kutsua.
Aika kolauksena tuo tuli, että ainoana jäin ulkopuolelle. No, nyt tiedän mitä tämä henkilö minusta ajattelee (mairean hymynsä takana).
Todella tökeröä ja työpaikkakiusaamiseksi luettavaa.
Tykkää varmaan viettää vapaa-aikaa mieluummin oman perheen tai ystävien kanssa?
Hyvässä työyhteisössä ymmärretään ihmisten erilaisuus. Jos ei vaan ole juhlijatyyppi ja haluaa jäädä pois firman pippaloista niin kyllä sen pitäisi olla ok muille.
En ajattele hänestä mitään. Miksi ajattelisin?
Jotkut haluaa olla kaiken vapaa-aikansa työkaverien kanssa.
Minut raiskasi työtoveri pikkujoulujen jälkeen, joten ei ole hirveästi ollut fiilistä enää mennä firman pikkujouluihin.
-mies