Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.
Kukaan kolmesta lapsestani ei hyväksynyt pulloa.
Oma vikasi kun et ole opettanut. Vanhemmat päättävät - ei lapset. Sitähän täällä toitotetaan. Entä jos sinulta ei olisi tullut maitoa - olisivatko kuolleet nälkään? Vai olisitko hankkinut sijaisimettäjän?
Veikkaan, että riittävän nälkäinen vauva hyväksyy pullon.
Kyllä minun lapseni saa ihan parasta ruokaa kätevimmästä käyttöliittymästä. Sun lapsellesi sitten voi välttää vähän vähempikin.
JA on jo vauvana niin jääräpäinen että mieluummin kuolee nälkään kuin hyväksyy korvaavan vaihtoehdon? Onnea murrosikään.
Miksi hitossa minä alkaisin tuputtaa pulloa vauvalle, kun on kaksi toimivaa tissiä? Siksi että sinä netissä niin vaadit? Sori vaan, ei tule kauppoja.
Älä sitten tunge itseäsi ja eritteitäsi väkisin ravintoloihin imetysaikana. Jos lyhyenä imetysaikana on pakko päästä ravintolaan tai lapselle ei voi pulloa antaa, kyllä ihmisellä on silloin joku ruuvi löysällä ja sinne mennään hakemaan vain huomiota. "katsokaa kaikki, huomiota huomiota hoo!"
ps. Vai oletko niitä hörhöjä jotka imettää lasta 20 vuotta.
Äiti haluaa esitellä rintojaan kun niissä kerrankin on täytettä. Sitten taas teepussit loppuelämän. Ymmärrän tuon halun esitellä.
Uskomatonta tämä sydämettömyyden ja kylmyyden määrä tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ravintolaan saa mennä vaatteessa, joka paljastaa suurimman osan tisseistä? Miten vauvan tissiruokailusta kuuluu kovaääninen lussutus, mutta pulloruokailusta ei? Haiseeko rintamaito voimakkaammim kuin korvike? Eivätkö vauvat röyhtäile pullomaidon jälkeen? Eikö nälkäisen vauvan huuto haittaa enemmän kuin imetys? Saako aikuinen maiskuttaa ruokaa äänekkäästi ravintolassa? Miksei voi keskittyä omaan ruokaansa?
Omaan ruokailuunsa ei voi keskittyä siksi, että aina välillä löytyy näitä löyhäpäitä, jotka tissit vilkkuen imettävät. He tuntuvat saavan siitä kiksejä omaan pieneen elämäänsä. En mene ravintolaan syömään nähdäkseni jonkun tissiäidin vauvansa kanssa. Itsekin olen imettänyt, mutten koskaan tuntenut tarvetta tehdä niin kaikkien nähden. Minulla ei olekaan tissit vaan rinnat:D Ja kauniit sellaiset edelleen:D
Aikuistuisit jo!
Saa imettää! Ei mitään ongelmaa. Nää köyhät mt-ongelmaiset jankkaajat on kotona mikropizzaansa jyrsimässä kuitenkin, ei ne edes tiedä mitä ravintoloissa tapahtuu.
Ei jumalauta, vauva tarvitsee ruokaa siinä missä sinäkin.
Että kun toivon että te pikku lapsettomat kitisijät kenestä tissin näkeminen on niin ällöttävää, toivoisin ravintolan olevan niin täynnä, että joudun istumaan samassa pöydässä kun imetän lastani :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ravintolassa ei saa syödä omia eväitä.
Kumma kun ne tarjoilijat kuitenkin lämmittävät sen lapsen purkkiruuan/korvikepullon. Ja minun käyttämissä ravintoloissa lapsen ruoka on aina tuotu ravintolan lautasella kera ruokalapun ja lusikan.
Voi että kun löytyy näitä ammattitaidottomia työntekijöitä, jotka kehtaavat uhmata ravintolan sääntöjä. Vai oisko sittenkin sinunlaisiasi ahdasmielisiä ihmisiä.
Missä ravintoloissa mahdat käydä, kun edes Kämpissä ei ole tällaista palvelua?
Ei kyllä ole soveliasta esim. hienossa ravintolassa ottaa niitä tissejä esille imetyksen varjolla eikä muutenkaan esitellä rintavarustusta. Tilannetajun käyttö on sallittua sekä maalaisjärki.
Kyllähän toki lapsi pitää ruokkia ja kyllä jossain esim. kahvilassa voi mielestäni imettää kunhan ei näytä niitä tissejään kaikelle kansalle oikein tarkoituksella. On aivan eri asia imettää niin että pitää esim. sitä vauvan rättiä tms "suojana" ja on vaikka vähän sivummalla olevassa pöydässä. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa eikä kenenkään äidin tarvitse mennä mihkään pieneen vessakoppiin piiloon. Minulle imetys on luonnollinen asia enkä saa kohtausta. Aina jos näen vauvan niin saan vain hymyn huulille :)
Aina löytyy näitä yliherkkiä naputtajia joidenka mielestä äiti ja vauva ei saa poistua imetyksen takia sieltä kotoa ollenkaan kun se imetys on olevinaan niin ällöä ja vauvat itkee tms. Tällaisilla ihmisillä on ongelma korvien välissä eikä heistä kannata välittää. Jos jotakin ihmistä häiritsee todellakin niin paljon vauvan ruokinta jo ajatuksena niin voi katsoa vähän peiliin. Vauvat pitää ruokkia ja imetyksellä on muitakin tärkeitä rooleja kuin pelkkä ruokkiminen. Vauva tarvitsee sitä ja minusta on väärin yrittää tehdä siitä väkisin mahdollisimman vaikeaa äidille käskemällä menemään autoon tai vessakoppiin tai pysymään kotona. Aivan naurettavaa. Jos sinulla on ongelma, pysy itse sisätiloissa ja kulje öisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ruokin vauvani tuttipullolla, jos hänelle sattui nälkä julkisella paikalla. Miksi tätä vaihtoehtoa ei tunnu olevan olemassakaan monella? Siinä pullossa voi ihan yhtä hyvin olla äidinmaitoa kuin korvikettakin. Vauvan syöttäminen pullolla ei ole mitenkään loukkaavaa tai irvokasta ja sopii kyllä siihen ravintolapöytäänkin.
Kukaan kolmesta lapsestani ei hyväksynyt pulloa.
Oma vikasi kun et ole opettanut. Vanhemmat päättävät - ei lapset. Sitähän täällä toitotetaan. Entä jos sinulta ei olisi tullut maitoa - olisivatko kuolleet nälkään? Vai olisitko hankkinut sijaisimettäjän?
Veikkaan, että riittävän nälkäinen vauva hyväksyy pullon.
Kyllä minun lapseni saa ihan parasta ruokaa kätevimmästä käyttöliittymästä. Sun lapsellesi sitten voi välttää vähän vähempikin.
JA on jo vauvana niin jääräpäinen että mieluummin kuolee nälkään kuin hyväksyy korvaavan vaihtoehdon? Onnea murrosikään.
Pitänee itse sitten kauhulla odottaa lapsen murkkuikää. Vauvana kelpasi vain pullo, ei tissi vaikka päällään olisin seissyt. Ei auttanut vaikka kuinka nälkä oli.
En ole koskaan törmännyt julkisesti imettävään joka olisi sen tissin pöydälle iskenyt. Hienovaraisesti ovat saaneet ruokittua vauvansa ketään häiritsemättä. Tsempit imettäville, myötätuntoni on teidän puolella!
Täytyy osallistua itsekin keskusteluun.
1. Jos menen ravintolaan, menen sinne sen takia, että haluan nauttia hyvästä ruoasta, ehkä rauhallisesta taustamusiikista, ja muutenkin siitä tunnelmasta mikä siellä vallitsee.
Valitettavasti tosiasia on se, että, jos viereisessä pöydässä äiti imettää vauvaansa, en todellakaan halua kuulla mitään oksettavia maiskutusmässytys-ääniä.
Joku varmaan ihmettelee, miten se voi ällöttää, itse ihmettelen, ketä se ei ällöttäisi?
Vaikka se onkin niin h*lvetin luonnollista, ei mielestäni ole sopivaa vetää sitä tissiä tiskiin ja imettää kun muut ihmiset yrittävät syödä.
Se on yhtä oksettavaa, kuin ihminen joka söisi räkää , tai muuta vastaavaa, vaikka olisi kuinka -luonnollista- !!!
2. Onko imettävän äidin pakko päästä ravintolaan, onko?
3. Onko tämä joku "me saamme imettää missä haluamme"- kampanja? Oikeasti. Tuntuu, että imettävät äidit tahallaan aiheuttaa häslinkiä sillä, että menevät paikkoihin jossa muut ihmiset eivät välttämättä halua imettämistä nähdä, ja sitten vetävät herneen nenään ja tekevät tyhmiä ja noloja aloituksia nettiin , kuinka on niin kamalan väärin käyttäydytty jos joku ei nyt vaan satu imettämisen lutkutuksen äänistä nauttimaan. Hyi! Sanon minä.
4. Pysykää te imettävät äidit kotona, jos ette kestä kritiikkiä siitä, että jotakuta ei välttämättä kiinnosta nähdä paisuneita nännejänne, tai jos olette jopa sen verran fiksuja, että käytätte harsoa, niin se helvetin lutkutus kyllä kuuluu ja se on liikaa!
Kiitos ja hei!
PS. Aion kyllä mainita, jos tulen vielä törmäämään tälläiseen ilmiöön asioidessani ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä ole soveliasta esim. hienossa ravintolassa ottaa niitä tissejä esille imetyksen varjolla eikä muutenkaan esitellä rintavarustusta. Tilannetajun käyttö on sallittua sekä maalaisjärki.
Kyllähän toki lapsi pitää ruokkia ja kyllä jossain esim. kahvilassa voi mielestäni imettää kunhan ei näytä niitä tissejään kaikelle kansalle oikein tarkoituksella. On aivan eri asia imettää niin että pitää esim. sitä vauvan rättiä tms "suojana" ja on vaikka vähän sivummalla olevassa pöydässä. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa eikä kenenkään äidin tarvitse mennä mihkään pieneen vessakoppiin piiloon. Minulle imetys on luonnollinen asia enkä saa kohtausta. Aina jos näen vauvan niin saan vain hymyn huulille :)
Aina löytyy näitä yliherkkiä naputtajia joidenka mielestä äiti ja vauva ei saa poistua imetyksen takia sieltä kotoa ollenkaan kun se imetys on olevinaan niin ällöä ja vauvat itkee tms. Tällaisilla ihmisillä on ongelma korvien välissä eikä heistä kannata välittää. Jos jotakin ihmistä häiritsee todellakin niin paljon vauvan ruokinta jo ajatuksena niin voi katsoa vähän peiliin. Vauvat pitää ruokkia ja imetyksellä on muitakin tärkeitä rooleja kuin pelkkä ruokkiminen. Vauva tarvitsee sitä ja minusta on väärin yrittää tehdä siitä väkisin mahdollisimman vaikeaa äidille käskemällä menemään autoon tai vessakoppiin tai pysymään kotona. Aivan naurettavaa. Jos sinulla on ongelma, pysy itse sisätiloissa ja kulje öisin.
Komppaan tätä
Tilannetajua tässäkin asiassa
On se vaan erikoista että joillakin on oikeasti lapsia kohtaan hirveän negatiivinen näkemys. Äiti ei saa poistua lastensa kanssa kotoa koska
1. Imetys on ällöttävää
2. Lapsi saattaa itkeä
Tästä päästään seuraavaan:
3. Myöskään taaperoiden kanssa ei saisi tulla koska meteli ja mahdollinen sotkeminen yms.
Parhaimmillaan nämä napisijat ovat sitä mieltä ettei minkään ikäisiä lapsia saa tuoda ravintolaan koska heidän ruokailu häiriintyy. Ravintolat ovat vain lapsettomille niih. Kukahan tässä on silloin itsekäs..?
Tilannetajua. En itsekään enää hienossa ravintolassa hyvällä katsoisi. En kuitenkaan kahvilassa tms. jaksa välittää ei minun elämäni siitä mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta tämä sydämettömyyden ja kylmyyden määrä tässä keskustelussa.
Hyvien käytöstapojen vaatiminenko on "kylmää" vai mikä?
Ravintiolassa ei käy ihmiset, joiden vauvat kuolisi nälkään jos ne eivät mene sinne julkiseen ruokapaikkaan imettämään.
Mun mielestä harson kanssa ok. Jos erillinen imetystila niin mielestäni se on hienovarainen vihjaus ravintolalta että siellä imetettäisiin. Kerran viereisessä pöydässä nainen otti molemmat rintansa ihan esille, se ei musta ole sopivaa
Huomionhakijoilta puuttuu yleensä normaalit käytöstavat. Nämä julki-imettäjät on juuri sitä porukkaa, varmasti ovat hakeneet huomiota kaikin mahdollisin keinoin myös ennen vauvaa.
Onneksi käytöstavat ja järjen omaavia ihmisiä on kuitenkin suhteessa enemmän, muutenhan koko yhteiskunta romahtaisi. Vaikka nykyään helposti saa vaikutelman, että kaikenlaiset huomionhakijat ja hölmöläiset muutenkin olisi enemmistönä, koska ne pitävät somessakin eniten mölyä... persut, julki-imettäjät ym moukat.
Imettävät äidit on ärsyttäviä asiakkaita. Ärsyttää ottaa tilausta tai viedä juomia kun yksi läväyttää tissit pöytään. Hyi vittu, oikeesti. T. Tarjoilija
Suomiäitylit eivät ymmärrä sitä, että esimerkiksi ulkomaalaisille turisteille tuo on todella vierasta ja vastenmielistä. Ette osaa siis imettää kotonanne ja lähteä sen jälkeen liikenteeseen? Tai hommata sitä hoitajaa ravintolakäynnin ajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Imettävät äidit on ärsyttäviä asiakkaita. Ärsyttää ottaa tilausta tai viedä juomia kun yksi läväyttää tissit pöytään. Hyi vittu, oikeesti. T. Tarjoilija
Tämä. Tai kun viet annosta niin tarjoilijaa mulkoillaan kuin suurtakin rikollista, kun pyhää toimitusta häiritään. T.toinen tarjoilija
Ei se imettäminen haittaa, mutta se että joku vaihtaa paskavaipan pöydässä on vähän erikoista. Olen todistanut tälläisen tilanteen onneksi vain kaksi kertaa.
Jos tila riittää, eristäkää pöytä tai pari sermillä, sinne pieni leikkinurkkaus vaikka kynistä, papereista ja vaikka junanradasta. Mitään ihmeellistä ei tarvita, mutta jos haluatte panostaa, seinään kiinnitettävät puiset pulmapelit kiinnostavat pitkään ja ovat pitkäikäisiä useista leikkikerroista huolimatta.
kerran oli yksi nainen nuori ja kaunis samassa pöydässä kebabbilassa ja alkoi imettää kysyin että saanko minäkin? sitten imin tissiä vähän aikaa siinä itsekin