Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Ei se ravintola mikään pyhä paikka ole etteikö sinne olisi asiaa äidillä ja vauvalla.
Itse tykkään välillä käydä ravintolassa syömässä vaihtelun vuoksi ja muutenkin poistua kotoa muuallekin kun lenkkireitilleni koiran ja vaunujen kanssa.
Muksukin tottuu ja nukkuu paremmin missä ja milloin vain kun ottaa mukaan eikä linnottaudu kotiin.
Vastustuskykykin kehittyy paremmin.
Itsekin olen pirteämpi ja rennompi kun en haahuile verkkareissa kotona hiukset sekaisin.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3014839/vastasyntynyt-mukana-ravintolas…
Mielensäpahoittajille luettavaa ja muillekin loukkaantujille 😉
Julkiset paikat ovat julkisia kaikille, vauvasta vaariin.
Paheksun julkijuoppoja. Ne ne vasta ongelmia tuovatkin. Ja ovat oksettavia, ällöttäviä, likaisia ja haisevat pahalle.
Norkoilevat ties missä hokemassa "anna euro".
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kivaa jos tulisin siihen viereiseen pöytään teikäläisiä tuijottamaan kun syötte?
Olisiko hieman häiritsevää ja kiusallista?Ja vielä kommentoisin että:
"Tuon ei kyllä kannattas syödä tuon annoksen jälkeen yhtään mitään kun on noin oksettavan näköinen muutenkin"
"Menisi lenkille eikä söisi noin paljon"
"Aivan hirveä läski, pysyisi kotona"
"Joku on tainnut kaataa koko hajuvesipullon päällensä"
"Hyi hemmetti kun haiseekin sitten niin pahalle että menee ruokahalu"
"Onpa ruma naama, aivan ällöttävä näky. Peitä itsesi ettei ruokahalu mene ihmisiltä"
"Etkö osaa hymyillä?"
"Älä juo noin paljon sitä viiniä, et osaa kumminkaan käyttäytyä ja olla huutonauramatta"
"Älä ryystä"
"Älä hörpi""Mikset ota minua huomioon kun olen tässä lähelläsi vaikkei edes tunneta?"
"Miksi taas räpläät sitä puhelintasi? Sulla on toinen mies/nainen, siksi räpläät sitä puhelintasi"
"Seuralaisesi selaa tinderiä"
"En halua nähdä persvakoasi enää koskaan"
"En halua nähdä enää ikinä päälläsi noin pientä toppia koska se ei ole oikean kokoinen sinulle"
"Tissit näkyy!!! Missä sun rintsikat muuten ovat?"
"Mä näen sun nännit paitasi läpi, en pysty syömään enää sen takia koska ne häiritsevät minua todella paljon"
"En pysty keskittymään kun tuolla sedällä on ruma paita"
"Onpa täällä paljon rumia ihmisiä. Joku naamaraja tarttis olla ettei mene ilta pilalle ja ruokahalu kokonaan"
"Naamasi on kuin laaman peräpukamat, peitä se. Ällöttävä näky"
Ajattelit sitten luetella tähän kaikki itseäi inhottavat asiat?!?
Tämä ketju koski IMETTÄMISTÄ RAVINTOLASSA, joten toki siihen aiheeseen tulee kommentteja, ei auta vaikka kuinka luettelet kaiken mahdollisen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitten voitaisi ehdottaa sellaisten erikseen ihan imetysravintoloiden perustamista näille ravintoloissa mieluiten imettäjille , niin tulisi tämäkin puute korjattua ja ne muut,he jotka haluavat vain käydä ravintolassa syömässä tai viettää siellä iltaa esim. viiniä omien ystäviensä kanssa ja seurassa nauttien , tietäisivät valita ne ravintolat kohteikseen, joissa ei imettäjiä sylivauvoineen olisi näköpiirissä ?
Kaipaavatko nuo imettäjät 'yleisöä' tuolle intiimille toimitukselleen, tulee heistä aina pakostakin mieleen...
Tai että raflat järkkäisi suojattuja pöytiä. Tämä ehdotus sai alapeukkuvyöryn huomionhakuisilta ammattivalittajilta ja mielensäpahoittajilta.
Koska äidit ja vauvat pitää teljetä koteihinsa etteivät ainakaan vuoteen liiku missään. Tai niin kauaksi aikaa kun lapsi on lähes teini
Taas yksi julki-imettäjä jolle on tasan kaksi vaihtoehtoa:telkeytyä kotiinsa vuodeksi tai mennä ravintolapöytään imettämään!
Tehän täällä vaahtoatte että me äidit käydään vain imettämässä ravintolassa emmekä syömässä kun kotona ei osata pysyä.
Käyn ravintolassa syömässä silloin tällöin ja jos vauvan on nälkä, niin tietenkin hänet rinnasta ruokin kun pullo ei kelpaa.
En anna ruokani jäähtyä vaan syön sen lämpöisenä kuten muutkin.
En mene vessaan tai poistu paikalta kesken ateriani josta olen maksanut.Ymmärrätkö sinä lainkaan mitä luet?
Kukaan ei ole sanonut, että ette osaisi kotona pysyä!
Imettäminen on se, mitä ette osaa kotona tehdä. Kotiin ei todellakaan tarvitse telkeytyä, mutta ravintolaan ei tarvitse lähteä törkyilemään!
Vierailija kirjoitti:
Kuka mielensäpahoittaja tai palstan ammattivalittaja on itse ollut vuoden kotona?
Poistumatta kotoaan kertaakaan yhtikäs minnekään?
Voi älykääpiö!
Etkö osaa muualle kotoasi poistua kuin ravintolaan imettämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitten voitaisi ehdottaa sellaisten erikseen ihan imetysravintoloiden perustamista näille ravintoloissa mieluiten imettäjille , niin tulisi tämäkin puute korjattua ja ne muut,he jotka haluavat vain käydä ravintolassa syömässä tai viettää siellä iltaa esim. viiniä omien ystäviensä kanssa ja seurassa nauttien , tietäisivät valita ne ravintolat kohteikseen, joissa ei imettäjiä sylivauvoineen olisi näköpiirissä ?
Kaipaavatko nuo imettäjät 'yleisöä' tuolle intiimille toimitukselleen, tulee heistä aina pakostakin mieleen...
Tai että raflat järkkäisi suojattuja pöytiä. Tämä ehdotus sai alapeukkuvyöryn huomionhakuisilta ammattivalittajilta ja mielensäpahoittajilta.
Koska äidit ja vauvat pitää teljetä koteihinsa etteivät ainakaan vuoteen liiku missään. Tai niin kauaksi aikaa kun lapsi on lähes teini
Taas yksi julki-imettäjä jolle on tasan kaksi vaihtoehtoa:telkeytyä kotiinsa vuodeksi tai mennä ravintolapöytään imettämään!
Tehän täällä vaahtoatte että me äidit käydään vain imettämässä ravintolassa emmekä syömässä kun kotona ei osata pysyä.
Käyn ravintolassa syömässä silloin tällöin ja jos vauvan on nälkä, niin tietenkin hänet rinnasta ruokin kun pullo ei kelpaa.
En anna ruokani jäähtyä vaan syön sen lämpöisenä kuten muutkin.
En mene vessaan tai poistu paikalta kesken ateriani josta olen maksanut.Ymmärrätkö sinä lainkaan mitä luet?
Kukaan ei ole sanonut, että ette osaisi kotona pysyä!
Imettäminen on se, mitä ette osaa kotona tehdä. Kotiin ei todellakaan tarvitse telkeytyä, mutta ravintolaan ei tarvitse lähteä törkyilemään!
Osaan minä kotonakin imettää mutta haluan myös ravintolassa käydä syömässä. Eikä tuo pieni ihminen katso aikaa eikä paikkaa milloin on soveliain aika nälälle.
Eikä imettäminen ole mitään törkeilyä vaan lapsen ruokkimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kivaa jos tulisin siihen viereiseen pöytään teikäläisiä tuijottamaan kun syötte?
"Tuon ei kyllä kannattas syödä tuon annoksen jälkeen yhtään mitään kun on noin oksettavan näköinen muutenkin"
"Onpa ruma naama, aivan ällöttävä näky. Peitä itsesi ettei ruokahalu mene ihmisiltä"
"Etkö osaa hymyillä?"
"Älä juo noin paljon sitä viiniä, et osaa kumminkaan käyttäytyä ja olla huutonauramatta"
"Älä ryystä"
"Älä hörpi""Mikset ota minua huomioon kun olen tässä lähelläsi vaikkei edes tunneta?"
"Miksi taas räpläät sitä puhelintasi? Sulla on toinen mies/nainen, siksi räpläät sitä puhelintasi"
"En halua nähdä enää ikinä päälläsi noin pientä toppia koska se ei ole oikean kokoinen sinulle"
"Mä näen sun nännit paitasi läpi, en pysty syömään enää sen takia koska ne häiritsevät minua todella paljon"
"Onpa täällä paljon rumia ihmisiä. Joku naamaraja tarttis olla ettei mene ilta pilalle ja ruokahalu kokonaan"
Tämä ketju koski IMETTÄMISTÄ RAVINTOLASSA, joten toki siihen aiheeseen tulee kommentteja, ei auta vaikka kuinka luettelet kaiken mahdollisen!
Niin. Mä voin kommentoida muita ihmisiä samalla tavalla kuin te kommentoitte imettämistä. Annoin esimerkkejä että miten sen voisin tehdä. Harjoittelin katsokaas tuota mielensäpahoittamista ja loukkaantumista muiden ihmisten tekemisistä ja ällöttävyyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka mielensäpahoittaja tai palstan ammattivalittaja on itse ollut vuoden kotona?
Poistumatta kotoaan kertaakaan yhtikäs minnekään?Voi älykääpiö!
Etkö osaa muualle kotoasi poistua kuin ravintolaan imettämään?
Tulikin mieleen että menenpäs tästä ravintolaan imettämään enkä tilaa itselleni lounasta ollenkaan. En edes kahvikupposta. Imetän aikani ja lähden kotiin :D
Käytte siis ravintoloissa jotta voitte mielenne pahoittaa ja loukkaantua imettämisestä jos sellaista sattuisi tapahtumaan näköpiirissänne?
Itse menen ravintolaan syömään ja vauva on mukana. Julkinen paikka on julkinen paikka ja kaikille avoin.
Jollakin on outo käsitys että äidit menevät ravintolaan imettämään ja lähtevät pois, tilaamatta itselleen mitään, eivät syö esim. lounasta tai nauti kupillista kahvia tai teetä.
Ei. Äidit imettävät vain ja ainoastaan ravintoloissa eivätkä missään muualla.
Itse ainakin tilaan joko lounaan tai kupin kahvia kun menen ravintolaan tai kahvilaan. Jos vauvan tulee tällä välin nälkä, niin en pakene paikalta vaan syötän hänet ja syön areriani tai juon kahvini loppuun rauhassa ennen kun jatkamme matkaamme esim kaupoille.
Eipä ole kukaan tullut kertaakaan valittamaan minulle asiasta, ei edes henkilökunta yhtikäs missään.
Taitavat osata ottaa huomioon sen, että kyseessä on pieni vauva ja omaavat hyvät käytöstavatkin, kun ovat vielä kysyneetkin maistuisiko toinenkin kahvikupillinen tai kenties jälkiruoka lounaan syötyäni.
Muista en tiedä mutta tapoihini ei vilauttelu kuulu eikä nämä ole mitkään maitotykit joilla ampuisin maitoa joka ilman suuntaan :D
Vaipat osaan vaihtaa vessassa. En tee sitä pöydässä.
Jospa itse opettelisitte ottamaan muut huomioon ja miettisitte vähän enemmän mitä suustanne päästätte.
Ja onko tämä tosiaan loukkaantumisen aihe jos äiditkin käyvät ravintoloissa vauvojen kanssa ja vastaavat vauvan nälkään rintaruokinnalla tai pullosta syöttämällä?
Yhtä lailla pulloruokittukin vauva röyhtäilee, kakkaa vaippaan, puklaa ja voi jopa puklata tuplasti enemmän kuin rintaruokittu vauva.
Tulee kyllä monista kommenteista sellainen kuva ettei äitejä ja vauvoja haluta nähdä missään, ettei tässä ole kyse ainoastaan julki-imettämisestä mikä pahennusta aiheuttaa.
Monia taitaa itseään tehdä mieli tissiä 😉
Vähän kokeilla täyteläistä tisulia ja ottaa iso nänni suuhun.
Typerät tissifanaatikot
Miksi menette sinne ravintolaan jos ei muuta tule kuin paha mieli?
Mielensäpahoittajat, kaikesta valittajat, paheksujat, loukkaantujat ja kukkahatut voisivat pysyä kotonaan neniään nyrpistelemässä jotta ihmiset saisivat ruokarauhan.
Miksi en saa syödä rauhassa ilman tuijottelijoita?
Sellaisen ap-naikkosen ei tarvitse mennä ravintolaan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Jollakin on outo käsitys että äidit menevät ravintolaan imettämään ja lähtevät pois, tilaamatta itselleen mitään, eivät syö esim. lounasta tai nauti kupillista kahvia tai teetä.
Ei. Äidit imettävät vain ja ainoastaan ravintoloissa eivätkä missään muualla.Itse ainakin tilaan joko lounaan tai kupin kahvia kun menen ravintolaan tai kahvilaan. Jos vauvan tulee tällä välin nälkä, niin en pakene paikalta vaan syötän hänet ja syön areriani tai juon kahvini loppuun rauhassa ennen kun jatkamme matkaamme esim kaupoille.
Eipä ole kukaan tullut kertaakaan valittamaan minulle asiasta, ei edes henkilökunta yhtikäs missään.
Taitavat osata ottaa huomioon sen, että kyseessä on pieni vauva ja omaavat hyvät käytöstavatkin, kun ovat vielä kysyneetkin maistuisiko toinenkin kahvikupillinen tai kenties jälkiruoka lounaan syötyäni.Muista en tiedä mutta tapoihini ei vilauttelu kuulu eikä nämä ole mitkään maitotykit joilla ampuisin maitoa joka ilman suuntaan :D
Vaipat osaan vaihtaa vessassa. En tee sitä pöydässä.Jospa itse opettelisitte ottamaan muut huomioon ja miettisitte vähän enemmän mitä suustanne päästätte.
Ja onko tämä tosiaan loukkaantumisen aihe jos äiditkin käyvät ravintoloissa vauvojen kanssa ja vastaavat vauvan nälkään rintaruokinnalla tai pullosta syöttämällä?
Yhtä lailla pulloruokittukin vauva röyhtäilee, kakkaa vaippaan, puklaa ja voi jopa puklata tuplasti enemmän kuin rintaruokittu vauva.
Tulee kyllä monista kommenteista sellainen kuva ettei äitejä ja vauvoja haluta nähdä missään, ettei tässä ole kyse ainoastaan julki-imettämisestä mikä pahennusta aiheuttaa.
Näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Etkö osaa hymyillä?"
"Älä ryystä"
Oletko keskustelupoliisi joka määrää millaisia kommentteja saa laitella?
On aika valtava ristiriita siinä että imetys on suositeltavaa ja parasta ravintoa pienelle vauvalle ja silti ajatellaan näin takapajuisesti. Äidit ja vauvat vaan neljän seinän sisälle. Suomessa ollaan (ja on syytä ollakin) huolissaan siitä että suomalaisia lapsia imetetään liian vähän. No, onko se joku ihme kun yleinen suhtautuminen äiteihin ja vauvoihin on tällaista?! Mun mielestä on tosi surullista että joku äiti antaa vauvalleen mieluummin julkisella paikalla sitä korviketta kuin imettää koska pelkää että joku mielensäpahoittaja tulee huomauttamaan jotakin.
Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa ja valittaa mutta tämä on kyllä sellainen aihe että en ymmärrä miten tästäkin voidaan saada ongelma aikaiseksi. Ne mielensäpahoittajat voisivat pysyä kotonaan ja poistua sieltä vasta kun oppii sietämään muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
On aika valtava ristiriita siinä että imetys on suositeltavaa ja parasta ravintoa pienelle vauvalle ja silti ajatellaan näin takapajuisesti. Äidit ja vauvat vaan neljän seinän sisälle. Suomessa ollaan (ja on syytä ollakin) huolissaan siitä että suomalaisia lapsia imetetään liian vähän. No, onko se joku ihme kun yleinen suhtautuminen äiteihin ja vauvoihin on tällaista?! Mun mielestä on tosi surullista että joku äiti antaa vauvalleen mieluummin julkisella paikalla sitä korviketta kuin imettää koska pelkää että joku mielensäpahoittaja tulee huomauttamaan jotakin.
Kaikesta sitä voi mielensä pahoittaa ja valittaa mutta tämä on kyllä sellainen aihe että en ymmärrä miten tästäkin voidaan saada ongelma aikaiseksi. Ne mielensäpahoittajat voisivat pysyä kotonaan ja poistua sieltä vasta kun oppii sietämään muita ihmisiä.
Nimenomaan näin ☝
Ensin pitää esitellä tissejä jotta saa miehen estoitta ja välittämättä paheksuuko joku vai ei.
Sitten ne tissit piilotetaan kun saadaan se mies napattua ja tullaan äidiksi, ettei kukaan paheksuisi.
Ja moni valitsee pulloruokinnan myös siksi koska eivät halua viharyöppyä niskaansa imettämisestä kuten imettämisen valinneet äidit saavat tänä päivänä ja aivan turhaan.