Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
1261/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kuullut muiden imettäessä maiskuttelua, sen sijaan ihan aikaihmisten syödessä kylläkin ja usein. Ja ryystämisen ääntä, kiroilua, äänekästä röyhtäilyä ja öykkäröintiä. Jos haluaa syödä ilman muita ihmisiä, voi pysyä kotona. 

Itse aikanani imettävänä äitinä inhosin julki-imetystä, mutta totesin lukemattomia kertoja, ettei julkisilla paikoilla vain ole yleensä vaihtoehtoa mennä syrjään. Jos meni vessaan, kohta siinä roikkuu joku ovenkahvassa ja hälyttää melkein henkilökuntaa avaamaan ovea, vaikka imetykseen menisi alle 10 minuuttia. Monet vessat ovat niin ahtaita, ettei niihin pysty menemään vauvan kanssa. Invavessat taas on tarkoitettu niitä tarvitseville ja niiden varaaminen imetykseen on silkkaa ihmisten kiusaamista. 

Samoin, en tykännyt imettää julkisesti, vaikka itse en yleensä edes huomaa, jos joku toinen imettää. Näitä kommentteja lukiessa muistan, miksi imettäminen oli niin hankalaa. Ja ei, en todellakaan halunnut viettää puolta vuotta sisätiloissa kotona. Ei sellainen ole terveellistä kenellekään.

Nimenomaan. Hulluksihan sitä tulee jos kotona on 24/7 eikä kävisi missään.

Mä en julki-imettänyt, en siis voinut imettää muutenkaan mikä harmitti itseäni, mutta kyllä sitä pulloruokintaakin jaksettiin mulkoilla paheksuvasti.

Luulenpa ettei ihmisiä oikeasti ärsytä se julki-imettäminen vaan se läsnäoleva vauva ylipäätänsä.

Eli taas joku todella visas julki-imettäjä!

Sinullako on tasan kaksi vaihtoehtoa:olla kotona 24/7 TAI julki-imettää ravintolassa!

Osaatko lukea?

Keneen sinä viittaa tuolla "Hulluksihan sitä tulee jos kotona on 24/7 eikä kävisi missään"?

Itseeni. Ja useimmiten ei ollu vauvalle hoitajaa.

Nuo hokemat kotona pysymisestä ovat täysin turhia ja typeriä. Lapsellista jopa.

Onko pakko tehdä kumpaakaan, imettää ravintolassa tai pysyä 24/7 kotona?

Minä kyllä lähdin kotoakin vauva-aikana, mutta ei ollut kertaakaan pakko mennä ravintolaan imettämään. Tuskin olen yliluonnollinen olento, jos pystyin siihen, pystyy kuka tahansa.

En tunne yhtäkään äitiä jotka varta vasten siksi menevät ruokaravintolaan että voivat siellä varta vasten imettää 😂

Syömään he sinne itse menevät vauvat mukana. Eivät imettämään.

Vierailija
1262/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo, että kakkaaminen ravintolapöydässä ei ole sallittua, kuten ei myöskään imettäminen. Julki-imettäjä vetää tästä johtopäätöksen, että iik! joku vertassi kakkaamista imettämiseen, vaikka näin ei tässäkään tehty!

Kerrottiin vain kahdesta ERILAISESTA tapahtumasta, joita kumpaakaan ei ole suotavaa tehdä ravintolapöydässä, mutta näitä ei VERRATTU TOISIINSA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ravintolaan SYÖMÄÄN.

En siksi että menen sinne IMETTÄMÄÄN.

Mistä olette saaneet päähänne että äidit menevät ravintolaan vain imettämään eivätkä syömään?

Koska somessa on annettu tälläinen kuva äideistä?

Vierailija
1264/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ei katsokaas ollut somea jonne tehdä julki-imetyksestä iso numero.

Kukaan ei taida muistaa aikaa ennen somea enää kun somesta on tullut normi?

Eikä sitäkään että julki-imettäjiä on ollut ennen somea?

Ihan kun tämä olisi täysin uusi juttu jota ei ennen ole ollutkaan.

Kun se on somessa ja netissä, se on totta

Vierailija
1265/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole ikinä kuullut muiden imettäessä maiskuttelua, sen sijaan ihan aikaihmisten syödessä kylläkin ja usein. Ja ryystämisen ääntä, kiroilua, äänekästä röyhtäilyä ja öykkäröintiä. Jos haluaa syödä ilman muita ihmisiä, voi pysyä kotona. 

Itse aikanani imettävänä äitinä inhosin julki-imetystä, mutta totesin lukemattomia kertoja, ettei julkisilla paikoilla vain ole yleensä vaihtoehtoa mennä syrjään. Jos meni vessaan, kohta siinä roikkuu joku ovenkahvassa ja hälyttää melkein henkilökuntaa avaamaan ovea, vaikka imetykseen menisi alle 10 minuuttia. Monet vessat ovat niin ahtaita, ettei niihin pysty menemään vauvan kanssa. Invavessat taas on tarkoitettu niitä tarvitseville ja niiden varaaminen imetykseen on silkkaa ihmisten kiusaamista. 

Samoin, en tykännyt imettää julkisesti, vaikka itse en yleensä edes huomaa, jos joku toinen imettää. Näitä kommentteja lukiessa muistan, miksi imettäminen oli niin hankalaa. Ja ei, en todellakaan halunnut viettää puolta vuotta sisätiloissa kotona. Ei sellainen ole terveellistä kenellekään.

Nimenomaan. Hulluksihan sitä tulee jos kotona on 24/7 eikä kävisi missään.

Mä en julki-imettänyt, en siis voinut imettää muutenkaan mikä harmitti itseäni, mutta kyllä sitä pulloruokintaakin jaksettiin mulkoilla paheksuvasti.

Luulenpa ettei ihmisiä oikeasti ärsytä se julki-imettäminen vaan se läsnäoleva vauva ylipäätänsä.

Eli taas joku todella visas julki-imettäjä!

Sinullako on tasan kaksi vaihtoehtoa:olla kotona 24/7 TAI julki-imettää ravintolassa!

Eihän ne muualla näy osaavan imettää, piruparat.

En osaakaan. Siksi olen ravintolassa 24/7...

Vierailija
1266/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään halua nähdä läskejä ravintoiloissa enkä baareissa ja silti ne ällötykset vaan niissä pyörivät. Hyi olkoon sitä ihran ja hien määrää mitä erittävät!!!!

Vierailija
1267/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan eroavaisuus siinä että someäiti laittaa julki-imetyksestään someen kuvan kun taas ei-someäiti ei laita ja tee asiasta numeroa?

Vierailija
1268/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetä missä haluat, mutta jotkut ovat silti sitä mieltä ettei se ole toisia kohtaan mukavaa. Et voi kontrolloida heidän mielipiteitään.

Vierailija
1269/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetä missä haluat, mutta jotkut ovat silti sitä mieltä ettei se ole toisia kohtaan mukavaa. Et voi kontrolloida heidän mielipiteitään.

Jep. Eikä kukaan pysty julki-imetystäkään kontrolloimaan vaikka aiheesta tekisi miljoona aloitusta.

Tämä on täysin typerää käden vääntöä.

Jos on epämukavaa, niin aina voi katsoa muualle.

Minä en käsitä sitä miksi on pakko jäädä tuijottamaan jos se kerta on epämukavaa jne?

Jos koen jonkin asian epämukavaksi, niin en sitä ainakaan tuijottamaan jää.

Vierailija
1270/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jää tuijottamaan itselleen epämukavia asioita?

En ainakaan minä jää....

Vierailija
1271/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somen myötä on myös mielensäpahoittaminen lisääntynyt.....

1272/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Saa toki, mutta vauvaa ei pidä tuoda sellaiseen ravintolaan, jossa aikuiset ruokailee, huoltoasemat ovat asia erikseen. 

Vierailija
1273/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä aiheesta on ihan turha keskustella. Viekää ne tissinne johonkin nurkan taa ja hoitakaa imetys pois alta. Typerä homma, itse äitinä en halua nähdä kenenkään imettävän julkisella paikalla.

Vierailija
1274/2693 |
30.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se liian vaikeaa katsoa muualle kun sitä imettävää äitiä.

Tämä on todella tyhjänpäiväinen keskustelu.

Mitä hyötyä tuommoselle imetysraivoamisella oikein on?

Mielipiteet ei oikeasti ketään kiinnosta. Ne ovat kuin perseenreikiä, jokaisella omansa.

Vierailija
1275/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei teidän itkeminen julki-imetyksestä mitään auta vaikka kuinka itkette siitä maailman tappiin asti.

Tämä on jo naurettavaa.

"Minä en halua sitä tätä tuota byhyy"

Voi kyynel....

Vierailija
1276/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää te valittajat itse kotonanne. Nyrpeitä rumia naamoja ei kukaan halua katsella ja pilaamassa useiden kymppien ruokailuani. En halua ketään natsia kyyläämään kun syön.

Miltä kuullostaa?

Et taida kaunokainen mennä ravintolaan ruokailemaan, kuten me rumanaamat, vaan menet sinne imettämään. Siinä on vissi ero. Me emme mene ravintolaan erittämään äidinmaitoa, vaan maksamamme aterian. Olisi ilo, jos hoitaisit imetyksen kotona, tai et ainakaan julkisessa ruokapaikassa.

Ei sitten tullut mieleen että äidit menevät itsekin ravintolaan syömään eivätkä varta vasten sinne imettämään ja maksavat ateriastaan?

Kyllä ihmisistä on sitten tullut ääliöitä tämän asian suhteen.

Kyllä, äideistä jotka menevät ravintolaan imettämään, on tullut ääliöitä. Ravintoloissa ei ole koskaan imetetty, koska se on aivan selvä asia normaaleille äideille ja muillekin. Turha normalisoida sitä, se ei ole normaalia ravintolassa, jossa on toisilleen ventovieraita ruokalilijoita.

Ravintoloissa on ennenkin imetetty. Aikaa ennen nettiä ja somea.

Et vain ole sitä huomannut ennen kun siitä on tehty NETISSÄ hirveä meteli.

Nykyään kun on hienoa laittaa kaikki tänne NETTIIN.

Olisiko tässä se pieni ero ennen ja nyt välillä?

ENNEN someaikaa tapahtunut julki-imetys vs NYT tapahtuva julki-imetys someaikana?

Ei ravintoloissa koskaan ennen ole imetetty. Mistä moinen käsitys.

Vierailija
1277/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se liian vaikeaa katsoa muualle kun sitä imettävää äitiä.

Tämä on todella tyhjänpäiväinen keskustelu.

Mitä hyötyä tuommoselle imetysraivoamisella oikein on?

Mielipiteet ei oikeasti ketään kiinnosta. Ne ovat kuin perseenreikiä, jokaisella omansa.

Tuntuu sinuakin kiinnostavan.

Vierailija
1278/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin minäkin vaihtaa menkkasiteeni pöydässä. Se on luonnollista eikä miehillä ole tuota vaivaa, niin mun täytyy saada tehdä se tasa-arvon takia.

Vierailija
1279/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli nähtyä ihan mega julki-imettäjä! Veti Rossossa tissit tiskiin vaikka vauvasta ei lähtenyt ääntäkään, nukkui rauhassa, mutta mamma päätti, että nyt haluaa vilauttaa ja tunki tissinsä väkisin vauvalle. Ainoa ääni mikä vauvasta lähti oli se, kun ei olisi halunnut mamman utaretta!

Vierailija
1280/2693 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhimoiset menkööt johonkin tosi-tv-ohjelmaan,

ei ravintolaan pilaamaan muiden ruokailua!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän