Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Kuka kiihottuu imetyksestä? Jospa vaan perverssit pysytte kotona vaan fantasioidenne kanssa ettei meidän normaalien ihmisten tarvitse yökötellä ja pilata omaa ruokailua takianne
Vältelkää ravintoloita ja kahviloita joiden ovessa on tarra tai juliste jossa lukee "tämä on hyvä paikka imettää".
Helppoa kun lukea osaa selvää Suomea ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ne rinnat ihan piilossa vain! Ei tartte sitä maidonlussutusta mainostella, kun muut yrittävät nauttia ateriastaan. Jos kerran on moinen nurkkaus tehty, niin eipä vaadi sinultakaan monta askelta siirtyä vauvan kanssa sinne rauhaan imettämään.
Näin se vain on katsottuna täältä oikealta. Kyllä sitä utaretta voi esitellä muualla kuin ravintolassa. Oikeasti nuo imetystä näyttelevät haluavat vain kiihottaa muita ravintolavieraita esittelemällä itseään!
Koko ravintolakäynti menee pilalle kun joutuu juoksemaan vessan eriössä tyydyttämässä itseään! Mutta siihenhän nämä imettäjät pyrkivät. Miksiköhän?
Minä niin nautin siitä tiedosta että joku vetää käteen vuokseni ravintolan vessassa kun ruokin lastani (sarkasmi)
Asiallisesti kirjoitetuille kommenteille alapeukutetaan ja asiattomille jopa hurrataan 👍
Vierailija kirjoitti:
Se ei vaan ole sopivaa. Eri asia joku vauvakahvila, mitä niitä on. Mutta ei sopivaa tavis ravintolaan.
Tavisravintoloissa käy taviksia ja tavismammat saattavat joskus jopa imettää vauvaansa omassa pöydässään ja suojautuneena. Taviskahviloissakin käy imettäjiä. Muuta ei suurimmaksi osaksi olekaan kun tavispaikkoja taviksille.
Onpa suuri juttu kuin julki-imetys. Vanha, väsynyt ja kulunut aihe kuten varmaan moni tästä aiheesta itseensä ottanut, mahdollisesti elämäänsä kyllästynyt kommentoijakin.
Provosoidutaan entisestään provosoidulla tavalla kirjoitetun kommentin myötä, koska provosoituminen on ainoa asia elämässä mistä jotain iloa ehkä saa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Eltaantuneen maidon haju, lussuttava ääni, röyhtäytysten ja pulautusten ääni, sekä paskan haju, sillä vauvat paskovat syötyään. En maksa kymmeniä euroja per nenä tämmöisestä "elämyksestä".
Jos et pysty pysymään kotona sitä hyvin lyhyttä aikaa, kun lapsesi imee tissiäsi pääasialliseksi ruoakseen, älä tee lapsia ollenkaan.
Sinäkin varmaan voit olla kotonasi kun niitä vauvoja nyt vain liikutellaan paikasta a paikkaan b ja jopa julkisilla kulkineillakin
La lähestyy ja edelleenkään tää mamma ei ole käynyt leffassa kertaakaan eikä missään ravintolassa syömässä. Vaateostoksista puhumattakaan.
Luultavasti olen kuskina synnytykseen saakka ja baareissa nauttimassa limsasta.
Epäkohteliaat ihmiset edes tuolia tarjoa koska käytöstavat, muiden huomioonottaminen ja välittäminen sekä hyvinvointi eivät kiinnosta ketään nyky-yhteiskunnassa joten näistä on turha teidänkään ketään moralisoida lainkaan ja väittää että vain julkisesti imettäjät ovat törkeää sakkia. Osaa ne muutkin olla.
Joten ei pelkoa siitä että vuoteen poistun neljän seinän sisältä minnekään kun kuskiksi en enää kerkeä. Olette turvassa minulta, vauvalta ja tisseiltä.
Vierailija kirjoitti:
Eltaantuneen maidon haju, lussuttava ääni, röyhtäytysten ja pulautusten ääni, sekä paskan haju, sillä vauvat paskovat syötyään. En maksa kymmeniä euroja per nenä tämmöisestä "elämyksestä".
Jos et pysty pysymään kotona sitä hyvin lyhyttä aikaa, kun lapsesi imee tissiäsi pääasialliseksi ruoakseen, älä tee lapsia ollenkaan.
Tämäkin litania on jo kuultu jossa koko homma tapahtuu mielikuvituksessasi.
Keksi jotain omaperäisempää, kopioija.
Pysykää te valittajat itse kotonanne. Nyrpeitä rumia naamoja ei kukaan halua katsella ja pilaamassa useiden kymppien ruokailuani. En halua ketään natsia kyyläämään kun syön.
Miltä kuullostaa?
Miksei valittajat ja kaikesta mielensä pahoittajat itse pysyttele kotona ettei maailma ole niin ahdistava ja ällöttävä?
Ei se ole vaikeaa ;)
Täällä äideille hoetaan ettei kotona pysyminen ole vaikeaa joten miksette tätä mantraa hokevat sitten itse pysy siellä kotona esimerkkinä muille ettei se ole vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ne rinnat ihan piilossa vain! Ei tartte sitä maidonlussutusta mainostella, kun muut yrittävät nauttia ateriastaan. Jos kerran on moinen nurkkaus tehty, niin eipä vaadi sinultakaan monta askelta siirtyä vauvan kanssa sinne rauhaan imettämään.
Näin se vain on katsottuna täältä oikealta. Kyllä sitä utaretta voi esitellä muualla kuin ravintolassa. Oikeasti nuo imetystä näyttelevät haluavat vain kiihottaa muita ravintolavieraita esittelemällä itseään!
Imtyksessä ei edelleenkään kukaan esittele mitään eikä kiihota ketään.
Junttimaista nähdä imetys tuollaisena toimintana
Lähde?
Tulikin yllättävä tarve lähteä Savoyhin paskomaan ja panemaan pitkin salia, nekin on luontaisia tomenpiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä kuullut muiden imettäessä maiskuttelua, sen sijaan ihan aikaihmisten syödessä kylläkin ja usein. Ja ryystämisen ääntä, kiroilua, äänekästä röyhtäilyä ja öykkäröintiä. Jos haluaa syödä ilman muita ihmisiä, voi pysyä kotona.
Itse aikanani imettävänä äitinä inhosin julki-imetystä, mutta totesin lukemattomia kertoja, ettei julkisilla paikoilla vain ole yleensä vaihtoehtoa mennä syrjään. Jos meni vessaan, kohta siinä roikkuu joku ovenkahvassa ja hälyttää melkein henkilökuntaa avaamaan ovea, vaikka imetykseen menisi alle 10 minuuttia. Monet vessat ovat niin ahtaita, ettei niihin pysty menemään vauvan kanssa. Invavessat taas on tarkoitettu niitä tarvitseville ja niiden varaaminen imetykseen on silkkaa ihmisten kiusaamista.
Samoin, en tykännyt imettää julkisesti, vaikka itse en yleensä edes huomaa, jos joku toinen imettää. Näitä kommentteja lukiessa muistan, miksi imettäminen oli niin hankalaa. Ja ei, en todellakaan halunnut viettää puolta vuotta sisätiloissa kotona. Ei sellainen ole terveellistä kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä kuullut muiden imettäessä maiskuttelua, sen sijaan ihan aikaihmisten syödessä kylläkin ja usein. Ja ryystämisen ääntä, kiroilua, äänekästä röyhtäilyä ja öykkäröintiä. Jos haluaa syödä ilman muita ihmisiä, voi pysyä kotona.
Itse aikanani imettävänä äitinä inhosin julki-imetystä, mutta totesin lukemattomia kertoja, ettei julkisilla paikoilla vain ole yleensä vaihtoehtoa mennä syrjään. Jos meni vessaan, kohta siinä roikkuu joku ovenkahvassa ja hälyttää melkein henkilökuntaa avaamaan ovea, vaikka imetykseen menisi alle 10 minuuttia. Monet vessat ovat niin ahtaita, ettei niihin pysty menemään vauvan kanssa. Invavessat taas on tarkoitettu niitä tarvitseville ja niiden varaaminen imetykseen on silkkaa ihmisten kiusaamista.
Samoin, en tykännyt imettää julkisesti, vaikka itse en yleensä edes huomaa, jos joku toinen imettää. Näitä kommentteja lukiessa muistan, miksi imettäminen oli niin hankalaa. Ja ei, en todellakaan halunnut viettää puolta vuotta sisätiloissa kotona. Ei sellainen ole terveellistä kenellekään.
Nimenomaan. Hulluksihan sitä tulee jos kotona on 24/7 eikä kävisi missään.
Mä en julki-imettänyt, en siis voinut imettää muutenkaan mikä harmitti itseäni, mutta kyllä sitä pulloruokintaakin jaksettiin mulkoilla paheksuvasti.
Luulenpa ettei ihmisiä oikeasti ärsytä se julki-imettäminen vaan se läsnäoleva vauva ylipäätänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tulikin yllättävä tarve lähteä Savoyhin paskomaan ja panemaan pitkin salia, nekin on luontaisia tomenpiteitä.
Noista joudut putkaan. Imettämisestä ei joudu, lälläslää....
Mukavaa putkailtaa!!!
Tämä suvaitsevaisuus ei siis päde kaikkiin ihmisryhmiin? ;)
Minua saa imettää myös ravintolassa.
”Imettämisen voi tehdä muita kunnioittaen. Osa äideistä ei vaan tajua tätä(kään).
Suurin osa miehistä pitää paljasta rintaa eroottisena näkynä. Jos joku esittelee rintojaan
julkisella paikalla, niin se on huonoa käytöstä.”
On varmaan totta että suurin osa miehistä pitää paljasta rintaa eroottisena näkynä, mutta entäs sitten? Olen myös ymmärtänyt että suurin osa miehistä tykkää ajatella eroottisia ajatuksia. Varmaan ne alusvaatemainokset ja naisten kesähepenepukeutuminenkin tuovat miehille eroottisia ajatuksia, eikä sekään ole tuntunut ketään haittaavan – ei miehiä itsejään eikä ajatusten kohteena olevia naisia. Naisia ei haittaa kun eivät tiedä olevansa eroottisten ajatusten kohteita ja miehet taas tykkäävät ajatella mukavia ajatuksia. Vai tuleeko paljaan pinnan näkemisestä miehelle jotenkin ahdistava tunne? Siinä tapauksessa voisi kysyä, ovatko nämä miehet sujuja seksuaalisuutensa kanssa? Joten paljas pinta ei varmasti tee imetyksestä julkisella paikalla ongelmaa. Onko se ongelma sitten se että kun nähdään se rinta vilaukselta ja tiedetään imetyksestä se että jotenkin se vauva imee maitoa siitä ja jo ajatellaan että herranjestas se vauva imee sitä rintaa!? Mieleen pyörähtää ikävä kateus että tuossa tuo pieni ihmisenalku saa imeskellä rintaa mutta ite joutuu vaan diilaamaan sen kanssa että nyt ei onni suosinut itseä. Samalla hetkellä soimataan itseä siitä että näki pienen lapsen jotenkin seksuaalisessa valossa ja ahdistuu siitä?
Sellaisesta ahdistuksesta voisi ruokahalu mennäkin, mutta mielestäni ei kannata ajatella asiaa noin pitkälle edes tiedostamattaan, vaan lopettaa siihen kohtaan että vauva syö kanssasi samassa tilassa, oma elämäsi jatkuu ja vieraisiin pöytiin ei huudella. Viereisen pöydän asiakkaat, (äiti ja vauva), eivät häiriinny sinusta ellet mene häiritsemään heitä. Et ole paha etkä pervo ihminen, jatka sitä mitä olit tekemässä ja anna perheen jatkaa omaa päiväänsä. Jos tykkäät tisseistä, niin hei sehän on vain iloinen asia kannaltasi että näit ehkä vilauksen? Taaskaan rinnan omistajan persettä tämä tuskin kutittaa yhtään millään lailla ellet mene asiasta häntä informoimaan, mutta miksi menisit? Vähän niinkuin ei niiden kesähepenissä kulkevien naistenkaan persettä kutita se että heidän paljas ihonsa voi vastaantulijassa aiheuttaa vaikka ja mitä aatoksia. Kaikki voittaa kun annat äidin ja lapsen jatkaa elämäänsä rauhassa, (joka voi jopa todella olla rauhallista kun vauva on kylläinen), ja oman elämäsi jatkua tahraamatta omatuntoasi turhaan.
Niin ja mitä huonoon käytökseen tulee, niin minusta on huonoa käytöstä on antaa vauvansa nähdä nälkää ja huudattaa häntä turhaan. Ja vieraisiin pöytiin huutelu, se on tosi epäkohteliasta.