Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2481/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne huutavat perseheldelmät pitää raahata sinne ravintolaan?

Vierailija
2482/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole itselläni lasta vielä, mutta en voi käsittää tätä imetysvolinaa. Maailman luonnollisin asia, ja jos se jotakuta ahdistaa, voi itse pysyä kotona. Sitä nänniä ei kukaan heiluttele sinun naaman edessä. Ymmärrän tietenkin sen, että jos lapsi illallisravintolassa karjuu ja mekkaloi, on ihan kohteliasta rauhoittaa lapsi muualla, jotta muut saavat kalliista ruuastaan nauttia rauhassa. Mutta jos vauva hiljaa ruokailee ja se sinua häiritsee, on itselläsi vikaa korvien välissä.

Alapeukkuja odotellessa:D

N22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaa älkääkä vaan alapeukuttako

N22

Vierailija
2484/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N22

Perusteluja on ketjussa jo tuhansien kommenttien verran.

Vierailija
2485/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

En ole lukenut vielä yhtäkään järkevää. Imetystä verrataan johonkin p*rseenkaiveluun.

Vierailija
2486/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa tuntuu olevan niin elämästä vieraantuneita ihmisiä. Ensin haukutaan imettäjät ja sitten vielä kaupanpäällisiksi kaikki lapsiperheet. Imettäjät ja lapsiperheet ovat kaikki itsekkäitä eivätkä omaa minkäänlaisia käytöstapoja. Eikö nämä kommentoijat huomaa itse olevansa niitä kaikista itsekkäimpiä, kun haluavat oman mukavuutensa kustannuksella sulkea osan kansalaisista pois ravintoloista?

Minä imetän vauvaani siellä missä satun olemaan, kun vauvan on nälkä. Jos olen ravintolassa, olen tullut sinne syömään enkä istumaan vessassa. Imettäessäni vauvaani varsin huomaamattomasti voin samalla jatkaa omaa syömistäni ja seurustelua pöytäseurueeni kanssa.

Toki sinä teet niin, sehän on selvää, että minäminä -imettäjä tekee juuri niin kuin minäminä -imettäjä haluaa.

Oletko kuitenkin enemmän tuota minäminä -tyyppiä itse? Imettäjien pitäisi pysyä poissa ravintoloista, koska minäminä -ihminen haluaa olla ravintolassa ilman heitä, koska minäminäminäminäminä!

Imettäjähän voi tulla ravintolaan, jos haluaa, mutta ei imettää siellä.

Kielto koskee tekoa, ei ihmistä. Ja sekin kielto/kehitus vain joissain ravintoloissa.

Vierailija
2487/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

En ole lukenut vielä yhtäkään järkevää. Imetystä verrataan johonkin p*rseenkaiveluun.

No kuka määrittelee "järkevän"?

En minäkään sanoisi imetyksestä noin törkeästi.

Siltikin maailmassa on monenlaista käsitystä ja tabua ihmisruumiista, eikä vielä eletä täysin vapaasti ja avoimesti edes Pohjoismaissa. Pukeutuvathan toiset myös burkhiin, ja naisten yläosattomuus on kielletty (toisin kuin miesten). Oli oikein tai väärin, reilua tai ei, on tämäkin asia selvästi niin mielipiteitä jakava, että mieluummin hidas kuin nopea muutos tapakulttuurissa.

Vierailija
2488/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa imettävästä naisesta ei ole kokemusta. Kerran 19 vuotiaana eteeni tuli lähijunassa istumaan nainen vauvansa kanssa. Luin lehteä kun näin miten tissi tuli esiin. Katse nousi ja totesin itselleni mielessäin "hyvän näkönen tissi". Sitten jatkoin lehden lukemista ja vauva aloitti ruokailun. Ei häiritse naisten imetykset.

-mies30

Vierailija
2489/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

No kuka määrittelee "järkevän"?

En minäkään sanoisi imetyksestä noin törkeästi.

Siltikin maailmassa on monenlaista käsitystä ja tabua ihmisruumiista, eikä vielä eletä täysin vapaasti ja avoimesti edes Pohjoismaissa. Pukeutuvathan toiset myös burkhiin, ja naisten yläosattomuus on kielletty (toisin kuin miesten). Oli oikein tai väärin, reilua tai ei, on tämäkin asia selvästi niin mielipiteitä jakava, että mieluummin hidas kuin nopea muutos tapakulttuurissa.

Ymmärrän pointtisi. Jotenkin vaan tuntuu, että se ajatus imetyksestä tarkoittaa joillekin sitä, että ne rinnat ronskisti nostetaan pöydälle jotta kaikki varmasti näkevät. Henkilökohtaisesti en vaan pysty näkemään tässä ongelmaa.

Vierailija
2490/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole itselläni lasta vielä, mutta en voi käsittää tätä imetysvolinaa. Maailman luonnollisin asia, ja jos se jotakuta ahdistaa, voi itse pysyä kotona. Sitä nänniä ei kukaan heiluttele sinun naaman edessä. Ymmärrän tietenkin sen, että jos lapsi illallisravintolassa karjuu ja mekkaloi, on ihan kohteliasta rauhoittaa lapsi muualla, jotta muut saavat kalliista ruuastaan nauttia rauhassa. Mutta jos vauva hiljaa ruokailee ja se sinua häiritsee, on itselläsi vikaa korvien välissä.

N22

Seksi maailman luonnollisin asia. Ketä se häiritsee jos vaimoni ottaa suihin ravintolassa. Jos häiritsee pysykööt kotona!

Vierailija
2491/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N22

Seksi maailman luonnollisin asia. Ketä se häiritsee jos vaimoni ottaa suihin ravintolassa. Jos häiritsee pysykööt kotona!

En alkaisi verrata seksuaalista kanssakäymistä nyt tähän. Luonnollisuuteen vetoaminen oli huono argumentti, myönnän.

Vierailija
2492/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imettäminen ravintolaan kuulu, muut yrittävät syödä siellä.

Turha vedota luonnollisuuteen, en minäkään voi ravintolapöydässä vääntää torttua keskelle pöytää, vaikka kakkaaminen on luonnollista. 

Vaikea edes ymmärtää miksi kukaan haluaa imeväisen kanssa ravintolaan, mulle ei olisi tullut mieleenkään. Eihän imetys kauaa kestä, kyllä luulisi jokaisen pystyvän sen ajan pysymään pois niistä.

Vierailija
2493/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa imettävästä naisesta ei ole kokemusta. Kerran 19 vuotiaana eteeni tuli lähijunassa istumaan nainen vauvansa kanssa. Luin lehteä kun näin miten tissi tuli esiin. Katse nousi ja totesin itselleni mielessäin "hyvän näkönen tissi". Sitten jatkoin lehden lukemista ja vauva aloitti ruokailun. Ei häiritse naisten imetykset.

-mies30

Joo ei muakaan imetykset ja tissit häiritse, paitsi ravintolassa jossa olen syömässä.

Ketään hän tässä ketjussa ei imetys häiritse, vain se jos sitä tehdään asiattomassa paikassa.

Vierailija
2494/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei imettäminen ravintolaan kuulu, muut yrittävät syödä siellä.

Turha vedota luonnollisuuteen, en minäkään voi ravintolapöydässä vääntää torttua keskelle pöytää, vaikka kakkaaminen on luonnollista. 

Vaikea edes ymmärtää miksi kukaan haluaa imeväisen kanssa ravintolaan, mulle ei olisi tullut mieleenkään. Eihän imetys kauaa kestä, kyllä luulisi jokaisen pystyvän sen ajan pysymään pois niistä.

Ja vielä ihmetellään syntyvyyden laskua! Minulle ainakin ravintolassa ja esim. lounasaikaan ulkona syönti nyt vaan kuuluu arkeen ja elämääni ja on vahvasti osa sosiaalista elämääni. Jos vauvani on täysimetettynä puoli vuotta, niin en todellakaan aio sitä aikaa syödä vain kotona tai vaihtoehtoisesti antaa vauvaa hoitoon, jotta pääsisin esim. ystävän kanssa ravintolaan lounaalle.

Vierailija
2495/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on näitä viherpiipertäjiä lilatukkaisia rumia naisia, jotka haluavat imettää lastaan missä vaan. Junttia touhua, en ole ulkomailla nähnyt mitään vastaavaa. Suomihan on täysi junttila jos Euroopan sivistysvaltioihin vertaa.

Vierailija
2496/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä rääkyviä vauvoja pitää edes roudata mukana ravintoloihin? Varsinkin sellaisiin, jotka eivät edes mainosta, että olisivat lapsiystävällisiä ravintoloita.

Vierailija
2497/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "ravintola" tarkoittaa paikkaa, jossa saadaan ravintoa. Vauvalle ravinto tulee äitinsä rinnasta. Vauvalla on oikeus saada ravintolassa ravintoa, aivan kuin muillakin paikalla olevilla ihmisillä.

Se ei ole vauvan tai imettävän äidin vika, että tänne on kehitetty kulttuuri jossa naisen rinnan näkemistä pidetään epäsopivana asiana. Voisimme korjata kulttuuria vapaamielisempään suuntaan.

Vierailija
2498/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viekää tissinne ja niitä lutkuttavat vauvanne pois ravintoloista. Antakaa ihmisten nauttia ruuasta rauhassa. Ei ketään kiinnosta kuunnella ja katsella teidän imetyspuuhia. Itse en käy missään perusravintolassa juurikin tuosta syystä. Paremmissa ravintoloissa ei lapsiperheitä ole tai edes oteta vastaan. Ei ne ole rääkyvien ja sottaisten lasten paikkoja.

Vierailija
2499/2693 |
13.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä muutkaan saa syödä omia eväitä joten miksi sinun kersasi saisi?

Vierailija
2500/2693 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on näitä viherpiipertäjiä lilatukkaisia rumia naisia, jotka haluavat imettää lastaan missä vaan. Junttia touhua, en ole ulkomailla nähnyt mitään vastaavaa. Suomihan on täysi junttila jos Euroopan sivistysvaltioihin vertaa.

Heh, ulkomailla nimenomaan imetykseen suhtaudutaan luontevasti. Olin kerran Kreikassa menossa ravintolan vessaan imettämään, kysyin tarjoilijalta että onhan se ok. Hän pöyristyi että miksi IHMEESSÄ menet imettämään vessaan, sehän on aivan luonnollista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi