Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Imettämisestä ei ole mitään häiritsevää. Imetin itse lapsiani kahviloissa ja missä oli tarve imettää. En ymmärrä miten se ketään voi häiritä jos vauva syö.
Et tietenkään ymmärrä, sehän on jo päivänselvää!
Jos ymmärtäisit jotakin niin et imettäisi toisten syödessä ravintolassa.
En lainkaan nauti siitä, että näen imettämistä. Päinvastoin. Silti ymmärrän, että ihmiselämään kuuluu asioita, joiden edessä oma viihtyvyyteni ja esteettinen elämykseni jäävät toisiksi. Toki on kohteliasta käyttää jotain harsoa tms. ja pyrkiä hoitamaan homma vähäeleisesti. Näin anonyymina voin myöntää, että kerran ravintolassa oli vammainen, jonka ruokatavat suorastaan ällöttivät minua. Ymmärsin silti, että oikea vastaus ällötykseeni ei ollut vammaisen piiloon vieminen. Aikuinen ihminen selviää kyllä pienestä ällötraumasta, jos vastassa on jotakuta ällöttävien olentojen kotiin sulkeminen. Itse en ainakaan kaipaa moista yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tilanteen kun oot kaupungilla liikenteessä ja yllättäen vaikka myöhästyt bussista. Siinä ei ole vaihtoehtoa, sen vauvan pitää saada ruokansa, ja silloin voi aivan hyvin imettää jossain puolijulkisessa nurkkauksessakin, kunhan vauva vaan siinä kaupungin hälyssä siihen suostuu. Nykyiset imetys liivit ja paidat sun muut viltit ja vällyt kyllä peittää rinnan ja luo sille vauvallekin turvallisuuden tunnetta siinä tilanteessa.
En ymmärrä, että lähdet imeväisikäisen kanssa ihan suunnitelmallisesti ravintolaan sellaiseen kellonaikaan, että se vauvakin tarvitsee ruokaa. Imetys on kuitenkin yksityisyyttä ja rauhaa sen äidin ja lapsen välillä. Ensimmäinen asia mitä mulle painotettiin synnärillä oli, että imetykseen olisi hyvä etsiä sopivan rento asento missä niin äiti kuin vauvakin rentoutuvat. Ihan yhtä tärkeää oli että se paikka oli rauhallinen ja suht hiljainen. Ei siis mikään ehdoton hyshys kaikille äänille, mutta en kyllä millään keksi kuinka se imetys edes onnistuu vauvalle ja äidille parhaalla tavalla siellä ravintolasalin hälinässä.
Koska äideilläkin on oikeus käydä ulkona, vaikka haluavatkin imettää lapsensa. Minähän olisin joutunut olemaan ensimmäiset puoli vuotta vain neljän seinän sisällä, jos olisimme liikkuneet vain, kun vauva ei halua rintaa. Hän kun söi kahden tunnin välein, nukkui päivisin tosi huonosti, eikä vaunuissa ollenkaan. Oman pään takia olin valmistautunut vaikka millaiseen sanalliseen sotaan imetysvastaisia kohtaan. Kukaan ei kuitenkaan edes katsonut pahalla, vaikka imetin lasta silloin, kun hänellä oli nälkä. Enemmän niitä pahansuovia katseita tuli, kun vauva huusi nälkäänsä.
Onko ravintolaimettäminen tehnyt sinusta jotenkin vajaan?
On katsos olemassa muukin vaihtoehto kuin mainitsemasi "puoli vuotta neljän seinän sisällä tai ravintolaimetys"!
En ollut yhdenkään lapseni kanssa puolta vuotta neljän seinän sisällä, mutta en myöskään juossut imettämään ruokaravintolaan!
Oma luetunymmärtämisesi ainakin on vajaa. Tuossa vastaamassasi viestissä ei puhuttu pelkästään ravintolassa imettämisestä vaan julki-imetyksestä ihan yleisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin kysyis miksei kadulla saa kulkea penis paljaana mikä siinä ketään ahdistaa.
Siksi, koska penis on genitaali kun taas rinta ei ole. Ja genitaalit pidetään piilossa silloin kun on muita ihmisiä lähettyvillä.
Kyllä ne ruokaravintolat on aika harvassa jonne saa naiset mennä yläosattomissa!
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi lasta, joita molempia olen imettänyt, mutta en todellakaan julkisilla paikoilla tai kenenkään muidenkaan silmien alla, paitsi mieheni ja äitini sekä niiden joille muutenkin rintani näytän. Mutta kyllä jos joku oli kylässä, vaikka appiukkoni, niin siirryimme muualle vauvan kanssa ruokailemaan.
Usein kun näitä keskusteluja on imettämisestä ja siitä saako imettää julkisilla paikoilla vai ei, niin minä olen vain aina ihmetellyt kuka nainen haluaa imettää julkisella paikalla ja muiden näkyvillä, en ole ikinä ymmärtänyt. Minulle ainakin rinnat ovat niin intiimi asia, ettei niitä ole tehty kaikkien nähtäviksi. Tämä toki vain minun mielipiteeni.
No pointtihan onkin, että harva sinänsä haluaa imettää julkisesti, mutta jos haluaa julkisilla paikoilla olla pienen vauvan kanssa, joskus se on vaan pienempi paha. Ja ei, jonnekin vessaan piiloutuminen ei ole hyvä, siitäkään näkökulmasta että joku saattaa vaikka haluta sitä vessaa käyttää.
Sen sijaan tuo omassa kodissa piiloutuminen vaikkapa appiukon takia on ehkä vähän mielestäni överiä, mutta toki jos se ei sinua vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuoleeko se hlv toukka siihen jos ei saa maitoa siellä ravintolassa tai muussa julkisessa paikassa.
Ei, mutta huutaa niin prkln lujaa, että siitä taatusti hermostuu useampikin ihminen kuin siitä imettämisestä.
Normaali äitihän poistuu silloin parkuvan lapsensa kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?
tuskin aina imetät ruokapöydässä, vaan kylässäkin änketeet itsesi toisten makkariin imettämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä lasta voi tuttipullosta syöttää, ja kunnioittaa näin muita ruokailijoita?
Koska lapsen pääasiallinen ravinto on rintamaito, ei tuttipullomaito, eikä ole mistään kohtaa kätevää pumpata maitoa mukaan pulloon. Tarvittaisiin kylmäsäilytys, lämmitysmahdollisuus ja kaikki vauvat eivät edes pulloa halua. Aika paljon helpompaa, hygieenisempää jne vaan imettää.
Äidinmaidonkorvike on olemassa. Meillä imetys ei onnistunut kuin 2 kuukautta, mutta eipä tuo älykkyysosamäärään vaikuttanut.
Keväällä päättötodistuksen keskiarvo 9.5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä lasta voi tuttipullosta syöttää, ja kunnioittaa näin muita ruokailijoita?
Koska lapsen pääasiallinen ravinto on rintamaito, ei tuttipullomaito, eikä ole mistään kohtaa kätevää pumpata maitoa mukaan pulloon. Tarvittaisiin kylmäsäilytys, lämmitysmahdollisuus ja kaikki vauvat eivät edes pulloa halua. Aika paljon helpompaa, hygieenisempää jne vaan imettää.
Äidinmaidonkorvike on olemassa. Meillä imetys ei onnistunut kuin 2 kuukautta, mutta eipä tuo älykkyysosamäärään vaikuttanut.
Keväällä päättötodistuksen keskiarvo 9.5.
No se on kuitenkin se vähemmän hyvä vaihtoehto, ja jos imettämään pystyy, miksi ihmeessä sitä käyttäisi.
Se kun 26-vuotias neito paljastaa rintansa on minulle seksuaalista. Ihan sama miksi hän se tekee. Tämän vuoksi joudun katsomaan muualle, koska tilanne olisi muuten kiusallinen.
Siksi se pitää tehdä piilossa. Minun takiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hyvin tilanteen kun oot kaupungilla liikenteessä ja yllättäen vaikka myöhästyt bussista. Siinä ei ole vaihtoehtoa, sen vauvan pitää saada ruokansa, ja silloin voi aivan hyvin imettää jossain puolijulkisessa nurkkauksessakin, kunhan vauva vaan siinä kaupungin hälyssä siihen suostuu. Nykyiset imetys liivit ja paidat sun muut viltit ja vällyt kyllä peittää rinnan ja luo sille vauvallekin turvallisuuden tunnetta siinä tilanteessa.
En ymmärrä, että lähdet imeväisikäisen kanssa ihan suunnitelmallisesti ravintolaan sellaiseen kellonaikaan, että se vauvakin tarvitsee ruokaa. Imetys on kuitenkin yksityisyyttä ja rauhaa sen äidin ja lapsen välillä. Ensimmäinen asia mitä mulle painotettiin synnärillä oli, että imetykseen olisi hyvä etsiä sopivan rento asento missä niin äiti kuin vauvakin rentoutuvat. Ihan yhtä tärkeää oli että se paikka oli rauhallinen ja suht hiljainen. Ei siis mikään ehdoton hyshys kaikille äänille, mutta en kyllä millään keksi kuinka se imetys edes onnistuu vauvalle ja äidille parhaalla tavalla siellä ravintolasalin hälinässä.
Koska äideilläkin on oikeus käydä ulkona, vaikka haluavatkin imettää lapsensa. Minähän olisin joutunut olemaan ensimmäiset puoli vuotta vain neljän seinän sisällä, jos olisimme liikkuneet vain, kun vauva ei halua rintaa. Hän kun söi kahden tunnin välein, nukkui päivisin tosi huonosti, eikä vaunuissa ollenkaan. Oman pään takia olin valmistautunut vaikka millaiseen sanalliseen sotaan imetysvastaisia kohtaan. Kukaan ei kuitenkaan edes katsonut pahalla, vaikka imetin lasta silloin, kun hänellä oli nälkä. Enemmän niitä pahansuovia katseita tuli, kun vauva huusi nälkäänsä.
Onko ravintolaimettäminen tehnyt sinusta jotenkin vajaan?
On katsos olemassa muukin vaihtoehto kuin mainitsemasi "puoli vuotta neljän seinän sisällä tai ravintolaimetys"!
En ollut yhdenkään lapseni kanssa puolta vuotta neljän seinän sisällä, mutta en myöskään juossut imettämään ruokaravintolaan!
Oma luetunymmärtämisesi ainakin on vajaa. Tuossa vastaamassasi viestissä ei puhuttu pelkästään ravintolassa imettämisestä vaan julki-imetyksestä ihan yleisesti.
Onko sinun ymmärryksessäsi vikaa? Tämän ketjun otsikko KOSKEE RAVINTOLAIMETYSTÄ, eli siitä julki-imetyksestä tässä keskustellaan!
Kaikkea luonnollista pitäisi saada tehdä julkisella paikalla. Ironiaa..
Maailmassa on paljon tapoja ja ihmisiä, jotka tuntuvat minusta epämiellyttäviltä, mutta kun maailma ei pyöri minun ympärilläni. Sinänsä imetys ei häiritse, mutta moni muu asia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ompas herkkänahkaista ja vihamielistä porukkaa täällä.
Julkisesti saa imettää, se ei ole itsensäpaljastelua. Nykyisin on paljon imetysvaatteita, jotka piilottavat tissin. Seksin harrastaminen julkisella paikalla on laitonta, ei imetys.
Jos et kestä sitä, että julkisella paikalla tehdään jotain mikä on julkisella paikalla sallittua, kannattaisi varmaan "pysyä kotona" kuten teillä on tapana sanoa.
Onko vauvojen vihaaminen ikärasismia? Ihmisiä ne vauvatkin ovat.
Tähän oli koottu nyt niin kiitettävä määrä puhkikuluneita kliseitä, että kommentti ansaitsee kunniamaininnan :D Ei unohtunut muuta kuin "olette itsekin olleet joskus lapsia"
Minä en tiedä - minua se ei häiritse yhtään, mutta ilmeisesti joillakin on asiasta mieli pahoittunut kovasti.
Jos ravintolaan saa tulla vauvan kanssa, silloin siellä saa myös imettää.
imettäminen on vulgääriä ja vieressä syöminen tuntuisi vastenmieliseltä
Vierailija kirjoitti:
Se kun 26-vuotias neito paljastaa rintansa on minulle seksuaalista. Ihan sama miksi hän se tekee. Tämän vuoksi joudun katsomaan muualle, koska tilanne olisi muuten kiusallinen.
Siksi se pitää tehdä piilossa. Minun takiani.
Jos joku paljastaa rintansa julkisella paikalla, on paljastajan kestettävä muiden tuijotuskin. Myös pervojen.
Miksi muuten on niin hirvittävää jos NicoJessica 6v näkee uimarannalla rinnat, mutta kun mennään mäkkäriin ja rannan "itsensäpaljastelija" alkaa niillä samoilla rinnoilla ruokkimaan vauvaansa niin se onkin vaan luonnollista ja kaikkien muiden siinä ympärillä pitäisi hävetä ahdasmielisyyttään?
Ihan vakavasti ottaenko joku ajattelee, että se äiti hakee huomiota ja haluaa paljastella, jos imettää ravintolassa?