Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2001/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se minäkin aikanani lasta ímettänyt. Mutten silti tissiä vilautellut julkisella paikalla. Enkä muuten ymmärrä sitä muidenkaan kohdalla. Mutta loppuen lopuksi jokainen tekee niinkuin tahtoo. Ja kyllä toi silti on asia minkä ravintola saa itse päättää.

Vierailija
2002/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ravintolassa töissä ja huvittaa tämä somerähjääminen. Meillä käy n. 1-2 kertaa kuussa äitejä, joilla on imetettävä vauva mukana. Kukaan ei ole vielä valittanut tai katsonut näitä äitejä pahansuovasti. Minäkin vain hymyilen ja ilmaisen näin, että lapselle saa antaa ruokaa, kun hän sitä tarvitsee. Emmekä ole fokusoituneet perheravintolaksi, meillä ei ole edes syöttötuoleja, kun ne ei meidän ravintolaan mahdu. Ja silti meillä käy aika kivasti perheetkin syömässä, siinä missä pariskunnat, sinkut ja ystäväporukatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2003/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaanko niin että nuoret ja hoikat hyvätissiset naiset saa imettää julkisella paikalla.

Rumat riippu tissit voi imettää vessassa tai komerossa.

T. Herras mies

Vierailija
2004/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin tilanteen kun oot kaupungilla liikenteessä ja yllättäen vaikka myöhästyt bussista. Siinä ei ole vaihtoehtoa, sen vauvan pitää saada ruokansa, ja silloin voi aivan hyvin imettää jossain puolijulkisessa nurkkauksessakin, kunhan vauva vaan siinä kaupungin hälyssä siihen suostuu. Nykyiset imetys liivit ja paidat sun muut viltit ja vällyt kyllä peittää rinnan ja luo sille vauvallekin turvallisuuden tunnetta siinä tilanteessa.

En ymmärrä, että lähdet imeväisikäisen kanssa ihan suunnitelmallisesti ravintolaan sellaiseen kellonaikaan, että se vauvakin tarvitsee ruokaa. Imetys on kuitenkin yksityisyyttä ja rauhaa sen äidin ja lapsen välillä. Ensimmäinen asia mitä mulle painotettiin synnärillä oli, että imetykseen olisi hyvä etsiä sopivan rento asento missä niin äiti kuin vauvakin rentoutuvat. Ihan yhtä tärkeää oli että se paikka oli rauhallinen ja suht hiljainen. Ei siis mikään ehdoton hyshys kaikille äänille, mutta en kyllä millään keksi kuinka se imetys edes onnistuu vauvalle ja äidille parhaalla tavalla siellä ravintolasalin hälinässä.

Koska äideilläkin on oikeus käydä ulkona, vaikka haluavatkin imettää lapsensa. Minähän olisin joutunut olemaan ensimmäiset puoli vuotta vain neljän seinän sisällä, jos olisimme liikkuneet vain, kun vauva ei halua rintaa. Hän kun söi kahden tunnin välein, nukkui päivisin tosi huonosti, eikä vaunuissa ollenkaan. Oman pään takia olin valmistautunut vaikka millaiseen sanalliseen sotaan imetysvastaisia kohtaan. Kukaan ei kuitenkaan edes katsonut pahalla, vaikka imetin lasta silloin, kun hänellä oli nälkä. Enemmän niitä pahansuovia katseita tuli, kun vauva huusi nälkäänsä.

Vierailija
2005/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Koska tissien esittely ei kuulu julkiselle paikalle. Ravintolassa ei myöskään saa syödä mitään ruokaa tai juomaa mikä ei ole ravintolasta ostettua.

Vierailija
2006/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään hemmetin esittelyä ole, huoh. Minulle pieni vauvani menee sinun lukkojen ja ahdistuneisuuden edelle.

Vierailija
2007/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin tilanteen kun oot kaupungilla liikenteessä ja yllättäen vaikka myöhästyt bussista. Siinä ei ole vaihtoehtoa, sen vauvan pitää saada ruokansa, ja silloin voi aivan hyvin imettää jossain puolijulkisessa nurkkauksessakin, kunhan vauva vaan siinä kaupungin hälyssä siihen suostuu. Nykyiset imetys liivit ja paidat sun muut viltit ja vällyt kyllä peittää rinnan ja luo sille vauvallekin turvallisuuden tunnetta siinä tilanteessa.

En ymmärrä, että lähdet imeväisikäisen kanssa ihan suunnitelmallisesti ravintolaan sellaiseen kellonaikaan, että se vauvakin tarvitsee ruokaa. Imetys on kuitenkin yksityisyyttä ja rauhaa sen äidin ja lapsen välillä. Ensimmäinen asia mitä mulle painotettiin synnärillä oli, että imetykseen olisi hyvä etsiä sopivan rento asento missä niin äiti kuin vauvakin rentoutuvat. Ihan yhtä tärkeää oli että se paikka oli rauhallinen ja suht hiljainen. Ei siis mikään ehdoton hyshys kaikille äänille, mutta en kyllä millään keksi kuinka se imetys edes onnistuu vauvalle ja äidille parhaalla tavalla siellä ravintolasalin hälinässä.

Koska äideilläkin on oikeus käydä ulkona, vaikka haluavatkin imettää lapsensa. Minähän olisin joutunut olemaan ensimmäiset puoli vuotta vain neljän seinän sisällä, jos olisimme liikkuneet vain, kun vauva ei halua rintaa. Hän kun söi kahden tunnin välein, nukkui päivisin tosi huonosti, eikä vaunuissa ollenkaan. Oman pään takia olin valmistautunut vaikka millaiseen sanalliseen sotaan imetysvastaisia kohtaan. Kukaan ei kuitenkaan edes katsonut pahalla, vaikka imetin lasta silloin, kun hänellä oli nälkä. Enemmän niitä pahansuovia katseita tuli, kun vauva huusi nälkäänsä.

Onko todellakin niin, ettei niitä ravintolareissuja voinut hoitaa silloin raskaana ollessa, ja pitää pienen tauon sen tiiveimmän imetysjakson aikana? Oman kokemuksen mukaan imetysvälit lähti aikaamyöden pidentymään.

Vierailija
2008/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Saa sitä kritisoidakin, mutta ei sen pidä antaa estää lapsen ruokkimista.

Vierailija
2009/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1)Varaan pöydän ns. tasokkaasta ravintolasta, kuvittelen viettäväni rauhallisen hetken ystäväni seurassa... mutta ei: naapuripöydässä ihanat pikkuvintiöt (opettelevat käytöstapoja, joita kukaan ei ole heille opettanut)

2) lounasravintolassa rakkaat lapsukaiset juoksentelevat ja riehuvat ympäriinsä ( kerjäten huomiota, mitä eivät kotonaan saa?)

3) hampurilais/ tmv. baarissa luultavasti vielä villimpää?

4) kaksi lasta ja niiden vaippoja vaihtaneena, ei ole koskaan tullut 

tarvetta: Julkisesti harrastaa seksia, imettää, vaihtaa vaippoja etc.

Vierailija
2010/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On itsekästä mennä vauvan kanssa hienoon ravintolaan. Kiva siellä kuunnella muiden kakaroiden itkemistä, jokelua ja nähdä imetystä ja puklaamista, jos on vaikka varta vasten mennyt rauhalliselle dinnerille puolison kanssa, KERRANKIN ilman lapsia. 

Nykyään individualismi menee vähän liian pitkälle. Minä ja minun oikeuteni äitinä, viis muiden viihtyvyydestä. 

Vierailija
2011/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On itsekästä mennä vauvan kanssa hienoon ravintolaan. Kiva siellä kuunnella muiden kakaroiden itkemistä, jokelua ja nähdä imetystä ja puklaamista, jos on vaikka varta vasten mennyt rauhalliselle dinnerille puolison kanssa, KERRANKIN ilman lapsia. 

Nykyään individualismi menee vähän liian pitkälle. Minä ja minun oikeuteni äitinä, viis muiden viihtyvyydestä. 

Miksi mun pitäisi ajatella sun viihtyvyyttä? Kun menen ulos syömään -yksin, kaksin tai lasten kanssa- ajattelen kyllä ihan oikeasti vain oman porukan viihtyvyyttä. En lähde ulos miettien millä agendalla muut ovat liikkeellä enkä myöskään koeta sulautua tapettiin etten vaan häiritsisi kenenkään iltaa.

Jos sinä pääset dinnerille KERRANKIN ilman lapsia niin se naapuripöydän perhe on ehkä KERRANKIN päässyt lasten kanssa.

Että individualismi se on sinullakin huipussaan, viis muiden viihtyvyydesta kunhan sulla on hyvä olla.

Vierailija
2012/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa menee ainakin ruokahalu jos joku imettää lähellä. Kirjaimellisesti.

Mulle tulee ällöttävä olo. Että se äiti ei niinkään ajattele lastaan vaan haluaa esitellä niitä hikisiä hinkkejään muille.

Mieheni näytti superkiusaantuneelta, kun tämä naapuripöydän neiti kaiveli tissiään esiin ja muisti vilkuilla samalla miestäni. Naisen mies taas tuijotti naama punaisena kännykkäänsä. Ainoastaan vauvan läsnäolo sai mut pysymään rauhallisena, olisin halunnut sanoa

jotain todella ilkeää. Selvää oli, että tämän naisen takia kolme muuta ihmistä joutui olemaan inhottavan kiusaannuksen vallassa. Vauvaa täytyy toki ruokkia, mutta se ei todellakaan kuole jos odottaa pari tuntia/saa pullosta.

Vierailija
2013/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissit esiin. Ei mitään piilotteluja. Ota vaikka benchmarkiksi piparikin siihen. Ei haittaa tippaakaan, päinvastoin sanoo MIES... :)

Vierailija
2014/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi ajatella sun viihtyvyyttä? Kun menen ulos syömään -yksin, kaksin tai lasten kanssa- ajattelen kyllä ihan oikeasti vain oman porukan viihtyvyyttä. En lähde ulos miettien millä agendalla muut ovat liikkeellä enkä myöskään koeta sulautua tapettiin etten vaan häiritsisi kenenkään iltaa.

Jos sinä pääset dinnerille KERRANKIN ilman lapsia niin se naapuripöydän perhe on ehkä KERRANKIN päässyt lasten kanssa.

Että individualismi se on sinullakin huipussaan, viis muiden viihtyvyydesta kunhan sulla on hyvä olla.

:DDDDD No turhaapa tästä varmaan on kanssasi enempää keskustella, selkeästi elät jossain omassa mammakuplassasi. Tilannetaju, oletko kuullut sellaisesta erityistaidoista? Minun tilannetaju sanoo, että hienossa ravintolassa käydään aikuisten kesken nauttimassa toisten seurasta ja rauhallisesta ympäristöstä, eikä sinne kuulu rääkyvät kakarat. Vie ne penikat vaikka Rossoon.

Vierailija
2015/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa imettää. Se on niiden oma häpeä joita imettäminen häiritsee. Ravintolassa ollaan nimenomaan syömässä mitä se lapsikin tekee

Vierailija
2016/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa menee ainakin ruokahalu jos joku imettää lähellä. Kirjaimellisesti.

Mulle tulee ällöttävä olo. Että se äiti ei niinkään ajattele lastaan vaan haluaa esitellä niitä hikisiä hinkkejään muille.

Mieheni näytti superkiusaantuneelta, kun tämä naapuripöydän neiti kaiveli tissiään esiin ja muisti vilkuilla samalla miestäni. Naisen mies taas tuijotti naama punaisena kännykkäänsä. Ainoastaan vauvan läsnäolo sai mut pysymään rauhallisena, olisin halunnut sanoa

jotain todella ilkeää. Selvää oli, että tämän naisen takia kolme muuta ihmistä joutui olemaan inhottavan kiusaannuksen vallassa. Vauvaa täytyy toki ruokkia, mutta se ei todellakaan kuole jos odottaa pari tuntia/saa pullosta.

Hah hah haa, ei en kestä enää :D :D :D

Sinäkö kuuntelisit mieluummin sen kaksi tuntia vauvan nälkähuutoa kuin että vauva saisi rintaa ja hiljenisi? Noin typerää kommenttia en ole vähään aikaan kuullutkaan! :D :D

Vierailija
2017/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai saa imettää. Se on niiden oma häpeä joita imettäminen häiritsee. Ravintolassa ollaan nimenomaan syömässä mitä se lapsikin tekee

Ikuisuusaihe.

Imettäminen ei häiritse, jos kyseessä on pieni vauva, joka saa rintaa diskreetisti imetyspaidan tai harson suojissa.

Imettäminen häiritsee, jos imettäjä paljastelee provosoivasti rintaansa, tekee imettämisestä numeroa tai imettää isoa lasta, joka osaa jo syödä kiinteitä, juoda pullosta ja pärjäisi ravintolahetken helposti ilman rintaa.

Vierailija
2018/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivalivalivalivali... kaikesta pitää valittaa, jostain että näkyykö tissiä tai maitoa "hienossa" ravintolassa. Vois samantien kieltää vessat "hienoista" ravintoloista. Ällöttää ajatella, että joku parin metrin päässä pissaa tai kakkaa.

Vierailija
2019/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain on! Nuo ”imettäjät” yrittävät vain saada huomiota ja esitellä rintojaan julkisesti!

Vierailija
2020/2693 |
12.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se vain on! Nuo ”imettäjät” yrittävät vain saada huomiota ja esitellä rintojaan julkisesti!

Niinpä. Haluavat pakottaa paikalla olevia miehiä tyydyttämään itseään koska seisokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän