Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1021/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette, kun kuulin huhuja, että pesuvati aiotaan jättää pois äitiyspakkauksesta. Eikö tämä ole huononnus?

Vierailija
1022/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatteko tyttölapsille mieluummin lettinauhat vai hiuspompulat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1023/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tehty jo risottoa? Kyllä on kätevää ruokaa. Sekoitan keitettyyn riisiin keitettyjä herneitä ja meksikolaisruoka on valmis.

Vierailija
1024/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tarjottavaa illalliselle. Miehen pomo on tulossa.

Alkuun ajattelin kermaista kanttarellikeittoa, pääruoaksi kyljyksiä ja Hasselbackan perunoita ja jälkiruoaksi hedelmäsalaattia kermavaahdolla.

Onko tämä riittävän hyvä?

Sitten pitää tarjota lopuksi ehdottomasti lakkalikööriä. Itse en tiedä mitään parempaa. Mitä ajattelit tarjota ruuan kanssa, Alkosta löytyy ihan kivoja punaviinejä. On siellä ainakin kolmea eri vaihtoehtoa.

Mesimarjalikööri on paljon parempaa!

Vierailija
1025/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole varaa ostaa Mary Quantin luomiväriä. Keksin omasta mielestäni hyvän korvikkeen: sekoitin tavallista Niveaa ja Sakura-väriliitua keskenään. Väri ei kyllä kestä kauaa luomilla.

Eilen punoin kalastajalangasta (siitä samasta, mistä äiti on virkannut niitten sänkyyn päiväpeiton) itselleni sellaisen hippipannan. Se kyllä tuntuu otsalla vähän kovalta ja jättää pienen painauman. Olen myös miettinyt, että ostan kangasväriä + narua ja laitan mun laamapaitaan semmoiset muodikkaat "renkaat", kun kaikilla muillakin on. Valkoisiin haisaappaisiini en viitsi kirjoitella mitään peace -merkkjä, musta ne näyttää aika urpoilta. Che Guevaran -juliste meillä on seinällä mun ja siskon yhteisessä huoneessa! 

Vierailija
1026/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaahas, vaikka onkin syksy, mietitään jo pojan ylioppilasjuhlien tarjottavia. Voileipiä, joihin tulee metwurstia ja kurkkua vai mieluummin voileipäkeksejä? Sitten kaksi täytekakkua, toinen hedelmätäytekakku ja toinen mansikkakermakakku. Mutta leipoisinko pikkuleiviksi Hanna-tädin kakkuja vai ässiä? 

Mun mielestä cream crackerit on ihan parasta ja niitten päälle kun pistää Floraa tai appelsiinimarmeladia! Mä en tiedä mitään sen parempaa. Tai saatiin me kerran palat vaniljajäätelöä ja yks ananasrengas jokaiselle.

Cream crackereille pitää pursottaa kiekura Jalostajan kinkkupasteijaa ja sen voi koristella pienellä persiljan lehdellä.

Vierailija
1027/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako noita oransseja telttoja muun värisenä?

Sitä sinikattoista saa myös sinisenä oranssilla katolla.

Vierailija
1028/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Danny saunoi mustan naisen kanssa.

Vierailija
1029/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko vinkkejä miten helpottaa vauvan oloa, kun peppu on ihan punainen ja ärtynyt?

Olen käyttänyt neuvolan ohjeen mukaisesti vauvalla sideharsovaippoja enkä lainkaan niitä iholle haitallisia   kauppojen kertakäyttövaippoja. Mutta vauvan iho on silti ihan punainen. Onhan se sideharso sellainen märkä klöntti vauvalla, mutta kuulemma silti paras vaihtoehto. Auttaisiko perunajauho?

Naapuri oli kokeillut niitä Lenina T-kertakäyttövaippoja. Niitä, minkä päälle sitten laitetaan se muovinen irtosuoja ja ruseteilla kiinni sivusta. Nekin kuulemma vuotavat, siksi hän laittaa öisin niitä kaksi peräkkäin vauvalle.

Kokeile sinkkivoidetta.

Ei ihme, että naapurin vaipat vuotaa, niitähän kuuluu käyttää niiden joustavien raidallisten tekokuituhousujen kanssa. Meidän pojalla on sinivalkoraitaiset housut. Ei ne noilla harsovaippojen kanssa käytettävillä muoveilla pysy paikoillaan.

Vierailija
1030/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mukavaa kun kauppaan on nyt tullut rasvatonta maitoa. Ei tule maidosta sitä lihottavaa rasvaa. Ystäväni suosituksesta vaihdoin myös voin margariiniin, näin en saa enää niitä tyydyttyneitä rasvahappoja vai mitä ikinä olivatkaan.

Rasvaton maito tuli markkinoille vasta 80-luvulla. Kevytmaitokin vasta -69.

Kurria eli rasvatonta maitoa myytiin ainakin jo 60-luvulla.

Vierailija
1031/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viikonloppuna menossa Markku Aron keikalle. Se on sitten söpö! Mennään siskon keltaisella pikkufiiatilla. Toivottavasti se käynnistyy!

Muuten on pakko mennä fillarilla, no ei matkaa ole kuin 21 km, mutta jos sataa niin mun lämpörullakiharat on mennyttä. Sitä paitsi kun farkut on niin tiukat että ne pitää vetää ylle kosteana niin polkeminen ei oo kauhean kivaa. Voitais me tietty liftatakin. Joku makee poitsu vois ottaa kyytiin.

Vierailija
1032/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun Konemyynnissä on myytävänä Sankyon radionauhuri hintaan 399,-

Tosin mieli tekisi ASA 3300 Hifi Studio Trion yhdistelmää missä on levysoitin, radio ja kasettisoitin. Tosin hintaa sillä on sen verran 3 200,- että isä ei taida raskia ostaa sitä meille.

Meidän kylän osuusliikkeessä oli myytävänä Gold Star merkkinen nauhuri, maksoi 350 mk. Saatiin se palkkaa kun kaikki heinät oli ensin seivästetty ja sitten ajettu seipäiltä latoon.

Se on kyllä vaan eteläkorealainen, en tiedä osataanko siellä tehdä kunnon nauhureita kuten Japanissa. Ostettiin tietty myös Silver Shadow-merkkisiä kasetteja että saa äänittää. Oli siellä Basf- merkkiäkin mut ne oli liian kalliita...nyt pääsee äänittään Abbaa ja Tapani Kansaa ja Pink Floydia.

Vierailija
1033/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitelkaas 70-luvun äidit jos joskus tulevaisuudessa nämä nykyiset 70-luvulla syntyneet lapset rupeaisi arvostelemaan näitä 70-luvun kasvatusmetodeja, olisi se varmaan hirveää jos esim. selkäsaunat kiellettäisiin! Mihinkäs me sitten purkisimme aggressiivisuutemme??!!

Vierailija
1034/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me maalattiin ullakolta löydetty rukki ja vanha lipasto marjapuuronvärillä,tosi hienot meidän tyttöjen kammaris.

Oi meillä maalattiin kirnu vihreeks (siis ihan oikeesti). Rukki kelpas sellaisenaan mustana. Sitä käytettiin peikonlehden kukkatelineenä.

Vierailija
1035/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä farkkumerkki on paras ? Sain viimein ne Lee Coopperit. Maksoivat vallan 50 markkaa !!

Vierailija
1036/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä olisi ollut 70-luvulla tänne kirjoittelemistä, en osannut vielä edes lukea :P

Vierailija
1037/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteeks kukaan Biolle ja ylä-Coloon mun messiin illaalla. Käydäänks myös Rudarissa. Ja loppu illaksi Natsalle bailaa.

Vierailija
1038/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas kesäloma meidän perheellä Olemme ihan keskiluokkaisia ja tuloisia, mutta lähdemme Morris Marinalla  telttailemaan Hartolaan. Joku porvariserkku lähti ihan Mallorcalle.

Vierailija
1039/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mic Macista Hesan Vuorikadulta sais makeimmat farkut, jos siis joskus pääsis pääkaupunkiin asti käymään ja olis paljon rahaaYhdellä kaverilla on, sen täti asuu Hesassa.

Vierailija
1040/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä sain eilen uudet Retu-kengät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä