Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
1061/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIten saatte mustikat säilymään talven yli? Puolukoista ja mansikoista saa hyvää hilloa, mutta mustikkahillo ei oikein nappaa. Talvella olisi kuitenkin kiva syödä vaikka mustikkakiisseliä.

Ne kannattaa laittaa arkkupakastimeen.

Vierailija
1062/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin äidiltä saanko mennä kultapossukerhoon, kun mun paras kaveri on siellä, mut äiti sanoi että en saa, koska me ollaan osuuspankkilaisia. Se on tyhmää, koska OP:ssa on kaikkein tylsin säästöpossu (ruma ja iso virtahepo), Postipankissa, SYPissä ja KOPissa on paljon hienommat possut. Varsinkin KOPin Roope-possu on tosi hieno! Miksi en saa vaihtaa pankkia? Äitillä on muitakin tyhmiä periaatteita, kuten että aina pitää käydä kaupassa Sokoksessa eikä koskaan K- tai E-hallissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain juuri uudet valkoiset Hai-saappaat, aivan ihanat! Kertokaa, kumpi tapa on teidän suosiossa: farkun lahkeet saappaassa edestä vai takaa. Äiti komentaa laittamaan takaan saappaaseen, ettei lahkeensuu rispaannu.

Minulla on lahkeet sisällä takaa, muuten ne kastuu loskassa. Keltaiset on hienommat!

Vierailija
1064/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun ketjuni, heti ylös!

Vierailija
1065/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mannapuuron peseminen vakosamettisohvasta, vinkkejä?

Vierailija
1066/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* TRRRR....FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP-FLÄP... *

- Pihan pojat ajaa fillareillaan täysillä kaikkien aikuisten ohi räpättimet päristen

Vierailija
1067/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mannapuuron peseminen vakosamettisohvasta, vinkkejä?

Tiskiharjalla, vedellä ja Mäntysuovalla varovaisesti.

Vierailija
1068/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas elvis 1977

Vierailija
1069/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin poika eskarista oli saanu sellaisilla aikuisten henkseleillä varustetut kurahousut. Meillä muilla on tämmöset tavalliset jotka laitetaan kiinni neppareilla. Noloa kun nää on niin kiiltävät ja paksua kangasta...

Miksi joku eskarilainen kirjoittaa tänne?

Se kirjoittaa varmaan tulevaisuudesta. Täällä 70-luvulla kun ei ole vielä eskaria kun parissa kokeilukunnassa.

Eikö ne siellä tulevaisuudessakaan vahdi lapsiaan paremmin. Alle kouluikäinen kirjoittelee aikuisten palstalla.

Vierailija
1070/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myydäänkö Lohjan seudulla missään punaisia kannellisia ämpäreitä? Mieheni Ensio otti hiljattain ämpärini mukaan onkireissulle ja nyt ämpäri haisee kalalle ja järvivedelle. En millään voi poimia siihen enää marjoja. Jääkööt se vain Enskalle.

Punainen on minulle ehdoton toiveväri, sillä Ensio pitää punaista akkain värinä, eikä siis omisi ämpäriä itselleen kannesta puhumattakaan. Se entinen ämpärini on vaaleansininen, ja sininen on myös Enskan lempiväri. Kuinkahan monta markkaa ämpäri kansineen maksaisi? Osaisiko joku kertoa?

Terveisin Terttu Enström, Lohjan taajama-alueelta

Lohjalainen, käy sieltä Orthexin tehtaanmyymälästä kysymässä niin selviää. 

Kiitos vastauksesta! Käymme Ension kanssa siellä heti tulevana lauantaina.

Terveisin Terttu Enström, Lohja.

Vierailija
1071/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Pihan pojat ajaa fillareillaan täysillä kaikkien aikuisten ohi räpättimet päristen

Laitoin tänään uudet räpättimet jopooni floora-paketin kansista.

Vierailija
1072/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille laitettiin makuuhuoneeseen uusi lattiamatto. Se on ihana! 😍 Kelta-ruskea ja aika pitkäkarvainen. Niin pehmeä ja lämmin jalkojen alla.

Vierailija
1073/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina diskossa soi Bay City Rollers monta kertaa!

Vierailija
1074/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina saatiin saunan jälkeen California- limsaa ja Marie- keksejä.

Vierailija
1075/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin tänään uudet räpättimet jopooni floora-paketin kansista.

Meiän äiti kerkes heittämään tyhjän Flora-rasian roskikseen, joten mun täytyy oottaa tosi kauan ennenku se tyhjenee ja voin ottaa sen kannen itelleni. Vähän ärsyttävää!

Mä asensin mun fillariin väliaikasesti pari faijan pelikorttia. Se pelaa joskus pokeria, mut tuskin se huomaa jos mä pari korttii otan lainaan. Pyykkipojat mä lainasin mutsilta. Mä kiinnitin ne kortit kii mun fillariin niillä. Mullaki on Jopo. Se on sininen. Isosysterillä on Poni.

T. Marko, 8 vee

Vierailija
1076/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aaah ihanaa, huomenillalla laitetaan 6 ja 7-vuotiaat lapsemme keskenään yöjunalla Rovaniemelle jossa he viettävät kesän enon perheessä seuraavat 3 kuukautta siihen asti kun syyskuussa alkaa koulut. Me täällä kaupungissa miehen kanssa tehdään viikonloppusin telttaretkiä tai käydään lavatansseissa Mustikkamaalla. Hitsi kun viikonloput olis joskus pidempii kuin vain lauantai-illasta sunnuntai-iltaan.

Kyllä koulut alkoi 70-luvulla jo elokuussa. Ja ei ainakaan koulua ollut enää lauantaisin, kuin joskus harvoin, kun korvattiin jotakin päivää. Muuten viikonloput oli vapaita ihan jo perjantai-illasta.

Vuonna -70 koulu alkoi syyskuussa ja lauantaisinkin oli koulua. Ne lauantait oli lyhyitä päiviä ja opettaja luki silloin satuja meille ekaluokkalaisille. Kerran kuussa oli vapaa lauantai. Seuraavana vuonna ei tarvinnut enää mennä lauantaisin kouluun ja koulukin alkoi jo elokuussa.

Tosiaan, vain tuo yksi vuosi 70-luvulla käytiin koulussa lauantaisinkin. 23.8.1971 koulut siirtyivät 5-päiväiseen työviikkoon.

Vierailija
1077/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tytölle Sarah Kayn julisteen huoneeseen. Kiinnitin sen sinitarralla ja nyt on julisteen nurkat ikäänkuin rasvaläikillä sen sinitarran kohdalta. :(

Vierailija
1078/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perjantaina diskossa soi Bay City Rollers monta kertaa!

IIIK! Mä en kestä! Ne on niin söpöjä!! Summerlove sensation on mun suosikkikappale!

T. Mari, 14 vee (ton Markon isosysteri)

Vierailija
1079/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dr. Feelgood ja Ronski gang!

Vierailija
1080/1605 |
10.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuttiin iltaa naapurin pariskunnan kanssa. Minä ja se naapurin Sinikkakin otettiin kahvia ja koskenkorvaa melkein kuin miehet.

Otetaan varmaan uudestaankin, kun heillä on samanikäisiä lapsia kuin meilläkin, niin pysyivät poissa jaloista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi