Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvola teki lasun, koska "isä tuo vauvaa ja äiti nukkuu"

Vierailija
19.10.2017 |

Kerroin jo odotusaikana fibrosta, joka ikävä kyllä paheni vauvan synnyttyä. Poika on nyt 6kk ja mies lähinnä käyttänyt neuvolassa. Ja nyt sitten selvisi, että meistä on tehty lasu, koska " isä' tuo taas vauvaa äiti taas nukkumassa"

Kommentit (332)

Vierailija
281/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua täällä hyvää huomenta! Olen vauvan kanssa kaupungilla, ei täällä kauan jaksa olla mutta näkeepähän muutakin kuin kodin seinät ! Käyn samalla kaupassa.

Kun pikkuinen kasvaa, aion viedä enemmän ulos esim

Hiekkalaatikolle, siinä istuminenhan ei paljon voimia vaadi!

Tänään soitan, nyt kun tuntuu hyvä päivä olevan, neuvolaan ja kyselen vähän mikä on homman nimi ja miksi näin kävi. Miksi ns "hutkittiin tutkimatta ".

Maanantaina tulee joku lastensuojelusta juttelemaan, vaikuttaa siltähän ettei siellä hirveän huolissaan olla.

Ap

Öh. Toi aikataulu viittaa siihen että teidät on luokiteltu ennen pedofiilejä. Mitä ihmettä siellä neuvolassa on tapahtunut?

Vierailija
282/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä käytti neuvolassa, koska minä yrittäjä ja isä piti perhevapaat. Ei se ketään kiinnostanut.

Voihan ne neuvolastakin tehdä kotikäyntejä.  Ainakin  ennen tehtiin kaksi-kolme kotikäyntiä kun vauva tuli taloon.  Ja tarvittaessa muulloinkin. Esim. kun minun vauvani sairastui rokkoon niin soitin neuvolaan ja sieltä tuli terveydenhoitaja kotiin katsomaan.

Ja tää tapahtui joskus sotien jälkeen?

Ihan kuule meilläkin 2014 kävi neuvolatäti kotikäynnillä sen ensimmäisen neuvolatarkastuksen tekemässä. Kuuluu ihan normi käytäntöön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä isä käytti neuvolassa, koska minä yrittäjä ja isä piti perhevapaat. Ei se ketään kiinnostanut.

Voihan ne neuvolastakin tehdä kotikäyntejä.  Ainakin  ennen tehtiin kaksi-kolme kotikäyntiä kun vauva tuli taloon.  Ja tarvittaessa muulloinkin. Esim. kun minun vauvani sairastui rokkoon niin soitin neuvolaan ja sieltä tuli terveydenhoitaja kotiin katsomaan.

Ihan kuule meilläkin 2014 kävi neuvolatäti kotikäynnillä sen ensimmäisen neuvolatarkastuksen tekemässä. Kuuluu ihan normi käytäntöön...

Eri asia kuin kolme kertaa ja se että terkka käy kotona pällistelemässä rokkoa.

Lukutaito?

Vierailija
284/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan työntekijöillä on VELVOLLISUUS  tehdä lasuilmoitus. Lasu ei myöskään ole pahapaha vauvojenryöstäjä, joten voit olla huoleti. Lasun kautta myös voitte saada apua helposti, mikäli vaikka mies kuormittuu liikaa, jos sinulla on huonompi vaihe sairaudessa menossa :)

Vierailija
285/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvolan työntekijöillä on VELVOLLISUUS  tehdä lasuilmoitus. Lasu ei myöskään ole pahapaha vauvojenryöstäjä, joten voit olla huoleti. Lasun kautta myös voitte saada apua helposti, mikäli vaikka mies kuormittuu liikaa, jos sinulla on huonompi vaihe sairaudessa menossa :)

Millä lailla "lasun kautta" tarkalleen ottaen saa apua?

Vierailija
286/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoloissa on myös idiootteja töissä.

Vierailija
287/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. meillä oli ensimmäinen neuvolakäynti vauvan syntymän jälkeen kotikäynti, vuosi oli 2004. 

Vierailija
288/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemukseni mukaan neuvoloissa on töissä vain idiootteja sössöttäjiä,jotka eivät voi puhua kuin normaalit ihmiset vaan lässyttämällä. 

Vierailija
289/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, aika monen sodan. Olen luullut, että se on tapana muuallakin kuin täällä meillä. 

Vierailija
290/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan yleistä että neuvolan terkka käy kerran, mutta ei kolmea kertaa eikä todellakaan pällistelemässä jonkun lapsen rokkoa.

Lukutaito?

Vierailija
291/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvoloissa on myös idiootteja töissä.

Neuvolassa on VAIN idiootteja töissä. Älkää nyt herran tähden kertoilko neuvolaan mitään ylimääräistä. Sama jatkuu koulussa. Kuraattorit ja "koulupsykologit" eivät ole penaalin terävämpiä kärkiä. Kivahan se heidän mielestään on, että lasuja työllistetään, kuin myös kuraattoreita ja muita hilipanpippaa ihmisiä. Sillälailla tulee lisää työllistettyjä eikä ammattitaitoakaan uskalleta kyseenalaistaa, kun lasuista tai kuraattoreista kyse.

Vierailija
292/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt lastensuojeluviranomaiset viimekeväänä. Minusta se oli ihan hyvä juttu koska se jo itsessään pisti miettimään mitä voin omassa käytöksessäni muuttaa jotta lapsillani olisi parempi olla ja elää. Olen kokenut huonon lapsuuden lisäksi myös kaksi eroa elämässäni. Ja olen myös saanut hoitoa ja apua useaan otteeseen. Lasu aiheutti sen että aloin kiinnittää huomiota omaan käytökseeni sekä äänensävyyni. Lapsetkin ovat voineet paremmin sen jälkeen. Meillä oli vielä kotikäynnin jälkeen seuranta-aika. Eihän ne viranomaiset pahaa tahdo, nehän vaan tahtoo että lapsilla ois kaikki hyvin.

Vierailija
293/332 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä ihmetellä, miten joku vanhempi, oli sillä sitten sairaus tai yötyö, pystyy huolehtimaan lapsesta, jos se ei jaksa käydä neuvolassa, jossa käydään vauva-aikana korkeintaan kerran kuussa ja 1-vuotiaasta alkaen kerran vuodessa.

Eikä sinne ole edes pakko mennä kello 8 aamulla.

Tiesittekö, että päiväkotiin pitäisi päästä JOKA AAMU. Mites se onnistuu, jos äiti tai isä ei pääse aamulla ylös sängystä?

Kyllä te selvästi tarvitsette jotain apua.

Kaikki eivät ole yhtä innokkaasti ottamassa yhteiskunnan "huolenpitoa" vastaan kuin luulet.

Se ei kuitenkaan tarkoita että oma elämä tai lapsenhoito olisi retuperällä.

Onneksi on myös yksityisiä neuvoloita niille perheille joita kaikenlainen viranomaistoiminta inhottaa.

Vierailija
294/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän jo kerran ja sanon taas: miten ihmeessä saatte lastensuojelun kiinnostumaan itsestänne? Ja missä neuvolassa te kaikki käytte ja missä koulussa lapsenne ovat, kun vaikuttaa sille että kaikki samassa, jotka sitten huvikseen ja piruuttaan tehtailevat lasuja?

Luuleeko joku tosiaankin ja tosissaan että millään istanssilla Suomen maassa on niin paljon turhaa aikaa ja resursseja että aikansa kuluksi keksivät perättömiä juttuja?

Pitäisikö kaikki päätyä kuin Vilja Eerikan juttu, ettei vain herkät viattomat vanhemmat järkyty kun perheen jaksamista selvitetään lähemmin? 

Hirveää ajatella, että niin valtavan monen vanhemman mielestä lapset ovat esineitä joita he omistavat, ja saavat sitten kohdella miten haluavat! Sitten kun ympäristö huolestuu, nousee silmitön raivo! Itse olen iloinen, että Suomessa sentään lastensuojelu ja neuvolatoiminta on niinkin tehokasta. Itse asun USA:ssa, ja täällä paljastuu vähän väliä mitä karmeimpia juttuja lasten kohtelusta tappamisesta. Hävetkää valittajat ja olkaa iloisia että viattomia osapuolia suojellaan, ja joku katsoo heidänkin etuaan!

Vierailija
295/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on niin itsekkäitä, ettei nähdä yhtään kokonaiskuvaa. Sama juttu jokaisessa oksettavassa "pääkipu olikin aivokasvain"-jutussa, jossa itketään kun lääkäri ei "heti uskonut" ja päästänyt jonojen ohi johonkin miljoonaa maksaviin kokeisiin. Ei tajuta yhtään miten jokaikinen sata tavispotilasta joka päivä vakuuttaa samoja asioita ja kaikkien kohdalla ei voi lähteä tuosta liikkeelle. Se ei ole mahdollista.

Mut ku kaikki pyörii sen oman navan ympärillä: MINÄ ja MINUN loukatut tunteet.

Tässäkin tapauksessa on varmasti ajateltu ennen kaikkea lapsen etua, eikä ap:lle kiusaa. Voidaan olla tyytyväisiä, että yhteiskunta välittää jäsenistään.

Tosi välittämistä leimata toinen huonoksi äidiksi etänä.

Mitä ne sitä perhevapaauudsitustakaan kohkaa kun kerran äiti on aina saatanaata jos ei ole lapsen kanssa 24/7.

Välittää siitä LAPSESTA. Äitiähän ei tässä kiinnosta ku omat tunteet. Sinäkin ajattelet ekana äitiä. Tärkeintä näyttää aina olevan, ettei vaan äiti loukkaannu. Viis lapsesta ja siitä onko sillä potentiaalisesti hätä. Hyi olkoon.

Nykyään on jo syntyvyys ennätysalhaalla. Jos vanhemmuus tästä vielä vaativammaksi menee niin kuka tänne enää laåsia hankkii?

Lapsella ei voi olettaa heti jokin hätä, jos se onkin isän kanssa, eikä äidin.

Meillä isä oli tossa vaiheessa jo vanhempainvapaalla. Minä tein kotona töitä ja koska työni salli, niin saatoinpa ottaa jopa nokoset päivällä, jos siltä tuntui.

OLET SAIRAS.

Vaativaa vanhemmuutta, että kotona oleva äiti käy vauvan kanssa neuvolassa?

Ilmeisesti, koska tässähän kotona oleva isä vei lapsen neuvolaan, ja lasu siitä seurasi.

Vierailija
296/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äidin toimintakyky on alentunut ja isäkin mahdollisesti kuormittunut niin perheen tilanne on syytä kartoittaa, lastensuojelusta voi saada tukea ja apua tilanteeseen. Miksi te sitä lastensuojelua pelkäätte?

Vierailija
297/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta narkki/alkkisäiditkin hakevat tukea kapinalleen "kyttääviä" viranomaisia vastaan.

Ap:kin jätti kertomatta olennaisen.

Vierailija
298/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos äidin toimintakyky on alentunut ja isäkin mahdollisesti kuormittunut niin perheen tilanne on syytä kartoittaa, lastensuojelusta voi saada tukea ja apua tilanteeseen. Miksi te sitä lastensuojelua pelkäätte?

Mitä tukea ja apua sieltä konkreettisesti saa?

Vierailija
299/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi kotipalvelua

Vierailija
300/332 |
21.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kotipalvelua

Ei sen saamiseen tarvita lasua. Neuvola olisi voinut neuvoa mitä palveluja perheen on mahdollista saada, jos nämä eivät oikeuksistaan tuedä. Ei lyödä heti lekalla päähän.