Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä loppuivat perheen yhteiset matkat

Vierailija
18.10.2017 |

Eli siis me olemme lähdössä ensi viikolla etelään minä,mieheni ja 2 nuorempaa lasta (teini ja esiteini) ja vanhin eli 18-vuotiast jää kotivahdiksi. Tuntuu, että monet ystäväni ovat kauhistuunet siitä kun kerroin, että täysi-ikäinen lapsemme ei pääse enää ”ilmaiseksi” matkoille vaan jos hän olisi halunnut tulla mukaan olisi hänen pitänyt maksaa itse ainakin puolet matkasta. Monet tuntuvat kustantavan vielä yli 20vuotiaidenkin lasten matkoja, eräässä tuttavaperheessäni lapset ovat 19,22ja 25 ja vanhemmat maksavat ulkomaanmatkat. Mitä mieltä siis, minkä ikäisenä lapsen pitäisi alkaa maksaa omat matkansa?

Kommentit (123)

Vierailija
21/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se iästä riipu vaan elämäntilanteesta ja vanhempien rahatilanteesta. Mielelläni maksaisin vaikka koko suvun esim juhlimaan synttäreitäni ulkomaille, jos ois mania.

näin

Vierailija
22/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eivät koskaan edes alkaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat maksamme lastemme matkat kokonaan. Pari kertaa mukana on ollut myös mieheni vanhemmat ja maksoimme heidätkin. Ruoat, pääsyliput yms. ovat menneet luonnollisesti meidän lompakoista, mutta matkamuistot ovat olleet pääosin lasten itse rahoittamia. Kun lomalle lähdemme, niin emme viitsi kitsastella, rahaa menee turhempaankin kuin yhteiseen mukavaan aikaan ja muistoihin.

Vierailija
24/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on maksettu vielä yli 40 ja heidän lastenkin matkat.

Tuo nyt ei ole välttämätöntä, mutta 18 jättäminen matkasta on aika julmaa.

Vierailija
25/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä koskaan reissattu koko perheellä mihinkään. Äidin kanssa muutamaan kertaan ulkomailla, isä jäi silloin kotiin juopottelemaan.

Vierailija
26/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vanhemmat maksamme lastemme matkat kokonaan. Pari kertaa mukana on ollut myös mieheni vanhemmat ja maksoimme heidätkin. Ruoat, pääsyliput yms. ovat menneet luonnollisesti meidän lompakoista, mutta matkamuistot ovat olleet pääosin lasten itse rahoittamia. Kun lomalle lähdemme, niin emme viitsi kitsastella, rahaa menee turhempaankin kuin yhteiseen mukavaan aikaan ja muistoihin.

Mielellään sitä rahaa tosiaan käyttää yhteiseen aikaan, parempi niin kuin pantata hamaan loppuun ja antaa vasta perintönä. Ei pääse verottajakaan väliin.

Vierailija
27/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin kyllä 17-vuotiaan kanssamme reissuun, mutta hän ei tahdo enää lähteä vaan nauttii kun saa olla sen ajan rauhassa kotona. Ehkä sitten myöhemmin.

Vierailija
28/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kyllä mieheni kanssa suunnitelleet maksavamme lasten matkat ainakin sinne parikymppiseksi saakka jos vain rahatilanne sen sallii.

Vierailija
29/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen vanhemmat maksaa mun reissut, jos mennään yhdessä, tosin nykyään ne on vaan päiväreissuja, mitä tehdään. 2 vuotta vanhemman siskoni ja tämän miehen matkat maksavat myös, kun ovat yhdessä, tekevät joskus viikonloppumatkoja.  Olen 22-vuotias. 

Vierailija
30/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran maksoin aikuisten lasteni Rodoksen reissun, pakotin koko sakin tulemaan aivan ihanaan tuttuun junttikuppilaan eli Suomi - baariin. Tulivat ja kivaa oli. Kun ehdotin, että Danny esiintyy Ellin yökerhossa, haluatteko sinne, koko ikääntynyt ipanaremmi rääkäisi, että ÄITI, PIENTÄ RAJAA,!!! Ei menty sinne sitten!

Vierailija
31/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa puolet matkasta millä..? 18-vuotiaan iässä ei ole (tyypillisesti) vielä koulutusta, ammattia ja tulotasoa joihin voisi vedota, että voi kyllä itse kustantaa lomansa. Muut lapset kuitenkin päästätte mukaan, vaikka nekin on jo teini-ikäisiä eli duunipaikka voisi saman periaatteen mukaan olla jo. Eli kyllä 18-vuotiaan asemassa ainakin ajattelisin, että tällä valinnalla kommentoidaan lasten arvoa vanhempien silmissä, eikä se arvo ole kaikkien lasten kohdalla sama.

Toki moni 18-vee ei haluakaan enää reissaamaan vanhempiensa kanssa vaan mielummin hyödyntää tyhjäksi jääneen kodin, mutta "ei enää pääse ilmaiseksi" aika paljastava sanavalinta. Lapsen osallistuminen perheen yhteiseen toimintaan ei ole mitään siipeilyä, kun itse olette sen tähän maailmaan päättäneet tuoda.

Vierailija
32/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan ovat reissanneet mielellään ympäri maailmaa kun ovat kotona asuneet ja senkin jälkeen muutaman vuoden välein. Kesällä oltiin esikoisen perhe, 1 aikuinen tytär ja teini mukana reissussa ja tammikuussa lähdetään taas esikoisen perheen kanssa.

Aikuiset lapset toki maksaa nykyään ainakin suurimman osan matkoistaan itse. Me viihdymme yhdessä.

Vierailija
33/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah, no appivanhempani maksoivat meidänkin perheen matkan Espanjaan kun mentiin yhdessä lomalle. Eli appivanhemmat maksoivat omat, minun (40v), mieheni(40v) ja kolmen lapsemme matkat. Kiva reissu oli!

Vierailija
34/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 18-v on vielä lapsi ja jos itse olisi halunnut tulla mukaan olisi mielestäni vanhempien hänet ottaa ja maksaa

Vierailija
35/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perheen kanssa matkustetaan, maksetaan matkat lapsille (ja myöhemmin epäilemättä lapsenlapsillekin), kunnes meistä aika jättää. Omat reissunsa saavat kustantaa täysi-ikäisinä itse, tosin jotain sponsorirahaa voi olla perustellusti saatavilla...

Vierailija
36/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viime talvena etelässä koko perheen synttärireissulla appivanhempien kustantamana. Appi täytti 55, anoppi 50, minä ja mieheni 30 ja lapsemme 5. Ei siis tietenkään kaikki samaan aikaan, vaan pidettiin koko vuoden juhlat kerralla ja meidän matkat oli appivanhempien lahja, me taas vietiin heidät varsinaiselle juhlaillalliselle ravitolaan. Kaikilla oli kivaa.

Vierailija
37/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaako kaikki aikuiset lapset ihan mielellään vanhempien hoitaa maksunsa🤔

Vierailija
38/123 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietein, että ovatko aikuiset lapset ihan fine sen kanssa, että äippä ja isukki maksaa vielä keski-ikäisille kullannupuilleen tuhansien eurojen matkat ?

Vierailija
39/123 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietein, että ovatko aikuiset lapset ihan fine sen kanssa, että äippä ja isukki maksaa vielä keski-ikäisille kullannupuilleen tuhansien eurojen matkat ?

Mä olen 41 v eikä mun tai miehen vanhemmat ole maksaneet meidän lomia. Jos haluaisivat maksaa, niin riemusta kiljuen ottaisin matkat vastaan!

Vierailija
40/123 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän ne LAPSET sen matkansa sitten rahoittaa? Harva kai vielä käy töissä, vaan TOIVOTTAVASTI opiskelevat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme