Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä loppuivat perheen yhteiset matkat

Vierailija
18.10.2017 |

Eli siis me olemme lähdössä ensi viikolla etelään minä,mieheni ja 2 nuorempaa lasta (teini ja esiteini) ja vanhin eli 18-vuotiast jää kotivahdiksi. Tuntuu, että monet ystäväni ovat kauhistuunet siitä kun kerroin, että täysi-ikäinen lapsemme ei pääse enää ”ilmaiseksi” matkoille vaan jos hän olisi halunnut tulla mukaan olisi hänen pitänyt maksaa itse ainakin puolet matkasta. Monet tuntuvat kustantavan vielä yli 20vuotiaidenkin lasten matkoja, eräässä tuttavaperheessäni lapset ovat 19,22ja 25 ja vanhemmat maksavat ulkomaanmatkat. Mitä mieltä siis, minkä ikäisenä lapsen pitäisi alkaa maksaa omat matkansa?

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojille me ei enää maksettu 13 vuotiaana mitään ylimäärästä että oppii tekemään töitä. No tytöille asia on eri maksettiin viime vuona kreikan matka vaikka ikää on 24

Vierailija
2/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan jokaisen perheen oma ratkaisu. Me ollaan juuri reissussa pojan kanssa matkalla ja 18-vuotias kustansi osan matkaa itse ( kahdestaan)Sukulaisperheessä taas miehen vanhemmat kustantavat pojan koko perheen usein ulkomaanmatkoille ( vaikka poika tienaakin hyvin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on ihan jokaisen perheen oma ratkaisu. Me ollaan juuri reissussa pojan kanssa matkalla ja 18-vuotias kustansi osan matkaa itse ( kahdestaan)Sukulaisperheessä taas miehen vanhemmat kustantavat pojan koko perheen usein ulkomaanmatkoille ( vaikka poika tienaakin hyvin).

Reissussa matkalla joo. Anteeksi huono ilmaisuni😎

Vierailija
4/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin koko porukka Rodoksella. Minä leski ja kolme lasta 24, 29 ja 31. Kiitokseksi siitä, miten osallistuivat mieheni viime vaiheisiin ja koska kaksi viimeisillään opiskelee, maksoin kaiken kuluja myöden.

Kivaa oli!!

18 - vuotiaan matkan olisin tietty maksanut. Lapsi vielä todellisuudessa.

Vierailija
5/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kustantamani matkan lisäksi saavat mennä omilla rahoillaan muulloin.

Vierailija
6/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ostakaa sille 18 v matka. Ei hän jää kotimieheksi vaan hänet jätetään kun muut pääsevät.

Vierailija
7/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe on perhe vaikka lapset olisivatkin aikuisia ikänsä puolesta. Me vanhemmat tienaamme hyvin ja aikuisen lapsen matka ei ole iso kuluerä tai ikävä asia millään tavoin. Te köyhät voitte tietenkin tehdä juuri niin kuin itse haluatte kunhan olette kaikille lapsille tasapuolisia ja ette suosi ketään nyt tai myöhemmin. :)

Vierailija
8/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu perheestä jos hyvin rahaa niin ei se väärinkään ole, että jo ”aikuisten” lasten matkat maksetaan (rajansa tietysti kaikella) jos taas kyseessä vähävaraisempi perhe niin ehkä jo teinitkin voisivat edes vähän osallistua kuluihin ettei olisi vanhemmille aivan niin kohtuuton taloudellinen rasite

Vierailija
9/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 18-vuotiaana äidiltä lahjaksi ulkomaanreissun. Oli viimeinen, jonka kustansi, sen jälkeen on pitänyt itse maksaa.

Vierailija
10/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei 18v enää halunnut lähteä mukaan viime kesänä, 15 ja 16 vuotiaat oli reissussa mukana. Olisin kyllä vielä voinut matkan maksaa.

Vierailija
11/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se iästä riipu vaan elämäntilanteesta ja vanhempien rahatilanteesta. Mielelläni maksaisin vaikka koko suvun esim juhlimaan synttäreitäni ulkomaille, jos ois mania.

Vierailija
12/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa käydä missään. Tuet ovat niin pieniä, että loppukuussa nähdään yleensä nälkää.

Vierailija
13/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain mulla rahaa riittää niin aina maksan lasteni matkat. Mukava hemmotella vaikka olisivat aikuisia.

Vierailija
14/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta ollaan maksettu vielä kotona asuvan teinin matka ihan samalla tavalla kuin alaikäistenkin lasten, jos kerran perheenä reissataan. Omat kaverireissut saa tietysti maksaa itse.

Vierailija
15/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perhe on perhe vaikka lapset olisivatkin aikuisia ikänsä puolesta. Me vanhemmat tienaamme hyvin ja aikuisen lapsen matka ei ole iso kuluerä tai ikävä asia millään tavoin. Te köyhät voitte tietenkin tehdä juuri niin kuin itse haluatte kunhan olette kaikille lapsille tasapuolisia ja ette suosi ketään nyt tai myöhemmin. :)

Ja me eiköyhät voimme myös tehdä kuten haluamme :)

Vierailija
16/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tallinnan risteily on halpa ja voi olla kiva kaikille. Ei tarvitse yli varojensa kustantaa. Ja voi säästää yms. Jokainen tavallaan ja varoillaan, mutta aloittajan ei- tasapuolinen viritys on kyllä kauhea. Ihan puhtaasti kauhea. Ostakaa se matka. Peli on pelattu jos kaksi saa. Silloin on ostettava kolmannellekin.

Vierailija
17/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oikeastaan ole ikäkysymys. Ehkä siinä vaiheessa kun hänellä on oma perhe oletan että ei minun ole tarpeen kustantaa koko hänen perheensä matkaa. Viikkorahan maksamisen todennäköisesti lopetan aiemmin vaikka tiedän niitäkin jotka lopettaa se vasta kun lapsi avioituu.

Vierailija
18/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Aloittaja mutta voihan olla, että myös 2 nuoremmalle on aivan sama juttu edessä kun täyttävät 18 ja eihän se silloin mielestäni ole mitenkään epäreilua.

Vierailija
19/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se 18-v (tai vanhempikin) matkustaa mukana yhtenä perheen lapsista, jakaa huoneen sisarustensa kanssa yms. niin on aika kohtuutonta vaatia maksamaan oma matka. Me ollaan otettu nuoriso perhereissuille mukaan niin kauan kuni heitä on kiinnostanut. Siinä parikymppisenä kumminkin kavereiden kanssa matkaaminen kiinnostaa jo enemmän kuin vanhempien mukana kulkeminen. Sitten taas aikuisena puolison (ja omien lasten) kanssa on taas vanhempienkin seura kelvannut ja ollaan myös osallistuttu matkakuluihin, joskus maksettu jopa koko matka. Meillä kahdella vakityössä olevalla aikuisella on kumminkin enemmän varaa, kun on lainatkin maksettu eikä lapsia enää asu kotona, kun taas lapsilla on asuntolainat ja perheet, matalapalkkaisemmat pätkätyöt ja muutenkin talous tiukemmalla.

Vierailija
20/123 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksettiin vielä 18 v. Opiskeluaikoina tuen jonkin verran, mutta ei lähde meidän kanssa enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän