#MeToo-kampanja tavallisen miehen perspektiivistä
Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.
Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.
Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.
Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.
m30
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt "momikulttuurista" ja "unelmasta", itse en ainakaan aio puuttua, koska naiset kannattaa maahanmuuttoa. Mitä kylvät sitä syöt.
Väsynyt esitys. Eivät kaikki naiset todellakaan kannata maahanmuuttoa. Sitä paitsi tämä ongelma on universaali, kuten on nähty.
Avainasemassa on mielestäni miehen malli, yleensä oma isä tai miespuoliset isovanhemmat/sukulaiset. Meitä tyttöjä kohdeltiin aina hyvin. Opetettiin niitä miehisiäkin taitoja, että selviää elämästä. Aidosti rakastettiin, tuettiin ja oltiin ylpeitä. Niinpä jo varhain osasi tunkea luun kurkkuun noille ahdistelun yrittäjille. Vanhemmille kerrottiin aina heti kaikki. Turvallinen luottamussuhde ja omanarvontunne kohdillaan. Nopea reaktiokyky kaikkeen rimaa alittavaan.
Vierailija kirjoitti:
Nauttikaa nyt "momikulttuurista" ja "unelmasta", itse en ainakaan aio puuttua, koska naiset kannattaa maahanmuuttoa. Mitä kylvät sitä syöt.
Asuin Helsingin keskustassa 10 vuotta ja tulin kerran maahanmuuttajan ahdistelemaksi. Ja lukemattomia kertoja kuule ihan kantasuomalaisen, niin usein ja törkeästi, etten edes muista kaikkia.
Turha niitä maahanmuuttajia on syyttä suomalaisen miehen käytöksestä. Ei se tee siitä yhtään sen hyväksyttävämpää vaikka kuinka syyttäisit siitä jotain tiettyä ryhmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki mua ahdistelleet on olleet suomalaisia. Rajakit on outoja, ne perustelee maahanmuutolla mitä tahansa. "Murojen hinta tippui euron per kilo!" "No niin, taas ne mamut on polkenu viljan kuluttajahintoja, tässä suomalainen maanviljelijä kärsii"...
Riippuu missä joutuu liikkumaan. Minua parin viimeisen vuoden aikana ahdistelleet ovat olleet pelkästään tätä uutta saapunutta erää. Kielitaidosta päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kaikki mua ahdistelleet on olleet suomalaisia. Rajakit on outoja, ne perustelee maahanmuutolla mitä tahansa. "Murojen hinta tippui euron per kilo!" "No niin, taas ne mamut on polkenu viljan kuluttajahintoja, tässä suomalainen maanviljelijä kärsii"...
Samoin joka helvetin äijä joka on itseäni ahdistellut kun olin lapsi ja nuori on olleet tavallisia keski-ikäisiä suomalaismiehiä. Yksi oli oma opettajani, joka hänen kanssaan kahdestaan luokassa ollessani kyseli kun olin 14 että olenko jo menettänyt neitsyyden kun olen niin seksikäs ja kommentoi rintojani että isot mutta pystyt.
Naapurin perheenisä halasi pyörävarastossa väkisin samana vuonna ja kun yritin rimpuilla pois otteesta niin nauroi että olen varsinainen villikissa.
Kadulla ja baareissa törkyjä huudelleet miehet: kaikki suomalaisia.
Huorittelijat: kaikki suomalaisia. Huoriteltu on jos olen sanonut etten halua lähteä treffeille. Mm. kaupankassalla nuorena töissä ollessani treffipyyntöjä itseä 15-40 v vanhemmilta miehiltä tuli viikoittain. Moni suuttui kun kieltäydyin kohteliaasti.
Miksi täältä poistetaan koko ajan kommentteja, joissa naiset kertovat ahdistelukokemuksista?
ilmeisesti tänne ei siis enää julkaista kommentteja joissa kerrotaan ahdistelusta. Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.
Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.
Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.
Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.
m30
Minä taas miehenä luulen, että sinä et ole ihan kärryillä siitä, että naiset suhtautuu tähän(kin) asiaan äärimmäisen ristiriitaisesti, epäsuorasti ja epäloogisesti.
no ainakin tämän metoo-tägin alla viesti on ollut aika selkeä ja koskettaa monia naisia, eli ilmiön laajuus tuli ainakin itselleni yllätyksenä.
ap
Joo mutta älä katso mitä he sanoo vaan miten he toimivat oikeassa elämässä
annatko jonkun esimerkin?
ap
Tässä hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.
Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla.
Tämä toinen oli vielä selvempi tapaus. Hän palasi myöhemmin tanssimaan ihan eteeni, metrin päähän eikä lähtenyt kulumallakaan. Lopuksi, ennen kuin hän lähti kotiin (?) hän tuli vielä seisoskelemaan hetkeksi eteeni, asenteella "no sano nyt jotain mulle".
Miksi he toimivat näin ristiriitaisesti?
Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli.
Ziisus sä olet urpå. Sun pään sisällä taitaa olla aika synkkää. Oletko koskaan raiskannut ketään?
No mitä mieltä olet sitten noista naisista? Oliko hekin urpoja?
Miten heidän olisi mielestäsi pitänyt käyttäytyä? Pelätä ja välttelä sinua julkisessa tilassa koko loppuilta, koska sinä päätit koskea heihin seksuaalisella tavalla pyytämättä? Ainoastaan omassa häiriintyneessä mielessäsi tuollainen "haastaminen" oli kutsu johonkin, eikä pelkkää v*ttuuntumista.
Ymmärsit kyllä itsekin oikein hyvin kuvauksestani, ettei ollut kyse siitä että he päättivät olla "rohkeita, itsenäisiä naisia jotka eivät osoita pelkoa". Vaan ihan vaan siitä, että he sen jälkeen oikein janosivat huomiotani.
Eli mielestäsi heidän olisi pitänyt pelätä? Tuo on sinun vahvasti subjektiivinen tulkintasi, ja epäilenpä etteivät nämä naiset joko edes tiedostaneet läsnäoloasi tai sitten päättivät käyttäytyä niin kuin olisivat muutenkin, sinusta huolimatta. Eteen asettuminen ja tuijottamalla haastaminen kertoo kyllä useimmiten ärsytyksestä ja suuttumuksesta, ainakin useimpien mielestä. Jostain syystähän et kummankaan naisen kanssa läheisempään kanssakäymiseen päätynyt, joten noita päänsisäisiä kuvitelmiasi sinun on hankala todeksi todistaa.
Tämä nainen ei kylläkään tuijottanut minua vaan seisoi hetken siinä edessä minuun päin suuntautuneena mutta katsoen kuitenkin ohi (seinään). Tuo "eivät huomanneet läsnäoloani" on niin ristiriitainen ehdotus että et taida uskoa itsekään noihin teorioihisi.
Ihanko oikeasti oletat että heidän olisi kuulunut olla täydessä baarissa (ainakin yrittäessään viettää hauskaa iltaa) kokoajan tietoinen juuri sinun liikkeistäsi? Itse olet keskittynyt ilmeisesti heitä seuraamaan, muttei se että puristit heitä perseestä tee sinusta maailmankaikkueden keskusta heille. Hyvin häiriintynyttä ajattelua. Varsinkin jos ja kun joku seisoo hetken edessäsi katsoen seinään, näet siinä(kin) provosointia.
Suosittelen terapiaa.
OK, unohdetaan hetkeksi huomasivatko he minua vai eivät. Mitä mieltä olet näistä väittämistä:
"Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli."
Toisin sanoen, eikö jännämies käyttäydy juuri noin? Itsekin olet varmaan nauranut täällä kilttimiehelle, etkö olekin?
Korjaus; otit riskin ongelmista lähestymällä heitä tavalla, joka todisti heille, että et kunnioita heidän oikeuttaan päättää itse omasta vartalostaan. Todistit heille vain sen, että mielestäsi sinulla on oikeus tehdä heille mitä haluat, kysymättä heidän mielipidettään asiasta. Se, ettet hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan todisti heille vain sen, että heidän mielipiteensä ei kiinnosta sinua edes sen jälkeen, kun he ovat sen esittäneet.
Vierailija kirjoitti:
Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".
Aloittaja ei taida oikein ymmärtää mitä se ahdistelu on.
Sittemmin vaihdoin työpaikkaa eikä vastaavaa ongelmaa enää ole.
Tuo esimiesaseman väärinkäyttö on valitettavan yleistä ja mitäs sille pystyy tekemään. Itsellä oli tilanne jossa lyhyt alle 170 senttinen esimies kärsi ilmeisesti ns. Napoleonkompleksista ja oli mielestään oikea naistenmies. Tuijotti jo ensimmäisistä päivistä lähtien jotenkin oudosti. Ensimmäinen silmänisku ja vilkuttelu kädet puuskassa kainalon alta (niin ettei muut näe) tuli kun olin ollut 2 kk töissä virkistyspäivänä laivaristeilyllä. Taisi olla tapana tuossa työpaikassa tällainen kun tällaisia esimiehiä oli ihan ylimmästä johtajasta lähtien. Usean kerran tilanteita kun mies takanani naama virneessä mittailee vartaloani tai muissa tilanteissa rintoja. Aina kun oltiin vain kahdestaan niin ylitsevuotavan siirappinen käytös ja antoi ymmärtää että heti palkka nousee ja ura urkeaa jos vain... Kun ilmoitin ettei kiinnosta alkoi sitten todellinen työpaikkakiusaaminen. Mustamaalaaminen, mukamas virheet töissä, irtisanomisella uhkailut, varoituslippusia tuli tämän tästä ja vislaamiset koko tämän miesklikin toimesta. Palkkaa ei nostettu koko työskentelyaikana. Kaikkea ikävää ja ahdistavaa.
Irtisanouduin lopulta kun katsoin että terveyteni on minulle tärkeämpää kuin tuo työpaikka mutta touhu varmasti jatkuu siellä edelleen samanlaisena. Vaikka varsinaista fyysistä käpälöintiä ei ollut oli asia selvä alusta lähtien mitä halusi ja kun ilmoitin, ettei kiinnosta niin kiusaaminen alkoi. Mitä tuossa voi tehdä kun teki kaiken niin, ettei muut olleet näkemässä vain sana sanaa vastaan. Esimiesasemassa on täysi valta päättää miten kohdellaan.
Jokainen Suomessa kokemani ahdistelu on kyllä tapahtunut ihan 100% kantasuomalaisten toimesta. Samoin kaikki kuulemani naisia halventavat törkeyksien huutelut ja huorittelut. Itse asiassa en koskaan ole kuullut minkään muunmaalaisen puhuvan naisille niin törkeästi kuin suomalaisten, ja olen asunut useita vuosia Suomen ulkopuolella. Useammassa eri maassa.
Koskahan yhtä suurella innolla puututaan pakolaisten harjoittamaan ahdisteluun. Media ei koskaan vaadi heitä käyttäytymään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Koskahan yhtä suurella innolla puututaan pakolaisten harjoittamaan ahdisteluun. Media ei koskaan vaadi heitä käyttäytymään paremmin.
Jos nyt puututaan ensin siihen, mitä suurin osa on oikeasti kokenut, eli suomalaisten ahdisteluun.
Hieno homma, että tästä asiasta tehdään julkinen. Etenkin nuorten naisten on hyvä tiedostaa, että häirintään voi ja saa puuttua. Koska naiset yleensä vaikenevat, jää siitä varmaankin käsitys, että mitään kiellettyä ei ole sanottu tai tehty.
Se mimmi, joka julkaisi selfiet huutelijoiden kanssa, kertoi että aina kun hän puuttui huuteluun, tilanne alkoi kehittyä uhkaavaksi. Tuohan on vielä kamalampaa kuin lähtötilanne.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, maailma on varmaan muuttunut sitten mun tyttövuosien (duh). Olen syntynyt -71 enkä muista, että ikinä olisi ollut mitään kourimisia tai ehdotteluja. Kerran Oulussa mies ajoi polkupyörällä, hidasti kohdallani ja kaiveli vehkeen esille. Puskin pyörän ja äijän nurin. En tiedä, olisiko tuosta sitten pitänyt jotain traumaa kehrätä.
Puolustakaa naiset itseänne. Sanallisesti ollaan joka tapauksessa ylivertaisia, ja voimakin on tekniikkalaji.
Usein noissa tilanteissa menee täysi sokkiin eikä pysty mitään tekemään. Varsinkaan lapsena.
Minusta tämä kampanja on hyvin silmiä avaavaa ihan jo näin naisena, koska nyt mietin miksi olen vaiennut näistä ja miksi näistä puhuminen edelleenkiin kirpaisee ja hävettää minua vaikka olen uhri?
Tämä alkaa tosiaan jo koulussa. Kehityin varhain ja jo alakoulussa pojat huutelivat urheilutunnilla, että "kattokaa jätkät xxx juoksee" koska tissit, eikä ollut urheiluliivejä. Yläasteella tekinsellä tunnilla vähän väliä joku läpsi perseelle, eikä siihen opettajat koskaan puuttuneet.
Se, että joku ulkomaalainen mies huutelee perään ja lähtee seuraamaan ei ole edes harvinaisuus. Hävettää kulkea kadulla kun joku rimputtaa pyörän kelloa ja huutaa sexy tyttö sexy tyttö me fuck you me want to fuck you.
Minulle pahin tapahtui kun olin 16v matkalla bussissa klo 10 aamulla kesätöihin. Kuuntelin musiikkia ja istuskelin melkein tyhjässä bussissa, kun yhdeltä pysäkiltä mukaan astui vähän vanhempi musta mies. Istui ihan viereiselle penkille, ei sanonut mitään. Yht äkkiä havahdun siihen, kun tämä laittoi kätensä reidelleni. Hämmennyin ja menin shokkiin, enkä pystynyt sanomaan mitään, siirsin vain tuon käden pois. Menee alle minuutti kun tuo mies kävi kiinni ja yritti suudella. Sain lyötyä naamaan ja juoksi seuraavalla oven avauksella ulos.
En saanut sanottua mitään, hämmennyin ja menin shokkiin. Menin töihin ja mulla oli tuolloin maailman paras esimies mies, joka kuunteli ja lohdutti säikähtänyttä ja vei omalla autollaan minut kotiin. Tuon päivän jälkeen en koskaan enää puhunut asiasta ennen tätä kirjoitusta ja olen jo yli 30 vuotias.
Hävettää ja suututtaa ja inhottaa, että seurailu ja ahdistelu on normalisoitu! Haluan ehdottomasti, että tähän tulee muutos, ettei koskaan yhteenkään tyttöön tai naiseen käydä kiinni tai kommentoida epäasiallisesti!
N32
Olen 40-vuotias, ylipainoinen, enkä todellakaan mikään kaunotar. Olen tullut siihen tulokseen, että minua häiriköivät miehet kuvittelevat, että olen otettu siitä kun joku edes huomaa tai sitten normaali ystävällisyys koetaan flirtiksi.
Esim. viimeksi työpaikan illanvietossa tuli etäisesti tuttu työkaveri (emme siis tee töitä yhdessä, mutta tiedän nimeltä) hakemaan tanssimaan. Koska kaveri ei ollut humalassa, ainakaan näkyvästi, lähdin tanssimaan. Jo heti lattialle päästyään tyyppi aloitti sanomalla, että onpas muhkeat rinnat ja seuraava lause, että mitäs jos suutelisin sua heti tässä ja sitten panemaan. Totesin tyypille kuivasti, että älä unta nää ja tanssi jää tähän jos jutut ei parane. No, arvata saattoi että seuraavaksi todetaan, ettei tosissaan noin rumaa olisi pannutkaan... poistuin paikalta.
Mieheni siskon mies, kiva kunnollinen perheenisä, on yhteisellä mökkireissulla tunkenut sänkyyni kähmimään. Ja hetki meni kun unenpöpperössä tajusin, että kyseessä ei ollutkaan mieheni. Sain puhumalla hänet poistumaan, mutta mites tuon sitten otat puheeksi miehesi tai hänen siskonsa kanssa. Kyseinen mies muuten häiriköi vihjaavia tekstiviesteillä, pyrki koskemaan aina kun mahdollista jne. kunnes vihdoin ottivat eron.
Ja näiden lisäksi useita muita tapauksia. En tiedä lähetänkö jotain salaista signaalia miehille, mutta olen onnellisesti naimisissa, enkä flirttaile, pukeudu provosoivasti jne. Ja silti ahdistellaan. En kaipaa salaista seksiseuraa tai kerjää ulkonäkökohteliaisuuksia. Miksi ei vaan voida olla sekoittamatta seksuaalisuutta joka asiaan.
Olen lukenut paljon näitä tarinoita ja samoja kokemuksia on minullakin. Mutta yhtä asiaa ihmettelen. Kaikki kertovat, miten tilanne pelotti ja ahdisti. Olenko ainut, joka tuntee aivan suunnatonta vihaa? Olenko ainut, joka fantasioi todella rajusta fyysisestä väkivallasta näitä kourijoita ja huutelijoita kohtaan? Eikö kukaan muu nainen halua huutaa, kirota ja satuttaa näitä "miehiä"? Vai pelkäävätkö naiset kaiken muun lisäksi vielä omaa vihaansakin?
Vierailija kirjoitti:
Olen 40-vuotias, ylipainoinen, enkä todellakaan mikään kaunotar. Olen tullut siihen tulokseen, että minua häiriköivät miehet kuvittelevat, että olen otettu siitä kun joku edes huomaa tai sitten normaali ystävällisyys koetaan flirtiksi.
Esim. viimeksi työpaikan illanvietossa tuli etäisesti tuttu työkaveri (emme siis tee töitä yhdessä, mutta tiedän nimeltä) hakemaan tanssimaan. Koska kaveri ei ollut humalassa, ainakaan näkyvästi, lähdin tanssimaan. Jo heti lattialle päästyään tyyppi aloitti sanomalla, että onpas muhkeat rinnat ja seuraava lause, että mitäs jos suutelisin sua heti tässä ja sitten panemaan. Totesin tyypille kuivasti, että älä unta nää ja tanssi jää tähän jos jutut ei parane. No, arvata saattoi että seuraavaksi todetaan, ettei tosissaan noin rumaa olisi pannutkaan... poistuin paikalta.
Mieheni siskon mies, kiva kunnollinen perheenisä, on yhteisellä mökkireissulla tunkenut sänkyyni kähmimään. Ja hetki meni kun unenpöpperössä tajusin, että kyseessä ei ollutkaan mieheni. Sain puhumalla hänet poistumaan, mutta mites tuon sitten otat puheeksi miehesi tai hänen siskonsa kanssa. Kyseinen mies muuten häiriköi vihjaavia tekstiviesteillä, pyrki koskemaan aina kun mahdollista jne. kunnes vihdoin ottivat eron.
Ja näiden lisäksi useita muita tapauksia. En tiedä lähetänkö jotain salaista signaalia miehille, mutta olen onnellisesti naimisissa, enkä flirttaile, pukeudu provosoivasti jne. Ja silti ahdistellaan. En kaipaa salaista seksiseuraa tai kerjää ulkonäkökohteliaisuuksia. Miksi ei vaan voida olla sekoittamatta seksuaalisuutta joka asiaan.
Osaatko kuvitella että maailmassa olisi joku nainen, joka lähtisi vieraan miehen mukaan kun tämä kommentoi: "Muhkeat rinnat"? Et varmaan. Tuskin osaa kukaan mieskään kuvitella, joten tuskin tuossa oli tarkoitus saada sinua mukaan.
Mitä jos kyse ei olekaan seksin saamisesta, vaan ihan puhtaasti kiusaamisesta, alistamisesta ja halventamisesta? Halusta nöyryyttää toista ihmistä? Mitä jos tarkoitus on vain viestittää naisille, että teillä ei ole oikeutta olla olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Hieno homma, että tästä asiasta tehdään julkinen. Etenkin nuorten naisten on hyvä tiedostaa, että häirintään voi ja saa puuttua. Koska naiset yleensä vaikenevat, jää siitä varmaankin käsitys, että mitään kiellettyä ei ole sanottu tai tehty.
Se mimmi, joka julkaisi selfiet huutelijoiden kanssa, kertoi että aina kun hän puuttui huuteluun, tilanne alkoi kehittyä uhkaavaksi. Tuohan on vielä kamalampaa kuin lähtötilanne.
Teini-ikäisenä häpesin, kun en antanut poikien kouria vaan suutuin. Muut tytöt eivät suuttuneet, joten tunsin itseni poikamaiseksi rääväsuuksi. Noloksi. Tyhmäksi. Lapselliseksi. Nyt olen sitä mieltä, että tytöt pitää opettaa suuttumaan.
Vierailija kirjoitti:
hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.
Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla..
Hyvä ja silmiä avaava kirjoitus! Minulle on käynyt noin monta kertaa ja olen ihmetellyt samaa.
Usein kuvio on se että nainen tulee ja työntää perseensä syliin vaikka tanssin sivummalla ja pidän huolen etten varmasti mene milliäkään kohti naista.
Sitten kun otan lantiosta kiinni nainen kääntyy, muka harmistuu (tai ihastuu, riippuu mentaliteetista) ja sen jälkeen heittelee hiuksia naamalle ja pakittaa UUDELLEEN persettä syliin. He nauttivat tilanteesta ja oikein etsivät 'ahdistelua'.
Nämä on kivikautisia juttuja mitä käytökseen tulee. Tiedän että palstan pesunkestävät feministit eivät tätä ikinä tule uskomaan mutta samapa se minulle on. Vuodet ovat opettaneet naisista yhtä sun toista.
Helvetimoiset kriteerit = olla oma itsensä ja normaali ja unohtaa kaiken maailman säälittävät temput :D
Olen tehnyt aloitteen nykyiseenkin mieheeni ja moneen muuhun. Ei se ole mitään hirveää, joko ne pitää minusta tai ei. Ei voi etukäteen tietää. Ei voisi olla helpompaa ja luontevampaa kuin mennä juttelemaan ja olla oma itsensä.