Miksi Audi herättää niin isoja tunteita?
Minulla ja perheelläni on menossa kolmas Audi, kilometrejä takana yhteensä vajaat 200 000. Meille Audi on aina ollut turvallinen ja mukava perheauto. Vikoja ei ole juuri ollut, ja viime vuoden Suomen katsastustilastossa se oli kolmanneksi vähävikaisin merkki Skodan ja Toyotan jälkeen. Jaksaa hämmästyttää se valtava kielteinen tunneryöppy, jonka tämä merkki aiheuttaa. Voisitteko, Audin parjaajat, kertoa mihin mielipiteenne perustuvat. Tuskin ainakaan omiin kokemuksiin?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä olisi auton vaihto edessä. Tekisi mieli vaihtaa uudehkoon käytettyyn audiin, mutta en uskalla juuri kaiken maailman jakohihna, vaihdelaatikko ongelmien takia. Nämä ongelmat kyllä näkyvät sitten myös audien hinnoissa kun vertaa nettiautossa vaikka vastaaviin malleihin mersulla tai bemarilla. Mutta sitä en ymmärrä miksi ihmiset itkevät audikuskien ajotaidoista. Ihan samallalailla olen nähnyt törttöileviä toyotakuskeja yms.
9 kommentoi: Mun Audeissa ei oo ikinä ollut mitään vikoja/ongelmia. :O
Niin olisihan se aika hullua jos joka ikisellä audin omistajalla olisi vikoja autossa. Nämä ongelmat mitkä audeissa on ovat vaan valitettavan yleisiä. Autokauppiaatkin ostaessa käyttettyjä audeja huomioivat tämän hinnassa.
Tästä oli joku tutkimuskin että Audi ja BMW kuskit todellakin törttöilee muita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, mulla oli kans Audi jonkin aikaa. Olihan se nätti, mutta ei ajo-ominaisuuksiltaan läheskään nykyisen bemarini veroinen. Toki tosi hyvä sekin.
Nykyäänhän Audi on yhtäkuin Skoda ja VW - eli se varmaan kyllä laskenut Audin arvostusta. Siis ei kiitos enää Audia.
"Nykyään"? Eihän Audi, Volkkari, Skeida ja Seatti ole olleet samaa kamaa eri merkillä kuin jo sellaisen 30 vuotta....
Siksi onkin huvittavaa seurata sivusta kun Audin ja Skodan kannattajat haukkuvat toisiaan, vaikka tekniikka olisikin 1:1 sama kummankin rotiskossa.
Oletko ajanut molemmilla? Minä olen. Mielestäni Skoda on varsin hyvä auto, mutta kokonaisvaikutelmassa ja ajo-ominaisuuksissa se ei Audille pärjää. Skoda on jotenkin kolhompi, eikä niin viimeisen päälle tehty kuin Audi. Mös valmistaja on enemmän huolissaan siitä, että Skoda syö Volkswagenia.
Kaikki muistaa varmasti sen Audi-miehen kommentteineen. Eikä kukaan halua olla sellainen.
Saattaa myös olla että ihmiset pitävät kaahailuna sitä, että hänet ohitetaan. Harvemmin millään vanhalla ruosteisella ruoskalla tai 1.0 litran moottorilla varustetulla pikkuautolla uskaltaa lähteä ohittamaan, kun ei ne kiihdy mihinkään. Tarpeeksi tehokkaalla autolla, mitä usein nämä Audit ovat, voi ohituksen hoitaa helposti, nopeasti ja turvallisesti. Mutta monelle kuskille tuntuu olevan tosi paha paikka jos heidät ohitetaan, kun valoja vilkutellaan niin usein. Ja kyllä, ohitan reippaasti mutta tarpeellisen turvavälin jättäen. Ei ole mitään syytä hermostua ohituksista.
Vierailija kirjoitti:
Tästä oli joku tutkimuskin että Audi ja BMW kuskit todellakin törttöilee muita enemmän.
Olisiko ollut Iltalehden tutkimus, jossa haastateltiin viittätoista Corolla-miestä Jämijärven ABC:lla?
En ole koskaan ajanut motarilla ilman, että joku posottaa huomattavaa ylinopeutta Audilla tai Bemarilla ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut Iltalehden tutkimus, jossa haastateltiin viittätoista Corolla-miestä Jämijärven ABC:lla?
Eiköhän :D Corolla-miehillä suuri huoli kun Audikuskit vie niiden naiset.
Minulla ainakin johtuu Audi-miehestä. Sen jälkeen jokainen nainenkin, joka hehkuttaa Audilla ajamista, vaikuttaa jotenkin oman pesän likaajalta.
Mitä tulee siihen, että on omistanut kolme Audia ja niillä on ajanut 200 000 km, kertoo minusta korvien välien löyhyydestä taikka auton huonoudesta. Kyllä yhdellä autolla pitäisi päästä tuon 200 000 km, parhailla 300 000-400 000 km. Miksi vaihtaa uuteen, jos vanhakin pelittää? Turhaa kulutusta. Auton on tarkoitus olla kulku- ja kuljetusväline.
Vika on niissä kuskeissa. Ne tietyn sortin lippalakkipäiset nestepäät aina päätyvät audiin tai bemariin ja sillä sitten kaahataan niinkuin rallissa ja vaarannetaan liikennettä kun edessä ajava on niin prkln hidas että on pakko päästä ohi vaikka sataa räntää vaakatasossa ja hurrikaani puhaltaa vieressä. Audikuljettajat on vaan sietämättömiä, narsistisia tolloja. Ja ne lippikset aikuisella miehellä on vaan noloja. Kasvakaa aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä se taisi olla, muistan jonkun tämänlaisen tutkimuksen. Toinen tutkimustulos taisi siinä olla että "Kahen litran oohoocee turbokolmosen kautta nelosen puhaltimella Sierra jättää sen."
Monille auto on statussymboli eli halutaan näyttää että ollaan rikkaita tai jotain parempaa. Mulle on ihan sama millaisella autolla kukin ajaa, ei herätä suoraan sanottuna mitään tunteita. Itse laitan rahani matkusteluun ja joku toinen laittaa autoon tai molempiin.
Vierailija kirjoitti:
Vika on niissä kuskeissa. Ne tietyn sortin lippalakkipäiset nestepäät aina päätyvät audiin tai bemariin ja sillä sitten kaahataan niinkuin rallissa ja vaarannetaan liikennettä kun edessä ajava on niin prkln hidas että on pakko päästä ohi vaikka sataa räntää vaakatasossa ja hurrikaani puhaltaa vieressä. Audikuljettajat on vaan sietämättömiä, narsistisia tolloja. Ja ne lippikset aikuisella miehellä on vaan noloja. Kasvakaa aikuiseksi.
Ihan niinkuin niitä tolloja lippispäitä ei löytysi muiden autojen ratin takaa?
Prototyyppi kirjoitti:
En ole koskaan ajanut motarilla ilman, että joku posottaa huomattavaa ylinopeutta Audilla tai Bemarilla ohi.
No jos katsoisit tarkemmin niin huomaisit että ei ne vain nuo kaksi merkkiä ole. Jos on hyvä auto alla, jolla on ilo painaa kaasua, niin kyllä sitä moni helposti ajaa vähän kovempaa.
Oma rakas ruosteinen volkkarini hillitsee automaattisesti niitä kiihdyttelyhaluja ominaisuuksillaan mutta ei se multa pois ole jos jollain on kiva auto jolla ajaa kovempaa. Kunhan nyt ei ihan hullusti aja.
Ja jos ohittelet, niin tee se motarilla.
Itselläni on ollut Ford, Opel, Volvo ja Audi. Kyllä se Audi vaan on ajotuntumaltaan ollut paras. Tarpeeksi jämäkkä ja sillä vaan on hyvä ajaa. Volvo tosin oli myös mieleeni. Mitään en autoista tiedä, silti olen tätä mieltä. Ihan täysin omasta kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin niitä tolloja lippispäitä ei löytysi muiden autojen ratin takaa?
Mulla ei oo lippistä, eikä munia ja ajan Audilla.
Piti lainata 32:sta, sori! x))
-39
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Ja jos ohittelet, niin tee se motarilla.
Miksi? Pitäisikö tavallisella kaksikaistaisella tiellä tyytyä ajamaan hidastelijoiden tahtiin vai?
Enpä taida jaksaa -siksi ajan ohi.
Hah, mitä merkitystä sillä on millä autolla ajaa? Kyllä niitä tunareita ja uunoja löytyy ihan kaiken näköisistä autoista. Saattaa olla, että uudet kiiltävät kalliin näköiset Audit jäävät vain jengillä paremmin mieleen, kun jos joku tötöilee jollain 15v vanhalla tavallaisella Toyota Corollalla. Oikeasti, ette voi olla niin hölmöjä että tosissaan väitätte kaikkien Audi/BWM/MB kuskien olevan kaahailijoita.