Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppä homehtuu kun taloyhtiö ei lämmitä

Vierailija
03.11.2022 |

Ihan sairasta meininkiä. Ei sitä liikaa pidä ruveta lämmössä säästelemään. Tulee myöhemmin isommat kustannukset kun koko talo on homeessa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät ettei lämmitä, mikä on huonelämpö?

Vierailija
2/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät että ei lämmitä? Oletko nyt ihan terve. Kai sen nyt huomaa jokainen onko sisällä kylmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun alle 10 vuotta vanhassa sato oyn vuokratalossa ja vielä kertaakaan ei ole ollut patterit päällä viimeiseen 5 vuoteen.

Vierailija
4/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeethan tykkää lämpimästä

Vierailija
5/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä taloyhtiö säästäisi lämmityksessä kun asukkaat sen viime kädessä kuitenkin maksavat joko vuokrissa tai hoitovastikkeena? Kannattaisi tutkia sitten ainakin tarkkaan mihin ne rahat menevät jos eivät lämmitykseen.

Vierailija
6/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeethan tykkää lämpimästä

Ja kylmän kosteasta.

Vierailija
7/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun alle 10 vuotta vanhassa sato oyn vuokratalossa ja vielä kertaakaan ei ole ollut patterit päällä viimeiseen 5 vuoteen.

Mun kämpässä oli patterit aina kylmät. Sisälämpötila silti tuskaisen kuuma, 24 astetta. Pidin ikkunaa auki kesät talvet. 

Pointti: pattereiden lämmöllä ei ole mitään väliä, vaan asunnon.

Vierailija
8/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea. Mä lisään juuri mökillä puita uuniin ja teen kanelipullaa. Kotona wifi vahti hoitaa lämmitystä sillä aikaa. Sitten puulla lisää kun kotona taas.

Vierailija
9/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä valittajat ei tyypillisesti tiedä mikä heidän huonelämpönsä on. Kokeilevat patteria kädellä, ja jos se on kylmä, alkavat hytistä. Nosebo-reaktio.

Vierailija
10/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä taloyhtiö säästäisi lämmityksessä kun asukkaat sen viime kädessä kuitenkin maksavat joko vuokrissa tai hoitovastikkeena? Kannattaisi tutkia sitten ainakin tarkkaan mihin ne rahat menevät jos eivät lämmitykseen.

Vuokranantajan taskuun.

Vierailija
11/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä valittajat ei tyypillisesti tiedä mikä heidän huonelämpönsä on. Kokeilevat patteria kädellä, ja jos se on kylmä, alkavat hytistä. Nosebo-reaktio.

mulla oli viime talvena 14 astetta lämmintä. Saton asukki.

Vierailija
12/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kämpässä oli patterit aina kylmät. Sisälämpötila silti tuskaisen kuuma, 24 astetta. Pidin ikkunaa auki kesät talvet. 

Pointti: pattereiden lämmöllä ei ole mitään väliä, vaan asunnon.

Mulla on nyt sellaiset 16 astetta.

Vierailija
13/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos lämpömittari on ikkunalaudalla tms.

Vierailija
14/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan jos lämpömittari on ikkunalaudalla tms.

keittiössä mikron päällä.

Vierailija
15/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmästä patterista pitää sanoa. Siellä voi olla ilmaa tai kuten mulla ikivanhat venttiilit. Säätö on päällä tai pois vaikka on muka 1-5. Ikkunoilla ja parvekkeen ovella pitää säätää. 

Vierailija
16/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiön hallitus ja puheenjohtaja vastuuseen jos pitävät patteriverkostossa liian vähän lämpöä.

Mitää lämpötila siitä putkesta joka menee asuntojen välillä. Näillä keleillä pitäisi olla vähintään 40 astetta. Patterissa voi sitten olla vähemmän riippuen termostaatista.

Vierailija
17/17 |
03.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on Suomen tilanne mihin perheet ajetaan...

-asua kylmässä homehtuvassa asunnossa ja säästää ylikallista sähköä... jos sähköjä edes on käytössä...

-olla rutiköyhä ja ulosotossa kaikkien katteiden nostojen kanssa

-käyttää suihkua kerran kuussa kun vesikin maksaa yhä enemmän

-syödä pelkkää riisiä päivittäin kun elintarvikkeet maksavat yhä enemmän päivittäin

-ja koska kulutustavarat kuten talous- ja wc paperi maksavat yhä enemmän tingitään niistäkin...

-hakea koulukiusatut lapset koulusta

sitten voi ihailla kun kirjoitellaan miten onnellisia kaikki ovat täällä ja miten hienosti kaikki toimii... ja jos protestoi sitä ei tulla sallimaan, kaikki muu kuin onnellisuuden ajattelu pitää tukahduttaa jotta valtava katteiden nosto ja rahastus pyörii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan