Kämppä homehtuu kun taloyhtiö ei lämmitä
Ihan sairasta meininkiä. Ei sitä liikaa pidä ruveta lämmössä säästelemään. Tulee myöhemmin isommat kustannukset kun koko talo on homeessa.
Kommentit (17)
Mistä tiedät että ei lämmitä? Oletko nyt ihan terve. Kai sen nyt huomaa jokainen onko sisällä kylmä.
Asun alle 10 vuotta vanhassa sato oyn vuokratalossa ja vielä kertaakaan ei ole ollut patterit päällä viimeiseen 5 vuoteen.
Miksi ihmeessä taloyhtiö säästäisi lämmityksessä kun asukkaat sen viime kädessä kuitenkin maksavat joko vuokrissa tai hoitovastikkeena? Kannattaisi tutkia sitten ainakin tarkkaan mihin ne rahat menevät jos eivät lämmitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Homeethan tykkää lämpimästä
Ja kylmän kosteasta.
Vierailija kirjoitti:
Asun alle 10 vuotta vanhassa sato oyn vuokratalossa ja vielä kertaakaan ei ole ollut patterit päällä viimeiseen 5 vuoteen.
Mun kämpässä oli patterit aina kylmät. Sisälämpötila silti tuskaisen kuuma, 24 astetta. Pidin ikkunaa auki kesät talvet.
Pointti: pattereiden lämmöllä ei ole mitään väliä, vaan asunnon.
Onnea. Mä lisään juuri mökillä puita uuniin ja teen kanelipullaa. Kotona wifi vahti hoitaa lämmitystä sillä aikaa. Sitten puulla lisää kun kotona taas.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät ettei lämmitä, mikä on huonelämpö?
Nämä valittajat ei tyypillisesti tiedä mikä heidän huonelämpönsä on. Kokeilevat patteria kädellä, ja jos se on kylmä, alkavat hytistä. Nosebo-reaktio.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä taloyhtiö säästäisi lämmityksessä kun asukkaat sen viime kädessä kuitenkin maksavat joko vuokrissa tai hoitovastikkeena? Kannattaisi tutkia sitten ainakin tarkkaan mihin ne rahat menevät jos eivät lämmitykseen.
Vuokranantajan taskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä valittajat ei tyypillisesti tiedä mikä heidän huonelämpönsä on. Kokeilevat patteria kädellä, ja jos se on kylmä, alkavat hytistä. Nosebo-reaktio.
mulla oli viime talvena 14 astetta lämmintä. Saton asukki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kämpässä oli patterit aina kylmät. Sisälämpötila silti tuskaisen kuuma, 24 astetta. Pidin ikkunaa auki kesät talvet.
Pointti: pattereiden lämmöllä ei ole mitään väliä, vaan asunnon.
Mulla on nyt sellaiset 16 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos lämpömittari on ikkunalaudalla tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jos lämpömittari on ikkunalaudalla tms.
keittiössä mikron päällä.
Kylmästä patterista pitää sanoa. Siellä voi olla ilmaa tai kuten mulla ikivanhat venttiilit. Säätö on päällä tai pois vaikka on muka 1-5. Ikkunoilla ja parvekkeen ovella pitää säätää.
Taloyhtiön hallitus ja puheenjohtaja vastuuseen jos pitävät patteriverkostossa liian vähän lämpöä.
Mitää lämpötila siitä putkesta joka menee asuntojen välillä. Näillä keleillä pitäisi olla vähintään 40 astetta. Patterissa voi sitten olla vähemmän riippuen termostaatista.
se on Suomen tilanne mihin perheet ajetaan...
-asua kylmässä homehtuvassa asunnossa ja säästää ylikallista sähköä... jos sähköjä edes on käytössä...
-olla rutiköyhä ja ulosotossa kaikkien katteiden nostojen kanssa
-käyttää suihkua kerran kuussa kun vesikin maksaa yhä enemmän
-syödä pelkkää riisiä päivittäin kun elintarvikkeet maksavat yhä enemmän päivittäin
-ja koska kulutustavarat kuten talous- ja wc paperi maksavat yhä enemmän tingitään niistäkin...
-hakea koulukiusatut lapset koulusta
sitten voi ihailla kun kirjoitellaan miten onnellisia kaikki ovat täällä ja miten hienosti kaikki toimii... ja jos protestoi sitä ei tulla sallimaan, kaikki muu kuin onnellisuuden ajattelu pitää tukahduttaa jotta valtava katteiden nosto ja rahastus pyörii...