Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Audi herättää niin isoja tunteita?

Vierailija
18.10.2017 |

Minulla ja perheelläni on menossa kolmas Audi, kilometrejä takana yhteensä vajaat 200 000. Meille Audi on aina ollut turvallinen ja mukava perheauto. Vikoja ei ole juuri ollut, ja viime vuoden Suomen katsastustilastossa se oli kolmanneksi vähävikaisin merkki Skodan ja Toyotan jälkeen. Jaksaa hämmästyttää se valtava kielteinen tunneryöppy, jonka tämä merkki aiheuttaa. Voisitteko, Audin parjaajat, kertoa mihin mielipiteenne perustuvat. Tuskin ainakaan omiin kokemuksiin?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä meidän kulmilla ainakin Audi-kuskit käyttäytyvät kuin maailmanomistajat. Eivät noudata aluenopeusrajoituksia ja painavat 40 km alueella ohi keskisormea heilutellen. Tarvitaanko vielä lisää perusteita vihata audisteja? Useimmat audistit ovat noin 25-35 -vuotiaita miehiä. Aivojen tilalla taitaa hölskyä keltainen neste.

Olen samaa mieltä. Tässä itseltä yksi esimerkki (toivottavasti Audikuski tunnistaa itsensä). Ajoin Vaasasta kohti Jalasjärveä jonon viimeisellä autolla, kun saavuttiin Kauhajoen-tien risteykseen, josta Audi änkesi eteeni. Onneksi aavistelin jotain tuommoista, joten sain ajoissa jarrutettua ja vältettyä kolarin. Matka sitten jatkui vajaan 100m, kun Audi sitten uudelleen jarrutti ja pysähtyi, nyt kääntyäkseen Peräseinäjoelle!!! Ohitin hänet pientareen kautta, koska vastaan tuli paljon autoja. Painoin äänimerkkiä, osoittaakseni hänelle vähän huomiota. "Vastauksena" oli kaikki kansainväliset käsimerkit ja se, että hän lähtikin perääni, ohitti vaikka autoja tuli vastaan ja jatkoi edelleen käsimerkkien näyttämistä ohittaessa ja edessäni ja kun oli päässyt ohitseni pysähtyi tienviereen huitoen edelleen...

Vierailija
42/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, mulla oli kans Audi jonkin aikaa. Olihan se nätti, mutta ei ajo-ominaisuuksiltaan läheskään nykyisen bemarini veroinen. Toki tosi hyvä sekin.

Nykyäänhän Audi on yhtäkuin Skoda ja VW - eli se varmaan kyllä laskenut Audin arvostusta. Siis ei kiitos enää Audia.

"Nykyään"? Eihän Audi, Volkkari, Skeida ja Seatti ole olleet samaa kamaa eri merkillä kuin jo sellaisen 30 vuotta....

Siksi onkin huvittavaa seurata sivusta kun Audin ja Skodan kannattajat haukkuvat toisiaan, vaikka tekniikka olisikin 1:1 sama kummankin rotiskossa.

Oletko ajanut molemmilla? Minä olen. Mielestäni Skoda on varsin hyvä auto, mutta kokonaisvaikutelmassa ja ajo-ominaisuuksissa se ei Audille pärjää. Skoda on jotenkin kolhompi, eikä niin viimeisen päälle tehty kuin Audi. Mös valmistaja on enemmän huolissaan siitä, että Skoda syö Volkswagenia.

Olen testannut kaikki em merkkejä ja totta kyllä että skeidan sisustus on aika ankea, äänieristys huonompi, jne. Tarkoitin kuitenkin tekniikkaa, sillä ennen kaikissa oli sama tekniikka koko ajan ja nyt taitaa Skoda ja seatti tulla jonkun malliversion verran myöhässä. Samaa kamaa silti loppujen lopuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Audi ja ajan aina sääntöjen mukaan. Autoni on kunnossa, siinä on riittävästi tehoja, automaattivaihteet ja hyvät renkaat, joten jos pääsen ensimmäisenä liikennevaloista, olen jo kaukana, kun seuraavan auton kuljettaja vasta asettelee vaihdetta silmään. Siis, vaikka nopeuteni olisi 40 ja rajoitus se 40. Ylinopeutta en aja koskaan.

Audin ns mittarivirhe on hyvin pieni. Kun laitan vakionopeussäätimeen 84, nopeuteni on 82. Siksi varmaan olen ärsyttävä, kun menen vasenta kaistaa ohi Renaultista, jonka todellinen nopeus on 74, vaikka mittarissa varmaan se 80.

Ajoin juuri tänään maalta kotiin. Kiinnitin huvikseni huomiota toilaileviin kuskeihin (liian pienet turvavälit, ylinopeus, ei käytetty vilkkua, selvä ns alinopeus hyvissä olosuhteissa, ei ajovaloja takana siellä, missä satoi + vesi roiskui tiellä). Ihan laidasta laitaan automerkkejä. Löytyi Audia ja vanhaa Hiacea, Skodaa, Volkswagenia, Renaultia...

Vierailija
44/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 212000 ajettu audi,siisti,ei ruostetta,jakohihnan vaihdoin itse,tavallinen 6v manuaalilaatikko.

Paljon parempi ajaa kuin edellinen bemari.

Bemmillä oli ajettu 380000km kun meni vaihtoon.

Vierailija
45/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se auto, vaan kusi pää omistaja. Petti minut. Lappeenrannasta.

Vierailija
46/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei haloo! Kaikki tällainen turhanpäiväinen (!!) olettaminen, yleistäminen ja puhdas ***tuilu perustuvat elämässä ihan yleisestikin kateuteen. Tottakai ihmiset kettuilevat niille joilla on 40 000,- Audin alla kun itse ajelevat sillä 3000,- Toyotallaan. Ajellaan kaikki sillä millä ajellaan. Eipä me Audistitkaan kuittailla teidän muiden autoista.

Jealousy is a mental cancer.

Vierailija
47/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Mulla on 212000 ajettu audi,siisti,ei ruostetta,jakohihnan vaihdoin itse,tavallinen 6v manuaalilaatikko.

Paljon parempi ajaa kuin edellinen bemari.

Bemmillä oli ajettu 380000km kun meni vaihtoon.

Mikä Audi sulla on ja mikä oli Bmw? Itsellä siis bemari ja sillä on todella mukava ajaa pitkää matkaa, paljon parempi kuin millään muulla aiemmin ajamallani (en ole ajanut audeja) ja jos on olemassa vielä Audi jolla on vielä parempi ajomukavuus, niin täytyy seuraavassa koeajossa pitää mielessä ja käydä kokeilemassa.

Vierailija
48/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat henkimaailman asioita. Jos isoa yritysjohtajaa kuskataan 100 000 euron Cadillacilla tai Jaguarilla, iltapäivälehti kertoo "ökyautosta" oikein kuvan kanssa, mutta 125 000 euron Mersu ei uutisiin yllä.

Vierailija
49/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös audikuski. Myönnän, että ajan ns. räväkämmin, mutta silti noudatan liikennesääntöjä. Pysähdyn suojatietä ylittävien jalakulkijoiden eteen, en aja vanhoilla vihreillä, jne. Kiihdytän toki reippaasti valoista, koska 260-heppaisella bensaturbollani se on helppoa, ja liikenne on sujuvampaa. Se, että jäädään ihmettelemään valoihin, ei palvele ketään. Tosin, tyhjillä maanteillä ajellessani ajelen ylinopeutta (~10km/h yli sallitun). Kun odotan että pääsen ohittamaan, pidän järkevän turvavälin, enkä roiku ns. puskurissa. Ei ole mitään järkeä kiihdyttää vasta vastaantulevien kaistalla. Kun huomaan raon, kiihdytän omalla kaistallani, ja ohitus on ohitse parissa sekunnissa.

Antaa sataa alapeukkua, mutta en härnää ketään liikenteessä, en kisaa, en roiku perässä kiinni, enkä saa aikaan vaaratilanteita. Se, että kuljen reippaasti tilanteen mukaan, ja ohitan hitaan jonon turvallisesti hyvillä turvaväleillä, voi toki olla joillekin liikaa.

Vierailija
50/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Audien hinnat laskeneet? Niitä tuntuu pyörivän kotikulmillani nyt samaan malliin kuin ennen Bemareita ja Mersuja. Fiksuimmat kuskit näyttävän olevan Mersujen ratissa. Vähän iäkkäämpiä herroja, idiooteimmat kuskit ovat ehdottomasti Audin ratin ja penkin selkänojan välissä.

Vierailija
51/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut Ford, Opel, Volvo ja Audi. Kyllä se Audi vaan on ajotuntumaltaan ollut paras. Tarpeeksi jämäkkä ja sillä vaan on hyvä ajaa. Volvo tosin oli myös mieleeni. Mitään en autoista tiedä, silti olen tätä mieltä. Ihan täysin omasta kokemuksesta.

Mulla on noista ollut aiemmin Ford ja kyllähän Audin ajomukavuus ja -tuntuma nyt ovat aivan toista luokkaa!

Vierailija
52/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Audien hinnat laskeneet? Niitä tuntuu pyörivän kotikulmillani nyt samaan malliin kuin ennen Bemareita ja Mersuja. Fiksuimmat kuskit näyttävän olevan Mersujen ratissa. Vähän iäkkäämpiä herroja, idiooteimmat kuskit ovat ehdottomasti Audin ratin ja penkin selkänojan välissä.

Riippuu varmaan monestakin Audin ominaisuudesta, että paljonko sille hintaa kertyy....kuten kaikissa autoissa....

Vierailija
53/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin perustat tämän idiotismisi?

Vierailija
54/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajanut Audilla viimeset viis vuotta ja paras auto ikinä! Nyt oon kuitenkin vaihtamassa Volkkariin, koska samalla rahalla saan täysin uuden Volkkarin tehtaalta kuin vaan käytetyn Audin.

Vierailija
55/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
56/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ajanut Audilla viimeset viis vuotta ja paras auto ikinä! Nyt oon kuitenkin vaihtamassa Volkkariin, koska samalla rahalla saan täysin uuden Volkkarin tehtaalta kuin vaan käytetyn Audin.

Audin vahentuneet osat laitetaan Volkkariin. Kun ne ei siihen enää kelpaa, käytetään ne Skodaan ja Seatiin.

Vierailija
57/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käsittänyt, että ennemmikin sen auton omistajaan tämä parjaaminen on kohdistunut, eikä siihen autoon.

Vierailija
58/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vakuutusyhtiö Ifin autovahinkotilastot eivät mairittele BMW:n ja Audin kuskeja. Näille merkeille sattuu uusina paljon vahinkoja. BMW:lle sattuu rajusti normaalia enemmän vahinkoja myös vanhana.

Eri automerkkien vahinkoherkkyydessä on huimia eroja, jotka näyttävät seuravan auton imagoa. Etenkin BMW:llä ja Audilla on perinteisesti ollut sporttinen imago, ja urheilullisuus näkyy surullisesti myös vahinkotilastoissa.

Vahinkotilastoja vakuutusyhtiöt taas käyttävät vakuutusten hinnoittelussa. Mitä isompi vahinkoriski, sitä kalliimmat vakuutukset.

VAKUUTUSYHTIÖ IFkokoaa ja julkistaa verkkosivuillaan tilastoja eri automerkkien vahingoista. BMW on merkeistä ainoa, jonka 1000 asiakasta kohti syntyy vuodessa yli 30 omaisuusvahinkoa, eli oman auton liikennevakuutuksesta vastapuolelle maksettavaa korvausta.

....

Kaikenikäisten Audien omistajille maksetaan törmäysvahingoista korvauksia selvästi keskiarvoa enemmän. ..."

Suora lainaus Talouselämän jutusta, jossa käsitellään Ifin vahinkotilastoja. 

Lähde: https://www.talouselama.fi/uutiset/vahinkotilasto-paljastaa-lahjomattom…

Vierailija
59/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muistaa varmasti sen Audi-miehen kommentteineen. Eikä kukaan halua olla sellainen.

Tarkoitatko sitä, joka ajoi päin punaisia tytön päälle suojatiellä? Ja takertui uutisoinnissa siihen, että hänen Audinsa on joku parempi malli kuin mitä uutisissa sanottiin? Kuolleesta tytöstä viis, mutta laittakaa se auton malli nyt oikein!

Kyllä se vaan niin on, että liikenteessä kusipäiseen käyttäytymiseen syyllistyy usein juuri Audi-kuski. Heillä on usein vähän sellainen röyhkeä ajotapa, ajetaan jonon ohi ja kiilataan väkisellä sekaan. Selkeästi ajattelevat, että ovat hieman etuoikeutetumpia kuin muut liikenteessä kulkijat. 

Vierailija
60/72 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vakuutusyhtiö Ifin autovahinkotilastot eivät mairittele BMW:n ja Audin kuskeja. Näille merkeille sattuu uusina paljon vahinkoja. BMW:lle sattuu rajusti normaalia enemmän vahinkoja myös vanhana.

Eri automerkkien vahinkoherkkyydessä on huimia eroja, jotka näyttävät seuravan auton imagoa. Etenkin BMW:llä ja Audilla on perinteisesti ollut sporttinen imago, ja urheilullisuus näkyy surullisesti myös vahinkotilastoissa.

Vahinkotilastoja vakuutusyhtiöt taas käyttävät vakuutusten hinnoittelussa. Mitä isompi vahinkoriski, sitä kalliimmat vakuutukset.

VAKUUTUSYHTIÖ IFkokoaa ja julkistaa verkkosivuillaan tilastoja eri automerkkien vahingoista. BMW on merkeistä ainoa, jonka 1000 asiakasta kohti syntyy vuodessa yli 30 omaisuusvahinkoa, eli oman auton liikennevakuutuksesta vastapuolelle maksettavaa korvausta.

....

Kaikenikäisten Audien omistajille maksetaan törmäysvahingoista korvauksia selvästi keskiarvoa enemmän. ..."

Suora lainaus Talouselämän jutusta, jossa käsitellään Ifin vahinkotilastoja. 

Lähde: https://www.talouselama.fi/uutiset/vahinkotilasto-paljastaa-lahjomattom…

Pakko hieman kritisoida tätä juttua, tässä ei mitenkään huomioida ajokilometrejä. Eikö ole ihan selvää että tietyt automerkit on erityisesti käytössä pitkässä työmatka-ajossa ja on ihan selvää että jos ajetaan paljon, niin vahinkojakin syntyy enemmän?

Kenellä myyntitykillä joka tuolla ajaa ympäri Suomen työsä vuoksi, on muka alla Skoda tai Kia? Ei, niillä on Audi, BMW,Mersu tai Volvo.

Toinen mikä jutussakin mainitaan on että esim. bemareissa ne vahingot aiheutuu lähes kokonaan yli 20v vanhoilla bemareilla ja kuskina ne nuoret lippispäät. Minkähänlainen vääristymä Audeissa on, sitä ei sanota? Onko Audeissakin lippispäät jotka niitä vahinkoja aiheuttavat?

Ihan jeba että näitä juttuja tehdään, mutta voisi niitä vähän syvällisemmin sitten tutkiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi