Miksi Audi herättää niin isoja tunteita?
Minulla ja perheelläni on menossa kolmas Audi, kilometrejä takana yhteensä vajaat 200 000. Meille Audi on aina ollut turvallinen ja mukava perheauto. Vikoja ei ole juuri ollut, ja viime vuoden Suomen katsastustilastossa se oli kolmanneksi vähävikaisin merkki Skodan ja Toyotan jälkeen. Jaksaa hämmästyttää se valtava kielteinen tunneryöppy, jonka tämä merkki aiheuttaa. Voisitteko, Audin parjaajat, kertoa mihin mielipiteenne perustuvat. Tuskin ainakaan omiin kokemuksiin?
Kommentit (72)
Mulla on ollut kaksi Audia. Ekasta meni tuulilasi ja kaksoismassavauhtipyörä (tyyppivika, kallis). Tokasta meni vaihtoon vaihdelaatikko (ajettu 230000), turbo ja kansiremppakin piti tehdä. Lisäksi tässä tokassa villku näytti vasemmalle, kun sen laittoi vilkuttamaan oikealle! Kalliiksi tuli Audit.
Terkut niille, jotka tunnistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muistaa varmasti sen Audi-miehen kommentteineen. Eikä kukaan halua olla sellainen.
Tarkoitatko sitä, joka ajoi päin punaisia tytön päälle suojatiellä? Ja takertui uutisoinnissa siihen, että hänen Audinsa on joku parempi malli kuin mitä uutisissa sanottiin? Kuolleesta tytöstä viis, mutta laittakaa se auton malli nyt oikein!
Kyllä se vaan niin on, että liikenteessä kusipäiseen käyttäytymiseen syyllistyy usein juuri Audi-kuski. Heillä on usein vähän sellainen röyhkeä ajotapa, ajetaan jonon ohi ja kiilataan väkisellä sekaan. Selkeästi ajattelevat, että ovat hieman etuoikeutetumpia kuin muut liikenteessä kulkijat.
Ns. Audi-mies oli eräs Suomen Audin pomomies, joka naistenlehdessä rinnasteli rennosti autot ja naiset. Potkut tuli.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
En ole koskaan ajanut motarilla ilman, että joku posottaa huomattavaa ylinopeutta Audilla tai Bemarilla ohi.
No jos katsoisit tarkemmin niin huomaisit että ei ne vain nuo kaksi merkkiä ole. Jos on hyvä auto alla, jolla on ilo painaa kaasua, niin kyllä sitä moni helposti ajaa vähän kovempaa.
Oma rakas ruosteinen volkkarini hillitsee automaattisesti niitä kiihdyttelyhaluja ominaisuuksillaan mutta ei se multa pois ole jos jollain on kiva auto jolla ajaa kovempaa. Kunhan nyt ei ihan hullusti aja.
Ja jos ohittelet, niin tee se motarilla.
Kirjoitin huomattavasta ylinopeudesta, en jostain perus-ohitustilanteesta. Näillä Audi-/BMW-kuskeilla mittarissa arviolta se +/-15 km/h ylinopeutta ja hurjimmat näistä ampaisevat ohi kuin tykin suusta. Usein näkee, että jos itsellä on satasen alueella 105 km/h mittarissa (todellinen nopeus 100 km/h), *audisti ajaa ohi 120 km/h ja puikkelehtii kaistalta toiselle.
*deen voi lausua halutessaan myös t-kirjaimena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muistaa varmasti sen Audi-miehen kommentteineen. Eikä kukaan halua olla sellainen.
Tarkoitatko sitä, joka ajoi päin punaisia tytön päälle suojatiellä? Ja takertui uutisoinnissa siihen, että hänen Audinsa on joku parempi malli kuin mitä uutisissa sanottiin? Kuolleesta tytöstä viis, mutta laittakaa se auton malli nyt oikein!
Kyllä se vaan niin on, että liikenteessä kusipäiseen käyttäytymiseen syyllistyy usein juuri Audi-kuski. Heillä on usein vähän sellainen röyhkeä ajotapa, ajetaan jonon ohi ja kiilataan väkisellä sekaan. Selkeästi ajattelevat, että ovat hieman etuoikeutetumpia kuin muut liikenteessä kulkijat.
Ns. Audi-mies oli eräs Suomen Audin pomomies, joka naistenlehdessä rinnasteli rennosti autot ja naiset. Potkut tuli.
Onneks oon Audi-nainen. Meillä miehellä on Mersu.
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Mulla on 212000 ajettu audi,siisti,ei ruostetta,jakohihnan vaihdoin itse,tavallinen 6v manuaalilaatikko.
Paljon parempi ajaa kuin edellinen bemari.
Bemmillä oli ajettu 380000km kun meni vaihtoon.Mikä Audi sulla on ja mikä oli Bmw? Itsellä siis bemari ja sillä on todella mukava ajaa pitkää matkaa, paljon parempi kuin millään muulla aiemmin ajamallani (en ole ajanut audeja) ja jos on olemassa vielä Audi jolla on vielä parempi ajomukavuus, niin täytyy seuraavassa koeajossa pitää mielessä ja käydä kokeilemassa.
TT
Vierailija kirjoitti:
M kirjoitti:
Mulla on 212000 ajettu audi,siisti,ei ruostetta,jakohihnan vaihdoin itse,tavallinen 6v manuaalilaatikko.
Paljon parempi ajaa kuin edellinen bemari.
Bemmillä oli ajettu 380000km kun meni vaihtoon.Mikä Audi sulla on ja mikä oli Bmw? Itsellä siis bemari ja sillä on todella mukava ajaa pitkää matkaa, paljon parempi kuin millään muulla aiemmin ajamallani (en ole ajanut audeja) ja jos on olemassa vielä Audi jolla on vielä parempi ajomukavuus, niin täytyy seuraavassa koeajossa pitää mielessä ja käydä kokeilemassa.
TT
Miksiköhän eka vastaus poistettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun odotan että pääsen ohittamaan, pidän järkevän turvavälin, enkä roiku ns. puskurissa. Ei ole mitään järkeä kiihdyttää vasta vastaantulevien kaistalla. Kun huomaan raon, kiihdytän omalla kaistallani, ja ohitus on ohitse parissa sekunnissa.
Näin mulle opetettiin autokoulussa, että riittävä välimatka ja kiihdytys omalla kaistalla. Eihän sieltä takaa edes näe mitään, jos roikkuu puskurissa kiinni, pienen matkan päästä on paljon parempi näkyvyys. Tämä kaikki on ihan loogista ja käytännössäkin hyväksi havaittu systeemi. Mikä siinä on, että mun mies ei millään suostu uskomaan vaan roikkuu puskurissa ja lähtee joskus ohittamaan silloinkin kun se ei onnistu ja joutuu keskeyttämään ohituksen ja palaamaan takaisin.
Senkin olen oppinut, että jos itse ei aio ohittaa edessä olevaa hitaampaa, niin pitää jättää reilu rako siihen eteen että joku takaa tulija mahtuu hyvin siihen väliin, ettei joudu ohittamaan useampaa autoa kerralla. Tämä erityisesti jos tyytyy ajelemaan jonkun rekan tai bussin perässä.
Liikenne sujuu niin paljon mukavammin kun huomioidaan toiset ja ajellaan niin, ettei tehdä toisille kiusaa.
Siis ei voi olla totta, että joku muukin vielä näin ajattelee!!!!
"pitää väliä edellä ajavaan ja että jos itse ei aio ohittaa edessä olevaa hitaampaa, niin pitää jättää reilu rako siihen eteen että joku takaa tulija mahtuu hyvin siihen väliin ohittamaan"
Näinhän sen pitäisi toki mennä, mutta todellisuushan on ihan toinen, sillä 100km/h alueella autojen väli on noin 5metriä ja jos lähdet ohittamaan, ajetaan sekin väli vielä pienemmäksi ja JOS väkisin väliin menet, alkaa pilli soimaan ja valot vilkkumaan. Hyvin usein rekkojen perään kerääntyy perävaunujen vetäjiä, joilla ei siis ole "mitään tarvetta" edes rekkaa ohittaa, koska heidän maksiminopeushan on sama kuin rekan. Siinä kun sitten on rekka ja perässä pari vaunun vetäjään 5m välein on ohitusmatka jo niin pitkä, ettei monikaan enää viitsi lähteä ohittelemaan (paitsi Audi kuskit ;o))) )
Taas oli tänään joku paskafiat vasemmalla kaistalla matelemassa ilman aietakaan ohittaa oikealla kaistalla ajavia. Kunhan oli siinä ja esti minun BMW:ni reippaan etenemisen. Heti kun oikealle tuli tilaa niin ja olisin päässyt sitä kautta ohi, tämä fiatin paska kiihdytti vauhtiaan sopivasti, että en pääsisi oikealta ohi.
Kyllä taitaa kateus olla huipussaan näitten hieman huonompien autojen kuskeilla kun pitää tahallaan jäädä blokkaamaan parempia autoja. Olisi fiiatti siirtynyt vain kiltisti sinne oikealle kaistalle kun näkee takapeilissään BMW:n ajovalot ja päästänyt kiireisemmät ohi. Ei kun piti jäädä siihen tietukkeeksi ettei kukaan vaan pääse huligoimaan ja ohittamaan tätä pikkufiiattia.
Kun ei ole oikeasti varaa tyylikkääseen ja kulkevaan autoon ei jää muuta vaihtoehtoa kuin Audi. Ei siitä Audista saa mitää tunnetta ja osa autoilun viehätyksestä juuri on kuljettajan luottamus auton luotettavuuteen, ajo-ominaisuuksiin ja hallintaan. Tarvitseeko edes mainita millä autolla itse ajan koska minulle ei vaan Audin kaltainen puolivalmiste riitä.
Ihan tahallani matelen hybriditojollani teidän maanteiden älykääpiöiden edessä jotka luulette omistavanne tiet. Olen muutaman teistä vajakeista saanut kiihdyttämään peltipoliisin kohdalla että valo on välähtänyt. Kylläpä teitä on kyrsinyt. Kikka on siinä että teiltä kuumapäiltä menee harkintakyky ja siinä vaiheessa 170 euroa ei ole mitään kasvojen menetyksen rinnalla. Mieluummin maksatte kun nöyrrytte jonkun 100 hv laiskemman pappamobiilin vuoksi.
Onko autoilla jokin oma tahto, tai persoona joka on kuljettajasta riippumaton? Yleisesti puhutaan : "Audi teki sitä, ja Penari teki tätä!"
Näin mulle opetettiin autokoulussa, että riittävä välimatka ja kiihdytys omalla kaistalla. Eihän sieltä takaa edes näe mitään, jos roikkuu puskurissa kiinni, pienen matkan päästä on paljon parempi näkyvyys. Tämä kaikki on ihan loogista ja käytännössäkin hyväksi havaittu systeemi. Mikä siinä on, että mun mies ei millään suostu uskomaan vaan roikkuu puskurissa ja lähtee joskus ohittamaan silloinkin kun se ei onnistu ja joutuu keskeyttämään ohituksen ja palaamaan takaisin.
Senkin olen oppinut, että jos itse ei aio ohittaa edessä olevaa hitaampaa, niin pitää jättää reilu rako siihen eteen että joku takaa tulija mahtuu hyvin siihen väliin, ettei joudu ohittamaan useampaa autoa kerralla. Tämä erityisesti jos tyytyy ajelemaan jonkun rekan tai bussin perässä.
Liikenne sujuu niin paljon mukavammin kun huomioidaan toiset ja ajellaan niin, ettei tehdä toisille kiusaa.