Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?

Vierailija
18.10.2017 |

Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?

Kommentit (501)

Vierailija
61/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameeni alta on otettu kuvia. Tämä sattuu eniten, koska tulee olo että olen joku nähtävyys enkä tunteva ja ajatteleva ihminen.

Tanssilattialla tuntemattomat ihmiset, joihin olen selin, ovat alkaneet kouria.

Humalainen mies piiritti minut ja esti kulkuni niin että peräännyin seinää vasten. Ei sentään koskenut ja pääsin livahtamaan pois.

Ollessani nuori teini kävelin kadulla ja ranteestani otettiin kiinni eikä päästetty irti ennen kuin äitini huomasi ja palasi luokseni.

Kun olen antanut pakit iskijälle on haukuttu huoraksi. (Hyvä logiikka...) Iskeminen siis ei ollut häirintää mutta tuo haukkuminen oli.

Bussissa on istuttu viereeni ja tarrattu kiinni reiteeni, ja sen jälkeen ei päästetty minua pois ikkunapaikalta. Siis kaksi eri häirintää kerralla: koskemattomuuden loukkaus ja vapaudenriisto.

Entinen työkaverini alkoi soitella vuosia töiden loppumisen jälkeen, eikä lopettanut pyynnöstä. Minun piti estää numero.

Kävellessäni baarista kotiin yöllä näin pienellä sivukujalla noin 8 miestä ringissä seisomassa toimettomana ja he tuijottivat julkeasti ohi kulkevia naisia naureskellen ja vislaillen. Siinä oli kaikki joukkoraiskauksen merkit näkyvissä ja kiitin onneani että kuljin kolmen miehen mukana.

Lisäksi kaikki käpälöinti, huorittelu ja kommentit fyysisestä olemuksestani yläasteella, jota en pidä niin pahana kuin edellisiä, kun kyse oli kuitenkin keskenkasvuisista lapsista.

Seksuaalisen häirinnän takia olen joutunut muuttamaan käytöstäni monilla tavoilla jotta tuntisin oloni turvalliseksi julkisilla paikoilla. Käytän hameiden alla shortseja vaikka olisi kuuma. En voi lukea kännykkää pimeällä, jotta pystyn huomioimaan ympäristön ja kiertämään miehet kaukaa. En anna puhelinumeroani puolitutuille miehille. En käy enää tanssiklubeilla vaikka tykkään tanssia.

Miksi Suomessa vuonna 2017 minun on välteltävä muita ihmisiä saadakseni olla rauhassa? Osaan kyllä valistaa näitä häirikköjä, mutta kun se ei estä sitä seuraavaa häirintää ollenkaan. Haluan kulkea julkisilla paikoilla joutumatta puolustamaan itseäni.

Vierailija
62/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy näitä joskus harvoin miehillekin, ja ikävä kyllä tällöinkin on mies se todennäköinen ahdistelija.

Ihan 2000-luvun alussa isokokoinen homomies kävi raitiovainussa ehdottelemaan ja kopeloimaan. Olin ehkä siihen aikaan vielä niin sanottu "kaunis poika" ja lauantai-iltana jopa pikku huppelissa.  Suoraan sanottuna vedin turpaan ja lujaa, tämä toinen osapuoli otti turpaan ja lujaa (itsellä taustaa kamppailulajeista vaikka siihen aikaan aika slimmi poika olinkin). Totta kai jouduin vastaamaan teostani virkavallan eteen ja todistajia oli paljon. Mutta syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen, koska tarpeeksi moni todistajaksi kutsuttu kertoi, miten asia oli alkanut.

Mutta myös naiset ahdistelevat. Niissä mitä itse olen kuullut toistui sama kuin monissa täällä että huomattavasti vanhempi henkilö käy suoraan kiinni tai ehdottaa seksiä.

Räikein minkä muistan on tuttavalta joka ajaa taksia. Kyydissä oli ollut keski-ikäisiä humalaisen naisia ja näistä yksi oli ehdottelujen ja rahan tarjoamisen jälkeen käynyt suoraan kiinni haaroihin. Siis samalla kun kuljettaja ajaa, se on jo vaarallista ja ilman seksinostoyritystäkin kiellettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten seksiä pitäisi ehdottaa tai kysyä sellaiselta ihmiseltä joka ei ole vakituinen seksikumppani, että sitä ei ajateltaisi ahdisteluksi?

Vierailija
64/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hameeni alta on otettu kuvia. Tämä sattuu eniten, koska tulee olo että olen joku nähtävyys enkä tunteva ja ajatteleva ihminen.

Tanssilattialla tuntemattomat ihmiset, joihin olen selin, ovat alkaneet kouria.

Humalainen mies piiritti minut ja esti kulkuni niin että peräännyin seinää vasten. Ei sentään koskenut ja pääsin livahtamaan pois.

Ollessani nuori teini kävelin kadulla ja ranteestani otettiin kiinni eikä päästetty irti ennen kuin äitini huomasi ja palasi luokseni.

Kun olen antanut pakit iskijälle on haukuttu huoraksi. (Hyvä logiikka...) Iskeminen siis ei ollut häirintää mutta tuo haukkuminen oli.

Bussissa on istuttu viereeni ja tarrattu kiinni reiteeni, ja sen jälkeen ei päästetty minua pois ikkunapaikalta. Siis kaksi eri häirintää kerralla: koskemattomuuden loukkaus ja vapaudenriisto.

Entinen työkaverini alkoi soitella vuosia töiden loppumisen jälkeen, eikä lopettanut pyynnöstä. Minun piti estää numero.

Kävellessäni baarista kotiin yöllä näin pienellä sivukujalla noin 8 miestä ringissä seisomassa toimettomana ja he tuijottivat julkeasti ohi kulkevia naisia naureskellen ja vislaillen. Siinä oli kaikki joukkoraiskauksen merkit näkyvissä ja kiitin onneani että kuljin kolmen miehen mukana.

Lisäksi kaikki käpälöinti, huorittelu ja kommentit fyysisestä olemuksestani yläasteella, jota en pidä niin pahana kuin edellisiä, kun kyse oli kuitenkin keskenkasvuisista lapsista.

Seksuaalisen häirinnän takia olen joutunut muuttamaan käytöstäni monilla tavoilla jotta tuntisin oloni turvalliseksi julkisilla paikoilla. Käytän hameiden alla shortseja vaikka olisi kuuma. En voi lukea kännykkää pimeällä, jotta pystyn huomioimaan ympäristön ja kiertämään miehet kaukaa. En anna puhelinumeroani puolitutuille miehille. En käy enää tanssiklubeilla vaikka tykkään tanssia.

Miksi Suomessa vuonna 2017 minun on välteltävä muita ihmisiä saadakseni olla rauhassa? Osaan kyllä valistaa näitä häirikköjä, mutta kun se ei estä sitä seuraavaa häirintää ollenkaan. Haluan kulkea julkisilla paikoilla joutumatta puolustamaan itseäni.

Huomasin myös jossain vaiheessa muuttaneeni käytöstäni ja pukeutumistani. Silti minut raiskattiin.

Enää en edes puhu tuntemattomille tai katso päin jos joku huutaa tai yrittää puhutella, etenkään iltaisin.

En ole peloissani mutta mitä minä siitä vastaamisesta saisin kuin vain sen että mahdollisesti olisin vaarassa tulla ahdistelluksi tai uudelleen raiskatuksi.

Vierailija
65/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin noin 13-vuotias tyttönen yhdessä pienessä kyllä ja kävelin syrjäisellä kadulla. Joku niljakas keski-ikäinen roku ajoi pyörällä ohi, moikkas ja minä moikkasin takaisin. Kävi sitten kääntämässä pyörän ja tuli siihen viereen ja sanoi "Hei mulla olis pari sataa taskussa, mentäskö vaikka tohon pusikkoon?" Silloin järkytyin, kun olin niin nuori.

Sitten 17-vuotiaana joku itsekin nuorehko mies käveli ohi ja samalla kouras p.rseestä. Baarissa joku tyyppi ohi kävellessäni tarras mun rintoihin kiinni. Ja sit parisuhteessa ollessani kun esim. luin jossain nojatuolissa niin mies vaan tuli ja runno kätensä mun paidan sisään ja puristeli rintoja, tai jos olin laittamassa kenkiä jalkaan sillen "pyllistellen", niin tuli siihen, otti lanteista kiinni ja alko kuivanaida mua. Ja ei, ei ollut hauskaa, kyllä sanoin että lopeta, en yhtään tykkää tuollaisesta ja joo, on entinen nykyisin. 

Vierailija
66/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa työmatkalla ollessa hyppäsin taksiin, joka lähti ajamaan ihan väärään suuntaan, mitä en ensiksi tajunnut, kun en kaupunkia tunne. Lopulta hän ajoi jonnekin vuorille, missä ei enää tullut autoja vastaan ja aloin jo olemaan huolissani, että mitäköhän helvettiä ja mitä voin tehdä. Rupesin kaivelemaan puhelintani, niin operaattorini oli lakannut toimimasta, joten en uskaltanut hypätä kyydistä, koska en tiennyt, miten sitten olisin päässyt takaisin ihmisten ilmoille. Taksikuski alkoi hiplailemaan polveani, johon reagoin voimakkaan kieltävästi ja järkyttyneesti. Hän yritti vielä useamman kerran laittaa kätensä reidelleni ja ilmeisesti tajusi, ettei homma tulisi johtamaan mihinkään ainakaan ilman vastarintaa, joten hän lopulta ajoi mut sinne, minne olinkin menossa. Onneksi mitään ei tapahtunut ja olin niin pöllämystynyt koko tilanteesta, etten maininnut siitä mitään kenellekään, kun vihdoin saavuin tapaamiseen tuntemattomien asiakkaiden luokse.

Toinen kerta tapahtui todella nuorena, kun menin kai uteliaisuuttani treffeille ihailemani vanhemman miehen kanssa, joka oli tuttu harrastukseni kautta. Luulin, että olemme menossa kahville tai muuta viatonta, mutta hän sanoi, että hänen täytyy käydä kastelemassa kaverinsa kukat, koska hän on matkoilla. Menin hänen mukanaan ja mies ei halunnutkaan enää lähteä mihinkään vaan jäimme hänen frendinsä luokse istuskelemaan ja juttelemaan. Mielestäni siellä oli tylsää ja olin pettynyt, koska olin tälläytynyt täysin muunlaista juttua varten, joten rupesin ehdottelemaan lähtöä. Se ei kuitenkaan miehelle sopinut ja kun ajattelin sitten lähteä yksin, niin mies esti pääsyni ulos niin aggressiivisella tavalla, että yritin leppyytellä häntä, jotta olisin päässyt menemään. Leppyyttely johti ensiksi siihen, että istuin vasten tahtoani hänen sylissään ja lopulta siihen, että harrastin hänen kanssaan seksiä ihan vaan sen takia, että mies oli todella painostava ja vaikutti niin epävakaalta, etten olisi muuten päässyt hänestä eroon. Esitin vielä jälkeenpäin kaiken olevan ok, ettei siitä olisi aiheutunut mulle ongelmia, enkä ikinä kertonut tapahtuneesta kenellekään.

Vierailija
67/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puristettu perseestä baarijonossa, läppästy takaapäin perseelle ties missä tuntemattomat.. Näitä melkein aina kun ulos lähtee.

Vierailija
68/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen kaikkea muuta kuin nätti minäkin olen saanut osani. Bussissa on kourittu, työasioihin liittyvässä illanvietossa minua 20 vuotta vanhempi virkamies suuteli yhtäkkiä kaikkien nähden täysin pystymetsästä kun käänsin pääni hänen suuntaansa, palaverissa jossa on katsottu miehen kanssa yhdessä jotain läppärin näytöltä, mies on yhtäkkiä painanut reitensä minun reittä vasten tavalla joka ei jätä epäilyksen varaa, oman isoisäni ikäinen mies on harrastuksessa kommentoinut vihjailevasti rinnoista. Nuo tulee ensimmäisenä mieleen. Mikään näistä ei ole hyväksyttävää lähestymistä tai flirttiä.

Vierailija
69/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää tämän sivuston moderointi.Yritin kahdesti avata keskustelua siitä ahdistuksesta, kun näissä ketjuissa näkee että hyvin nuoria tyttöjä ahdistellaan. Mistä johtuu ja mitä tälle pitää tehdä, että saadaan lapset pidettyä turvassa. Molemmat aloitukset poistettiin välittömästi. Tämä olisi tärkeä aihe enkä varmasti ole ainoa äiti jota pelottaa!

Vierailija
70/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 25-vuotias nuorimies, noin nelikymppinen esimieheni (nainen) suuteli minua suulle, kun istuttiin vierekkäin baaritiskillä jossain firman juhlissa. Ensin oli kosketellut jonkin verran reittäni.

Kun olin 30, samanikäinen naiskollega tuli työhuoneeseeni, ja asettui lähes makuuasentoon tuolille. Katsoi rivon näköisesti, ja rupesi imemään etusormeaan. 

Terkkuja vaan Ullalle ja Tiinalle.

Vierailija
71/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena vaaleana tyttönä Italiassa miehet liimautuivat busseissa ja jonoissa kiinni, hinkasivat itseään minua vasten eikä ruuhkassa pääse karkuun. Todella epämiellyttävää. Suomessa kapakassa ohikulkeva mies puristi rinnasta, yritin lyödä automaattisesti puolustusreaktiona. Kesätyöpaikalla vanhempi mies liimautui kiinni kun vierekkäin kassoilla työskenneltiin, yritti pokata myöhemmin pikkujouluissa. Yliopistolla opettaja yritti kutsua illalliselle, samaa miestä sai kapakassa väistellä kun likisteli kännisiä opiskelijatyttöjä. On niitä kertynyt, yleensä olen saanut suurimman osan estettyä jo omalla katsella ja käyttäytymisellä mutta aina mukana idiootteja jotka eivät ymmärrä EItä.

Mua ei ole Suomessa kukaan muistaakseni kopeloinut (pl. baarien tanssilattiat ja silloinkin lähinnä ulkomaalaisia miehiä) mutta Italiassa matkustellessani vaihtovuonna jatkuvasti. Just tuo että työnnetään ruuhkabussissa erektiota reittä vasten tai eräs mies siis ihan kädellä kopeloi persettä mekon alta enkä pystynyt rinkka selässä ruuhkabussissa kääntymään. Uskomatonta käytöstä eikä voi ymmärtää mikä saa nämä miehet kokemaan että heillä on oikeus koskea täysin tuntemattoman naisen takapuolta ilman lupaa? 

Vierailija
72/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin tosi pitkään muistella olenko kokenut seksuaalista häirintää, kun FB:ssä oli tämä kampanja. Enkä koko päivänä saanut mitään mieleeni, ja ihmettelin, että eikö oikeesti ole ollut mitään. Sitten jostain mielen sopukoista tuli nuoruusmuisto, jonka olin jo unohtanut. Olin joskus 13-14-vuotiaana lenkillä Helsingin Pirkkolassa pururadalla ja yhdestä risteyksestä lähti perääni pururadalle juoksemaan mies. Tuossa vaiheessa kiinnitin huomiota siihen, ettei hänellä ollut sukkia jalassa. Mies juoksi ohitseni ja hetken päästä hän laski shortsinsa alas ja yritti juosta rinnallani jotenkin sivuttain, että näin hänet. Toki se oli hankalaa, koska shortsit olivat puolitangossa. Hänen silmänsä näyttivät pelottavilta ja pelkäsin että hän haluaa raiskata minut. Menin aika lukkoon ja yritin vain juosta kovempaa. Hän sai minut kuitenkin kiinni ja jatkoi itsensä paljastelua ja sitä tuijotusta. Sain arasti änkytettyä "anteeks voisitko mennä pois" tai jotain vastaavaa, jälkeenpäin tosi oudolta kuulostavaa. Mies jätti minut rauhaan ja jatkoin juoksemista yksin. 

Olin pitkän aikaa vauhkona tuon jälkeen ja pälyilin aina siellä juostessani. Vanhemmilleni en koskaan kertonut asiasta. Joskus myöhemmin netissä tai jossain törmäsin tietoon, että muutkin ovat törmänneet tähän tyyppiin (tai ehkä heitä oli useampiakin). En itse tuon ikäisenä edes ymmärtänyt että on olemassa ihmisiä jotka saavat kiihotusta tällaisesta toiminnasta. Luulin pitkään välttyneeni täpärästi raiskaukselta, vaikka eihän sellaisesta ollenkaan ollut kyse. Silti tuo oli kauhea kokemus nuorelle tytölle ja vaivasi pitkään.

Vierailija
73/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin 25-vuotias nuorimies, noin nelikymppinen esimieheni (nainen) suuteli minua suulle, kun istuttiin vierekkäin baaritiskillä jossain firman juhlissa. Ensin oli kosketellut jonkin verran reittäni.

Kun olin 30, samanikäinen naiskollega tuli työhuoneeseeni, ja asettui lähes makuuasentoon tuolille. Katsoi rivon näköisesti, ja rupesi imemään etusormeaan. 

No hyi! Kyllä ne naisetkin osaa.

Vierailija
74/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin nukkumassa, kun appiukko kännissä ja alastomana kömpi päälleni. Hyi helvetti. Poikaystäväni antoi isälleen sellaiset lähdöt ettei tosikaan. 

Vierailija
75/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi kiskaista sen käpälöivän käpälän irti kehostaan ja huutaa "EI!". Niin minä olen aina tehnyt. Sillä tavalla ilmaisee että käpälöinti ei ole toivottavaa eikä nainen hyväksy sitä. Muuten on turha valittaa.

Miksi alapeukkuja? Eikö uskalleta sanoa vastaan miehille kun sitten ne ei enää lirkuttelisi teille?

Siksi, että sen sijaan, että sanoisit, että "miehet, pitäkää käpälänne irti" sälytät vastuun tilanteesta ahdistelun uhrille ja vaadit, että hän toimisi niin, että ahdistelua ei tapahtuisi ja että uhrin vastuulla on kouluttaa ahdistelijaansa.

Aika sekava lause tuo vastauksesi.  En hyväksy ahdistelua ja ilmoitan sen ahdistelijalle. Mikä siinä on väärää ja miksi eivät muutkin voisi tehdä niin?

Mulla on sellainen jännä lähtökohta, että toiseen ihmiseen ei kosketa ilman lupaa eikä varsinkaan niin, että se voidaan luokitella "käpälöinniksi". Siksi minusta on järkevämpää sanoa ja opettaa kaikille, että älä koske toiseen ellei hän sitä halua, sen sijaan, että vaaditaan, että jokainen uhri olisi tarpeeksi vahva vastustaakseen ahdistelijaansa.

Mutta tämänhän sinä jo tiedät, mutta haluat vain olla mukanokkela ja "hauska".

MInullakin on selleinen lähtökohta että toiseen ihmiseen ei kosketa ilman lupaa. Ilmoitan siitä sellaiseen tekoon syyllistyvälle henkilölle jotta hän ei luulisi että hänen tekonsa on hyväksyttävä. Tämän olen kertonut jo ensimmäisessä viestissäni, mutta lukutaitosi on ilmeisesti puutteellinen.

Vierailija
76/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi, vanhat naiset osaa olla säälittäviä

Vierailija
77/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle miehenä tulee aika yllätyksenä, miten rajua ahdistelua naiset joutuvat kokemaan. Sitä on niin sokea noille kun itse ei joudu juurikaan tuollaista kohtaamaan. Ehkä joskus on baarissa joku käynyt jalkoväliin kiinni tai alkanut vongata, mutta en koe noita kovin ahdistavina näin aikuisena miehenä.

Aika sairasta, että monesti on kyse omasta sukulaismiehestä tai muuten tutusta. Eikö näillä tyypeillä ole mitään rotia vai onko päässä vikaa? Aika usein on kyllä kyse tästä meidän kansallisaarteesta, eli alkoholin kanssa leikkimisestä. Puutteessa olevat ja turhautuneet alkkikset päästelevät himonpuuskiaan ihan holtittomasti pihalle ja siinä on sitten nuoret tytötkin helisemässä. Melkoisen perseestä. Näihin pitäisi aina jotenkin puuttua siten, että niistä tulisi myös seurauksia, muuten sama jatkuu jonkun toisen tytön kanssa myöhemmin. Mutta kukapa alkaa työmatkallaan bussipysäkillä puuttumaan jonkun örisevän moniongelmaisen touhuihin, kun on omatkin asiat hoidettavana ja lisäksi saattaa vain joutua itse pian syytetyn penkille jos homma menee käsikähmäksi?  Surullista touhua.

Vierailija
78/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs hyypiö tervehti iloisesti hississä :/

Vierailija
79/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisella vanhalla tädillä on jo vaikka mitä ehtinyt tapahtua...

- työpaikalla kommentoidaan ihonväriä seksuaalisella viittaukselle

- nuorena opiskelijana pankissa huudeltu perään, vislailtu ja ehdotettu treffejä koko trading salin kuullen joka kerta kun asuin saliin

- keskusteltu lukemattomia kertoja rintojeni kanssa ja joskus joku urpo on niitä minullekin oikein kehunut töissä ääneen (ja ihan tavalliset vaatteet)

- lukuisia yksityiselämääni liittyviä kyselyitä vanhemmilta miehiltä kun aloitin työuraani (kuka oikeasti kysyy ventovieraalta seksimieltymyksiä)

-typeriä naisvitsejä en jaksa edes laskea

- luonnollisesti huorittelua on toki saanut kuulla kun et lähde kännisen kanssa tanssimaan

- jos taas tanssit jonkun kanssa pari kertaa, kuulet aamulla antaneesi hänelle

- nyt vanhempana meno itse asiassa vaan kiihtyy koska keski-ikäisellehän voi sanoa ihan mitä vaan.

Onhan näitä.... ja surullisinta on, että teini-ikäinen tyttäreni on kohdannut jo tätä samaa ja vielä törkeämpänä.

Toivoisin kahta asiaa. Että naiset pitäisivät yhtä eivätkä enää vaikenisi! Lisäksi toivon naisten muistavan itse käyttäytyä miehiä kohtaan asiallisesti. Seksuaalinen häirintä ei koskaan ole hyväksyttävää.

Sori, mutta listasi ei juurikaan kuulosta siltä, että sinua olisi oikeasti ahdisteltu. Täällä on esimerkkejä todellisista öykkäröinneistä, mutta nuo sinun maitsemasi ovat aika pieniä juttuja ja monet huumoriakin. Kuten naisvitsit, vislaukset, seksielämästä kyselyt (riippuen vähän kysymyksistä) jne. Tissien kommentointi ei ole kyllä jees, huorittelut täysin yhdentekevää suunsoittoa. Pikemminkin on hauskaa joskus vähän relata ja tuollaisille naisvitsien kertojille voi heittää miesvitsejä takaisin ja seksielämäutelijoille joko kertoa hurjia liioitteluja, vähätellä tai sitten iskeä takaisin mm. viittaamalla puhujan pieneen kokoon.

Enemmänkin ihmettelen, että keski-iässä jaksaa tuommoisia vielä luetella. Yleensä elämässä on tapahtunut kaikkea, niin ei enää pikkuasiat jaksa vaivata.

Vierailija
80/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin noin 13-vuotias tyttönen yhdessä pienessä kyllä ja kävelin syrjäisellä kadulla. Joku niljakas keski-ikäinen roku ajoi pyörällä ohi, moikkas ja minä moikkasin takaisin. Kävi sitten kääntämässä pyörän ja tuli siihen viereen ja sanoi "Hei mulla olis pari sataa taskussa, mentäskö vaikka tohon pusikkoon?" Silloin järkytyin, kun olin niin nuori.

Sitten 17-vuotiaana joku itsekin nuorehko mies käveli ohi ja samalla kouras p.rseestä. Baarissa joku tyyppi ohi kävellessäni tarras mun rintoihin kiinni. Ja sit parisuhteessa ollessani kun esim. luin jossain nojatuolissa niin mies vaan tuli ja runno kätensä mun paidan sisään ja puristeli rintoja, tai jos olin laittamassa kenkiä jalkaan sillen "pyllistellen", niin tuli siihen, otti lanteista kiinni ja alko kuivanaida mua. Ja ei, ei ollut hauskaa, kyllä sanoin että lopeta, en yhtään tykkää tuollaisesta ja joo, on entinen nykyisin. 

Minun parisuhteissani tuollainen on kyllä ollut ihan okei ja jopa toivottavaa, joten minun on vaikea mieltää tuollaista ahdisteluksi. Mutta kaipa ihmisillä sitten voi olla kovinkin erilaisia rajoja jopa suhteen sisällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä