Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?

Vierailija
18.10.2017 |

Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?

Kommentit (501)

Vierailija
41/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin noin 30v, ranskalaiset raksamiehet vislailivat perääni Pariisin kaduilla. Se ei ollut mielestäni ahdistelua, koska he eivät käyneet käsiksi ja se jäi siihen ja oli harmitonta. Minuakin vain nauratti.

Mutta se kun takamustani on kopeloitu takaapäin erilaisissa portaissa tai tuntematon mies on puhunut minulle rivouksia, on ollut minusta ahdistavaa ja loukkavaa, vaikka olen heti osannut sanoa ei. Siitä on jäänyt ällö olo, ja se on ollut ehdottomasti ahdistelua.

Eli ei sopivan flirtin ja ei-sopivan ahdistelun raja ole niin vaikea hahmottaa, ellei ole ihan ääliö. Sopivaa flirtti on silloin kun se on kepeää, ei loukkaa ja siitä pääsee pois. Sopimatonta ahdistelu on silloin, kun sitä tehdään vastoin toisen osapuolen tahtoa, se on röyhkeää ja loukkaavaa, koskettelua tai törkypuhetta.

Ahdistelulla ei saavuta koskaan mitään, flirtillä voi löytää vaikka aviopuolison.

Flirttailla kehtaisi vaikka omalle äidilleen, mutta ahdistella ei. (Tai mistä minä tiedän, tajuaako joku sairas mieli tätäkään.)

Vierailija
42/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttökalenteri ensimmäisen kesätyöpaikkani konehallin seinällä. Huomautin asiasta miehille. Kohta yksi mies puolusti kalenteriaan kouraisten minua takapuolesta ja minä potkaisin häntä itsepuolustukseksi sääreen. Aina kun näin hänen vaimonsa, ajattelin, että ei tuo nainenkaan ymmärrä, millaista miestä kotonaan katselee. Mies yritti vielä toisenkin kerran, silloin humalassa vapaalla ollessaan, mutta silloin ehdin torjumaan hänen yrityksensä lyömällä käden pois läheltäni.

Sano sille vaimolle, että pitää miehensä kurissa. Voi tulla vähän kehityskeskustelua kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on niin paljon, ettei jaksa kaikkea kirjoittaa.

Pahin: Minut on raiskattu ei yhden vaan kahden miehen toimesta, kun olin n. 4-5-vuotias.

Vaarattomin: työpaikkamme reppana kouri aina kaikkia naisia, jos tarpeeksi lähelle pääsi. Kukaan meistä ei ilmoittanut asiasta, koska se tyyppi oli niin säälittävä. Semmoinen hellyydenkipeä, jonka asenne naisiin oli hmm mitenkä sen nyt sanoisi, esineellistävä tai äidittävä tai piioitteleva, noh, joka tapauksessa nainen on se kourittava tyydytyksen lähde, se joka tuo onnen, autuuden, kun napista vääntää tai vähän ääntä korottaa, niin on jo tissi suussa. Nyt sillä kuulemma on joku thai-nainen ostettuna. Hyvä että joku sitä hierasee ja saa siitä elantonsa.

Vierailija
44/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain se kertoo seksuaalisesta häirinnästä, kun ainakin omalla kohdallani suurin osa siitä on tapahtunut mun ollessa vielä hyvin nuori, kiltti ja puolustuskyvytön. En mikään seksikäs pimu, vaan silmälasipäinen, liian isoihin flanellipaitoihin piiloutuva laiheliini. Mun on hirveän vaikea ymmärtää, mikä siinä vaiheessa sai itseäni 20-30 vuotta vanhemmat miehet ehdottelemaan, käymään käsiksi, yhden etenemään ihan raiskaukseen asti.

Mitä enemmän mulle on tullut itsevarmuutta ja kykyä puolustaa itseäni (henkisesti ja fyysisesti), sitä vähemmän on häirintää. Hyvä niin, mutta kun kukaan meistä ei synny valmiiksi aikuisena, niin aikuisten pitäisi kyllä ymmärtää jättää lapset ja nuoret rauhaan.

Tämä on totta. Itse koin eniten ahdistelua 12-20v. Vielä ahdistavammaksi asian tekee se, että iso osa ahdistelusta tuli tutuilta ja puolitutuilta keski-ikäisiltä miehiltä. Mm. naapuri, perhetuttu, isän ystävä, kaverin isä...

Vierailija
45/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy näitä joskus harvoin miehillekin, ja ikävä kyllä tällöinkin on mies se todennäköinen ahdistelija.

Ihan 2000-luvun alussa isokokoinen homomies kävi raitiovainussa ehdottelemaan ja kopeloimaan. Olin ehkä siihen aikaan vielä niin sanottu "kaunis poika" ja lauantai-iltana jopa pikku huppelissa.  Suoraan sanottuna vedin turpaan ja lujaa, tämä toinen osapuoli otti turpaan ja lujaa (itsellä taustaa kamppailulajeista vaikka siihen aikaan aika slimmi poika olinkin). Totta kai jouduin vastaamaan teostani virkavallan eteen ja todistajia oli paljon. Mutta syyttäjä teki syyttämättäjättämispäätöksen, koska tarpeeksi moni todistajaksi kutsuttu kertoi, miten asia oli alkanut.

Vierailija
46/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on kyllä yritetty häiritä seksuaalisesti, mutten häiriinny kovin helposti.

Vietin lapsuuteni Helsingissä ja siinä 9-12v iässä törmäsin pariin otteeseen pippeliään julkisella paikalla esitelleisiin aikuisiin miehiin. Toinen heppu seisoi kävelytien varressa matkalla bussipysäkiltä kotiin. Toinen itsensäpaljastelija istui metrossa minua ja luokkakaveriani (taisimme olla 11v) vastapäätä, kaivoi löysän munansa esiin ja alkoi räpeltää sitä. Minä suhtauduin ihmiskehoon ja seksiin ajatustasolla sellaisella tieteellisellä luontevuudella, enkä järkyttynyt, mutta vein kaverini vaivihkaa pois tilanteesta, ennen kuin hän ehti huomata asiaa, suojellakseni häntä järkytykseltä.

12-vuotiaana olin samaisen kaverin ja erään toisen tyypin kanssa Rautatieaseman mäkkärissä ja joku vanha ukko (mikä lie pedari) tuppasi siihen juttusille ja selitti jotain, miten kaunis olen ja oisko hän puhunut jotain rivompaakin, en muista, mutta todella pitkään jatkui tilanne, kunnes vaan päätimme lähteä siitä pois, en muista, vaihdoimmeko pöytää vai lähdimmekö koko paikasta. Se oli kieltämättä hiukan kelju tilanne.

19-vuotiaana minua puristettiin kerran baarissa perseestä. Käännyin vihaisena ympäri ja sanoin minua pidemmälle kaljulle miehelle, että seuraavalla kerralla tulee nyrkistä. Sitä ennen tai sen jälkeen muhun ei ole ikinä fyysisesti kajottu ilman lupaani. En tiedä, näkyykö se asenteestani vai olenko vaan onnekas. Jos joku on alkanut pikku hiljaa lähentyä esim. baarissa jutellessa, olen vetäytynyt sivuun / pysäyttänyt käden ja siten tehnyt ystävällisesti selväksi, missä mun raja kulkee.

Noihin aikoihin sain myös baarissa aikalailla huomiota nuoren ikäni takia. Ei siinä mitään, jos tulee asiallisesti juttelemaan ja iskemään ja ymmärtää, jos ilmoitan, että sori vaan, mut mä seurustelen ja jättää asian sikseen. Välillä turhautti, kun jotkut miehet olivat niin yksinkertaisia, ettei riittänyt, kun sanon, että mun mies istuu tossa mun vieressä, voitko jättää mut rauhaan. Silti jatkettiin iskuyrityksiä. En nyt kutsuisi seksuaaliseksi häirinnäksi, mutta rasittavaa se oli kyllä. Onneksi nyt 10 vuotta myöhemmin saan juoda lonkeroni rauhassa.

Tässä hiljan jouduimme kaiketi jonkinlaisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi, kun odotimme kaverini kanssa junaa (ikää minulla on nyt 29, kaverini on 25). Joku humalainen mies - joka vielä mainitsi keskustelun lomassa, että hänellä on samanikäinen tytär kuin minä - tunki juttusillemme ja höpötteli kaikenlaisia, ei muistanut, missä oli, vilkuili huuliaan lipoen kauempana laiturilla seisovia viimeisen päälle tälläytyneitä pissismäisiä naisia ja huomautteli heistä kaikenlaista. Minä ja kaverini olemme tällaisia meikittömiä "tylsimyksiä", mutta silti meillä oli kunnia nähdä, kun herra veti ykskaks housut nilkkoihin ja esitteli meille pallejaan. Lähinnä naurattaa tapaus näin jälkikäteen. Tyyppi oli kyllä niin kännissä, ettei yleensä enää hetken päästä muistanut, mitä oli aiemmin sanonut, kysyi mm. nimeäni monta kertaa ja annoin kokeeksi joka kerta eri nimen.

Junan tullessa luikahdimme kaverini kanssa eri vaunuun lähinnä, koska juopon sönkötykset kävivät hermoille. Jos olisi ollut VÄHÄN enempi tajuissaan olisin kysynyt, miltä hänestä tuntuisi, jos joku hänen ikäisensä mies lähestyisi hänen minunikäistäni tytärtään tuolla tavoin.

Mutta juu, en ole kokenut tulleeni häirityksi, vaikka häirintää minuunkin on kohdistunut, sitä ei käy kiistäminen. Mäkkärissä juttusille tupannut pedariukko oli ainoa oikeasti ehkä hiukan ahdistava tapaus. Ja jos joku päivä koen tulevani häirityksi niin vedän turpaan tai satutan jollain muulla tilanteeseen sopivalla konstilla.

Vierailija
47/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 12-vuotias sähköpyörätuolia käyttävä keski-ikäinen mies tarjosi 20 markkaa minulle ja ystävälleni, jotta näyttäisimme hänelle pikkuhousumme.

Ollessani 13-vuotias olin ulkomaanlomamatkalla perheeni kanssa. Lähdin katsomaan auringonlaskua hotellin rannalle. Noin 30-vuotias mies tuli juttelemaan minulle ja yritti halata ja suudella.

Ollessani 14-vuotiaana viettämässä iltaa kaupungilla ystäväni kanssa yritti keski-ikäinen mies päästä juttusille kanssamme. Hän lupasi 100 markkaa, jos katsomme "kun hän runkkaa".

Ollessani 15-vuotias ja kävellessäni kaupungilla lämpimänä kevätpäivänä minihameessa noin 50-vuotias lähti seuraamaan minua ja kysyi hintaa.

Tässä törkeimmät esimerkit pelkästään ikävuosien 12-15 väliltä. Jostain syystä seksinostoyrityksiä sekä fyysistä lähentelyä koin eniten juuri tuossa iässä. Myöhemmin ahdistelu on ollut enemmän verbaalista, kommentoidaan ulkonäköä ja ehdotetaan seksiä vastenmielisillä sanamuodoilla.

Vierailija
48/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tajua, mitä joku luulee saavuttavansa toisen tahdon vastaisella kopeloinnilla tai ehdottelulla. Eihän se johda mihinkään. Onko kyseessä vain joku voimannäyttö tai halu loukata toista? Vai luuleeko joku tollo oikeasti saavuttavansa jotain tuntemattomalta alistamalla tätä törkeästi? En siis ymmärrä ahdistelijan mielenliikkeitä.

Vierailija
49/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani 10-vuotias äidin silloinen miesystävä silitteli ja kopeloi reisiäni ja takapuoltani tavalla, josta minulle tuli oksettava olo. Makasin silloin sängyssä ja muistan vain jähmettyneeni paikoilleni.

14-vuotiaana mökkibileissä parikymppinen poika kouraisi minua jalkovälistä. En osannut sanoa mitään, koska järkytyin ja hämmennyin tilanteesta niin.

Hieman vanhempana olin katsomassa keikkaa ja takanani oleva mies painoi etumuksensa minua vasten. Hän hipelöi minua joka puolelta, paidankin alta, ja sai erektion. Koska joka puolella oli tiiviisti pakkautuneena porukkaa, en päässyt liikkumaan karkuun. Huusin miestä monta kertaa lopettamaan, ennen kuin hän totteli. Olin erittäin ahdistunut tilanteesta, varsinkin, koska en päässyt ihmisten takia pois.

Ollessani kolmekymppinen vanha koulukaveri otti yhteyttä. Hän jutteli ensin niitä näitä, mutta yllättäen sanoi olevansa r*unkkaamassa ja että mentäisiinkö p*anemaan. Mitäh??? Somessa tapahtuva ahdistelu on nykyään varmaan vielä yleisempää kuin livenä, mutta sitäkään ei saisi pitää hyväksyttävänä.

Vierailija
50/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nämä miehet on?

Mun lähipiirissä ei tietääkseni ole ketään miestä, joka töissä tai julkisilla pakoilla kommentoisivat tuntemattomille naisille ulkonäköä tai kävisivät kiinni naisiin ilman lupaa.

Ravintolassa kännissä toki saatetaan lähestyä naisia "lähetkö tanssiin, mitä kuuluu jne" -lineilla. Jos nainen sanoo ei tai ei vastaa, sanotaan ok tai kiitos ja jatketaan matkaa.

Mulla on 2 tytärtä ja huolestuttaa tämä ilmiö,naisten ahdistelu.

Vierailija
51/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei tämä metoo-keskustelu pelästytä tavallisia kunnollisia miehiä. Flirttailla saa edelleenkin ja tulla juttelemaan, kunhan osaa käyttäytyä ja lopettaa, jos toinen ei ole kiinnostunut.

Vierailija
52/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin parikymppisenä työharjoittelussa, jossa toimin työpaikalla työnantajani kanssa. Työnantaja oli nuorekas nelikymppinen, ikuinen poikamies, naistennaurattaja.

Alkuun tulimme hyvin juttuun, huumorimme oli samanlaista, mustaa huumoria ja toisia läppää.

Ajankuluessa työnantajani alkoi pikkuhiljaa ohimennen kosketella. Tuli istumaan vieri viereen, niin että reidet koskettivat toisiaan. Kosketti reittä jonkin leikkisän tekosyyn varjolla. Valitin niskaani ja kysymättä alkoi hieroa.

Puheli miten pitäisi yhdessä lähteä joskus baariin.

Ällötti. Teki kaiken niin salakavalasti, että en tiennyt olinko vain herkkä. Ei kuitenkaan koskaan tehnyt noin, jos oli muita ihmisiä näkemässä. En edes tiedä kenelle olisi tuosta pitänyt valittaa.

Minulla vastaava kokemus jossa esimies ensin ystävällinen ja se siitä alkoi pikkuhiljaa liikkua häirinnän puolelle. Ystävälliset taputukset olkapäähän menikin välillä pepulle ja lopulta se oli halaamista ja yrityksiä suudella kun kukaan muu ei ole näkemässä.

Teininä oli paljon tuota missä aikuinen ihminen ottaa kiinni tai huutaa jotain. Mutta pahin oli kun kaksi kertaa sama humalainen mies tuli bussipysäkille ja koitti ahdistaa minut nurkkaan niin etten pääse kyytiin, luojalle kiitos kummallakin kerralla sivullinen tullut auttamaan kun en itse olisi päässyt irti.

Vierailija
53/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensäpaljastaja hyppäsi eteeni ja tyydytti itsensä. Olin 12. Naapuri kävi käsiksi ja vonkasi seksiä. Olin 16. Perhetuttu kehui pantavan näköiseksi ja taputteli pepulle. Olin 14. Vanha mies tuli bussipysäkillä pyytämään apua reitin valintaan. Kun lähestyin ja aloin neuvoa, alkoi tyydyttää itseään. Opiskelukaveri kuolasi baari-illan perääni ja kun kieltäydyin, vetäisi toppini auki kaikkien nähden ja kommentoi suureen ääneen rintavarustusta.

Vierailija
54/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lämmin kesäinen päivä ja pukeuduin minihameeseen. Joku miesporukka tuli sanomaan minulle, että taidan vihjata haluavani seksiä kun on noin lyhyt hame. Ja se hame ei todellakaan ollut "mauton". Tykkään käyttää hameita, mutta niiden käyttö on vähän rajoittunutta kun en halua epätoivottua huomiota ja irstaita puheita osakseni. Pukeudun siksi mieluummin vaikka tuulihousuihin.

Vierailija
55/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella pyöräilin koulusta ja joku ukko pysäytti auton eteeni suojatiellä niin, etten päässyt ohi. Nosti lantiotaan ja otti vehkeen esiin. Seurasi kotiinpäin.

Opiskelijabileissä, jossa olin juomassa yhtä juomaa ennen treenejä, sain "terästetyn" drinkin. Yksi muistikuva illasta, se kun jotkut tuntemattomat yrittävät viedä mua johonkin autoon. Opiskelijakaveri pelasti. Hemmetin pelottava tilanne.

Ulkomailla joku mies yritti saada "oppaaksi". Kun kerroin, etten tunne seutua, hän yhtäkkiä halusikin esitellä sitä minulle. Kun en lähtenyt, hän alkoi vetää kädestä ja lopuksi seurasi.

Baarissa lukemattomia "tylytyksiä", eli "hymyile vähän", "yrittäsit olla nätti niinku kaveris" yms. pskaa, jota en usko että miehet sanoo muille miehille ja jota miehet ei todellakaan saa kommentiksi naisilta.

Jos lähestytään esim. terassilla, ja todetaan että halutaan olla nyt vaan keskenämme (minä ja ystävä) niin huudetaan perään "no haist v*ttu sitten olitteki rumia". Tää on klassikkoesimerkki siitä, miten miehet kuvittelee että naisten vaan PITÄÄ olla heidän antamalle huomiolle heti avoimia, käytettävissä ja hyväksyviä. Että meillä ei ole oikeutta siihen omaan yksityisyyteen.

Tässä kourallinen, muutamaa inhottavampaa en pysty kirjoittamaan, kymmeniä pienempiä en jaksa

Vierailija
56/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vaaleana tyttönä Italiassa miehet liimautuivat busseissa ja jonoissa kiinni, hinkasivat itseään minua vasten eikä ruuhkassa pääse karkuun. Todella epämiellyttävää. Suomessa kapakassa ohikulkeva mies puristi rinnasta, yritin lyödä automaattisesti puolustusreaktiona. Kesätyöpaikalla vanhempi mies liimautui kiinni kun vierekkäin kassoilla työskenneltiin, yritti pokata myöhemmin pikkujouluissa. Yliopistolla opettaja yritti kutsua illalliselle, samaa miestä sai kapakassa väistellä kun likisteli kännisiä opiskelijatyttöjä. On niitä kertynyt, yleensä olen saanut suurimman osan estettyä jo omalla katsella ja käyttäytymisellä mutta aina mukana idiootteja jotka eivät ymmärrä EItä.

Vierailija
57/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tajua, mitä joku luulee saavuttavansa toisen tahdon vastaisella kopeloinnilla tai ehdottelulla. Eihän se johda mihinkään. Onko kyseessä vain joku voimannäyttö tai halu loukata toista? Vai luuleeko joku tollo oikeasti saavuttavansa jotain tuntemattomalta alistamalla tätä törkeästi? En siis ymmärrä ahdistelijan mielenliikkeitä.

Se on sitä viatonta ja pikkukivaa flirttiä tietenkin

Vierailija
58/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

59 lisää, että tuossa olivat ne räikeimmät, jotka ensimmäisenä tulivat mieleen. Teini-iässä oli lisäksi niitä kadulla huuteluita ja käsillä "tissieleiden" tekemistä, vaikka minulla ei ollut eikä ole isot rinnat. Olen pukeutunut ihan tavallisesti, enkä ole erityisen kauniskaan. Tosin pukeutuminen ja vaatetus eivät tietenkään ole mitään tekosyitä tai huonon käytöksen oikeuttajia.

Vierailija
59/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm43v kirjoitti:

Ketä nämä miehet on?

Mun lähipiirissä ei tietääkseni ole ketään miestä, joka töissä tai julkisilla pakoilla kommentoisivat tuntemattomille naisille ulkonäköä tai kävisivät kiinni naisiin ilman lupaa.

Ravintolassa kännissä toki saatetaan lähestyä naisia "lähetkö tanssiin, mitä kuuluu jne" -lineilla. Jos nainen sanoo ei tai ei vastaa, sanotaan ok tai kiitos ja jatketaan matkaa.

Mulla on 2 tytärtä ja huolestuttaa tämä ilmiö,naisten ahdistelu.

Vaikea vastata, kun kaikki ovat olleet tuntemattomia.

Paitsi kaksi.

Heistä voin kertoa.

Työpaikallani oli sellainen tavallisen, ihan siistin näköinen keski-ikäinen myyntimies, joka yritti kopeloida luvatta kaikkia naisia. Kun sille huusi ei:tä ja oli tiukkana, se lopetti niiden naisten ahdistelut, mutta jos ei osannut pitää puoliaan, koskettelu jatkui niiden naisten osalta. Kaikki työpaikan naiset tiesivät miehen kopeloijaksi, oli huonon vitsailun aihekin. Kotona sillä oli lentoemäntä-vaimo.

Toinen oli ex-mieheni kaveri, maatalon perijä. Hän myös yritti aina luvatta kopeloida ihan kaikkia naisia. Myös kotonaan, vaimonsa selän takana, myös minua mieheni seistessä vieressä. Hänelle riitti ei ja torjuntalyönti.

Vierailija
60/501 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 13-vuotias, keski-ikäinen mies alkoi kommentoida kovaan ääneen takapuoltani rullaportaissa. Minua pelotti. Kun rullaportaat loppuivat ja lähdin kävelemään, mies tarttui ranteestani kiinni, veti minut itseensä ja ilmoitti haluavansa "nuoren tytön pimppiä".

Riuhtaisin itseni irti ja lähdin kotiin.

Kun olin 15-vuotias, humalainen mies kävi minuun käsiksi bussipysäkillä. Kielsin ja rimpuilin, kukaan bussipysäkillä seisovista ihmisistä ei auttanut. Pakenin lopulta bussiin. Mies ei seurannut.

Kun olin 22-vuotias, palasin opiskelijabileistä bussilla, jossa oli lisäkseni vain kaksi päihtynyttä miestä. Istuin bussin etuosaan, mahdollisimman kauas heistä. Miehet tulivat kuitenkin luokseni. Heistä toinen istui taakseni ja toinen viereeni. Miehet alkoivat vaatia, että tulen heidän kanssaan jatkoille, kieltädyin tiukasti. Heidän vaatimisensa koveni, vieressäni istuva mies tarrasi reiteeni ja veti kätensä väkisin mekkoni alle. Miehet puhuivat keskenään vievänsä minut pantavaksi vaikka väkisin. Huusin apua, mutta bussikuski ei reagoinut. Lähellä pysäkkiä kurottaudun painamaan pysähdysnappulaa, tönäisin vieressäni istuneen miehen pois ja juoksin bussin takaosaan. Ovien avauduttua lähdin juoksemaan. Miehet eivät seuranneet.

Näiden lisäksi on huudeltu kadulla perään ja kourittu baarissa takapuolesta. Korkeakoulussa eräs opettaja veti minut syrjään ja ilmoitti haluavansa harrastaa kanssani seksiä.

Mutta ehkä nämä ovat kaikki vaan sellaisia "normaaleja flirttailuyrityksiä", joihin vain ylireagoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan