Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antakaa naiset esimerkkejä arjessa kohtaamastanne seksuaalisesta häirinnästä?

Vierailija
18.10.2017 |

Puolituttu feministi sanoi kerran kohtaavansa tuollaista satoja kertoja päivässä! En tuolloin kysynyt asiasta tarkemmin, mutta nyt te voisitte sivistää mua aiheesta! Eli antakaa esimerkkejä juuri teihin kohdistuneesta häirinnästä? Ja mistä te päättelitte asian olevan seksuaalista?

Kommentit (501)

Vierailija
401/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuimme ex-tyttöystäväni kanssa Hki paikallisjunassa, kumpikin 17v. Noin 10 kpl 30-40 v. herrasmiestä istuutuu ympärillemme ja alkaa vängätä meitä seuraansa. Yritämme ystävällisesti kieltäytyä ja kerromme ettemme ole kiinnostuneita. Herrat eivät tietenkään usko ja jankkaus jatkuu päätepysäkille. Nousemme ja olemme poistumassa junasta, mutta kyseiset sankarit eivät anna meidän lähteä ennenkuin olemme suukottaneet jokaista herraa suulle. Jäi ikuiset traumat.

Hyi hemmetti! Mutta eikö näitä tilanteita varten löytyisi tekniikasta jo apu? Ketään ei pitäis pystyä pakottamaan tällaiseen. Joku hätänappi kännykkään ja laite alkaa äänittämään tapahtumia hätäkeskukseen vaikkei varsinaista puhelua uskalla tehdä.

Vierailija
402/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ahdistelijat tietävät toimivansa väärin ja osaavat ajoittaa ahdistelunsa sellaiseen hetkeen, jossa muita silminnäkijöitä ei ole. Tai kyse voi olla jonkun jätkäporukan ns. huumorista, jolla osoitetaan omaa asemaa muille inhottavin keinoin nolaamalla nämä ja tunkeutumalla toisten henkilökohtaiselle alueelle. Viestinä on silloin, että he voivat tehdä sinulle näin, etkä sinä ole heille mitään muuta kuin pala lihaa, jota sopii arvioida kovaan ääneen, puristella intiimialueelta ja nauraa röhöttää yksin tai joukolla uhrin kokemalle nöyryytykselle.

Samaa kuviota toistavat nämä ahdistelijoiden puolustuspuheet, joissa tarkoituksella pyritään hämmentämään hyvän ja huonon käytöksen rajat, syytetään naisia valehtelijoiksi ja satutädeiksi, joiden pitäisi ymmärtää olla imarreltuja saamastaan huomiosta. Vielä sitä ihme gaslightingia, jolla yritetään vierittää syy uhrin niskaan, ikään kuin tämä olisi vastuussa siitä, miten muut häntä ahdistelevat. Joo, varmaan se on se uhrin pukeutuminen, ikä, sopimaton käytös julkisissa tiloissa, eikä kunniallisia muka naisia ahdistella lainkaan. Cool story bro, mutta uskoisin, että asia on pikemminkin päinvastoin: massasta poikkeavaa ja epätavallisesti käyttäytyvää naista tai miestä ei ahdistella siten kuin hiljaista ja arkaa, koska tältä  saatava reaktio ei välttämättä ole totutun mukainen eli uhri ei hämmenny tai nolostu, vaan voi käyttäytyä arvaamattomasti. Kyse on kiusanteosta, jossa tarkoituksella haetaan uhrin hämmennystä. Ahdisteleva kiusaaja kannattaa ilmiantaa heti verekseltään ja nolata huutamalla tämän aikeet mahdollisimman kovaan ääneen muille, muutoin tuollaiset narsistisiat eivät koskaan ymmärrä toimintansa olevan sopimatonta.

Kaikki minuun kohdistuva ahdistelu loppui siihen, kun (teininä) aloin pukeutua mustaan, pentagrammeihin, värjäsin tukkani mustaksi, meikkasin silmät ja huulet mustaksi, ja liikuin muiden mustiin pukeutuvien kanssa. En toki tehnyt sitä ahdistelun takia, vaikkakin se saattoi lisätä teiniangstiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh huh.

Mun perään on vihelletty, mua on yritetty iskeä, silmiini on tuijotettu, ulkonäköäni kehuttu, olen kuullut härskejä juttuja mutten ole osannut loukkaantua ja kokea niitä seksuaalisena häirintänä. Päinvastoin, koen iskuyrityksen ja pienen silmäpelin arkea piristävänä tekijänä. Jos jokaisesta tytöttelystä, katseesta ja kehusta loukkaantuisin niin eipä sitä paljon muuta kerkeisi elämässä tekemäänkään.

Kerran olen 34-vuotisen elämäni aikana törmännyt kourijaan ja se on ainut kerta mielestäni kun minua on seksuaalisesti loukattu.

Huh huh itelles. Tuuppa nyt pätevänä kertomaan kuinka kaikkien ihmisten pitäisi tuntea henkilökohtaisen rajansa loukkaamisen suhteen. Kaikilla ei ole samoja henkisiä voimavaroja käytettävissään selättää tilanteet olkien kohautuksella. Tuleeko mieleen, että joillain voi olla esim. taustalla lapsena koettua seksuaalista tai muuta hyväksikäyttöä, josta syystä ei ole rahkeita käsitellä tilanteita tuolla viileydellä millä sinä. Kaikki eivät koe viheltelyä ja härskejä juttuja noin ihanana ja piristävän asiana elämässään kuin sinä. 

On tääkin kun vielä toiset naiset tulevat syyllistämään, että nyt vaan tehdään asiasta iso numero.

Syyllistän, sillä täällä vedetään raiskaukset ja silmiin katsominen molemmat seksuaaliseksi loukkaamiseksi. Ensimmäinen sitä todellakin on mutta jälkimmäinen ei. MeToo-kamppanjassa on ideana kertoa seksuaalisstä häirinnästä mutta tavoite jää kovin kauas kun työkaverin antamastaa kehua pidetään jo häirintänä.

Edelleen, sinä et sitä voi sanella, kuinka loukkaavana kohde teon kokee. 

no onhan niissä lain mukaan eroa.

Vierailija
404/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon viime aikoina tehnyt niin, että jos joku läpsii persuksille, niin läsäytän takaisin avokämmenellä persuksille isolla kaarella, niin että varmasti tuntuu ja omakin käsi menee punaiseksi. On herättänyt ansaittua hilpeyttä, mutta ei ole tullut kukaan toista kertaa läpsimään.

Vierailija
405/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parinkymmeneen ikävuoteen on kyllä ihan kiitettävästi kertynyt kokemuksia, joista huolestuttavan moni tapahtui silloin, kun olin teini-iässä. Kertooko se sitten miesten mieltymyksistä 14-16-vuotiaisiin, en tiedä...

Tässä muutama mieleenpainuvin:

- Noin 50-60-vuotias känninen mies tuli kaupungilla kehumaan mun ja mun kaverin ulkonäköä ja kertoi lähtevänsä runkulle. Oltiin yläasteikäisiä.

- Joku tuntematon 40-50-vuotias mies pysäytti kadulla, alkoi kyselemään kummallisia mm. iästäni (15 silloin) ja lopulta olisi halunnut viedä minut kotiinsa "juhlimaan". Ei meinannut uskoa kun kieltäydyin tästä "kunniasta".

- Siististi pukeutunut, tuntematon keski-ikäinen mies tuli hotellin aulassa kysymään olenko jo 16. Kun vastasin, että en ole, vaan 15, niin tämä vastasi "ai, harmi, no ei sitten mitään" ja käveli pois. Mitähän lie olisi halunnut...

- Täysi-ikäistyttyäni baarissa oon törmännyt niin monet kerrat näihin hinuttelijoihin ja tyyppeihin, jotka tosta noin vaan ohi kävellessään koskevat takapuolta tai vyötäröä, etten jaksa edes kaikkia muistaa. Ehkä eniten on jäänyt mieleen (jälleen) joku keski-ikäinen niljake, joka tuli viereeni tiskille seisomaan ja sanaakaan sanomatta kaappasi tiukkaan syleilyyn. Hyi helvetti.

- Kerran baarissa joku random tyyppi, joka istui viereisessä pöydässä (toisen puolen istuimena oli siis sellainen seinän mittainen sohva, joten istuttiin siis vierekkäin, vaikka eri pöytäseurueisiin kuuluttiinkin), alkoi kertoa mulle miten kovasti hän haluaisi viedä mut kotiin ja mitä kaikkea hän mulle haluaisi tehdä. Alkoi tuon selityksensä lomassa vielä hivelemään mun säärtä. Oli jotenkin niin absurdi tilanne, että menin kyllä aika sanattomaksi. Ei siis tunnettu mitenkään, eikä juteltu mitään ennen tuota kohtausta. Tyypin kaverit vaan naureskeli vaivaantuneena, ja lopulta yksi niistä käskikin sen lopettaa, kun näki että oon aika jäissä ja ahdistunu tossa tilanteessa. Kiitokset hänelle siis. 

- Olen myös saanut tuntemattomilta miehiltä (osa ulkomaalaisia, osa suomalaisia) oksettavia vonkaus FB-yksityisviestejä.  Ällöttävin viesti kuului kutakuinkin näin: "Haluan nussia sinua kunnes ejakuloit." Olin silloin ehkä 16-17-vuotias, ihan tuikitavallinen lukiolaistyttö ja myös profiilikuvani hyvin kilttejä ja asiallisia. 

Vierailija
406/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa...

- Etenkin sellaisissa pubityyppisissä baareissa (ei missään räkälöissä, vaan myös nuorison suosimissa siisteissä paikoissa) on ihan tuikitavallista, että jossain vaiheessa iltaa joku känninen 30-60-vuotias mies haluaa liittyä seuraan. Käytännössä siis istahtaa samaan pöytään täysin yllättäen ja pyytämättä, ja aloittaa kyselynsä/puhelunsa liian usein juurikin seksiin, ulkonäköön, poikaystäviin tms. liittyvistä aiheista. En vaan voi ymmärtää, miten joku kehtaa ja mitä tälläisella käytöksellä yritetään saavuttaa.

Tapoihini ei kuulu olla epäystävällinen/tyly/töykeä, mutta jotenkin näiden kokemusten jälkeen suhtaudun AINA varauksella vieraisiin miehiin, jotka lyöttäytyvät baarissa seuraan ja alkavat jutella. Kerran kyllä yllätyin positiivisesti, kun joku tyyppi istui viereeni ja alkoi jutella ihan oikeasti asiallisesti ilman mitään taka-ajatuksia. Aluksi olin toki epäluuloinen, mutta lopulta puhuttiin pitkään ihan tavallisista aiheista, kuten opinnoista, töistä ja yhteisistä tutuista, joita meillä ilmeni keskustelun myötä olevan. Kertoi myös (kivoja juttuja) tyttöystävästään, joten siitäkin uskalsin luottaa, ettei todellakaan ollut mikään hyvin naamioitu isku- tai kalasteluyritys. :D

En oikeasti ole mikään miestenvihaaja, vaan sosiaalinen ihminen, josta on oikeasti ihan mukavaa jos vieraatkin uskaltautuu juttusille. Tosiaan vaan toivoisi, että lähestyttäisi ilman limaisia juttuja ja taka-ajatuksia. Haluan tulla kohdelluksi ihmisenä, enkä minään seksiobjektina tai lihakimpaleena.

Vierailija
407/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

generalissue kirjoitti:

Anteeksi offtopic mutta jos miehenä kävelen vaikka kadulla ja näen jonkun naisen joka on minusta tosi nätti tai sillä on vaikka joku vaate mikä sopii sille hienosti niin:

Voiko sitä kehua? Olin aina ajatellut että jos hymyillen ohi mennessä vaikka sanoo että: "nuo sopii sinulle tosi hyvin" mutta ei jää siitä sen enempää jutustelemaan vaan jatkaa matkaansa niin onko se ahdistavaa?

Kun olen joskus näin tehnyt ja ajatellut että siitä tulisi toiselle hyvä mieli mutta nyt en enää tiedä...

Olenko minäkin ollut ahdistelija :(

Itse en loukkaantuisi mutta useammat varmaat eivätvvälitä tuntemattomien kehuista.

Omia häirintäkokemuksia on paljon. (ja en laske niihin vaatteiden/ulkonäön ASIALLISTA kehumista)

-Ollessani esimurrosikäinen ja teini vanhempi sukulaismies tarrasi joka kertaan rintoihini kun tavattiin. Usein vanhempani näkivät, eivätkä sanoneet mitään.

-Kyseinen setä on myös työntänyt kätensä housuihini takaapäin kun olen istunut lattialla

-Entinen poikaystävä painosti ja pakotti seksiin ja muihin seksijuttuihin useasti

-Kun olin ehkä 11 ja päälläni oli tavallinen hame, joku juoppo tuli kehumaan persettäni "maittavan näköiseksi"

- Persettäni on kosketeltu töissä, siihen on nojattu etumusta, selkääni on siliteltu ja minulta on kyselty seksimieltymyksistäni(näistä olen yllättäen loukkantunut kaikista vähiten)

Vierailija
408/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dsddsdd kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista on sekin, etteivät nämä ahdistelijat (tai ainakaan osa heistä) tunnu edes ajattelevan tai välittävän, onko kohde alaikäinen. Ei kai pitäisi edes odottaa mitään moraalia tuollaisilta, mutta on se silti jotenkin järkyttävää millainen mielenlaatu heillä on kun kommentoivat nuoren näköistä tyttöä seksuaalissävytteisesti.

Tämän ketjun lukemisen myötä tulen entistä vakuuttuneemmaksi siitä, että ahdistelijoiden tarkoituksena on lytätä ja alistaa uhri. Siksi ahdistelu kohdistuu hyvin usein alaikäiseen tai muuten puolustuskyvyttömään.

Kyllä se valtaosassa tapauksia on ihan puhtaasti himoa, ei siihen tarvita sen monimutkaisempaa selitystä. Miehillä on tarpeita ja jos ne ovat pitkään kohtaamatta, joillakin yksilöillä sitten alkaa hävitä soveliaisuuden rajat. Osa ei niitä ole koskaan oppinutkaan.

Mielenkiintoista. Miksi nuo himot pitää kohdistaa alaikäisiin tai jopa puolustuskyvyttömiin lapsiin? Miksi niin moni mies ilmentää "himojaan" päällekäyvällä käytöksellä, pelottelulla ja uhkailulla? Onko pelottelu ja jonkinlainen sadismi olennainen osa miesten seksuaalisuutta? Pelottavaa, jos noin on. 

No juurikin siitä syystä, että ovat helppoja uhreja. Aikuisilta naisilta saa helposti ympäri korvia tai joutuu hankaluuksiin virkavallan kanssa.

Pelottelu ja sadismi on varmasti osa joidenkin yksittäisten miesten seksuaalisuutta, sadomasokismi on ihan tunnettu käsitekin. Mutta näiden ahdistelijoiden kyseessä ollessa puhutaan eri asiasta. Siinä on vain tilanne ja turhautuminen miehellä päässyt etenemään niin pitkälle, että harkintakyky pettää täysin tai sitten esimerkiksi päihteet vievät normaalit estot mennessään.

Yksi tyyppi on sitten nämä korkeassa asemassa olevat miehet, heillä saattaa olla noussut hattuun ajatus, että valta tekee heistä seksikkäitä ja aina kannattaa kokeilla, jos vaikka irtoaisi toimiston uudelta, nuorelta tytöltä. Tilaisuus tekee varkaan, kun vaimoon on kyllästytty. Ikävää ja surullista tämä kaikki joka tapauksessa ja hyvin raadollista, että kaikkein haavoittuvimmat ja heikoimmat joutuvat kärsijöiksi taas kerran.

Vierailija
409/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puristelua, huorittelua, ehdottelua, seuraamista jne tapahtunut vuosikymmenten varrella niin monta kertaa, ettei mukana laskuissa edes pysy. Pahin muisto on kun kerran vajaa parikymppisenä matkustin pitkän matkan junalla sellaisessa erillisessä koodissa. Yhtäkkiä joku mies pelmahti sisään, veti olisin verhot kiinni ja änkesi ihan viereen kiinni istumaan ja kyselemään, hiplasi reittiä. Jäädyin täysin. Onneksi konduktööri tuli sisään ja mies luikki samantien pakoon.

Peräänhuutelut ja sillä silmällä katsomiset ahdisti lapsena ja teininä valtavasti. Nykyään ne ei tunnu missään. En tiedä johtuuko tämä asian arkipäiväistymisestä (tällaista tämä nyt on olla nainen) vai itsevarmuus en kehittymisestä, ettei päästä kaikkea ihon alle. Yhtä kaikki, koska ei voi laittaa tällaiselle "viattomalle flirtille" mitään ikärajaa, mielestäni se voidaan laskea seksuaaliseksi häirinnäksi. En halua, että tyttärilleni kymmenen vuoden päästä raksaukot huutelevat viattomasti perään. Tytöt nyt 3 ja 1 v.

Vierailija
410/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vaikenee. Miksi?

Miksette huuda, potki, kerro kaikille? Miksi?

Vierailija
411/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä ketjuissahan siitä juuri kerrotaan. 

Vierailija
412/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsiessäni asuntoa sain ehdotuksen maksaa puolet vuokrasta luonnossa. Myös tallilla hevosten kanssa puuhaillessa vanhat raviukot olettivat että on ihan ok ehdotella ties mitä kyytejä meille 13v heppatytöille. Auton pysäyttäminen ja "kyytien" tarjoaminen oli teininä ihan normisettiä. Sen lisäksi on läimäytelty ja puristeltu sen sata kertaa ja kertaakaan en ole toivonut tai pyytänyt.

Vierailija
413/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten mies voi enää lähestyä naista kun häiriinnäksi leimaa osa naisista

Vierailija
414/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mitä olen nuorena saanut kokea tuntemattomilta miehiltä.

- Mies, joka kirkossa seisoi takanani ja hiplasi reisien välistä. Olin tuolloin n. 10v.

- Pukumies hotellin hississä joka painoi minut, alaikäisen tytön, hissin seinää vasten ja alkoi kähmimään. Loppuajan varmistin aina etten mennyt samaan hissiin kenenkään miehen kanssa kaksistaan.

- Toinen pukumies joka koputti hotellihuoneeni oveen ja yritti väkisin tunkea sisään. Onneksi sain tyrkättyä hänet ulos ja vedettyä oven kiinni.

- Alaikäisenä kesätöiden työnohjaaja joka hiveli paljasta säärtäni sillä verukkeella että koneen melusta ja kuulosuojaimista johtuen en muuten olisi huomannut että hänellä on minulle asiaa. Lopetin tästä johtuen sortsien käytön töissä.

- Taksikuski joka ehdotti että hän voi viedä minut mihin tahansa ilman maksua.

-Mies joka kaupungin keskustassa yöllä tarrasi hiuksiini ja repi rappusyvennykseen sekä yritti tunkea kättään housuihini. Onneksi minulla oli tiukat farkut päällä ja sain itseni riuhtaistua irti. Tämän jälkeen isäni varmisti että minulla on taksirahaa ettei tarvitse yöllä kävellä kotiin.

- Penkillä istuskelija, joka ohi lenkkeilessäni kaivoi pelinsä esiin, kysyi haluanko maistaa hänen kyrpäänsä ja lähti juoksemaan perääni.

- mies joka tarjosi 100 € siitä että hän saa tulla katsomaan kun käyn pissalla.

- humalainen nuorimies joka otti kadulla tiukkaan syleilyyn.

- Mies, joka hinkkasi täydessä bussissa etumustaan minua vasten.

Vierailija
415/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä vaikeneminen ja kertominen ovat jänniä juttuja. Kaikki eivät vaikene, mutta kokemuksistaan puhuvat saavat monenlaista vähättelyä osakseen. Näkyyhän tuo jo näissä ketjuissakin. 

Vierailija
416/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malesiassa mies haukkui vastaan kävellessä "Whore" kun päälläni oli shortsit ja ironista kyllä "wifebeater" - toppi. Siellä pääuskonto on islam (enkä tuomitse siis uskontoja) mutta koin että "länkkärimäiset" vaatteeni olivat joillekin paikallisille miehille liikaa. 17 vuotiaana ikäiseni nainen yritti baarissa tunkea kättä housuuni, vaikka olin tehnyt selväksi että olen hetero. Kaverini veljellä on tapana kännissä puristella naisten tissejä, aika kovakouraisestikin. Ja yhden kaverini mies lähentelee ja ahdistelee naisia todella härskisti aina kännissä, selvinpäin mitä mukavin mies, mutta kännissä flippaava sovinisti hirviö. Tässä nyt muutama mikä tuli nopeasti mieleen.

Vierailija
417/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä juttu, mutta itse en ole juurikaan seksuaalista häirintää elämässäni kokenut. Ikää himpun yli 40. Varsinkin nuorempana olin aika hyvän näköinenkin. Pientä flirttiä on tietenkin välillä tullut vastaan, mutta olen pitänyt siitä. En jakanut somessa #metoo-viestiä juurikin tästä ilmeisen erikoisesta tilanteestani johtuen. Miehet voisivatkin kommentoida, millaisia naisia te häiritsette?

Häiritsen vain häiriköitä ja silloinkin vain, jos on viimeinen pakko.

Vierailija
418/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä metrossa ventovieras mies tuijottaa tunkeilevasti silmiin. Yritän väistää katsetta. Kun nousen lähteäkseni, hänki nousee ja tarttuu minua molemmin käsin - kovaa! - rinnoista kiinni. Ennen kuin ehdin älähtääkään, hän on jo kadonnut ihmisvilinään. Rintoihin sattuu vielä pitkään.

Ensimmäissä työpaikassa minua kolmekymmentä vuotta vanhempi mieskollega kouraisee yhtäkkiä takapuolesta. Saan raivarit ja huudan hänelle. Vanhemmat naiskollegat tulevat sanomaan, ettei siitä tarvitse välittää, X nyt vaan on tuollainen. Minä ilmoitan painokkaasti, että kyllä tarvitsee välittää ja on jo korkea aika lakata olemasta "tuollainen".

Aikuisiällä sinnikäs kiusaaja jatkoi vuosia rintoihin ja takamukseen tarttumista, törkeiden puhumista, väkisin halaamista, syliinsä kiskaisemista, hiusteni nuuskimista jne., eikä mikään auttanut; ei asiallinen puhe, ei huuto, ei kiroileminen, ei karkuun juokseminen, ei itkeminen, ei tavaroiden paiskominen hänen päälleen, ei lyöminen, ei poliisilla uhkailu. Ei mikään. Mies pyyteli säännöllisesti anteeksi ja lupasi lopettaa pahat tapansa, mutta rikkoi lupauksensa joka kerta. Asiaan tietysti kuului, että hän oli laajasti arvostettu, ja minä taas olin häntä alemmassa asemassa ja täysin hänestä ja hänen kanssaan toimivasta yhteistyöstä riippuvainen...

Vierailija
419/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN lukenut kahtakymmentäkahdeksaa sivua, joten kysyisin voivatko otsikon vastaisesti myös miehet vastata?

Vierailija
420/501 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri kirjoitti:

Teininä metrossa ventovieras mies tuijottaa tunkeilevasti silmiin. Yritän väistää katsetta. Kun nousen lähteäkseni, hänki nousee ja tarttuu minua molemmin käsin - kovaa! - rinnoista kiinni. Ennen kuin ehdin älähtääkään, hän on jo kadonnut ihmisvilinään. Rintoihin sattuu vielä pitkään.

Ensimmäissä työpaikassa minua kolmekymmentä vuotta vanhempi mieskollega kouraisee yhtäkkiä takapuolesta. Saan raivarit ja huudan hänelle. Vanhemmat naiskollegat tulevat sanomaan, ettei siitä tarvitse välittää, X nyt vaan on tuollainen. Minä ilmoitan painokkaasti, että kyllä tarvitsee välittää ja on jo korkea aika lakata olemasta "tuollainen".

Aikuisiällä sinnikäs kiusaaja jatkoi vuosia rintoihin ja takamukseen tarttumista, törkeiden puhumista, väkisin halaamista, syliinsä kiskaisemista, hiusteni nuuskimista jne., eikä mikään auttanut; ei asiallinen puhe, ei huuto, ei kiroileminen, ei karkuun juokseminen, ei itkeminen, ei tavaroiden paiskominen hänen päälleen, ei lyöminen, ei poliisilla uhkailu. Ei mikään. Mies pyyteli säännöllisesti anteeksi ja lupasi lopettaa pahat tapansa, mutta rikkoi lupauksensa joka kerta. Asiaan tietysti kuului, että hän oli laajasti arvostettu, ja minä taas olin häntä alemmassa asemassa ja täysin hänestä ja hänen kanssaan toimivasta yhteistyöstä riippuvainen...

Mitähän tuollainen munaton urpo sanoisi, jos minä tarraisin olemattomista kelleistä kiinni? Kävi vain mielessä. Minä nyt vain olen tällainen. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi