Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Burn out+masennus eikä mahdollisuutta saikkuun

Vierailija
17.10.2017 |

Tällainen todettu.Toinen vuoden sisään.Suositeltiin usean viikon sairaslomaa.En pysty pitämään 😑!Olen kuoleman väsynyt.

Töistä en voi olla pois,tuuraajaa ei ole ja työskentelen yksin.Kukaan ei pysty paikkaamaan (ei tietoja eikä osaamista,joutuisin kouluttamaan pitkään) ja paikka menee nurin jos olen pois.Sekä rahallisesti että muutenkin.

Miten olette selvinneet tällaisesta?Nykymaailman työelämä on toivotonta.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on riski, että saa myös vastauksia joista ei pidä, jos avautuu keskustelupalstalla.

Sulle on nyt monikin sanonut mielipiteensä. Tiedät kuitenkin näköjään itse paremmin. Jos olet päättänyt, että työ on elämäsi tärkein asia, ja teet sitä kunnes kaadut kuolleena maahan, niin kukapa sille mitään voi. Ehkä jatkat hommia sitten haudasta käsin, ettei firma sentään kaadu.

Toivottavasti sulla ei puolisoa tai lapsia, jotka kärsivät typeryydestäsi ja itsepäisyydestäsi.

Vierailija
22/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako työnantajasi elatuksensa yritystoiminnastaan vai onko yritys hänelle vain harrastus? Jos saa elantonsa ja sinun parin viikon sairaslomasi aiheuttaisi yrityksen konkurssin, sun kyllä kannattaa heti huomenna puhua työnantajasi kanssa, mitä tapahtuu sitten, jos sinä jäät vaikka auton alle, saisit aivo- tai sydäninfakrtin  tms. Ja teette suunnitelman, miten yritys pysyisi pystyssä tuossakin tilanteessa. 

Olen ollut hieman vastaavassa tilanteessa ja kokenut olevani korvaamaton. Kaikki vaaran merkit olivat - näin jälkikäteen ajateltuna - olemassa jo useita kuukausia ennenkuin yhtenä aamuna sain vakavan sairaskohtauksen. Siihen loppui mun kiireeni. 1,5 viikkoa teholla, 1,5 viikkoa vuodeosastolla, sen jälkeen kotiin rollaattorin kanssa ja muutaman kuukauden sairasloma. Firma ei kaatunutkaan, tosin kollegat olivat olleet aika kovilla opetellessaan mun työni. Tuon jälkeen meille palkattiin kaksi uutta työntekijää eikä enää ole kenelläkään mitään sellaista työtehtävää, jonka osaajia ei olisi vähintään kaksi. Otettiin opiksemme kerrasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että yksikään burn outtiin ja masennukseen sairastunut on lähtenyt töistä vihellellen, miten helppoa ja siistiä on  lähteä pikkuisen lepäilemään? Vähän "veikkaan", että burn outtia edeltää aina se tilanne, ettei vaihtoehtoja tunnu olevan, firma kaatuu, työt loppuu koko maailmasta ja ainakin itseltä ikuisesti. Saathan sinä siellä duunissa olla korvaamattomana ihan juuri niin kauan kuin olet, sillepä ei kukaan mitään voi. Ellet sitten mene stressistä psykoosiin ja joudu M1:llä osastolle lepäämään vastoin omaa tahtoasi. Silloin sulta ei kysellä. 

Vierailija
24/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelet että tapahtuisi jos kuolisit?

Tulisiko maailmanloppu?

Mulla on sulle uutinen: kukaan ei ole korvaamaton.

Ei tarvitse miettiä.Loppuisi koko elämä ja ei tarvitsisi toimeentuloa.Nyt kuitenkin tilanne toinen.Loppuisi työt itseltä,muilta ja lähes 200 ihmiseltä joista olen vastuussa ammatillisen tuen kautta.Että ei ole ihan postituspalvelu kyseessä eikä tunnu,että voin kaataa kaiken olemalla saikulla muutaman viikon.Tätä ei käsitä ne joilla on joku tukiverkko.

Vaikka joku innokkaasti syyllisti,niin ei ole lapsia ja puoliso on vain pahoillaan ja tajuaa että ei ole kärsivä osapuoli.

On tässä se hyvä puoli,että asia ei liene kovin yleinen.Omalla alallani valitettavasti olen törmännyt.

No jos niitä kokemuksia löytyy,niin kertokaa.Halukkaat voi jatkaa haukkumista jos se omasta mielestä on paikallaan.

Vierailija
25/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako työnantajasi elatuksensa yritystoiminnastaan vai onko yritys hänelle vain harrastus? Jos saa elantonsa ja sinun parin viikon sairaslomasi aiheuttaisi yrityksen konkurssin, sun kyllä kannattaa heti huomenna puhua työnantajasi kanssa, mitä tapahtuu sitten, jos sinä jäät vaikka auton alle, saisit aivo- tai sydäninfakrtin  tms. Ja teette suunnitelman, miten yritys pysyisi pystyssä tuossakin tilanteessa. 

Olen ollut hieman vastaavassa tilanteessa ja kokenut olevani korvaamaton. Kaikki vaaran merkit olivat - näin jälkikäteen ajateltuna - olemassa jo useita kuukausia ennenkuin yhtenä aamuna sain vakavan sairaskohtauksen. Siihen loppui mun kiireeni. 1,5 viikkoa teholla, 1,5 viikkoa vuodeosastolla, sen jälkeen kotiin rollaattorin kanssa ja muutaman kuukauden sairasloma. Firma ei kaatunutkaan, tosin kollegat olivat olleet aika kovilla opetellessaan mun työni. Tuon jälkeen meille palkattiin kaksi uutta työntekijää eikä enää ole kenelläkään mitään sellaista työtehtävää, jonka osaajia ei olisi vähintään kaksi. Otettiin opiksemme kerrasta. 

Ei ole nyt kollegoita töissä eikä varaa kouluttaa ketään.

Se mitä tapahtuu jos olen poissa,ei ole helppo juttu.Vaikuttaa todella suureen ihmisjoukkoon itseni lisäksi.

No joo.Ap

Vierailija
26/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävän huonosti johdettu organisaatio, jos on noin haavoittuvainen.

Vierailija
27/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytte,että kumpi työ vai terveys.Ei helppo kysymys,koska jos pidän monen viikon saikun niin töitä ei enää ole.En tarkoita irtisanomista.

Esimieheni ei osaa työtäni lainkaan.Hän ei tiedä edes koneen salasanaa saati muuta.Eri alan ihminen.

Kyse ei ole häpeästä,vaikka joku niin tulkitsi.Pakkotilanteesta.Monilla varmaan samanlaisia kokemuksia työelämän kohtuuttomuudesta nykyisin.

Kuulisin mielelläni niiden kokemuksia,jotka ovat olleet vastaavassa tilanteessa.Saikulle en nyt voi jäädä,koska työt loppuu siihen:paikka kaatuu yksinkertaisesti.

Tiedän,että tilanne on lähes työsuojelullineb,mutta tässä nyt ollaan.

Ap

kuten moni jo onkin sanonut: burn outissa tuntuu juuri tuolta, että on pakko, eimole vaihtoehtoja. Kunnes sitten jonakin päivänä olet palanut niin totaalisen loppuun, ettet oikeasti enää pysty menemään sinne töihin. siinä vaiheessa sulle onkin sitten ihan sama, vaikka se koko firma siellä menisi saman tien konkurssoin kun sinä sieltä lähdet. Siinä vaiheessa saattaa tuntua jopa helpottavalta, että työpaikan olemassaolo päättyy sinun poissaoloosi eikä sinun näin ollen tarvitse palata sinne enää koskaan.

Voit joko odotella sitä päivää, kun et oikeasti enää pysty menemään töihin tai voit noudattaa lääkärin ohjetta ja jäädä sairaslomalle. Ja tulet yllättymään: se firma kyllä keksii keinot jatkaa ilman sua. Kukaan, siis oikeasti kukaan ei ole työelämässä korvaamaton.

Itse samassa tilanteessa olleena tiedän kuintenkin myös sen, että sinulle ei täällä av:lla kukaan pysty puhumaan järkeä päähän.

Vierailija
28/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26,no todellakin on.Tästä on puhuttu,mutta mitään ei ole tehty.

No joo.Yritän keksiä tapoja jaksaa.Työt venyy helposti 12 tuntisiksi,viikonloppuna soitellaan kotiin yms.Teen töitä myös kotona usein.Raivostuttavaa ja kestämätöntä.

Yritän pitää huolta fyysisestä terveydestä parhaani mukaan.Levätä kun voin.Irtautua tietoisesti työasioista.Asiantuntijatyössä se on kyllä vaikeaa,kun itse ratkoo kaiken.Päähän ne putkahtaa,vaikka kuinka yrittää kotona rauhoittua.

Ap

Vierailija
29/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin paremman työpaikan. Ilmeisesti et voi pitää muitakaan lomia?

Vierailija
30/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole nyt kollegoita töissä eikä varaa kouluttaa ketään.

Se mitä tapahtuu jos olen poissa,ei ole helppo juttu.Vaikuttaa todella suureen ihmisjoukkoon itseni lisäksi.

No joo.Ap

asetat siis sen suuren joukon mukavuuden oman terveytesi edelle?

kannattaisi miettiä vähän prioriteetteja.

Vierailija
31/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo.Yritän keksiä tapoja jaksaa.Työt venyy helposti 12 tuntisiksi,viikonloppuna soitellaan kotiin yms.Teen töitä myös kotona usein.Raivostuttavaa ja kestämätöntä.

Yritän pitää huolta fyysisestä terveydestä parhaani mukaan.Levätä kun voin.Irtautua tietoisesti työasioista.Asiantuntijatyössä se on kyllä vaikeaa,kun itse ratkoo kaiken.Päähän ne putkahtaa,vaikka kuinka yrittää kotona rauhoittua.

Ap

Eihän tuollaiseen hulluuteen tarvitse kenenkään suostua. Työntekijä ei ole aikoihin ollut esimiehen mielivallan alla oleva orja.

Vierailija
32/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

En suostuisi tuohon. Lähtisin, jollei asialle olisi pyynnöistäni huolimatta tehty mitään. Ymmärrän paineesi muiden työpaikoista mutta oikeesti. Jos et jaksa, niin et jaksa.

Vierailija
33/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä arvelet että tapahtuisi jos kuolisit?

Tulisiko maailmanloppu?

Mulla on sulle uutinen: kukaan ei ole korvaamaton.

Ei tarvitse miettiä.Loppuisi koko elämä ja ei tarvitsisi toimeentuloa.Nyt kuitenkin tilanne toinen.Loppuisi työt itseltä,muilta ja lähes 200 ihmiseltä joista olen vastuussa ammatillisen tuen kautta.Että ei ole ihan postituspalvelu kyseessä eikä tunnu,että voin kaataa kaiken olemalla saikulla muutaman viikon.Tätä ei käsitä ne joilla on joku tukiverkko.

Vaikka joku innokkaasti syyllisti,niin ei ole lapsia ja puoliso on vain pahoillaan ja tajuaa että ei ole kärsivä osapuoli.

On tässä se hyvä puoli,että asia ei liene kovin yleinen.Omalla alallani valitettavasti olen törmännyt.

No jos niitä kokemuksia löytyy,niin kertokaa.Halukkaat voi jatkaa haukkumista jos se omasta mielestä on paikallaan.

Kaipa se kertoo tilanteestasi jotain, että pidät haukkumisena kun neuvotaan pitämään huolta itsestään ja todetaan, että firman organisaatio ja työtehtävien jako on pielessä, jos yhden ihmisen poissaolo kaataa kaiken. Ihan vakavasti: sinä et ole haavoittumaton. Nyt saattaa tuntua, että stressinsietokykysi on kaikesta huolimatta hyvä, mutta todellisuudessa ennemmin tai myöhemmin tulee pysähdys. Mitä ahtaammalle itsesi ajat, sitä vaikeampaa ja hitaampaa toipuminen on. Siinä ei ole ilkeyden hiventäkään, että me saman kokeneet varoitamme. Sinulla on ihan todellinen riski ajaa itsesi lopullisesti työkyvyttömäksi, niin ettei muutaman viikon tai kuukauden sairasloma enää riitäkään. Mielenterveyden lisäksi vaarana on myös kropan pettäminen. Älä sinnittele väkisin, vaan vaadi työnantajaasi hoitamaan yrityksen tilanne sellaiseksi, ettei se kaadu yksittäisen työntekijän poissaoloon. Itse voit toki olla sitä mieltä että kestät ja jaksat, minulle taas tulee mieleen että lähtölaskenta on jo menossa.

Vierailija
34/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea työpaikka. Irtisanoutuisin välittömästi.

Vierailija
35/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä ap liioittelee.

Varmaan olet pitänyt lomiakin välillä? Vai oletko vuosikaudet painanut ilman lomia?

Mutta onhan se kiva uskotella itselleen, että on korvaamaton. Kukaan meistä ei ole.

Vierailija
36/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n työpaikalla on nyt huomattu, että ap on lapanen ja suostuu kaikkeen.

Työsi tuskin on kovinkaan tärkeää. Sillä jos se olisi, niin kyllähän esim sairaspoissaoloihin yms olisi varauduttu.

Hyvä työntekijä osaa muuten arvostaa myös itseään.

Vierailija
37/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet niin hyvä työssäsi, että työpaikka kaatuu, jos et pidä sitä pystyssä, niin löydät kyllä taidoillasi taatusti uuden työn, kun terveytesi on siihen valmis.

Vierailija
38/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijä ei ole vastuussa muiden työpaikoista.

Vierailija
39/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ap, että työnantajasi tulee koskaan kiittämään sinua uhrauksestasi?

Vierailija
40/54 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ajautunut todella huonoon työpaikkaan. Mikään ei saisi minua vaarantamaan terveyttäni noin kehnon työpaikan vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi