Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko naisvaltaisilla aloilla aina kyräilyä ja selkään puukottamista?

Vierailija
17.10.2017 |

Minä en. Olen ollut viisi vuotta samoissa hommissa, kolme vuotta kotiäitinä ja tällä hetkellä taas työelämässä.

Oma työni on ihan ok, mutta naisvaltainen työyhteisö taas ihan syvältä ja se syö jo työmotivaatiotani!

Olen ollut kolmessa eri työpaikassa ja jokaisessa sama ongelma: puhutaan seläntakana pskaa minkä ehditään. Juorutaan, kyräillään, ilkeillään. Just tätä "Maija tuo aina pullaa, ihan varmasti koittaa hallita sillä tavoin" - tasoa. Tai syömään lähtiessä jätetään se yksi porukan ulkopuolelle. Ilmoitetaan vain, että me mennään nyt, jäät varmaan siksi aikaa tähän päivystämään. Haukutaan lihavia, haukutaan työyhteisöön viimeksi tulleita. Käytetään turhaa aikaa ruokatunnin ravintolan valitsemiseen ja siihen liittyvään juoruiluun, vietetään tupakkataukoja pitkin päivää juoruillen muista työkavereista pahaa.

Onko joku sellaisessa työpaikassa, jossa ei tällaista ongelmaa ole? Itse olen miettinyt alan vaihtamista, ei vaan jaksa kuunnella toisten haukkumista. Enkä itse edes ole ollut haukkumisen kohde, mutta tuntuu raskaalta, kun jokainen työpäivä tuntuu kuin yläasteella taas olisi...

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
22/22 |
28.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kannattaa tsiigata tarkemmin. Se on aina sitä hiekkiksen väkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla