Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita lapsettomia, joissa palstan lukeminen herättää lähinnä inhoa vanhempia kohtaan?

Vierailija
17.10.2017 |

Sen verran ällöttäviä, vihamielisiä kommentteja täältä saa lukea lapsettomista ihmisistä. Tulee mieleen, että tätäkö ne mammat työpaikan kahvihuoneessa oikeasti ajattelevat.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun tuntemat äiti-ihmiset nimittelee vieraita lapsettomia naisia JA jopa omia lapsiaan rumasti. Siksi mennyt usko vanhempiin ja etenkin äiteihin.

Kyllä. Nimenomaan ne äiti-ihmiset.

Vierailija
42/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka Nicopetteri ja Jeccicacamilla 15- vee on täällä lomailemassa ja kertomassa näkemyksiään elämästä. Onhan se hauskaa kun käytte välillä kiukuttelemassa äitille karkkipäivästä ja palaatte sitten kertomaan tarinoita elävästä elämästä kaiken kokemuksienne jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut mitään vihamielistä, mutta jonkin verran vähättelyä. Osa vaikuttaa vähän kateellisilta.

Kateus on todellakin vahvaa tällä palstalla. Jotenkin se rassaa ihmisten oikeudentajua, kun lapsettomana saa (tutkitustikin) saman onnellisuuden kuin lisääntyjänä, mutta hinta rahallisesti ja vaivannäkönä on niin paljon pienempi.

Öh, en minä ainakaan ole "lisääntynyt" vain että saisin jonkun korkeamman onnellisuuden.

Ööh, miksi sitten? Kyllä minä ainakin toivoisin tulevani onnellisemmaksi projektista, johon pitää käyttää 150 000 euroa rahaa ja monta vuotta omasta elämästä.

Kyllä ihmisen kannattaa ensin olla onnellinen ja sitten tehdä lapsi(a) onnelliseen perheeseen, eikä kuvitella, että lapsi jotenkin taikaiskusta onnellistuttaa kurjan elämän.

Bonuksena tulee sitten toivottavasti lisää onnellisuutta, minulle ainakin kävi niin.

Niin, lapsi ei varmasti tee kurjasta elämästä onnellista, se on ihan selvä. Mutta mietin tällaista omaa, aika tavallista kolmikymppisen miehen elämääni, ja miten tuon 150 000 euron ja monen vuoden sijoitukselle saisi parhaan onnellisuustuoton.

Tuolla rahalla voisin esimerkiksi pitää muutaman sapattivuotta jossakin lämpimässä ilmanalassa, millä olsi huomattava vaikutus onnellisuuteeni. Samaten voisin käyttää (ja käytänkin) monta tuntia viikossa harrastukseen, joka niinikään lisää onnellisuuttani todella paljon.

Tähän nähden se, että sijoittaa mahdollisesti monin verroin rahaa ja aikaa lapsiin saamatta siitä yhtään onnellisuuslisää elämäänsä, on aivan järjetön valinta. Mutta ilmeisesti tavan ja sosiaalisen paineen vaikutus on hyvin suuri.

Miksi sulle on niin vaikeaa jos joku muu on valinnut toisin?

Ei se ole vaikeaa, mutta tässäkin ketjussa jotkut sanoivat, ettei vanhemmuus ole lisännyt heidän onnellisuuttaan – ja tutkimuksetkin tämän osoittavat.

Tässä sanottiin siis että lapsia ei olla tehty oma hedonistinen onnellisuus edellä, ei sanottu ettei lapset tuo mitään onnellisuutta. 

Ei tässä ketjussa ole kukaan tehnyt mitään eroa "hedonistisen onnellisuuden" ja "onnellisuuden" välillä. Jotkut vanhemmat ovat aidosti sitä mieltä, ettei lapsen hankkiminen ole lisännyt heidän onnellisuuttaan, ja tutkimusnäyttö kyllä vahvistaa, että näin yleensä on: lapsettomat ja lisääntyjät ovat suurin piirtein yhtä onnellisia.

Tämä tekee minusta lapsen hankinnan aika ällistyttäväksi valinnaksi, kun samalla ajan, rahan ja vaivan käytöllä voisi tehdä jotakin, mikä oikeasti parantaisi onnellisuutta huomattavasti.

Niin missäs tässä nyt on ne lapsettomia kummastelevat kommentit. Ne sellaiset yököttävät?

Vierailija
44/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsettomat edes hengaavat vauva-palstalla? Etenkin kun jutut eivät näköjään miellytä.

No eihän tämä AV ole ollut vauva-palsta enää vuosikausiin. Tämä on yksi Suomen suosituimmista keskustelupalstoista, jossa aiheet aaltoilevat laidasta laitaan. Ne, jotka oikeasti haluavat keskustella vauvoista ovat kyllä ihan muualla.

Vierailija
45/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut mitään vihamielistä, mutta jonkin verran vähättelyä. Osa vaikuttaa vähän kateellisilta.

Kateus on todellakin vahvaa tällä palstalla. Jotenkin se rassaa ihmisten oikeudentajua, kun lapsettomana saa (tutkitustikin) saman onnellisuuden kuin lisääntyjänä, mutta hinta rahallisesti ja vaivannäkönä on niin paljon pienempi.

Öh, en minä ainakaan ole "lisääntynyt" vain että saisin jonkun korkeamman onnellisuuden.

Ööh, miksi sitten? Kyllä minä ainakin toivoisin tulevani onnellisemmaksi projektista, johon pitää käyttää 150 000 euroa rahaa ja monta vuotta omasta elämästä.

Projektista??? Olet laskenut, paljon rahaa lapseen kuluisi??? Koet uhraavasi monta vuotta omasta elämästäsi??? Älä hyvä mies vaan ikinä hanki lapsia!!!

Yleensä kai elämän isoja päätöksiä tavataan harkita vähän ja esimerkiksi arvioida, onko niihin varaa. Aika outoa, jos autoa ostaessa vertailee hintoja ja ominaisuuksia monta viikkoa mutta lapsia hankkiessa ei mieti edes sitä, miten lapsi on varaa pukea ja majoittaa.

No, nyt lapsia hankkiva sukupolvi on toki sosiaalivaltion kasvatteja...

Kun hankit auton voit valita minkä merkkisen auton otat ja mitä ominaisuuksia siihen tulee. Kun saat lapsen et voi tietää millainen hän tulee olemaan ja mitä erityistarpeita ja kustannuksia tulee. Eläviä olentoja ei valita kuin autoja.

Yritätkö muodostaa vasta-argumenttia?

Vierailija
46/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisen kannattaa ensin olla onnellinen ja sitten tehdä lapsi(a) onnelliseen perheeseen, eikä kuvitella, että lapsi jotenkin taikaiskusta onnellistuttaa kurjan elämän.

Bonuksena tulee sitten toivottavasti lisää onnellisuutta, minulle ainakin kävi niin.

Niin, lapsi ei varmasti tee kurjasta elämästä onnellista, se on ihan selvä. Mutta mietin tällaista omaa, aika tavallista kolmikymppisen miehen elämääni, ja miten tuon 150 000 euron ja monen vuoden sijoitukselle saisi parhaan onnellisuustuoton.

Tuolla rahalla voisin esimerkiksi pitää muutaman sapattivuotta jossakin lämpimässä ilmanalassa, millä olsi huomattava vaikutus onnellisuuteeni. Samaten voisin käyttää (ja käytänkin) monta tuntia viikossa harrastukseen, joka niinikään lisää onnellisuuttani todella paljon.

Tähän nähden se, että sijoittaa mahdollisesti monin verroin rahaa ja aikaa lapsiin saamatta siitä yhtään onnellisuuslisää elämäänsä, on aivan järjetön valinta. Mutta ilmeisesti tavan ja sosiaalisen paineen vaikutus on hyvin suuri.

Miksi sulle on niin vaikeaa jos joku muu on valinnut toisin?

Ei se ole vaikeaa, mutta tässäkin ketjussa jotkut sanoivat, ettei vanhemmuus ole lisännyt heidän onnellisuuttaan – ja tutkimuksetkin tämän osoittavat.

Tässä sanottiin siis että lapsia ei olla tehty oma hedonistinen onnellisuus edellä, ei sanottu ettei lapset tuo mitään onnellisuutta. 

Ei tässä ketjussa ole kukaan tehnyt mitään eroa "hedonistisen onnellisuuden" ja "onnellisuuden" välillä. Jotkut vanhemmat ovat aidosti sitä mieltä, ettei lapsen hankkiminen ole lisännyt heidän onnellisuuttaan, ja tutkimusnäyttö kyllä vahvistaa, että näin yleensä on: lapsettomat ja lisääntyjät ovat suurin piirtein yhtä onnellisia.

Tämä tekee minusta lapsen hankinnan aika ällistyttäväksi valinnaksi, kun samalla ajan, rahan ja vaivan käytöllä voisi tehdä jotakin, mikä oikeasti parantaisi onnellisuutta huomattavasti.

Tämäkin ketju täyttyy näistä et voi olla tehnyt hyvää päätöstä kun sinulla on lapsia, oikein tutkimusnäyttö sen paljastaa. Aha. 

Vierailija
47/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Projektista??? Olet laskenut, paljon rahaa lapseen kuluisi??? Koet uhraavasi monta vuotta omasta elämästäsi??? Älä hyvä mies vaan ikinä hanki lapsia!!!

Yleensä kai elämän isoja päätöksiä tavataan harkita vähän ja esimerkiksi arvioida, onko niihin varaa. Aika outoa, jos autoa ostaessa vertailee hintoja ja ominaisuuksia monta viikkoa mutta lapsia hankkiessa ei mieti edes sitä, miten lapsi on varaa pukea ja majoittaa.

No, nyt lapsia hankkiva sukupolvi on toki sosiaalivaltion kasvatteja...

Kun hankit auton voit valita minkä merkkisen auton otat ja mitä ominaisuuksia siihen tulee. Kun saat lapsen et voi tietää millainen hän tulee olemaan ja mitä erityistarpeita ja kustannuksia tulee. Eläviä olentoja ei valita kuin autoja.

Yritätkö muodostaa vasta-argumenttia?

Eikö äiti antanutkaan tisumaitoa tänään?

Vierailija
48/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä, että nykyään on varaa valita haluaako lapsia vai ei. Se vaan ärsyttää, että joskus lapseton perustelee lapsettomuuttaan sillä, että hän on pohtinut asiaa tarkkaan ja lapsia hankkinut on vain tehnyt niitä, kun ne kuuluu asiaan ja kaikki muutkin. Ainakin minulla päätös haluta lapsia oli pitkän harkinnan tulos ja uskon, että niin on lähes kaikilla.

Vierailija
49/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämäkin ketju sen osoittaa että lapsettomilla on otsaa kaivella ja kytätä miksi joku on tehnyt lapsia mutta itseään ei saa sitten mitenkään arvostella tai toinen tyhmä ja kateellinen. 

Vierailija
50/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikki lapsia hankkivat ovat itsekkäitä ja oksettavia. En voisi olla sellaisen ihmisen kaveri jolla on lapsia. En myöskään voisi seurustella miehen kanssa joka pitää lapsista/jolla on lapsia/joka haluaa lapsia. N28

Vierailija
51/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla ei olisi tota lasta tossa, johon suurin osa hereilläajastani menee, en muuta tekisikään kuin miettisi ja varsinkin kadehtisi kaikkia niitä minulle täysin vieraita ihmisiä, jotka ovat päättäneet olla hankkimatta lasta. Harmittaa, että en ehdi koko ajan miettiä enkä varsinkaan kadehtia vieraiden ihmisten elämää niin paljon kuin haluaisin.

Kun se lapsi.

Vierailija
52/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran panosuhteessa miehen kanssa jolla oli lapsi jonkun muijan kaa. Niin vitsit kun sen miehen piti muka mennä viemään sitä mukeloa jonnekin LINTSILLE kun oltais voitu ennä baariin hei. Siis mitä V******. Onhan sille se sen mutsikin miks ei voinut olla sen kanssa siellä kun sen ongelmahan se on.

Vierailija
53/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta kaikki lapsia hankkivat ovat itsekkäitä ja oksettavia. En voisi olla sellaisen ihmisen kaveri jolla on lapsia. En myöskään voisi seurustella miehen kanssa joka pitää lapsista/jolla on lapsia/joka haluaa lapsia. N28

Ihana angsti. Eli sulla on jotain lapsettomuushoitoja vastaan kun käytät termiä " hankkia"?

Vierailija
54/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin kerran panosuhteessa miehen kanssa jolla oli lapsi jonkun muijan kaa. Niin vitsit kun sen miehen piti muka mennä viemään sitä mukeloa jonnekin LINTSILLE kun oltais voitu ennä baariin hei. Siis mitä V******. Onhan sille se sen mutsikin miks ei voinut olla sen kanssa siellä kun sen ongelmahan se on.

Tunnen niin sun tuskan. Kerran mun miehen piti ostaa sille pennulle sitteri kun olis niilläkin rahoilla voinut ostaa mulle röökii ja sidukkaa. Öööööö

Vierailija
55/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran ällöttäviä, vihamielisiä kommentteja täältä saa lukea lapsettomista ihmisistä. Tulee mieleen, että tätäkö ne mammat työpaikan kahvihuoneessa oikeasti ajattelevat.

Mammat siellä kahvihuoneessa eivät taida olla mielestäsi riittävän kiinnostuneita sinusta ja lapsettomuudestasi. Ja miksi olisivatkaan. Ehkä he ovat huomanneet Olen huomanneet, että itsekeskeiset ja vainoharhaiset reppanat ovat ikävystyttävää ja tylsää seuraa.

Vierailija
56/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla nyt puhutaan rumasti kenestä tahansa, varsinkin äideistä mutta kyllä, lapsettomien pitää olla koskemattomassa asemassa ja heitä pitää ainoastaan kehua. Vain lapsettomat naiset voivat olla kauniita ja haluttavia. Jos näin ei sano on kiusaaja eikä sovi äidiksi.

Vierailija
57/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän mammoja ole moneen lähtöön, ei kaikilla ole samat ajatukset kuin täällä ehkä muutamalla. Edelleenkään ei kahvihuoneessa ahdista, ihan tulen juttuun muutaman "lapsellisenkin" kanssa.

Palstalla käyn ihan muista syistä, en kaikkia vela-ketjuja välitä edes avata. Monessa ketjussa ei ole pätkääkään kysymys siitä, onko ihmisellä lapsia vai ei.

Vierailija
58/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa se koville kun kaikkia ei kiinnosta velan vapaus käydä jumpassa torstsisin ja poltella sen jälkeen tuikkukyntteleitä ihanassa yksinäisessä rauhassaan.

Vierailija
59/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh. Täältä on ennemminkin saanut ihan hyvää perspektiiviä asioihin ja oppinutkin ehkä jotain sellaisista jutuista, mistä jään omassa elämässäni suosiolla paitsi. Olen myös oppinut ymmärtämään vanhempieni kylmää suhtautumista paremmin. Siis viitaten keskusteluihin siitä, että kaikki eivät rakasta kaikkia lapsiaan samalla tavalla, jos ollenkaan. Näen omat vanhempani enemmän ihmisinä, voisi kai sanoa, ja se on lohduttanut.

Vierailija
60/60 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu minäkin opetan lapsilleni että lapseton on oksettava ja että pitää huolen ettei yhdellekään sellaiselle maksa tulevaisuudessa verosenttiäkään. Kyllä ne osaa sitten äänestää ja valita työnsä sen mukaan.