Tein eilen illalla makaronilaatikkoa sen verran, että riittää hyvin vielä tälle päivällekin. Mies kiukuttelee!
Kiukkusi, että taas pitää syödä mikroruokaa! Todella ärsyttävää ja lapsellista. Yritän aina miettiä pidemmällä tähtäimellä, eli nyt tänäänkin on tilanne, jossa itse olen töissä iltaan. Pojalla on pitkät jäkisharkat, joita ennen hänen täytyy syödä. En ymmärrä, miten mies ratkaisisi näitä ruokapulmia, kun ei itsekään ehtisi uutta ruokaa tekemään. Onko kellään muulla ronkelia miestä, joka ei halua syödä "mikroruokaa"?
Kommentit (138)
Yksi ex oli tuollainen. Lisäksi päivän jokaiselle aterialle olisi pitänyt olla aina oma variaationsa, tietysti minun laittamana. Laitoin exän pihalle.
Mit vit on jäkis??
Mun poika pelaa lätkää...
Vierailija kirjoitti:
Mit vit on jäkis??
Terv. Hän Joka Ainoana Saa Käyttää Lyhenteitä ja Murresanoja
Vierailija kirjoitti:
Itse en lämmitä mitään ruokaa mikrossa, en ikinä. Meillä on mikro muuten käyttämättömänä, mutta vieraat usein tarvitsevat.
En minäkään. Mikrohan hävittää suuren osan ruoan ravintoaineista.
Vierailija kirjoitti:
Mit vit on jäkis??
Miksi kysyt kun kerran ymmärsit, mitä tarkoitetaan?
Pelaa vissiin jotain muuta, mutta aloittaja yritti muuttaa juttua ettei tunnisteta. Varmaan futista tai korista...
Vierailija kirjoitti:
Mit vit on jäkis??
Täma kommentti aktivoi ennakkoluuloni lastensa ansiosta "nuorekkaasta" ja "ajan hermolla" olevasta äiti-ihmisestä, joka ihannoi poikaansa ja elää tämän harrastuksen ja mielipiteiden kautta.
Ap. keksi tuon jäkiksen. Poika pelaa futista tai korista.
Tuhat viestiä aiheesta, vaikka miestä vaan otti päähän joku työjuttu ja se purkautui tällä kertaa makaronilaatikkoa kohtaan. Erittäin kuvaavaa.
Voi jumankekka. En voisi kuvitella, että minun mieheni valittaisi minulle, jos olisin tehnyt ruokaa. Vain silloin huokaisisi surullisesti, jos tahallani olisin tehnyt sienikastiketta ja silakkapihvejä niin, ettei jääkaapissa olisi muita jämiä, kun tiedän, ettei mies noista ruuista tykkää yhtään. Meillä ei ole edes lapsia mutta silti arkena niin kiire, ettei kumpaakaan nappaa ruuanlaitto. Jotain nopeaa yleensä teen ja mies auttaa tai sitten on just viikonloppuna tehty enemmän. Ei siinä ehdi mistään eilisistä ruuista kitistä, vaikken itsekään niin hirveästi pidä saman ruuan syömisestä monta päivää peräkkäin. Ei ole aikaa eikä kiinnostusta kummallakaan nillittää turhista.
Mun mies osaa yksin laitaa ruokaisan salaatin, puuroa, uunikasviksia, nakkikeittoa pakastevihanneksista ja uunilohen. Ilolla otan vastaan minkä tahansa noista, oli sitten eilistä tai vastavalmistettua.
Eikö kukaan muka ole kuullut puhuttavan jäkiksestä? Onhan jalkapallostakin monta versiota; futis, jalkkis, jalis, jalitsu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lämmitä mitään ruokaa mikrossa, en ikinä. Meillä on mikro muuten käyttämättömänä, mutta vieraat usein tarvitsevat.
En minäkään. Mikrohan hävittää suuren osan ruoan ravintoaineista.
Tämä on kyllä ihan myytti. Kaikki kuumentaminen jonkin verran hävittää esim. C-vitamiinia mutta mikroaaltouuni ei ole tässä yhtään pahempi kuin paistinpannu. Itse asiassa esim. pakastemarjat suositellaan sulattamaan sulatusteholla mikrossa mieluummin kuin yön yli jääkaapissa, koska pitkä sulatusaika tuhoaa enemmän vitamiineja. Proteiinit, rasvat ja hiilarit säilyvät mikrolämmityksessä kutakuinkin samoina. Kaikki eivät tykkää mikrolämmitetyn ruuan koostumuksesta, mutta mitään ravintoarvoihin liittyviä syitä ei ole välttää mikroa.
Äitini joskus aikoinaan sanoi, että kun on nälkä niin syö vaikka pieniä kiviä. Ilmeisesti kyseisellä "herralla" ei ole nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan muka ole kuullut puhuttavan jäkiksestä? Onhan jalkapallostakin monta versiota; futis, jalkkis, jalis, jalitsu...
Jäkis kuuluu perussanastoon, taitavat vattuilla aikansa kuluksi.
Heh, meidän 17-vuotias valittaa välillä samaa. Onko miehesi täysi-ikäinen!
Itse olisin vain iloinen että olisi ruokaa valmiina.
m30
Hih, minä nainen en halua syödä samaa ruokaa kahtena päivänä peräkkäin. En myöskään tee isoja annoksia. Laitamme jonkin ruoan joka päivä (minä tai mies), ruoat on valikoitu niin, että puolessa tunnissa valmistuu.
On kiva saada tuoretta ruokaa, mutta ei tulisi mieleenkään tuputtaa muille omia mieltymyksiäni ja vaatia toisia toimimaan niiden mukaan. Tuollainen mies saisi nakerrella ihan omia ruokitaan.
Mitäs ap teillä tänään syödään? Tuleeko valituksia?
Vierailija kirjoitti:
Kiukkusi, että taas pitää syödä mikroruokaa! Todella ärsyttävää ja lapsellista. Yritän aina miettiä pidemmällä tähtäimellä, eli nyt tänäänkin on tilanne, jossa itse olen töissä iltaan. Pojalla on pitkät jäkisharkat, joita ennen hänen täytyy syödä. En ymmärrä, miten mies ratkaisisi näitä ruokapulmia, kun ei itsekään ehtisi uutta ruokaa tekemään. Onko kellään muulla ronkelia miestä, joka ei halua syödä "mikroruokaa"?
Vinkki mikroruoan välttämiseksi: lämmitä makaronilaatikko paistinpannussa.
Siinähän kokkaa mies sitten itse päivittäiset tuoreet täsmäannoskoolla. Sitähän saisi olla itse muuten keittiössä aika monta tuntia enemmän viikossa. Kun on tuollaisia vaatimuksia, ne toteuttaa myös itse. Ei ole toisen tehtävä passata ilmaiseksi.