Tein eilen illalla makaronilaatikkoa sen verran, että riittää hyvin vielä tälle päivällekin. Mies kiukuttelee!
Kiukkusi, että taas pitää syödä mikroruokaa! Todella ärsyttävää ja lapsellista. Yritän aina miettiä pidemmällä tähtäimellä, eli nyt tänäänkin on tilanne, jossa itse olen töissä iltaan. Pojalla on pitkät jäkisharkat, joita ennen hänen täytyy syödä. En ymmärrä, miten mies ratkaisisi näitä ruokapulmia, kun ei itsekään ehtisi uutta ruokaa tekemään. Onko kellään muulla ronkelia miestä, joka ei halua syödä "mikroruokaa"?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä olen ronkeli mies. Harvoin kiinnostaa syödä montaa päivää samaa ruokaa. Kaupungissanne ei taida ravintoloita
Ja mikä rajoite sinulla on, että itse et voi ruokaa laittaa?
Kummasti alkaa sama ruoka maistua pari päivää, kun itse joutuu ruoat laittamaan.
Minulla ei ole mitään rajoitetta, en vain jaksa, olen laiska. En ole myöskään ammatiltani kokki, eikä minun tekemä ruokani ole kovin hyvää.
En ymmärrä näintä ala-peukkuja. Olin vain rehellinen. Miksi minun pitäisi tehdä ruokaa, jos en halua tai nauti siitä? ja mainitaan nyt sitten vielä että en myöskään pakota ketään tekemään minulle ruokaa!
Ihmettelin samaa. Itekin haen aina ruuat joko kaupan tiskiltä tai jostain pikaruokapaikasta. Syön usein myös ravintolassa. Miksei tätä voisi ulkoistaa samalla tavalla ammattilaiselle? Täällä varmaan saa alapeukkuja siitäkin, jos ei vaihda autoon talvirenkaita ite
Toivottavasti kustannat sitten myös lastesi ruuat päivittäin joko kaupan tiskiltä, pikaruokapaikasta tai ravintolassa etkä oleta että puolisosi maksaa ja kokkaa lasten syömiset samalla kun sinä käytät isot summat rahaa pelkästään omiin herkkuihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä olen ronkeli mies. Harvoin kiinnostaa syödä montaa päivää samaa ruokaa. Kaupungissanne ei taida ravintoloita
Ja mikä rajoite sinulla on, että itse et voi ruokaa laittaa?
Kummasti alkaa sama ruoka maistua pari päivää, kun itse joutuu ruoat laittamaan.
Minulla ei ole mitään rajoitetta, en vain jaksa, olen laiska. En ole myöskään ammatiltani kokki, eikä minun tekemä ruokani ole kovin hyvää.
En ymmärrä näintä ala-peukkuja. Olin vain rehellinen. Miksi minun pitäisi tehdä ruokaa, jos en halua tai nauti siitä? ja mainitaan nyt sitten vielä että en myöskään pakota ketään tekemään minulle ruokaa!
Ihmettelin samaa. Itekin haen aina ruuat joko kaupan tiskiltä tai jostain pikaruokapaikasta. Syön usein myös ravintolassa. Miksei tätä voisi ulkoistaa samalla tavalla ammattilaiselle? Täällä varmaan saa alapeukkuja siitäkin, jos ei vaihda autoon talvirenkaita ite
Toivottavasti kustannat sitten myös lastesi ruuat päivittäin joko kaupan tiskiltä, pikaruokapaikasta tai ravintolassa etkä oleta että puolisosi maksaa ja kokkaa lasten syömiset samalla kun sinä käytät isot summat rahaa pelkästään omiin herkkuihisi.
Puoliso kokkaa yleensä lapsille samalla kun kokkaa itelleen. Kuulemma pitää olla terveellistä niin saa itse tehdä
Vierailija kirjoitti:
Kiukkusi, että taas pitää syödä mikroruokaa! Todella ärsyttävää ja lapsellista. Yritän aina miettiä pidemmällä tähtäimellä, eli nyt tänäänkin on tilanne, jossa itse olen töissä iltaan. Pojalla on pitkät jäkisharkat, joita ennen hänen täytyy syödä. En ymmärrä, miten mies ratkaisisi näitä ruokapulmia, kun ei itsekään ehtisi uutta ruokaa tekemään. Onko kellään muulla ronkelia miestä, joka ei halua syödä "mikroruokaa"?
Uunikin on keksitty jos se mikro niin ahdistaa! Järkeäkin saa käyttää.. niin kuin sinäkin teit, tehdessäsi kerralla isomman satsin ruokaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tollaset mieslapset voi jättää omaan arvoonsa. Käske sen joko kokata ite tai lämmittää se ruoka paistinpannulla. Problem solved.
Itse kattoisin tuollaista hyvin hitaasti ja kysyisin selkeästi että "asuuko äitisi täällä?"
Heh, hieman ironista, että milloin mistäkin täysin turhasta itkupotkuraivarit saavat nykynaiset ovat haukkumassa miehiä lapsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, tollaset mieslapset voi jättää omaan arvoonsa. Käske sen joko kokata ite tai lämmittää se ruoka paistinpannulla. Problem solved.
Itse kattoisin tuollaista hyvin hitaasti ja kysyisin selkeästi että "asuuko äitisi täällä?"
Heh, hieman ironista, että milloin mistäkin täysin turhasta itkupotkuraivarit saavat nykynaiset ovat haukkumassa miehiä lapsiksi.
Hah, tuo mieshän on lapsi, täysi penikka ja vaimo haluaa olla hänen äitinsä. Vika on molemmissa.
Talvisota tekisi tuolle "miehelle" hyvää. Pistä ulkoruokintaan, suotta passaat jos muka aikuinen on.
Voisit ystävällisesti muistuttaa miestäsi, että hän elää vapaassa maassa nimeltä Suomi. Täällä ei ole kenenkään pakko syödä ruokaa, josta ei tykkää..
Makaronilaatikkohan on hyvää kun sen lämmittää pannulla voissa. Makaronit paistuvat kauniin keltaisiksi, nam nam!
Meillä oli myös sama juttu, ettei isäni voinut syödä samaa ruokaa peräkkäisinä päivinä. Sai raivokohtauksen kun kerran olisi pitänyt kolme päivää syödä samaa. Tappeli myös kauppaostoksista, vaikka jätti ne aina minun ja äitini hoidettavaksi. Aina ostettiin väärää, mehut liian väkeviä, jugurteista olisi pitänyt saada vain kallista activiaa, juusto pahaa, leivistä vain tietyt kelpasivat, nyppi salaateista kaikki inhoamansa ainekset pois, inhosi kasvisruokaa ja vain sitä kunnon lihaa piti saada joka päivä. Ja makkaraa sekä lihapiirakkaa. Ikinä ei itse tehnyt ruokaa ja hänelle täytyi tehdä eväätkin valmiiksi töitä varten. Nykyisin saakin sitten yksinasujana itse kokkailla ja tehdä ruokansa ja hyvinhän se pakotettuna sujuu.
Harmi vaan, että äitini harrastaa tuota samaa ja isästä eron jälkeen yhdessä asuessa sain sitten itse kokkailla, kun äitiä ei huvittanut. Söi kyllä kaiken mielellään mitä tein, eikä valittanut, mutta oli sitten aina minun varassani onko ruokaa. Kaupassa kyllä kävi. Välillä en sitten ehtinyt tehdä mitään ja söimmekin sitten jotain leipää koko päivän. Tämä äitini ruuanlaittamattomuus on mummoltani periytynyt. Hän on myös niin laiska ja huono tekemään ruokaa, eikä hänen tykönään voi mitään syödä ettei oksenna.
Itse olenkin sitten jo aika hyväksi kokiksi oppinut ja teenkin kaikki ruuat itse. Nykyisin äitini joutuukin myös itse ruokkimaan itsensä, kun muutin kotoa pois. Kyllä minäkin silti ihailen niitä hyviä kokkeja ja sellaisia vanhempia, jotka laittavat kunnon ruokaa. Ei ole kiva olla nälässä ja vastata itse ruuastaan jo yläasteella.
Mitä helevetin (mikroruokaa) ?? Sä olet sen ite tehnyt, äijän ei tartte kun lämmittää mikrossa mutta ai niin kun tää on sitä v-tun mikroruokaa.. Mitähän se sitten tuumais näistä aidoista ns. mikrossa lämmitettävistä jollei jostain syystä tiedä mitä on saanut syötäväkseen? En ole ketään neuvomaan mutta toivoisin ettet jatkaisi tämän (anteeksi) psykon kanssa..
Vierailija kirjoitti:
Niin. Eli ap:lle ei käy, että mies lämmittää ruokansa kunnolla pannulla tai uunissa, eikä käy se että mies käy itse kaupassa tai hankkii ruokansa muulla tavoin. Sori ap, nyt alkaa vähitellen kääntymään sympatiat miehesi puolelle. Mies ei tietenkään voi vaatia sinua kokkaamaan kahtena päivänä eri ruokia, mutta sinä et kyllä voi vaatia miestä syömään nimenomaan sitä sinun tekemääsi ruokaa ja vielä nimenomaan mikrossa lämmitettynä.
Ei minullekaan kävisi, että joku tahallaan pilaa kaukalollisen tai kattilallisen ruokaa lämmittelemällä kerta toisensa jälkeen koko satsia, vaikka ihan mahdollista - jopa suotavaa - on lämmittää vain sen verran, mikä kerralla menee. Myöskään en hyvällä katsoisi, jos puoliso yhteisestä talouskassasta vetelisi omiin eväisiinsä leijonansiivun tai pupeltaisi jotain roskaruokaa lasten nenän edessä. Lentäis moinen akka kuin leppäkeihäs tästä huushollista.
huh huh tollasta en kattelis.. tehkyyt ite omat ruokansa jos valittaa! Ite kokkaan vaan kerran viikossa, pakastan yimääräiset ja sieltä sulattelen tarpeen mukaan. Ei ole aikaa kokata useammin..
Haa haa, sano miehelles että jos sun tekemä ruoka ei kelpaa niin hän voi tehdä itselleen jotain muuta! Anna aikusen ihmisen vapaasti kiukutella ja lähde itse vaikka ruuan jälkeen kävelylle!
Itse en lämmitä mitään ruokaa mikrossa, en ikinä. Meillä on mikro muuten käyttämättömänä, mutta vieraat usein tarvitsevat.
meillä mies on"niin" pihi samoja ruokia pitää syödä useampia päivä.
Jospa lämmittää makaroonilaatikon paistinpannulla voissa paistaen. Olisi tosi hyvää ja erilaista.
Laittakoon mies itse ruokansa. En ymmärrä ollenkaan avuttomia ukkoja. Olen 62v ja ollut naimisissa 39v
onpa ihmelistä tykkään itse makaroonilaatikkosta syön sitä mielelläni pari päivää mutta jos sitä on liian monta päivää niin sitten ei oikein enää maistu
Kyllä, minun mieheni yhdessä vaiheessa valitti, kun ei ollut tuoretta ruokaa: hän ei voinut sietää jos ruokaa piti lämmittää mikrossa. Oli siis turha yrittää tarjota samaa ruokaa kahtena päivänä tai tehdä ruokaa pakkaseen, valittaminen oli niin massiivista. Lisäksi oli muita ehtoja: ei kasvisruokaa, ei mitään keittoja eikä "ruokaisa salaatti" ole mitään ruokaa. Kasviksista tai keitoista ei lähde nälkä: vaikka söisi 5kg perunaa, nälkä jää, ruokaan pitää saada vähintään lihapullia! No, mies jäi työttömäksi ja sai alkaa tehdä ruokia: aina kun hän sai keksiä ruuan perheelle, se oli ranskalaisia ja makkaraa. Kuinka kekseliästä! Lopulta hän työllistyi taas ja nykyisin on se tilanne, että minä kokkaan. En enää edes kysele mieltymyksiään, hän ostaa kaupasta mikroruokaa, syö töissä ja kotona jättää syömättä. Aivan vapaasti: viikossa riittää kun kokkaan 3-4 kertaa, me lasten kanssa ei olla mikrolle allergisia :)
En tekisi ruokaa noin kiittämättömälle. Minun mieheni on tosi kiitollinen kaikista ruoista mitä teen, syö kaikkea ja kehuu. Kaikki ruokalajit ei ole lemppareitaan mutta ei koskaan valita niistäkään. Teen kaikki ruoat rakkaudella. Ihana mies <3