Tein eilen illalla makaronilaatikkoa sen verran, että riittää hyvin vielä tälle päivällekin. Mies kiukuttelee!
Kiukkusi, että taas pitää syödä mikroruokaa! Todella ärsyttävää ja lapsellista. Yritän aina miettiä pidemmällä tähtäimellä, eli nyt tänäänkin on tilanne, jossa itse olen töissä iltaan. Pojalla on pitkät jäkisharkat, joita ennen hänen täytyy syödä. En ymmärrä, miten mies ratkaisisi näitä ruokapulmia, kun ei itsekään ehtisi uutta ruokaa tekemään. Onko kellään muulla ronkelia miestä, joka ei halua syödä "mikroruokaa"?
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä helmiä? Teen itsekin isompia annoksia ruokaa, kun ihan joka päivä ei jaksa/ehdi kokkailla. Niin ja olen mies. Kukaan ei ole vielä perheessä valittanut tuollaisesta. Ja lapsillekin helpompaa, kun saavat syödä koulun jälkeen lämmintä ruokaa, jos on nälkä.
Minä olen helmi ja mies. Enkä myöskään lapsena tykännyt, jos oli samaa ruokaa seuraavana päivänä. Silloin olin voimaton. Nyt teen niin kuin haluan ja syön koska halua ja mitä haluan. En tiedä voi olla että minulla kehittyneemmät makuaistit ja sitä paitsi mikron käyttöä pitäisi minimoida!
Vierailija kirjoitti:
Mies on pyllystä jne. jne jne.. JSS ja muuta, mutta makaronilaatikko ei ole edes hyvää, ehkä 3/5. Jos se on lasten lempi ruoka, se kertoo jo paljon siitä millaista paksaa he ovat muuten syöneet
Mitä sinä sitten laittaisit viikolla, että urheilevan lapsen ruokahuolto toimii moitteetta? Välillä jääkaapissa on valmiina riisiä ja kanakastiketta tai paistettuja kanapihvejä tms. Makaronilaatikkoa on ehkä kerran kuussa, jos sitäkään. Jauheliha on aina hirvenlihaa. Ap
Olen mies ja me vaimon kanssa ollaan molemmat vuorotyössä. Olisin pulassa lasten kanssa jos ei vaimo laittaisi isompaa satsia. Olen opetellut just makaronilaatikon, muuten menee hernekeittopurkki osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja me vaimon kanssa ollaan molemmat vuorotyössä. Olisin pulassa lasten kanssa jos ei vaimo laittaisi isompaa satsia. Olen opetellut just makaronilaatikon, muuten menee hernekeittopurkki osastolle.
Opettele seuraavaksi tekemään hernekeitto. On helppo ja halpa. Mä teen aina viisi litraa, josta pakkaseen n. 2 päivän annokset.
Makaroonilaatikko maistuu pahalta lämmitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä te löydätte näitä helmiä? Teen itsekin isompia annoksia ruokaa, kun ihan joka päivä ei jaksa/ehdi kokkailla. Niin ja olen mies. Kukaan ei ole vielä perheessä valittanut tuollaisesta. Ja lapsillekin helpompaa, kun saavat syödä koulun jälkeen lämmintä ruokaa, jos on nälkä.
Minä olen helmi ja mies. Enkä myöskään lapsena tykännyt, jos oli samaa ruokaa seuraavana päivänä. Silloin olin voimaton. Nyt teen niin kuin haluan ja syön koska halua ja mitä haluan. En tiedä voi olla että minulla kehittyneemmät makuaistit ja sitä paitsi mikron käyttöä pitäisi minimoida!
Juu siis kyllähän aikuinen saa syödä aivan mitä tahtoo. Mutta että vaatii puolisoa mahdollistamaan tämän hölmöilynsä on aivan käsittämätön ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia meilläkin on uunissa höyrytoiminto. Lämpiää ruuat näppärästi ja ovat mehukkaita.
On minunkin mies joskus puuskahtanut että "tämän takiako mä käyn töissä" kun olen nostanut pöytään jotain halpaa ja arkista, esim. nakkikeittoa. Tuollaisen aivopierun edessä en todellakaan ole lähtenyt selittelemään että kun helpottaa arkea ja säästää rahaa, pitäisi aikuisen itsekin se tajuta. Sen olen sanonut, että täällä kenenkään ei ole pakko syödä ja jos joka päivä haluaa sisäfilettä, niin on hyvä ja menee kauppaan ja valmistaa itse. Minua ei tippaakaan kiinnosta vahtia toisen aikuisen syömisiä, varmistan että ruokaa on tarjolla ja jokainen päättäköön itse että syökö. Tuollaisesta ei kannata alkaa kinaamaan tai selittelemään, sanot että ei oo pakko syödä.
Herra kokatkoon itse jos ei kelpaa. Erittäin yksinkertaista.
Huh. Meillä ei edes ole mitään mikroa, uunissa lämmitetään. Joskus herralle ei eilispäivän ruoka maistu, mutta sitten kokkaa uutta. En kyllä kestäisi, jos mies puhuisi tuolla tavalla. Ihan kuin lapsi.
Jos mies tienaa kahden edestä ja olet kotiäitinä, niin sitten voi mielestäni kohduudella vaatia tuoreet sapuskat eteen joka ilta. Jos on tavisukko ja molemmat käy töissä niin sitten sietäis läiskiä korville sellaista mammanpoikaa joka odottaa että nainen passaa. M35.
Vierailija kirjoitti:
On minunkin mies joskus puuskahtanut että "tämän takiako mä käyn töissä" kun olen nostanut pöytään jotain halpaa ja arkista, esim. nakkikeittoa. Tuollaisen aivopierun edessä en todellakaan ole lähtenyt selittelemään että kun helpottaa arkea ja säästää rahaa, pitäisi aikuisen itsekin se tajuta. Sen olen sanonut, että täällä kenenkään ei ole pakko syödä ja jos joka päivä haluaa sisäfilettä, niin on hyvä ja menee kauppaan ja valmistaa itse. Minua ei tippaakaan kiinnosta vahtia toisen aikuisen syömisiä, varmistan että ruokaa on tarjolla ja jokainen päättäköön itse että syökö. Tuollaisesta ei kannata alkaa kinaamaan tai selittelemään, sanot että ei oo pakko syödä.
Nakkikeittosi on varmaankin ihan liian mautonta. Tee parempaa ruokaa
Eikö sinun miehelläsi ole miesystävää jonka syliin voisi käpertyä? Parhaan ystävän kanssa voisi viettää laatuaikaa ja laittaa hyvää ruokaa, kun poikakin on harkoissa ja sinä töissä. ☺
Miten tämä ikiaikainen ongelma jatkuu sukupolvesta toiseen :o Itse olin yli 20v naimissa miehen kanssa joka ei osannut kuin mikropuuron keittää eikä osaa vieläkään.Armahti 3-vuorotyössä käyvää vaimoaan sanomalla ettei ruuan tarvitse olla valmiina (lämmitettynä ilmeisesti) kunhan se on jääkaapissa lautasella.Hurraa ,siis kelpasi lämmitetty ruoka !!! Taloudellisesti olimme aina tiukoilla niin ulkona syöminen ei tullut kysymykseen,ei edes lounas. Tyttäreni mies on myöskin avuton eikä laita ruokaa.Tosin italialainen niin liekö kulttuuri myös osasyynä.Asuin poikani kanssa 10v ja nyt omillaan.Tekee ruuan itse ja aina eväät myös töihin ;ihan kunnon ruuan ! Ei voi kuin sanoa ,että exällä ja vävyllä laiskuus on hyvä lhja kunhan sen osaa käyttää.Netti on täynnä ohjeita ,videoita ym. joissa ohjeet tyyliin ota paistipannu jne........
Vierailija kirjoitti:
Monesti teen sitten vielä niin, että esim. tänään, kun ovat harkkareissulla, valmistan jonkin uuden ruoan. Poika saa tultuaan syödä sitä, ja loput on valmiina huomiseksi. Mielestäni ihan järkevä ja ennakoiva systeemi, mutta mies pullikoi aina vaan vastaan. Ap
Se onkin järkevä systeemi. Mitä jos menet itse pojan kanssa treeneihin ja mies voi jäädä kotiin kokkaamaan, syödä saman tien ja olla seuraavaan iltaan asti nälissään. Kunnes saa aikaiseksi uuden tuoreen aterian. No, itse sanoisin jo ukolle, että haist ny vee vauveli.
Makaronilaatikkoa voi lämmittää paistinpannulla pienissä erissä. Lisää tilkka maitoa tai kermaa samalla niin ei varmasti ole kuiva lopputulos. Oma mies tykkää lisätä juustoraastetta tässä vaiheessa, helppoa tuunata kaikille omanlaisensa annos.
Kyllä munkin ukko joskus napisee kun on samaa ruokaa useampana päivänä, siihen oon todennu, että herra on hyvä ja meneee kaupan kautta ja valmistaa uuden aterian! Aina on se edellisen päivän ruoka kelvannu!!
En ymmärrä miksi se mies ei heitä sitä poikaa treeneihin ja mene itse yksin buffettiin. Mikä älykääpiö. Tee itsellesi palvelus ja JSS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä olen ronkeli mies. Harvoin kiinnostaa syödä montaa päivää samaa ruokaa. Kaupungissanne ei taida ravintoloita
Ja mikä rajoite sinulla on, että itse et voi ruokaa laittaa?
Kummasti alkaa sama ruoka maistua pari päivää, kun itse joutuu ruoat laittamaan.
Minulla ei ole mitään rajoitetta, en vain jaksa, olen laiska. En ole myöskään ammatiltani kokki, eikä minun tekemä ruokani ole kovin hyvää.
En ymmärrä näintä ala-peukkuja. Olin vain rehellinen. Miksi minun pitäisi tehdä ruokaa, jos en halua tai nauti siitä? ja mainitaan nyt sitten vielä että en myöskään pakota ketään tekemään minulle ruokaa!
Miltä tuntuisi tehdä ruokaa aina tuo vähintään parin päivän satsi ja pakastaa siitä kooltaan noin yhden päivän annos tai annoksia. Tai tehdä(jättää) paistamista vaille. Kaikki ruoat ei tähän sovellu, mutta aika monet. Toisi pelivaraa. Pakastetun esim uunivuoan voi nostaa ajoissa jääkaappiin sulamaan ja ennen ruokailua laittaa uuniin.