Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään metrossa nuori nainen ihan kamoissa

Vierailija
16.10.2017 |

Tuli niin kurja olo kun keskellä päivää kaunis päälle parikymppisen näköinen nainen oli ihan selvästi huumeissa, silmät seiso päässä vaan ja käytös kummallista. Voiko näitä ihmisiä auttaa mitenkään?

Kommentit (124)

Vierailija
61/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri oikea agenda käydä tätä keskustelua, sillä fakta on , että tätä palstaa lukee suurinpiirtein kaikki eri yhteiskunta ja ikäluokista riippumatta. Silloin tieto saavuttaa hyvin myös ne jotka saattavat tällä hetkellä pohtia että pitäiskö munkin....?

Vallalla on vieläkin omituinen glamorisointi huumeidenkäytössä vaikka valistusta pitäii olla, silti käytetään bilehuumeita ja kokaa nokkaan ja pahinta--- saa lukea että ihaillut julkisuuden kaikkien rakastamat symppiksetkin vetelvät elämäntuskaansa tuota paskaa naamaansa koska on niin vaikeaa ettei muuta keinoa löydy.  Puhutaan roolimalleista ja idoleista. Niin?

Kertokaa te jotka tiedätte oikeasti asioista mitä se on. 

Nyt olis paikka.

(Suomi sata vuotta ja muksut hortoilee silmät ummessa sekaisin pitkin pääkaupunkia?)

Vierailija
62/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi auttaa jos eivät itse halua apua. Eikä yleensä halua, ainakaan muuta kuin rahaa tai yöpaikan.

Tunnen tosi upeita ja kauniita tyttöjä jotka ovat alkaneet käyttää huumeita laihduttaakseen ja jääneet koukkuun. Nykyään varastavat ja myyvät itseään saadakseen huumeita.

Laitoin näihin kavereihin välit poikki koska he eivät välitä yhtään mistään muusta kuin huumeista. Käyttävät vain hyväkseen kaikkia auttajia...

Entinen naisystäväni on tuollainen. Olen hyväuskoisuuttani lainannut hänelle ajan kuluessa ihan huomattavan summan rahaa (yli 1000 euroa), koska minua on säälittänyt se touhu. Tuskin maksaa takaisin. Varsinkin Subutex ajaa ihmisen tekemään lähes mitä tahansa, että sitä saa lisää, tiedän noita tuon "alan" ihmisiä. Surkeata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun narkkiystävä kuivilla ollessaan vannotti etten auta tai edes päästä sisään pakkasella tms. Hän sanoi, että kaikki se auttaa jatkamaan käyttämistä. Mitä nopeammin joutuu pohjalle, sen nopeammin menee taas katkolle. Hän ja kaverit tuntuu aloittaneen käytön omana lääkitsemisenä. Eli kaikilla on joku ahdistus, ADHD tms.tyhjiö jota itselääkitsevät ja jäävät koukkuun.

Luulen että auttaminen siinä on vaikeaa. Tarvitaan tietotaitoa. Jokainen voi kuitenkin antaa narkillekin ihmisarvon ja -oikeuden.

Vierailija
64/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen siskon suuhun oli tungettu?

Ruumiin nenän sisään oli jossain vaiheessa työnnetty n 5 senttimetriä pitkä metallinen hashispiipun holkki ja töhritty muutoinkin.

(Olisko seiska lehdessä joskus v 2014 ollut tarkka juttu tapauksesta?)

Vierailija
65/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa noiden sössötystä ja sitä surkean ja säälittävän esittämistä. Ihan on oma valinta hankkiutua tuohon kuntoon ja jos kaikki sen takia on hankalaa niin voivoi.

Samaa mieltä. Ei tämä elämä ole herkkua muillakaan mutta jokainen normaali-ihminen ymmärtää pysyä kaukana päihteistä.

90% käyttää alkoholia.

Vierailija
66/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa noiden sössötystä ja sitä surkean ja säälittävän esittämistä. Ihan on oma valinta hankkiutua tuohon kuntoon ja jos kaikki sen takia on hankalaa niin voivoi.

Samaa mieltä. Ei tämä elämä ole herkkua muillakaan mutta jokainen normaali-ihminen ymmärtää pysyä kaukana päihteistä.

Kauheaa että on näin empatiakyvyttömiä ihmisiä. Ei minultakaan heru loputtomiin sympatiaa huumeidenkäyttäjille, mutta osa heistä on kovien vastoinkäymisten seurauksena ajautunut huumeisiin kuka mistäkin syystä. Oksettaa nämä, "normaali-ihminen ymmärtää pysyä kaukana päihteistä" -tyypit. Huumeidenkäyttäjä ansaitsee mahdollisuuden nousta kuiville ja saada elämänsä kuntoon, mutta kyllä se vaatii lähimmäisen tukea eikä tuollaista väheksyntää.

Vierailija
67/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäkin on jotain sairasta, että elämänkoulua arvostetaan todella korkealle. Vanhoja narkkeja ja rikollisia jne. Ihan kuin itsensä elättäminen ja kaidalla tiellä pysyminen olisi jotenkin aina niin hemmetin helppoa elämää, että se ei oo yhtään mikään sankaritarina. Arvostus unohtuu siinä kohtaa.

Vierailija
68/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi auttaa jos eivät itse halua apua. Eikä yleensä halua, ainakaan muuta kuin rahaa tai yöpaikan.

Tunnen tosi upeita ja kauniita tyttöjä jotka ovat alkaneet käyttää huumeita laihduttaakseen ja jääneet koukkuun. Nykyään varastavat ja myyvät itseään saadakseen huumeita.

Laitoin näihin kavereihin välit poikki koska he eivät välitä yhtään mistään muusta kuin huumeista. Käyttävät vain hyväkseen kaikkia auttajia...

Entinen naisystäväni on tuollainen. Olen hyväuskoisuuttani lainannut hänelle ajan kuluessa ihan huomattavan summan rahaa (yli 1000 euroa), koska minua on säälittänyt se touhu. Tuskin maksaa takaisin. Varsinkin Subutex ajaa ihmisen tekemään lähes mitä tahansa, että sitä saa lisää, tiedän noita tuon "alan" ihmisiä. Surkeata.

Onnitele itseäsi, olet juuri rahoittanut huumerikollisuutta 1000eurolla ja tarjonnut exällesi noin. 30 subutexia suoneen työnnettäväksi. Ja se Subutex(buprenorfiini) ei pahimmillaankaan aiheuta vieroitusoita kuin parin viikon flunssan/vatsataudin. Jos ei tuollaisesta selviä, niin sitten jää koukkuun mihin muuhunkin tahansa. Sen takia sitä vieroituslääkkeenä käytetäänkin, kun kovia aineita käyttäneet eivät siitä hupia saa. Ei sitä muualla väärinkäytetäkään kuin Suomessa. Pariisin narkit myy parilla eurolla omansa pois ostaakseen oikeita huumeita. Suomalaisille pottunokille tietysti kelpaa viinan ja diapamin kanssa.

Vierailija
69/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli niin kurja olo kun keskellä päivää kaunis päälle parikymppisen näköinen nainen oli ihan selvästi huumeissa, silmät seiso päässä vaan ja käytös kummallista. Voiko näitä ihmisiä auttaa mitenkään?

Olisit käyttänyt härskisti hyväksi. :)

Vierailija
70/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäkin on jotain sairasta, että elämänkoulua arvostetaan todella korkealle. Vanhoja narkkeja ja rikollisia jne. Ihan kuin itsensä elättäminen ja kaidalla tiellä pysyminen olisi jotenkin aina niin hemmetin helppoa elämää, että se ei oo yhtään mikään sankaritarina. Arvostus unohtuu siinä kohtaa.

Tästä päästään kun aineet laillistetaan ja niistä tulee tylsän arkisia. Katuojassa retkottava hampaaton nisti ei ole kovin seksikäs nuorten silmissä.

Vierailija
71/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% käyttää alkoholia.

Normaaleille ihmisille ns. muuntuneet tajunnantilat ovat ihan perustarve siinä kuin ravintokin. Se saavuttaako näitä alkoholilla, muilla aineilla, urheilulla, tanssilla, uskonnolla, saunomisella, avantouinnilla tms. on sitten asia erikseen. Piti päästä huutelemaan, vaikka edes psykologian/ihmisyyden perusteet ovat täysin hukassa?

Vierailija
72/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta.

Samalla tavalla kuin bulimiakin on oma valinta.

Vierailija
73/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et yrittänyt auttaa vaan laitoit välit poikki?

Mun mielestä paras tapa auttaa on katkaista välit. En puhu siis ammattiavusta vaan läheisistä. Käyttäjät ovat itsekkäitä ja hyväksikäyttävät läheisiään mm. taloudellisesti. Antamalla esim rahaa käyttö mahdollistuu. Itse halusin lopettaa vasta siinä kohtaa kun tajusin ettei ole enää mitään, ei rahaa, ei perhettä, ei asuntoo jne käyttävän ihmisen tarvitsee usein itse kokea se pohja ennen kun haluaa muutosta. Ja välttämättä sekään ei aina riitä.

Vierailija
74/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri oikea agenda käydä tätä keskustelua, sillä fakta on , että tätä palstaa lukee suurinpiirtein kaikki eri yhteiskunta ja ikäluokista riippumatta. Silloin tieto saavuttaa hyvin myös ne jotka saattavat tällä hetkellä pohtia että pitäiskö munkin....?

Vallalla on vieläkin omituinen glamorisointi huumeidenkäytössä vaikka valistusta pitäii olla, silti käytetään bilehuumeita ja kokaa nokkaan ja pahinta--- saa lukea että ihaillut julkisuuden kaikkien rakastamat symppiksetkin vetelvät elämäntuskaansa tuota paskaa naamaansa koska on niin vaikeaa ettei muuta keinoa löydy.  Puhutaan roolimalleista ja idoleista. Niin?

Kertokaa te jotka tiedätte oikeasti asioista mitä se on. 

Nyt olis paikka.

(Suomi sata vuotta ja muksut hortoilee silmät ummessa sekaisin pitkin pääkaupunkia?)

Kertokaa mitä? Ei mitään uutta taivaan alla. Meno rauhoittunut huomattavasti sadan vuoden takaisesta. 1920-luvulla Helsinki oli Euroopan kokaiinipääkaupunki ja määrät aivan käsittämättömiä nykyisiin verrattuna. Muista aineista nyt puhumattakaan. Lue aluksi vaikka tuo: https://www.adlibris.com/fi/kirja/unileipaa-kuolonvetta-spiidia-huumeet… Niin saat tietoa alkaen yli 200 vuoden takaa.

Vierailija
75/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nuoretkin työhön niin ei tarvitse kamoja vetää pitkin päivää.

Mutku se eläkeläinen osaa jo ne hommat, niin mun ei tarvii opettaa sille mitään.

Vierailija
76/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa nuoretkin työhön niin ei tarvitse kamoja vetää pitkin päivää.

Mutku se eläkeläinen osaa jo ne hommat, niin mun ei tarvii opettaa sille mitään.

Nuorella tytöllä on tuoreempi tavara. ;)

Vierailija
77/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sen siskon suuhun oli tungettu?

Kahen kilon Siika, Poliisit kun tulivat paikalle niin kuului huuto "OTA SIIKA POIS!"

Vierailija
78/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä päästään kun aineet laillistetaan ja niistä tulee tylsän arkisia. Katuojassa retkottava hampaaton nisti ei ole kovin seksikäs nuorten silmissä.

Paitsi jokaisessa sukupolvessa nuoria on niitä tyhmiä, jotka kuvittelevat, ettei se omalle kohdalle osu. Vähän voi kokeilla. Osa jää koukkuun laakista, osa ei. Vaan mistäs tiedät, kumpaan ryhmään kuulut?

Vierailija
79/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotiaat ovat nuorimpia kaman käytössä. Joudun työssäni heitä kohtaamaan.

Vierailija
80/124 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suretti itseä myös yks päivä itiksessä. Alkoi kuulua yhdeltä metron ovelta riitelyä. Nistipariskunta oven välissä tappelemassa. Jätkä oli yli kolmekymppinen ja likka ei varmaan kahtakymmentäkään. Näytti siltä että on urheillut joskus ja ollut hmm..sillai ihan reipas. Miksi hukkaa elämänsä tollasen mu1kun kanssa johonkin joutavaan kaman käyttöön??