Miksi miehiä kiinnostaa epävakaa nainen?
Tapasin jokin aika sitten baarissa miehen. Muuten ok tilanne mutta olen varattu. Hän seuraa minua somessa ja on törmätty baarissa uudestaankin.
Mies houkuttaa minua mutta rakastan miestäni enkä halua rikkoa suhdettani. Niinpä en olen salaillut tältä uudelta mieheltä sitä että minulla on diagnosoitu epävakaa,syömishäiriö ja kaikkea muutakin "päänvaivaa". Vaikutus oli päinvastainen; mies piirittää ankarammin ja vakuuttaa kuinka on ihastunut minuun. Näin on itse asiassa käynyt usein ennenkin. Nykyinen miehenikään ei säikkynyt oireitani.
Oikeasti miehet, eikö mielenterveyden häiriöt olekaan turn off?!
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisista asioista avautuminen voidaan lukea kiinnostuksen merkkinä, ja innostuvat siitä siis.
Tätä olen joskus ajatellut syyksi. Tai että on helpompi kiinnostua henkilöstä joka antaa helposti itsestään jotain henkilökohtaista.
Kyllähän naisiakin kiinnostaa epävakaa mies. Epävakaat ja vähän hukassa olevat ihmiset ovat jännittäviä, kun koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee. Vähän saa ponnistella pysyäkseen perässä, ja ihminenhän pitää haasteista, kun palkkiona ovat jännittävät huomionosoitukset ja suuret sanat kuin suoraan elokuvista. Ne hyvät hetket epävakaan kanssa tuntuvat satumaisen upeilta, koska ne eivät ole itsestäänselviä ja aallonpohjat puolestaan ovat niin syviä, että kontrasti on valtava.
Syömishäiriöinen nainen pysyy hoikkana. Epävakaa on helppo houkutella sänkyyn nopeille. Tässä syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen itsetunto ei ole vahva, niin hän pelkää jäävänsä alakynteen vahvan naisen kanssa. Sen sijaan epävakaa nainen on heikommallakin itsetunnolla helppo alistaa ja tuntea olevansa kukko tunkiolla.
Oletko samaa mieltä sukupuolet vaihdettuna?
En ole tuo kirjoittaja ja miksei näin voisi ollakin, tosin kuten tämänkin palstan mt-ongelmaiset miehet on havainneet, naiset eivät kovin helposti kiinnostu mt-ongelmaisista. Ehkä juuri siksi, ettei naisia kiinnosta ruveta hyväksikäyttämään heikommassa asemassa olevaa miestä samalla tavalla kuin miehiä kiinnostaa hyväksikäyttää heikommassa asemassa olevaa naista.
Sinussa on joitakin muita hyviä piirteitä niin paljon, että kokonaisuutena jäät selvästi plussan puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehen itsetunto ei ole vahva, niin hän pelkää jäävänsä alakynteen vahvan naisen kanssa. Sen sijaan epävakaa nainen on heikommallakin itsetunnolla helppo alistaa ja tuntea olevansa kukko tunkiolla.
En ole tuo kirjoittaja ja miksei näin voisi ollakin, tosin kuten tämänkin palstan mt-ongelmaiset miehet on havainneet, naiset eivät kovin helposti kiinnostu mt-ongelmaisista. Ehkä juuri siksi, ettei naisia kiinnosta ruveta hyväksikäyttämään heikommassa asemassa olevaa miestä samalla tavalla kuin miehiä kiinnostaa hyväksikäyttää heikommassa asemassa olevaa naista.
Eli ei. Vain uhrin viittaa niskaan. Eihän naisissa päävikaisia perheellisiä ole!
Vierailija kirjoitti:
Tässä nähdään miehen ja naisen ero. Mies rakastaa ehdoitta persoonaa ja ihmistä. Nainen rakastaa ehdollisesti miehen ominaisuuksia: ulkonäköä, statusta, pituutta, jännittävyyttä, salaperäisyyttä ja muuta.
Kerro minulle miten persoona(llisuus) yleensä ilmenee.
Joskus nuorempana olin baarissa syömishäiriöisen ja näkyvän holtitonta elämää elävän, varatun ystäväni kanssa, joka tutustui sitten illan mittaan hyvinkin intiimisti erääseen mieheen, kaikkien nähden. Kun ystäväni jossakin vaiheessa iltaa meni vessaan, kumartui mies puoleeni ja naureskeli, että "toi X on ihana kun sillä on niin huono itsetunto". Niin.
Miespuolinen ystäväni on käynyt nettitreffeillä, avautunut mt-ongelmistaan heti kättelyssä ja naiset ovat poikkeuksetta olleet tyytyväisiä, että sanoo suoraan ja rehellisesti heti alussa. Ei siis vaivaa kaikkia naisiakaan ja kuten aiemmin ketjussa todetiin, suurin osa ihmisistä on kärsinyt jonkin sortin pollavaivasta elämänsä aikana, jotkut enemmän jotkut vähemmän, joten ei se mikään ihmeellinen asia ole.
Pakkohan se on jaksaa yrittää kun pääsee tissin syrjään vihdoinkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän naisiakin kiinnostaa epävakaa mies. Epävakaat ja vähän hukassa olevat ihmiset ovat jännittäviä, kun koskaan ei tiedä, mitä sieltä tulee. Vähän saa ponnistella pysyäkseen perässä, ja ihminenhän pitää haasteista, kun palkkiona ovat jännittävät huomionosoitukset ja suuret sanat kuin suoraan elokuvista. Ne hyvät hetket epävakaan kanssa tuntuvat satumaisen upeilta, koska ne eivät ole itsestäänselviä ja aallonpohjat puolestaan ovat niin syviä, että kontrasti on valtava.
Jännätmiehet on ihquja. Ei tiedä ylläättäkö ne ruusuilla vai moottorisahalla.
Laitan rahani siihen, että kyseessä on elämänhallintansa kanssa kamppailevan miehen yritys saada jotain hallintaansa. Tuo baariympäristö vihjaa siihen.
Itselläkin löytyy historiaa seurusteluyrityksistä hieman epävakaan naisen kanssa. Se pitää sanoa, että massasta poikkeava erottuu aina ja yleensä näiden tapausten kanssa on aidosti hauskaa. Sitä uskottelee itse, että voisin olla se peruskallio, jonka kanssa saadaan perusasiat rullaamaan, mutta eihän se niin sitten mene. Alkaa oma suht. vakaa elämä kärsiä, kun on toisella on ongelmia, joista et saa selvää ja toinen ei niitä osaa selittää.
Kai sellanen "villikissan kesyttäminen" kiehtoo. Huom, toi termi tullut entisen miesystäväni suusta. Ahaha. No eipä saanu kesytettyä. Ehkä se ideana romantisoituna kuulostaa kiihkeältä, mutta tosiasiassa mt-ongelmaisen kanssa eläminen on .. myös kaikkea muuta. Ja se sitten yllättääkin monet. Ja saa kuulla olevansa hullu akka. No, niinhän mä kerroin alusta asti.
Neito pulassa.
Mutta kyllä se hymy hyytyy, kun on oltu useampi vuosi yhdessä ja asian koko karmeus alkaa valjeta. Älkää ruvetko mielenterveysongelmaisten kanssa parisuhteisiin ja mielenterveysongelmaisille sanoisin, että kannattaa hoitaa ongelmat ensin pois ennen kuin ryhtyy suhteisiin. Epävakaa persoonallisuushäiriö varsinkin on sellainen, että siitä on suurta haittaa parisuhteissa. Koska epävakaata, siis sellaista, joka oikeasti ylittää diagnoosikynnyksen, vaivaavat vuorotellen kohtuuttoman voimakkaat hylätyksi tulemisen ja liian läheisyyden aiheuttamat ahdistuksen tunteet, ei tasapainoisesta suhteesta tule mitään. Jos sellaiseen suhteeseen aletaan vielä tehdä lapsia, niin vaikeuksissa ollaan. Hyvä puoli epävakaassa on, että se on hoidettavissa ja että oireet lievittävät iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sellanen "villikissan kesyttäminen" kiehtoo. Huom, toi termi tullut entisen miesystäväni suusta. Ahaha. No eipä saanu kesytettyä. Ehkä se ideana romantisoituna kuulostaa kiihkeältä, mutta tosiasiassa mt-ongelmaisen kanssa eläminen on .. myös kaikkea muuta. Ja se sitten yllättääkin monet. Ja saa kuulla olevansa hullu akka. No, niinhän mä kerroin alusta asti.
Kukaan tervepäinen mies ei mitään villikissaa tai riippakiveä halua, niin kuin ei tervepäinen nainenkaan. Mutta jos ei muuta saa, niin voihan sitä selitellä parhain päin vaikka millä kesyttämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöinen nainen pysyy hoikkana. Epävakaa on helppo houkutella sänkyyn nopeille. Tässä syyt.
Suurin osa syömishäiriöisistä on ylipainoisia. Bulimia on paljon yleisempää kuin anoreksia.
Vierailija kirjoitti:
Tapasin jokin aika sitten baarissa miehen. Muuten ok tilanne mutta olen varattu. Hän seuraa minua somessa ja on törmätty baarissa uudestaankin.
Mies houkuttaa minua mutta rakastan miestäni enkä halua rikkoa suhdettani. Niinpä en olen salaillut tältä uudelta mieheltä sitä että minulla on diagnosoitu epävakaa,syömishäiriö ja kaikkea muutakin "päänvaivaa". Vaikutus oli päinvastainen; mies piirittää ankarammin ja vakuuttaa kuinka on ihastunut minuun. Näin on itse asiassa käynyt usein ennenkin. Nykyinen miehenikään ei säikkynyt oireitani.
Oikeasti miehet, eikö mielenterveyden häiriöt olekaan turn off?!
Esitit aika pahan yleistyksen. Jos yks tai kaks miestä on susta kiinnostunut, ei se tarkoita että miehiä yleisesti kiinnostaisi epävakaat naiset.Ilmeisesti et koe olevasi muuta kuin diagnoosisi, koska nostit sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään moniongelmaisen naisen, joka aina uhkailee kaikkia itsemurhalla somessa. Tavallisimmin uhkailun kohteena on seurustelukumppani, mutta jopa sossun työntekijöille se on uhkaillut tekevänsä itsemurhan, jos ei saa mieleistään tukipäätöstä. Nainen on myös kertonut somessa menneensä kumppanin kanssa käydyn riidan jälkeen kävelylle metsään keskellä yötä etsimään puskaraiskaajaa. Aiempia kumppaneita se on syyllistänyt aina sillä, että on riidan jälkeen lähtenyt kävelemään öisin puistoihin ja joutunut raiskausyritysten kohteeksi. Kyseinen nelikymppinen nainen on lukenut vuosien ajan kirjoja eräästä tietystä erikoisesta ja harvinaisesta mielenterveysongelmasta, ja saanut lopulta siihen diagnoosin, mutta pettyi kovasti tänä vuonna kun sai tietää, ettei kyseinen diagnoosi johdakaan työkyvyttömyyseläkkeeseen. Todellisuudessa hänen ongelmiensa taustalla on huumeiden käyttö. Nainen on kertonut monille saaneensa nuorena diagnoosin jostakin persoonallisuushäiriöstä, ja epäilen tuon alkuperäisen diagnoosin olleen narsismi. Joten tuollaiseen narsistiin verrattuna pienet epävakaisuudet ovat vielä ihan normaalia. Esim. syömishäiriö ei vielä tee naisesta miehelle "hankalaa".
Saitko henkisen orgasmin keksittyäsi tällaisen tarinan? Luultavasti...
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jo aika avata silmäsi. Miksi luulet että miestä/miehiä ei haittaa tai häiritse oma epävakaa persoonallisuutesi? Tämän tyyppiset ns. macho ja päätäntähakuiset miehet etsivätkin kaltaisia naisia. Ohjailtavia ja epävakaita jotka pönkittävät heidän omaa egoaan, mitä huonompi sen paremmaksi he tuntevat itsensä. Aiotko todella mennä tähän leikkiin mukaan? Missä on oma kunnianhimosi ja omanarvontuntosi jos alennut tällaiseen? Itse en missään tapauksessa alentuisi moiseen!
Ja suhde kuristaa lopulta molemmat hengiltä.
On nähty.
Siksi pitäisi yrittää tunnistaa mikä on tervettä.