Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehiä kiinnostaa epävakaa nainen?

Vierailija
15.10.2017 |

Tapasin jokin aika sitten baarissa miehen. Muuten ok tilanne mutta olen varattu. Hän seuraa minua somessa ja on törmätty baarissa uudestaankin.

Mies houkuttaa minua mutta rakastan miestäni enkä halua rikkoa suhdettani. Niinpä en olen salaillut tältä uudelta mieheltä sitä että minulla on diagnosoitu epävakaa,syömishäiriö ja kaikkea muutakin "päänvaivaa". Vaikutus oli päinvastainen; mies piirittää ankarammin ja vakuuttaa kuinka on ihastunut minuun. Näin on itse asiassa käynyt usein ennenkin. Nykyinen miehenikään ei säikkynyt oireitani.

Oikeasti miehet, eikö mielenterveyden häiriöt olekaan turn off?!

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömishäiriöinen nainen pysyy hoikkana. Epävakaa on helppo houkutella sänkyyn nopeille. Tässä syyt.

Suurin osa syömishäiriöisistä on ylipainoisia. Bulimia on paljon yleisempää kuin anoreksia.

Samoin ahmimishäiriö ja sekalaiset syömishäiriöt, jotka vaihtelevat ahmimisesta ankaran askeettiseen syömiseen. Pitkäaikainen minimaalinen syöminen on varmaan harvinaisin syömishäiriön muoto, vaikka se näkyykin selvimmin ulkopuolisille. 

Vierailija
82/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei välttämättä ymmärrä ollenkaan, mitä epävakaa persoonallisuushäiriö, syömishäiriö, masennus tms. oikeasti on. Todella monella on vääristynyt kuva mielenterveyden ongelmista, masennus on sitä että on surullinen ja väsynyt, epävakaa sellaista että tunteet vain vähän heittelee, syömishäiriö on yhtä kuin laihdutus ja ahkera liikunta. Ei osata tai edes haluta ymmärtää, minkälainen helvetti toisen ihmisen pään sisällä pahimmillaan on, ja sitten ollaankin ihan ihmeissään kun se oikeasti vaikuttaakin elämään. 

Itse olen sairastanut masennusta ja syömishäiriötä ja kyllähän se "parisuhde" oli oikeasti kolmiodraama: minä, mies, ja sairaus. Mies ei tajunnut ollenkaan mistä on kyse eikä tainnut halutakaan ymmärtää. Oli kivaa kun ensin hain häneltä lohtua ja hyväksyntää, mutta sitten ei ollutkaan niin mukavaa kun mieliala alkoi kunnolla heitellä ja syömishäiriö määräsi arkielämän tahdin täysin. Ei tuo sinuunkaan ihastunut mies välttämättä välitä tai tiedä mistä on kyse, ajattelee vain että mielenterveyden häiriö = matala itsetunto ja hyväksynnän hakeminen = helppoa ja mutkatonta seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehellä on itselläänkin jotain ongelmia, jonka takia on haastavaa löytää pysyvää parisuhdetta, joten kokee, että ap voisi myös ymmärtää häntä. Toisaalta kun baarituttavuudesta kyse, varsinkin jos mies tietää toisen olevan varattu niin ehkäpä kyse on vain jostakin kevyestä, jolloin näin kärjistetysti ei haittaa millainen se ihminen siellä pohjimmiltaan on, kun ei kuitenkaan haluta mitään vakavaa. 

Voi myös olla, että näistä ongelmista kertominen magneetin lailla houkuttaa paikalle haaskalintuja ja tätä miestä ehkä kiinnostaa, jos mahdollisesti saa hyötyä epävakaasta ihmisestä.  Kiinnostus on kuitenkin eri asia kuin parisuhteen haluaminen tai parisuhteessa pysyminen. 

Vierailija
84/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitäisin suurena hälytysmerkkinä, jos mies alkaisi pommittamaan  enemmän ongelmistani kerrottua. Vaikka mies olisi hyvillä aikeille niin suuremman kinnostuksen on laukaisssut ongelmani, ei minä itse. 

Eli joko saa osakseen tällaisia auttajia tai sitten hyväksikäyttäjiä. Kummassakaan tapauksessa tutustumista tai jopa parisuhdetta ei kuitenkaan ole aloitettu tasapainoisissa merkeissä, molempien kiinnostuksen pohjalta, vaan toisen henkilön ongelmat ovat olleet lähtökohtana. Ei tällainen voi olla terve pohja millekään tutustumiselle. 

Siksi kenellekään uusille tuttavuuksille ei kannata heti alkaa puhumaan omista ongelmista, vaan niistä kerrotaan vasta, kun oikeasti on tutustunut toiseen. 

Vierailija
85/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edellisessä suhteessa tuli ero?

Aina olen lopulta pettänyt kaikissa suhteissa. Nyt haluan lopettaa sen kierteen.

Ap

Tuskin tulet onnistumaan ja miksi pitäisi muuttua, pettäminen on nykyään hyve ja vahvuus ja erittäin suositeltavaa.

Ei ihmistä ole tarkoitettu yksiavioiseksi, eikä varsinkaan sellaisia joilla on vientiä ja korkea libido.

Täälläkin aina toistellaan että jos pettää kerran pettää AINA, miksi kuvittelisit olevasi poikkeus ?

Vierailija
86/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edellisessä suhteessa tuli ero?

Aina olen lopulta pettänyt kaikissa suhteissa. Nyt haluan lopettaa sen kierteen.

Ap

Tuskin tulet onnistumaan ja miksi pitäisi muuttua, pettäminen on nykyään hyve ja vahvuus ja erittäin suositeltavaa.

Ei ihmistä ole tarkoitettu yksiavioiseksi, eikä varsinkaan sellaisia joilla on vientiä ja korkea libido.

Täälläkin aina toistellaan että jos pettää kerran pettää AINA, miksi kuvittelisit olevasi poikkeus ?

Siis mitä?? En ole ap, mutta tuolle väitteelle haluaisin kyllä perustelut.

Olen itse aikoinani pettänyt. Sen jälkeen olen ollut pettämättä. Ei ole tullut edes mieleen. Olisi aika järkyttävää, jos ihminen ei voisi kehittyä ollenkaan siitä, millainen on ollut joskus varhaisaikuisena.

Vierailija
87/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutkun se on ihan tavallisen/niin hyvän näköinen". Tähän sorrutaan kun puhutaan epävakaista, narsisteista, huumekauppiaista ja käyttäjistä, jne jne. Ihmisen vamman pitäisi näkyä jonkun vanhan mielikuvan mukaan.

Vierailija
88/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sellanen "villikissan kesyttäminen" kiehtoo. Huom, toi termi tullut entisen miesystäväni suusta. Ahaha. No eipä saanu kesytettyä. Ehkä se ideana romantisoituna kuulostaa kiihkeältä, mutta tosiasiassa mt-ongelmaisen kanssa eläminen on .. myös kaikkea muuta. Ja se sitten yllättääkin monet. Ja saa kuulla olevansa hullu akka. No, niinhän mä kerroin alusta asti. 

Kukaan tervepäinen mies ei mitään villikissaa tai riippakiveä halua, niin kuin ei tervepäinen nainenkaan. Mutta jos ei muuta saa, niin voihan sitä selitellä parhain päin vaikka millä kesyttämisellä.

Se on likaisten vanhojen äijien fantasia. Olen lukenut sellaisen kerran jopa ET:stä, olisko otsikko ollut peräti "Tein tytöstä naisen" tms. Yääk.

Vierailija
89/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on pettäjä ja saa hurraa huutoja täällä.

Huhhuh ja vielä kerran huhhuh.

No ensinnökäännkukaan laatumies ei hengaa baareissa. Toisekseen laatumiehet pysyy yksin mielummin kuin lähtee mt potilaiden matkaan.

Terv, laatumies

Vierailija
90/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ole mies, mutta mt-ongelmat ei ole niin harvinaisia kuin ehkä luulet, veikkaan että ainakin 90% ihmisistä sairastuu tai sairastaa jossakin vaiheessa elämää jotakin mt-ongelmaa. Sellainen ihminen joka avoimesti asiasta pystyy puhumaan ja tekee asialle jotakin, on vahvan ihmisen merkki. 

mistä sä tuon 90% repäsit?

Vierailija
91/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pikkusen pösilöllä on fjöösa herkemmässä. Varsinki, jos sille antaa ryynien päälle vähän viinaa.

Vierailija
92/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun se on niin ihanan jännä! Ikinä ei tiedä millä tuulella on tavatessa, vai tuleeko edes tapaamiseen, saattaa tulla myös pilleripäissään tai känässä, ja olla aggressiivinen. Seuraavana päivänä itkee ja raapii käsivarsia, ja uhkaa itsemurhalla.

Vierailija
93/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on kyllä yleensä päinvastoin. Ehkä se riippuu kunkin ihmisen omasta persoonasta ja mielikuvista, mitä liittää persoonallisuuden, tai esim. mielenterveyshäiriöistä poteviin.

En usko, että mt-ongelmista kärsivät olisivat jotenkin yliseksuaalisempia, kuin muut. 

Ehkä se on enemmän joillekin tullut väärä käsitys. 

Uskon, että yliseksuaalisilla ihmisillä vain se libido toimii tavallista voimakkaammin, ja seksuaalivietin takana ovat sukupuolihormonit, aineenvaihduntaan liittyvät tekijät ja välittäjäaineet, niiden määrä ja välinen suhde.

Vierailija
94/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaa kiikkeränä on helppo kallistaa selälleen.

Vierailija
95/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, kiinnostaako? Minulla on epävakaa persoonallisuus -diagnoosi, on myös todettu impulsiivisuus-häröä ja masennuskaudet toistuvat. Miehet eivät ole kohdelleet mua aina oikein, pari eksääni on harjoittanut fyysistä ja psyykkistä väkivaltaa. Olen voimakkaan ja rotevan näköinen nainen (nykyään myös lihava, aiemmin en ollut tai olin jossain määrin ylipainoinen, siis suhteissa ollessani olen ollut laihempi), ehkä sitten miehet ovat kokeneet mut myös vahvaksi henkisesti, vaikka olen ujo. Paskaa on lentänyt kaaressa päälle. On ollut myös pitkässä suhteessa (15 vuotta) ja lyhyemmissä, on ollut myös yhden illan juttuja, mutta niihin olen totaalisen kyllästynyt. Itse asiassa olen tällä hetkellä todella väsynyt ja pettynyt miehiin.

Vierailija
96/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut..

Vierailija
97/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ovat mm. tunteellisia, ja se vetoaa moniin, joilla on vaikeutta ilmaista itseään, tunteitaan ja tarpeitaan. Työssäni tapaan epävakaita ja pidän monesta heistä, mutta elämä epävakaan puolisona ei sopisi minulle, kaipaan vakautta. Ehkäpä minussa epävakaita piirteitä, ei kuitenkaan diagnoosilsi asti.

Vierailija
98/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä on yksi mies, jonka aikuisiän jokaisella seurustelukumppanilla on ollut anoreksiaa, bulimiaa, masennusta ja varmaan muitakin mt-ongelmia. Osa heistä on olleet työkyvyttömyyseläkkeellä jo iässä 20+.

Ko. mies siis tuntuu oikein hakeutuvan mt-ongelmaisten naisten seuraan. Kumppanit ovat kyllä olleet kaikki hauskoja ja mukavia, hyvännäköisiä ja eräs todella kauniskin.

Tämä tyyppi kuitenkin kohtelee naisia huonosti alkuhuuman jälkeen. Yrittää määräillä, alistaa, hyötyä taloudellisesti, valehdella ja pettää. Sitten vetoaa toisen ”hulluuteen” vs. omaan ”täysjärkisyyteen”. Kuvaavaa on, että mies on aina se joka saa naiselta kenkää ja poraa sitten sitä kun nainen hänet törkeästi jätti.

Eli näitäkin on. Varmasti useimmat miehet ihastuvat naiseen eivätkä välitä onko hänellä joku diagnoosi, mutta on myös näitä luusereita jotka etsivät heikompina pitäminään voidakseen itse egoilla.

Vierailija
99/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä on yksi mies, jonka aikuisiän jokaisella seurustelukumppanilla on ollut anoreksiaa, bulimiaa, masennusta ja varmaan muitakin mt-ongelmia. Osa heistä on olleet työkyvyttömyyseläkkeellä jo iässä 20+.

Ko. mies siis tuntuu oikein hakeutuvan mt-ongelmaisten naisten seuraan. Kumppanit ovat kyllä olleet kaikki hauskoja ja mukavia, hyvännäköisiä ja eräs todella kauniskin.

Tämä tyyppi kuitenkin kohtelee naisia huonosti alkuhuuman jälkeen. Yrittää määräillä, alistaa, hyötyä taloudellisesti, valehdella ja pettää. Sitten vetoaa toisen ”hulluuteen” vs. omaan ”täysjärkisyyteen”. Kuvaavaa on, että mies on aina se joka saa naiselta kenkää ja poraa sitten sitä kun nainen hänet törkeästi jätti.

Eli näitäkin on. Varmasti useimmat miehet ihastuvat naiseen eivätkä välitä onko hänellä joku diagnoosi, mutta on myös näitä luusereita jotka etsivät heikompina pitäminään voidakseen itse egoilla.

Tämä!

Vierailija
100/130 |
16.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakaat ovat usein sellaisella naisellisella tapaa tarvitsevia, ripustautuvia, toista toisaalta ylistäviä ja vähän väliä todella, öhh,  tiukkaa ja ylimitoitettua palautetta antavia (helppo kuitata naiselliseksi kiukutteluksi, sillä tais olla taas pms tai menkat, hih, pikku höppänä otti vähän rankasti kaiken jälleen), joiden ilmiselviä haavoja miehet mielellään paikkaavat ennen kuin toteavat näiden tilan pysyväksi. Epävakaahan hakee muista turvallisuutta, muttei usko sitä kuitenkaan saavansa, jolloin alkaa käyttäytyä, niin no, epävakaasti. Monesti naisellisuuden pahimmat puolet ilmenevät heissä ilmiselvällä tavalla, jolloin mies voi viehättyä esim. siitä, että nainen ripustautuu tämän kaulaan ja haluaa paeta tämän kanssa pahaa maailmaa, mutta se epävakaan maailma on niin kaamea paikka, ettei siellä kukaan halua olla, ei edes epävakaa itse.

Yliseksuaalinen käytös on ehkä ennemminkin kaksisuuntaisen mielialahäiriön piiriin kuuluva asia, jolloin mania/hypomania pistää seksuaalisuuden ylikierroksille. Epävakaa voi kyllä harrastaa seksiä halveksuakseen itseään, ts. häiriöstä kärsivä omaa niin huonon minäkuvan, että hän voi käyttää seksiä rangaistuksena, viiltelyyn vertautuvana toimintana. Epävakaita on myös miehissä, joilla käytös ilmenee hieman toisin, esim. yleisenä per*eilynä, päihteiden liikakäyttönä, liiallisena ripustautumisena omaisiin tai puolisoon, väkivaltana, mustasukkaisuudesta tai pettymyksistä johtuvina raivareina ja holtittomana (usein muiden) rahan tuhlailuna. Epärealistinen minäkuva on kaiken kärsimyksen takana,  ja suuret odotukset yhdistettynä alentuneeseen toimintakykyyn, epävakaa voi samana päivänä kuvitella olevansa kaikin tavoin huippuyksilö, kunnes vastaan tulee ensimmäinen pettymys, jolloin minäkuva musertuu kerralla.

Monet palstan kilttimiehet täyttävät ko. persoonallisuushäiriön kriteerit: raivarit vedetään nopeasti, kaikki on aina muiden syytä, oman käytöksen kriittinen tarkastelu aiheuttaa raivonpuuskia, silti se nainen on pakko saada, jotta voisi kokea olevansa kokonainen ihminen, kumppaniin ulotetaan täysin epärealistisia toiveita, nainen muka paikkaisi heidän heidän särkevät haavansa pelkästään hyväksymällä heidät seksikumppanikseen. Epävakaan mustavalkoinen maailmankuva syntyy osittain tämän oman käytöksen johdosta ja siitä saatavan palautteen perusteella. Naisilla toiminta ilmenee yleensä itsetuhoisuutena, miehet taas purkavat vihansa naisia helpommin muihin.