Miksi miehiä kiinnostaa epävakaa nainen?
Tapasin jokin aika sitten baarissa miehen. Muuten ok tilanne mutta olen varattu. Hän seuraa minua somessa ja on törmätty baarissa uudestaankin.
Mies houkuttaa minua mutta rakastan miestäni enkä halua rikkoa suhdettani. Niinpä en olen salaillut tältä uudelta mieheltä sitä että minulla on diagnosoitu epävakaa,syömishäiriö ja kaikkea muutakin "päänvaivaa". Vaikutus oli päinvastainen; mies piirittää ankarammin ja vakuuttaa kuinka on ihastunut minuun. Näin on itse asiassa käynyt usein ennenkin. Nykyinen miehenikään ei säikkynyt oireitani.
Oikeasti miehet, eikö mielenterveyden häiriöt olekaan turn off?!
Kommentit (130)
Epävakaita naisia jahtaavat miehet haluavat jonkun, jota on helppo kontrolloida. Sinä sanot: "Minulla on diagnosoitu syömishäiriö ja epävakaa persoonallisuushäiriö", mutta mies kuulee: "Minulla on huono itsetunto ja olen tunne-elämältäni erittäin tarvitseva, joten minulla on alhaiset standardit hyvän kohtelun suhteen ja eron ottamisen kynnys on erittäin korkealla".
Joskus kyseessä on mies, jolla on huono itsetunto ja jatkuva torjunnan/hylkäämisen pelko itselläänkin. Hän ei sinänsä tarkoita mitään pahaa, mutta tavoittelee itseinhonsa takia naisia joiden tiedostamattaan arvelee olevan takertuvaisia, "low maintenance", "omalla tasolla"... Siis helppoja tapauksia. Ei fyysisessä mielessä, vaan psykologisesti! Jotkut miehet saavat siitä vielä jonkin bonus-boostin egoon, kun luulevat voivansa pelastaa tai korjata säröisen naisen.
Mutta väittäisin kuitenkin, että yhdeksän kymmenestä epävakaan naisen jahtaajasta on narsku etsimässä ihanteellista narsistista lähdettä, eli sellaista, jolla ei ole henkisesti voimia pistää kampoihin narskun oikuille.
Kummassakaan asetelmassa ei ole kauhean hyvät rahkeet terveelle parisuhteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi edellisessä suhteessa tuli ero?
Aina olen lopulta pettänyt kaikissa suhteissa. Nyt haluan lopettaa sen kierteen.
Ap
Miehet pitää sinua helpompana ja ilmeisesti olleetkin oikeessa.
Hyvin sä ilmeisesti salaat tilasi? Minä en koskisi monen metrin kepilläkään tuollaiseen latva-kakkoseen.
Mies ei välttämättä osaa ajatella, miten läsnä se sairaus lopulta on arjessa!
Mies saattaa ajatella että on vain hyvä juttu kun nainen on spontaani ja villi tai että " kaikkihan sitä joskus masentuu"
Mies ei osaa varautua siihen, että koti on siivoamatta ja emäntä itkee sängynpohjalla.
Tai että nainen lähtee ostamaan vessanpaperia ja palaa mukanaan kahvikuppeja , kengät, nuudeleita ja suklaata. . Muttei vessanpaperia.
Arki mielenterveys-ongelmaisen kanssa vaatii toiselta osapuolelta helvetin paljon.
Tuntuuhan se hurjalta, kun saa jonkun naisen (tai miehen) kiihtymään nollasta sataan sekunneissa. Vasta myöhemmin huomaa, että se ihminen kiihtyy samalla tavalla, olipa katsoja kuka tahansa, eikä reaktio johtunutkaan mistään harvinaisesta sielunkumppanuudesta ja maagisesta yhteensopivuudesta. Epävakaat ja kaikenlaiset kahelit rakastavat huomiota ja osaavat pelata vastapuolta antamaan sitä lisää, joko tietoisesti tai tiedostamatta. Ihmiset tykkäävät aiheuttaa toisissa ihmisissä reaktioita ja siihen jää koukkuun. Joskus mies kuvittelee pelaavansa naisen tunteilla (tai toisinpäin), vaikka tosiasiassa onkin itse pelaamisen kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoivavietti my ass. Epävakaan heittelevät tunteet saa miehen kuvittelemaan että nainen on yhtä kiihkeä ja nollasta sataan kuin hepuloidessaan muista asioista hillittömällä ja kohtuuttomalla tavalla.
Miehet suojelee naisiaan. Jos puoliso sairastuu, mies yleensä pysyy rinnalla. Toki naisen voi olla vaikea ymmärtää tällaista.
Ööh no ei! Miehet ovat hanakoita dumppaamaan kumppaninsa kun sille tulee syöpä tai jos sen jalka amputoidaan tai jos se menee psykoosiin ja joutuu mielisairaalaan jne. Kyllä ne ovat naisia, jotka rakastavat ja palvelevat viimeiseen saakka. Hoitavat miestensä virtsakaterit ja avanteet ja alapesut ja varpaankynsien leikkuut, jopa silloinkin kun äijä kykenisi itse muttei vaan viitsi. Sellaistakin on nähty, että vaimoa huudetaan pyyhkimään kun ei itse jakseta vaivautua.
Terv. terveydenhuoltoalalla työskentelevä
Oho onpa tänne kommentoitu. Pitää lukea ajan kanssa.
En varmaan päällisin puolin ole mitenkään kaheli; päinvastoin monet sanovat oikeaksi unelmanaiseksi: "olet varmaan rauhallinen ja tosi mukava". (No juovuksissa olen hullunhauskaa seuraa, siksi pitäisikin juhlimista vähentää tai jopa lopettaa).
Olen löytänyt ihanan miehen, joka välittää minusta heikkoina hetkinänikin. Mutta epävakaa puoli minussa haluaa sen baarimiehen mukaan. Mutta yritän pysyä laidalla tiellä. Vaikeaa vain kun tänäänkin on mesessä lähestynyt. Tiedän että hän on pelimies enkä saisi hänen kanssaan sellaista suhdetta kuin minulla nyt on. Onneksi käyn terapiassa ja pystyn tästä taas tällä viikolla ammattilaisen kanssa puhumaan.
Vierailija kirjoitti:
Oho onpa tänne kommentoitu. Pitää lukea ajan kanssa.
En varmaan päällisin puolin ole mitenkään kaheli; päinvastoin monet sanovat oikeaksi unelmanaiseksi: "olet varmaan rauhallinen ja tosi mukava". (No juovuksissa olen hullunhauskaa seuraa, siksi pitäisikin juhlimista vähentää tai jopa lopettaa).
Olen löytänyt ihanan miehen, joka välittää minusta heikkoina hetkinänikin. Mutta epävakaa puoli minussa haluaa sen baarimiehen mukaan. Mutta yritän pysyä laidalla tiellä. Vaikeaa vain kun tänäänkin on mesessä lähestynyt. Tiedän että hän on pelimies enkä saisi hänen kanssaan sellaista suhdetta kuin minulla nyt on. Onneksi käyn terapiassa ja pystyn tästä taas tällä viikolla ammattilaisen kanssa puhumaan.
Tämä siis ap ja aikoo pysyä kaidalla tiellä, ei laidalla:)
On teillä jutut. Seurustelin kauan sitten epävakaan naisen kanssa ja en edes ajatellut asiaa. Olin ihan sen takia suhteessa kun tykkäsin siitä naisesta, vaikka välillä oli hurja meno. En siis kokenut sitä puolta mitenkään parhaana puolena ja ei ollut mitään hoivaviettiä siinä suhteessa.
Ei epävakaa persoona musta vaikuta siihen haluaako seurustella vaan ne omat tunteet. Ei tosta kannata sen monimutkaisempaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen joka päättää ex-tempore varata matkan Japaniin tai ajaa päänsä kaljuksi voi tuntua houkuttelevalta seikkailulta, villikissalta jonka kanssa arki ei ole tylsää.
Kunnes todellisuus iskee. Hullu, kaunis naisesi törsää viimeiset ruokarahat tatuointiin tai uuteen autoon. Katoaa ja meilaa Kanadasta. Hommaa minisian kerrostaloon. Ei mene suihkuun eikä siivoa. Alkaa kuvitella muiden olevan salaliitossa selkänsä takana.
Eli 1:1 kuin perinteinen "jännämies". Kuulostaa tosi jännittävältä, kun mies on impulsiivinen bilettäjä (vielä 40-vuotiaanakin), mutta eipä mene pitkään, kun huomaa että se on se jatkuva jännityksessä eläminen ihan helvetin stressaavaa.
Nämä sekopäät (niin miehet kuin naisetkin) tekee nämä tempaisunsa aina silloin kun ei pitäisi. Eli silloin kun NORMAALI ihminen kykenee ottamaan vastuuta ja ohjat käsiinsä, eli niissä elämän vastamäissä, joissa pitää olla vahva.
En ole mikään kedon kaunein kukka, vaan enemmän sitä rikkaruohosorttia. Punastun kuitenkin helposti ja itsetuntoni on todella kehno, joten minussa on helppoa aiheuttaa näkyviä reaktioita. Minusta varmasti näkee, kun minulle aiheuttaa vaivaannusta tai imartelu tuottaa tulosta. Siksi minua eivät taidakaan lähestyä normaalin oloiset miehet, vaan juuri nämä teatraaliset ja epävakaat, jotka lupaavat heti kuun taivaalta ja kirjoittelevat runoja, tulevat ikkunan alle soittamaan serenadia. Ja uhkaavat itsemurhalla tai aikovat tappaa seuraavan poikaystäväehdokkaani, kun liehittelyjen jälkeenkin teen selväksi, että en ole kiinnostunut lähemmästä kontaktista tai parisuhteesta. Epävarmat ihmiset houkuttelevat epävarmoja, mutta yleensä alistamaan pyrkivä hakee katsellaan alistuvan oloisia epävarmoja.
Yhden eukon tunsin joka oli leikellyt pottunenänsä ja ottanut A-kuppeihin karmeat pallosilarit. Persekin oli tällä anorektikolla myös kuin pojalla.
Onnea yhteiseen vuoristorataan uudelle sulholle, kivaa kun huonolla itserunnolla varustettu läheisriippuvainen ja narsisti löytää toisensa. Se vasta on sielunkumppanuutta ja match made in heaven. Kumpikin vetää teatteria ja napit maistuu varmasti, kunnes rakkaus possahtaa :)
Never put your dick in crazy...
Vierailija kirjoitti:
Ns. "Hot mess" on käsite. Pöpiksi mielletyltä käsitetään saavan helposti ja saatavan seksin kerrotaan olevan hullua. En minä tiedä mutta isot pojat kertoivat..
Monilla masentuneilla ei ole seksihaluja nimeksikään, ja mielenterveyden ongelmiin määrättävät lääkkeet vievät yleensä seksihalut jopa pysyvästi. Henkisesti epävakaan ihmisen kanssa suhteessa oleminen ei ole mitään glitteriä ja glamouria. Mielenterveydenhäiriöitä ei tulisi romantisoida yhtään mitenkään.
Ilmeneekö epävakaus varsinkin stressitilanteissa?
Seukkasin nimittäin epävakaaksi epäilemäni naisen kanssa. Saattoi mm. kadota stressitilanteessa ryyppäämään muutamaksi päiväksi ja löytyi sitten milloin mistäkin. Olihan se jännää aluksi vetää viinaa jossain kun aina tapahtui jotain, mutta pää ei kestänyt kyytiä.
Hetkonen.. Kyllä ne on miehet jotka eivät jätä mielisairasta kumppaniaan. Meillä on osasto täynnä naisia joiden asioita mies hoitaa, mutta miehillä yleensä on vain exvaimot.
Vierailija kirjoitti:
Hetkonen.. Kyllä ne on miehet jotka eivät jätä mielisairasta kumppaniaan. Meillä on osasto täynnä naisia joiden asioita mies hoitaa, mutta miehillä yleensä on vain exvaimot.
Ihmettelen myös samaa. Tunnetustihan nainen jättää herkästi sairaan miehen ellei mies ole joku superrikas.
Vierailija kirjoitti:
Mä väitän, että miehillä on sellanen hoivavietti, että haluavat huolehtia "heikosta" naisesta jolla on ongelmia. Oon huomannu saman kun ap. Kun kertoo jotain jonka olettais olevan turn off, kuten joku aiempi masennus, raiskaus, väkivaltanen eksmies, niin miehet kiinnostuu entistä enemmän.
joo olen huomannut saman! Lähipiirissä on näitä sekoja naisia joille viina ja pillerit maistuu ja oman miehen lisäksi on salasuhde ihan tavalliseen naimisissa olevaan mieheen! Yleensä niillä miehillä on joku mukava kotirouva ja lapset.
Näillä villeillä naisilla on aina jotain draamaa, ei käy töissä, miehet ostelee kaikkea mitä nainen haluaa... Ehkä näitten draamakunigattarien kanssa on hyvää seksiä ja jännitystä. Ja vetävät puoleensa miehen joka haluaa vaan vaihtelua tylsään perhe-elämään.
Entä jos ap onkin sellanen hullu ettei ole saanut koskaan suhdetta mieheen muodostettua. Täältä hakee sit lohtua et kyl muutkin hullut on kelvannu ja miks.