Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tunnistaa, jos ihminen on älykäs? Millaisia piirteitä hänessä silloin voi olla?

Vierailija
14.10.2017 |

Niin?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mustavalkoinen tai hauku.

Meidän mustavalkoinen koira on kyllä tosi älykäs.

Lähetän haleja hänelle!

-kissan omistaja

et ymmärtänyt lukemaasi tai sitten et lukenut alusta alkaen

Ymmärrän lukemani oikein hyvin. Älykkyyteni on testattu (psykologin toimesta) ja kielellisesti olen huippu, eikä minulla ole mitään ongelmia muillakaan sarakkeilla.

Vaikutat aika ylimieliseltä.

Lähetin koiralle haleja, koska teki mieli. Halusin halata koiraa, jota pidettiin tyhmänä. Vaikka tiedän ettei oikeasti pidetty.

Ääh! Antaa olla, leikitään että sinä olet älykäs ja kukaan muu ei tajua mistään mitään.

Vierailija
82/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetän haleja hänelle!

-kissan omistaja

Ymmärrän lukemani oikein hyvin. Älykkyyteni on testattu (psykologin toimesta) ja kielellisesti olen huippu, eikä minulla ole mitään ongelmia muillakaan sarakkeilla.

Lähetin koiralle haleja, koska teki mieli. Halusin halata koiraa, jota pidettiin tyhmänä. Vaikka tiedän ettei oikeasti pidetty.

Ääh! Antaa olla, leikitään että sinä olet älykäs ja kukaan muu ei tajua mistään mitään.

Joku oli kirjoittanut että strategit tykkäävät kissoista :S

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koira on laumaeläin, koira on kaveri, strategit(älykäs) tykkää kissoista, voivatko koirat olla älykkäitä siis?

Ymmärrätkö, että teet hallaa kommenteillasi kissoille ja heidän omistajilleen?  Ketään ja mitään ei pidä nostaa muiden yläpuolelle. Kaikki elolliset ovat yhtä arvokkaita. Ja tuosta älykkyydestä, kyllä jokainen ns. normaali elossa olevaksi luokiteltu tuntee esim. kipua ja pelkoa. Laumastaan huolehtiminen kertoo myös suuresta älykkyydestä ja tunteista. Valitettavasti pas*kiaisia on niin eläimissä kuin ihmisissä ja ihmisissä vielä pahimpia, ns. älykkyydestä johtuen.

Vierailija
84/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttäisin kaikkia tarkkoja älykkyyden määritelmiä. Täällä on esitetty, että älykäs ihminen olisi nopea lukija, mutta en näe tälle mitään perusteluja. Mieheni ja yksi hänen kavereistaan (molemmat matematiikan tohtoreita) ovat mielestäni aika älykkäitä ja luovia, mutta melko hitaita lukijoita, sillä he pohtivat ja analysoivat lukemaansa tarkasti. 

Älyykkyttä on niin monenlaista. Ei pitäisi takertua vain loogiseen ja matemaattiseen älykkyyteen, vaan arvostaa kaikkia älykkyyden muotoja. Lisäksi on hyvä muistaa, että viisaus ja älykkyys ovat eri asioita. Itse näen sen niin, että älykkyys on todella hienoa, mutta viisaus on se, mikä lopulta merkitsee eniten. 

Vierailija
85/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetän haleja hänelle!

-kissan omistaja

Joku oli kirjoittanut että strategit tykkäävät kissoista :S

Siihen en ota kantaa. Rakastan kissoja, mutta en ole todellakaan mikään laskelmoiva ihminen.

Vierailija
86/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on älykäs

Vierailija
87/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei kysele älykkyydestä av-palstalla.

Vierailija
88/116 |
27.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmanratkaisutaito.

Kykenee löytämään luovan, epätyypillisen, parhaan ratkaisun, hämmästyttävän ratkaisun asiaan tai ongelmaan.

Äö >135 Mensan testeissä.

Vierailija
89/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät ihmiset ovat onnistuneet luomaan merkittävän omaisuuden, ovat usein juutalaisia.

Vierailija
90/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurista aivoista on ainakin vähän hyötyä, siis vähän.

Vierailija
91/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellän itseni viisaaksi mutten älykkääksi. Olen käytännön tasolla ihan surkea, en osaa järjestää tavaroita siististi ja voi olla että usein laiskuus vaivaa. Mutta miksi tehdä asioita kun voi päästä vähemmälläkin? Keskityn aina olennaiseen, en mihinkään pinnalliseen. Kuuntelen ihmisiä, kuuntelen itseäni jos tunteet ottavat vallan. Ymmärrän että tilanteet voivat olla haastavia mutta positiivisella ajattelulla tiedän niiden järjestyvän. Tunnistan omat puutteeni ja vahvuuteni.

Vierailija
92/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät käyttävät lähes poikkeuksetta käsiään kun he selittävät asioita.

Paitsi esim. Stephen Hawking.

Vierailija
93/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä mistään päällepäin näe.

Vierailija
94/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miellän itseni viisaaksi mutten älykkääksi. Olen käytännön tasolla ihan surkea, en osaa järjestää tavaroita siististi ja voi olla että usein laiskuus vaivaa. Mutta miksi tehdä asioita kun voi päästä vähemmälläkin? Keskityn aina olennaiseen, en mihinkään pinnalliseen. Kuuntelen ihmisiä, kuuntelen itseäni jos tunteet ottavat vallan. Ymmärrän että tilanteet voivat olla haastavia mutta positiivisella ajattelulla tiedän niiden järjestyvän. Tunnistan omat puutteeni ja vahvuuteni.

Pääset vähemmällä mihin? Vähempään? Jos et vaivaudu esimerkiksi siivoamaan tai järjestämään sotkuisen kotisi tavaroita, niin kotisi on vähemmän siisti.

Mikä on olennaista? Katto, Koti vai siisti koti? Kuka määrittelee mikä on olennaisen raja?

Monia ihmisiä vaivaa laiskuus, joka toisaalta harmittaa heitä itseään. Se kun tekee heistä alisuoriutujia. Potentiaalia olisi, mutta laiskuus tappaa sen ja sitten sitä selitellään itselle vaikka miten.

Olet rajalla, jossa jaksat ajatella, muttet tehdä fyysisesti paitsi pakon edessä. Sinunlaisia on paljon. Minimillä eteenpäin meneviä. No, minimin tulet myös saamaan.

Vierailija
95/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun ihminen on luovasti älykäs osaa hän esittää MONENlaisia ratkaisuja ja jopa ihan vastakkaisiakin samaan ongelmaan. Tämä sotketaan ns hulluuteen mutta ei ole sitä sillä luova ihminen leikittelee eril vaihtoehdoilla eikä jumitu.

Voidaan sanoa että älykäs on suht tavallista mutta se yhdistyykö se luovuuteen onkin yhä harvinaisempaa. Se onkin eniten kateutta aiheuttava älykkyyden muoto.

Mulla on tämä älykkyyden muoto, olen hyvä tieteessä sekä taiteessa, ja kyllä kadehditaan ja paljon. Lisäksi olen ns kaunis, niin sota on valmis minne menenkin. Luonnonkiharat, tasainen hammasrivi ja kauniit kasvot yhdistyneenä älykkyyteen ovat vaan liikaa Suomessa.

Vierailija
96/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttäisin kaikkia tarkkoja älykkyyden määritelmiä. Täällä on esitetty, että älykäs ihminen olisi nopea lukija, mutta en näe tälle mitään perusteluja. Mieheni ja yksi hänen kavereistaan (molemmat matematiikan tohtoreita) ovat mielestäni aika älykkäitä ja luovia, mutta melko hitaita lukijoita, sillä he pohtivat ja analysoivat lukemaansa tarkasti. 

Älyykkyttä on niin monenlaista. Ei pitäisi takertua vain loogiseen ja matemaattiseen älykkyyteen, vaan arvostaa kaikkia älykkyyden muotoja. Lisäksi on hyvä muistaa, että viisaus ja älykkyys ovat eri asioita. Itse näen sen niin, että älykkyys on todella hienoa, mutta viisaus on se, mikä lopulta merkitsee eniten. 

Juurikin kaikkein älykkäimmät käyvät ns hitailla muitten mielestä koska he prosessoivat syvällä ja monella tasolla yhtä aikaa.

Vierailija
97/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyyli ja oikeinkirjoitus kertoo jo paljon. Jos joku ei osaa alkeellisimpiakaan oikenkirjoitussääntöjä, niin en häntä kovin älykkäänä pidä. Työpaikallani esim. on ihmisiä, jotka kirjoittavat kaikki yh dys sa nat erik seen. Ja jopa iso kirjain yhtäkkiä lauseen keskellä! Jopa ekaluokkalainen lapseni tietää, että lauseen ensimmäinen sana kirjoitetaan isolla, eikä joka toinen sana lauseen keskellä.

Lisäksi mielestäni älykkyydestä kertoo se, että ihmiselle menee perille, mitä hänelle puhutaan. Ei ymmärrä väärin kaikkea. Jos hänelle selittää jotain asiaa, hän voi kysyä selventäviä kysymyksiä, mutta ei ymmärrä väärin joka asiaa. Kun puhut hänelle jotain, hän ei ala puhumaan ihan jostain muusta asiasta.

Nimenomaan älykkäät tekevät perusasioissa hutilointeja ja paljon koska heitä kiinnostaa asioitten ydin ei nippelit. Sama pukeutumisessa saattaa olla ihan huithapelin näköinen.

Vierailija
98/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitustyyli ja oikeinkirjoitus kertoo jo paljon. Jos joku ei osaa alkeellisimpiakaan oikenkirjoitussääntöjä, niin en häntä kovin älykkäänä pidä. Työpaikallani esim. on ihmisiä, jotka kirjoittavat kaikki yh dys sa nat erik seen. Ja jopa iso kirjain yhtäkkiä lauseen keskellä! Jopa ekaluokkalainen lapseni tietää, että lauseen ensimmäinen sana kirjoitetaan isolla, eikä joka toinen sana lauseen keskellä.

Lisäksi mielestäni älykkyydestä kertoo se, että ihmiselle menee perille, mitä hänelle puhutaan. Ei ymmärrä väärin kaikkea. Jos hänelle selittää jotain asiaa, hän voi kysyä selventäviä kysymyksiä, mutta ei ymmärrä väärin joka asiaa. Kun puhut hänelle jotain, hän ei ala puhumaan ihan jostain muusta asiasta.

Nimenomaan älykkäät tekevät perusasioissa hutilointeja ja paljon koska heitä kiinnostaa asioitten ydin ei nippelit. Sama pukeutumisessa saattaa olla ihan huithapelin näköinen.

Minusta heitä taas kiinnostaa kaikki. Sekä nippelit, että asioiden ydin.

Ongelma on monelle, ettei kaikkeen riitä aika. Kaikesta kun löytyy ajateltavaa ja tehtävää ja kun tekee vauhdilla pikkuvirheitä tapahtuu. Nykyisin myös ennakoiva tekstinsyöttö lyö paljon virheitä itse tekstiin, varsinkin jos itse kirjoittaa luovasti ja sanoja ei ole ennakoivassa tekstinsyötössä.

Älykkäät osaavat kuitenkin analysoida asioita ja sekä nähdä, että korjata virheitään, kun niitä syntyy.

Vierailija
99/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs tunnistaa provot. En tarkoita tätä ketjua, vaan nämä umpisurkeat provot, joihin täälläkin törmää päivittäin.

Yksinkertaisimmat heti mukana kyseenalaistamatta ja alapeukuttavat, kun joku heille tämän totuuden kertoo.

Vierailija
100/116 |
28.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuu asioihin oikealla vakavuudella. Esim. jos joku ei laita kapulaa kassajonossa, ei rupea siinä riehumaan tai tule vauvapalstalle valittelemaan vaan laittaa itse sen kapulan siihen.