Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pyysi taas hoitamaan lapsia viikonloppuna

Vierailija
14.10.2017 |

Mies kysyi nyt hyvissä ajoin josko hoitaisin lapsia la tai su, niin että pääsee harrastukseensa, jossa menee helposti 7-9 tuntia. Alkuun taas suostuin, koska ajattelin, että onhan se nyt kumma, ellei omien lasten kanssa oleminen suju, mutta eilen illalla aloin taas jo "panikoida" sitä, että ei siitä tule mitään. Lapsista on tullut niin vapaasti kasvatettuja, mistä en nyt osaa sanoa, onko se hyvä, vai huono asia, joskus on niin että mitä vapaampi sen rankempaa vanhemmille, mutta parempi kenties lapselle (tiettyyn pointtiin asti toki) ja että mitä tiukempi kuri yms. niin helpottaa vanhempien arkea mutta osoittautuu lapsille aikuisina karhunpalvelukseksi. Mutta. En siis kuitenkaan itse siedä kovin vapaasti kasvatettuja lapsia(ni) vaikka se voikin olla heille hyväksi, joten ajattelin, että heidän kanssaan saattaisi taas tulla vain ikäviä konflikteja, joissa minä moitin ja olen ärsyyntynyt ja puran ärsytykseni heihin. Ja sehän ei ole ollenkaan hyvä.

Niinpä soitin miehelle ja sanoin, että en tiedä tuleeko siitä mitään. Olin jo valmistautunut pettymään, että mies ei sano taaskaan mihinkään mitään ja on ihan hiljaa, jolloin ratkaisu ei etene mihinkään ja minulle tulee pakotetuksitulemisen tunne, että on pakko mennä sinne, kun toinen ei vain tajua minua, että miltä minusta tuntuu. Mutta ihmeekseni ja onnekseni mies alkoikin ymmärtää. Että minä en siis laiskuuttani tai koska haluan olla ilkeä, tai koska en välittäisi heistä tee tätä, vaan koska minulla on omia ongelmiani :'( Se, että niitä ongelmia on on todella surullista ja se, miten vaikeaa minun on ollut löytää niihin apua. Ja saada ketään ymmärtämään, että minun tarpeitani ei ole lapsuudessani huomioitu, ne olivat itseasiassa kasvattajalleni uhka. Niin siksi minäkään en voi kertoa siitä, mitä minä tarvitsen mitenkään olettaen, että sitä kunnioitettaisiin, koska sehän on ollut läheisilleni aina jonkinlainen uhka.
Lapsuudessani sillä, miltä näytti, oli aina paljon enemmän painoarvoa, kuin sillä, mitä minä esimerkiksi todellisuudessa tunsin. Ja sehän revittiin kaikki minun, sen heikoimman (olen ainoa lapsi) selkänahasta.
Niinpä sitten sovittiin, että minä en mene sinne, ja mies katsoo pääseekö minun äidilleni niin että lapset ovat äiini hoivissa sen aikaa, kun mies käy harrastuksessaan. Huh, olen helpottunut.
Olen helpottunut ennenkaikkea siitä, että asia meni sillä tavalla eteenpäin, että sain olla menemättä tekemään jotain, mikä ei suju, ja mistä aina seuraa vain paha mieli, ainakin itselleni, mutta en tiedä, jos lapsillekin tai siis lapsethan nielevät paljon kaikenlaista, jos heidän antaa, mutta en oikein halua sitä heille. Niin minun ei tarvitse mennä, ilman että minun täytyy miettiä, että mies on nyt ärtynyt, kun ei käsitä miksi, tai luulee minun kiusaavan tms. tyhmää, koska miksi mä kiusaisin ketään ja ensin oikein hankkisin kaksi lasta, että sitten pääsen kiusaamaan sillä, etten hoida heitä.
Seon paha, etten hoida heitä, mutta sille ei vaan nyt voi mitään. Mun ois helpompi olla siellä vain käymässä, jos kukaan ei odota ja luule minusta sellaista, mitä ei ikinä tule tapahtumaan, ja naura ja syytä minua siitä paskemmaksi, kuin itse on. Jokaisessahan on ne omat paskat puolensa.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kun senkin mä ymmärrän, että äidille voi olla katkera, että exällä jonka on itse jättänyt lapsella on kaikkea mukavaa ja ex on joiltain osin itseasiassa parempi vanhempi kuin itse olet, ja lapsi aivan hehku, kun tulee sieltä, kun itse oot väsynyt ja tiukilla rahan kanssa jne. Mä ymmärrän sen. Ja että siinä ruuhkavuosien sokeudessa kasvattaa päin pyllyä. Mutta. Kun mä sitten isompana SANOIN äidille, että oot tehnyt tällä vanhinkoa mulle, oot antanut mulle pahaa ja estänyt hyvää, niin siinä alkoi luonnehäiriöisyys näkyä. Ei usko, ei myönnä, ei muka muista, minä vääristelen, minä haluan kuulemma ollavain huonostikäyttäytyvä paska kun puhunkaan tuollaisia jne. Minussa on kaikki vika, hänessä ei mitään! Vaikka mun elämäni todella kärsi siitä, mitä hän on tehnyt ja aiheuttanut, vaikkakaan ei varmaan tahallaan. Anteeksipyyntö ois lohduttanut ihan hirveästi, mutta sitä en koskaan saa.

ap

Mutta et vieläkään selkeästi kerro millä tavalla äitisi on tehnyt pahaa sinulle siis ihan konkreettisesti? Mitä on tehnyt väärin tai mitä jättänyt tekemättä. Voisitko antaa ihan konkreettisia esimerkkjä niin olisi helpompi uskoa sinua. Todella sekavaa tuo tekstiti. Puhut ympäripyöreästi edelleen isä oli hyvä ja äiti paha. Minä uskon edelleen vahvaan trolliin. Jotenkin tästä tulee sellainen kuva että koska ap:n isä esitetään hyvänä ja myös ap:n lasten isä esitetään hyvänä tämä on sellaisen ihmisen trollaus jolla on jotain vastaan juuri ap:ta itseään jota hän esittää!

Usko nyt. Ap on miäs isolla ämmällä. Oikea härkien härkä.

T. Trolli ;)

Vierailija
102/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sitä voisi miettiä, että ehkä muut lohduttaa minua, kun äitini ei, mutta ei se niinkään mene. Ei siis tarkoita, etteivätkö ihmiset ilmeisesti kykenisi lohduttamaan, vaan äiti on halunnut rikkoa ja särkeä senkin minulta, eli yhetyden ja luottamuksen muihin ihmisiin. Lisää sitä, missä luonnehäiriöisyys, jonka olemassaolosta en siis äitiä syytä, totean vain, alkaa näkyä.

Luonnehäiriöinen ei kestäisi sitä, että menettää lapsensa, niinpä kietoo tämän valheiden verkkoon, että muutkaan eivät rakasta sinua ja alleviivaa sitä omalla käytöksellään. Keksii, että kutsujen emäntäkin sinuun niin loukkaantui, vaikka mä en tehnyt mitään loukatakseni, elimopin, että ei minusta kukaan pidä, kun tai vaikka olen oma itseni. Kieroila, joskaan ei tunnista sitä tuskin itse edes. Sikäli annan sen siis anteeksi, mutta en hyväksy ja lohdun puute on ollut musertavaa, silloin kun sitä aloin edes havahtua uskomaan ansaitsevani.

ap

Sekavaa, sekavaa. Koetat nyt hyvin vakuuttaa jotain mutta et pysty. Liian ympäripyöreää tarinan kertomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt enemmän noista kutsuista? Olen ihan pudonnut kärryiltä...

Vierailija
104/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt enemmän noista kutsuista? Olen ihan pudonnut kärryiltä...

No siis olin 6-8-vuotiaana, en muista tarkkaan äidin ystävättären, jolla on itselläänkin lapsia luona kylässä illanvietossa jossa oli monia äitejä suunnilleen samanikäisine lapsineen. Sanoin jossain vaiheessa, etttä haluan jo kotiin, mulla on tylsää. Äiti ei illanviettopaikassa sanonut mitään, siis että "ei noin ole sopivaa sanoa, illan emäntä voi pahastua jos et viihdy" vaan aloitti poismennessämme autossa hirveän raivokohtauksen siitä, miten olin loukannut häntä, äitiä, olemalla HUONOKÄYTÖKSINEN, jonka minä siis ymmärrän TAHALLISEKSI ilkeydeksi ja pahan mielen aiheuttamisen haluksi. Äitini siis syytti minun mielestäni minua siitä, että olin tahallani ilkeä!!!! Enkä tasan ollut!!!!!

Ja sitten äiti sanoi, että olin muka tällä tahallisella ilkeydelläni myös oikeasti loukannut illan emäntää!!! Eli siis vaikka en olisi ollut edes tahallani ilkeä äitini mielestä, mikäli se oli minun väärinkäsitykseni, niin SILTI äiti väitti, että olin ollut niin epämiellyttävä siinä omana itsenäni ollessani, että se emäntä oli ajatellut minusta, että hyi olkoon. Ja että minä halusin häntä loukata, ja että minä olen paha. Mikä ei siis ollenkaan pitänyt paikkaansa.

Minun piti siis muka hävetä sitä, mitä olin sille aikuiselle aiheuttanut ja itseäni, että sanoin noin.

Kaikki vain siksi, etten ollut ymmärtänyt että joku saattaisi loukkaantua tuollaisesta. En voinut ymmärtää, koska olin lapsi. Ei lapsi ajattele noin monimutkaisesti. Sain noista hirveitä traumoja että olen niin huono.

ap

Vierailija
105/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten, jos haluaisi olla oikein mahtikasvattaja, mikä äitini siis luulee olleensa, niin jos näkee, että mun kaverilla on meillä tylsää, ja näkee, että minusta se on kaverin ongelma, niin voishan mulle ystävällisesti vihjata, että hei Xx:llä on tylsää, haluatko keksiä jotain mistä hän piristyy, vai antaako tapahtua niin, että meistä ei ehkä ikinä tule bestiksiä? Mutta eeeei, äidistäni mun oli pakko "kelvata" kaikille, keiden kanssa vain sainkin armoitetusti leikkiä, eli vaikka mulla ois tylsää sitten, niin toisella pitää olla mun kanssa aina hauskaa, muutenhan mä olen siis ihan kusipää. Sen sijaan, että hyväksyisi, että en mäkään viihdy kaikkien kanssa, jos ei kaikki minun.

Ihan vihoviimeistä on mennä nyyhkimään, että nonni, nyt sillä sun kaverillasi oli tylsää ja se tarkoittaa, että sinä olet hirviö, kun et piittaa! Niin? Ehkä meillä ei tosiaan ollut vaan tarpeeksi yheteistä. Tai sitten osasin vihjeesi perusteella keksiä jotain, mistä kumpikin tykkää :) Vihjeen, jota et toki ikinä antanut.

ap

Vierailija
106/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika hassua, kun joku sanoi mulle joskus, että mikä kasvattaja mulla on muka ollut. Niin ehkä hän onkin elämyt sellaisissa alemmissa elämänmuotojen olosuhteissa, joissa lapsia ei kasvateta ollenkaan, mutta itse tulen vähän vaativimmista olosuhteista, joissa lapsia tosiaan myös kasvatettiin, eikä annettu vain pyöriä jaloissa.

ap

Vierailija
107/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällä kasvattaja-sanan kritisoijalla oli kuulemma ihan äiti ja isä. Ja ettei sellaista ihmisillä olekaan, kuin kasvattaja.

Sanoin vain puhuneeni siksi kasvattajasta, kun emotionaalinen äitiys oikeastaan puuttui, oli vain se kasvattaja. Neuvoa ja ohjetta tuli, rakkautta ja välittämistä, hyväksyntää ja ymmärrystä ei.

ap

Vierailija
108/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aika hassua, kun joku sanoi mulle joskus, että mikä kasvattaja mulla on muka ollut. Niin ehkä hän onkin elämyt sellaisissa alemmissa elämänmuotojen olosuhteissa, joissa lapsia ei kasvateta ollenkaan, mutta itse tulen vähän vaativimmista olosuhteista, joissa lapsia tosiaan myös kasvatettiin, eikä annettu vain pyöriä jaloissa.

ap

Tapa ittes ap. Sä olet idiootti.

Näitä mä just tarkotan. Sulta puuttuu kasvatus, niin suhteutuminen on sitten tällaista. Sua ei ole opetettu hyväksymään muunlaisia ihmisiä, kuin ittes. Ja se hiertää tässä elämässä sua.

ap

Ei ap, ei noin. SINÄ olet täysi ääliö. Se aukeaa noista ylipitkistä riipustuksistasi. Ota bentsosi ahdistukseen ja käy nukkumaan.

Vierailija
109/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei näitä valitettavasti jaksa lukea. Nyt sulla menee liian lujaa. Suosittelen ikuista taukoa täältä av:ltä ja ensinnäkin uskon että olet trolli ja suosittelen tämän trollauksen lopettamista. Olet selvästi mennyt tästä kirjoitamisestasi jo sekaisin koska mitä pidemmälle nää ketjut menee niin sekopäisempi meininki. On se vaikea keksiä ja keksiä... tämä ei ole enää viihdettä. Yhtään sinun ketjuasi en enää ikinä lue heti kun tunnistan kuka on asialla.

Vierailija
110/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap ei näitä valitettavasti jaksa lukea. Nyt sulla menee liian lujaa. Suosittelen ikuista taukoa täältä av:ltä ja ensinnäkin uskon että olet trolli ja suosittelen tämän trollauksen lopettamista. Olet selvästi mennyt tästä kirjoitamisestasi jo sekaisin koska mitä pidemmälle nää ketjut menee niin sekopäisempi meininki. On se vaikea keksiä ja keksiä... tämä ei ole enää viihdettä. Yhtään sinun ketjuasi en enää ikinä lue heti kun tunnistan kuka on asialla.

En ole trolli, mitä siitä hyötyisin?

Jos et tavoita ajatusmaailmaani, niin eihän sille mitään voi. Ei siitä olisi minulle mitään apuakaan, jos näitä silti koittaisit lukea. Siis kun tuskin voisit kommenteillasi auttaakaan. Ei siinä mitään. Hyvää jatkoa!

ap

Vierailija
111/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Näitä mä just tarkotan. Sulta puuttuu kasvatus, niin suhteutuminen on sitten tällaista. Sua ei ole opetettu hyväksymään muunlaisia ihmisiä, kuin ittes. Ja se hiertää tässä elämässä sua.

ap

Ei ap, ei noin. SINÄ olet täysi ääliö. Se aukeaa noista ylipitkistä riipustuksistasi. Ota bentsosi ahdistukseen ja käy nukkumaan.

Bentsoja mulle on eläessäni määrätty purkki kun pyysin oikeudenkäyntiä ennen olevaan aikaan varalle. Käytin ehkä pari niistä ikinä. Aika vähäinen vaikutus. Lähinnä nukkumiseen käytin, mutta jopa Sirdalud toimii paremmin :) Purkki on nyt hukassa, joten ei voi käyttää jos haluaisikin :) Onneksi pärjään ilman. Muistan vain, että ahdistus jos sitä hiukan esiintyykin johtuu vain rakkauden tunteen puutteesta, niin sehän on täysin järkeenkäypä seuraus, ettei tunnu hyvälle, niin sitten mua ei ahdista enää

ap

Vierailija
112/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Bentsoja mulle on eläessäni määrätty purkki kun pyysin oikeudenkäyntiä ennen olevaan aikaan varalle. Käytin ehkä pari niistä ikinä. Aika vähäinen vaikutus. Lähinnä nukkumiseen käytin, mutta jopa Sirdalud toimii paremmin :) Purkki on nyt hukassa, joten ei voi käyttää jos haluaisikin :) Onneksi pärjään ilman. Muistan vain, että ahdistus jos sitä hiukan esiintyykin johtuu vain rakkauden tunteen puutteesta, niin sehän on täysin järkeenkäypä seuraus, ettei tunnu hyvälle, niin sitten mua ei ahdista enää <3 Kokeile säkin.

ap

Höpsis. Olet patologinen ja paikkasi olisi hoidoss. Suljetun oven takana.

Vierailija
113/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis kun senkin mä ymmärrän, että äidille voi olla katkera, että exällä jonka on itse jättänyt lapsella on kaikkea mukavaa ja ex on joiltain osin itseasiassa parempi vanhempi kuin itse olet, ja lapsi aivan hehku, kun tulee sieltä, kun itse oot väsynyt ja tiukilla rahan kanssa jne. Mä ymmärrän sen. Ja että siinä ruuhkavuosien sokeudessa kasvattaa päin pyllyä. Mutta. Kun mä sitten isompana SANOIN äidille, että oot tehnyt tällä vanhinkoa mulle, oot antanut mulle pahaa ja estänyt hyvää, niin siinä alkoi luonnehäiriöisyys näkyä. Ei usko, ei myönnä, ei muka muista, minä vääristelen, minä haluan kuulemma ollavain huonostikäyttäytyvä paska kun puhunkaan tuollaisia jne. Minussa on kaikki vika, hänessä ei mitään! Vaikka mun elämäni todella kärsi siitä, mitä hän on tehnyt ja aiheuttanut, vaikkakaan ei varmaan tahallaan. Anteeksipyyntö ois lohduttanut ihan hirveästi, mutta sitä en koskaan saa.

ap

Mutta et vieläkään selkeästi kerro millä tavalla äitisi on tehnyt pahaa sinulle siis ihan konkreettisesti? Mitä on tehnyt väärin tai mitä jättänyt tekemättä. Voisitko antaa ihan konkreettisia esimerkkjä niin olisi helpompi uskoa sinua. Todella sekavaa tuo tekstiti. Puhut ympäripyöreästi edelleen isä oli hyvä ja äiti paha. Minä uskon edelleen vahvaan trolliin. Jotenkin tästä tulee sellainen kuva että koska ap:n isä esitetään hyvänä ja myös ap:n lasten isä esitetään hyvänä tämä on sellaisen ihmisen trollaus jolla on jotain vastaan juuri ap:ta itseään jota hän esittää!

Itseasiassa mielenkiintoinen näkökulma. Nimittäin tarkasti ottaen tässä esitetään ap:n äiti huonona ja ap itse kun taas ap:n isä ja ap:n ex- mies hyvänä. Äiti ja tytär huonoja, jotain vikaa, kun taas miehet puhtain paperein.

Vierailija
114/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi annat äitisi hoitaa lapsiasi jos hän on syypää sinun ongelmiisi? Haluatko samat ongelmat myös heille?

Nyt ap ryhdistäydyt ja pidät huolta lapsistasi. Sinä heidät tänne maailmaan saatoit joten kanna vastuusi. Omissa ahdistuksissa möyriminen ja tekosyynä käyttäminen ei ole pitkällä tähtäimellä hyvä myöskään itsesi kannalta.

Vierailija
115/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Itseasiassa mielenkiintoinen näkökulma. Nimittäin tarkasti ottaen tässä esitetään ap:n äiti huonona ja ap itse kun taas ap:n isä ja ap:n ex- mies hyvänä. Äiti ja tytär huonoja, jotain vikaa, kun taas miehet puhtain paperein.

Ap:lla on munat.

Vierailija
116/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis vain saada itsensä vielä liikkeelle nyt menee aika paljon aikaa ei mihinkään 🙁

Kai se on sitä toipumista.... mutta sekin tavallaan harmina vielä kaiken muun päällä.

ap

Vierailija
117/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Bentsoja mulle on eläessäni määrätty purkki kun pyysin oikeudenkäyntiä ennen olevaan aikaan varalle. Käytin ehkä pari niistä ikinä. Aika vähäinen vaikutus. Lähinnä nukkumiseen käytin, mutta jopa Sirdalud toimii paremmin :) Purkki on nyt hukassa, joten ei voi käyttää jos haluaisikin :) Onneksi pärjään ilman. Muistan vain, että ahdistus jos sitä hiukan esiintyykin johtuu vain rakkauden tunteen puutteesta, niin sehän on täysin järkeenkäypä seuraus, ettei tunnu hyvälle, niin sitten mua ei ahdista enää <3 Kokeile säkin.

ap

Höpsis. Olet patologinen ja paikkasi olisi hoidoss. Suljetun oven takana.

Sulla on todella vääristynyt kuva pakkohoidon tarpeessa olevista ihmisistä. Kuinka moni pakkohoitoon Suomessa tänä päivänä lähetetyistä käy töissä? Ihan mielenkiinnosta. Tietääkö kukaan? Että ihan vain sieltä normaalisti työtä tekemästä (okei työ ei ole koko elämä, eikä saisi määrittää ihmistä, mutta kyllä se jotain indikoi) haettaisiin joku suljetulle osastolle paranemaan niin mistä?

ap

Vierailija
118/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat äitisi hoitaa lapsiasi jos hän on syypää sinun ongelmiisi? Haluatko samat ongelmat myös heille?

Nyt ap ryhdistäydyt ja pidät huolta lapsistasi. Sinä heidät tänne maailmaan saatoit joten kanna vastuusi. Omissa ahdistuksissa möyriminen ja tekosyynä käyttäminen ei ole pitkällä tähtäimellä hyvä myöskään itsesi kannalta.

Ajattelen niin, tosin voin olla väärässäkin, että pahin ongelma oli YKSIN ja PITKÄKESTOISESTI äidin hommille altistuminen. Ei yksittäinen teko tapahtuma tai asenne. Tavallaan kiva, kun joku sanoo, että voisin kelvatakin. Mutta tekosyitä nää ei ole. Olin juuri niin iloinen kun sain miehen kanssa keskusteltua siitä, että hän alkaa nähdä, ettei nää ole. Tai siis hän ei ole ikinä varmaan sellaisina pitänytkään, mutta kai hän on luullut, että muhun voi silti luottaa, että jaksan. Nyt sain sanottua, että lapsille ois paras ja mun paranemiselle, ellen yritä, ennen kuin oon peremmassa kunnossa vastuuni äitinä kantamisen suunnassa.

ap

Vierailija
119/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap:lla on munat.

Ei ole. Ai että siksi haukkuisin naisia? Ei. Naiset on kivoja, jos ovat. Sama miehissä. IHMISET on kivoja, jos ovat.

ap

Vierailija
120/152 |
14.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäis tiskata mutta vituttaa. Ja pitäis mennä kävelylle, kunnon takia, mutta mitä jos pilaisinkin terveyteni? Aina ennen jaksoin kantaa siitäkin vastuuta ja huolta, ja vittuako se minua pelasti tai teki sen onnellisemmaksi tai toi arvostusta ihmisenä tai mitään? Ei tuonut! Samantekevää vaikka kuolisin paskassa kunnossa tai hyvässä, ellei elämä muuten parane.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän