Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan auttaa sähköpostihuijausasiassa?

Vierailija
13.10.2017 |

Isäni sähköpostiin on tullut viesti missä lukee, että olemme yrittäneet tavoittaa teitä, mutta ei ollut vastausta. Sitten tuossa viestissä kerrotaan, että isäni on onnekas kun hänet on valittu hänen kaupungista 4000 joukkoon jotka ovat päässeet tämän yrityksen ohjelmaan mukaan. Kyse on jostain bitcoin-sijoittamisesta ja isäni on nyt tallettanut tuolle sivistolle 250 euroa.
Tuo sähköposti oli muodoltaan samanlainen mitä minäkin saan jatkuvasti ja mitkä selvästi on huijausta.

Nyt isä vaan ei suostu uskomaan, että kyse on huijauksesta. Hän on nyt käynyt katsomassa, että parissa päivässä tuo 250 euroa on noussut 5900 euroon. Ei edes tuosta hurjasta tuotosta usko, että kyse on huijauksesta.

Olen yrittänyt selvittää tuota firmaa, mutta mistään ei löydy mitään tietoa noista henkilöistä mitä firman sivuilla on. Pelkään, että isäni työntää sinne lisää rahaa.

Mikä taho osaisi auttaa saamaan selvää tuosta firmasta, niin, että isäni uskoisi että häntä on huijattu kun minua hän ei usko?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla tyhmä isä. Anna hävitä rahansa niin oppii.

Vierailija
42/44 |
21.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan outo juttu kävi  mulle eilen.  Selailin facebookia ja siihen tuli Iltalehden juttu näistä Leijonan luola suomi- tyypeistä, miten he ovat tienanneet isoja rahoja bitcoin coden avulla. Ihmettelin, luin loppuun ja jäin miettimään. Suljin facen ja laitoin viestin kaverille, joka näistä jutuista paremmin ymmärtää. Kyselin, että mikähän tää homma on. Kaveri yritti löytää IL jutun ja ei löytänyt, enkä enää minäkään löytänyt! Eli se viipyi  vain hetken siellä facessa. Oli ihan aidon näköinen IL sivu, mutta juttua lukiessa alkoi ihmetyttämään kun teksti oli niin mainosmaista. No, ei mulla ole tapana näihin langeta, mutta näköjään noita huijausjuttuja jo aika röyhkeästi laitetaan esim. faceen hetkeksi näkyviin.

Ja selväähän siis on, että huijausta tuo on. 

Mulle tuli kans toi IL-juttu,mut en enää löydä sitä. Vaikutti uskottavalta siinä, mut sit ku kävin niiden sivuilla siel oli joku  Risto ja naisen kuva siinä yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/44 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro isälles, että halvempaa ja helpompaa on raapaista tulitikku ja poltella niitä seteleitä kotona omassa rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi