Voiko isää tai äitiä vuokrata?
Olen jo 35vuotias nainen ja silti vieläkin kaipaan itselleni isää. Oma isäni, on olemassa mutta hylännyt meidät noin 10 vuotta sitten.
Tässä ajassa ja maailmassa on mummoja sekä pappoja joita voi lainata. Entä jos vain itsekkäästi tarvitsisin isän hyväksyntää ja se ehkäisisi terapiassa käynnit. Eli voiko isää jostain lainata? Ihan tosissani tätä kysyn ja koitin jo googlatakin.
Kommentit (10)
Siinä vaiheessa kun me äidit /isit alamme jakamaan kokemus pohjaisia elämän ohjeita niin vuokrasopimus varmaankin purkautuu...vanhempien aitoa välittämistä( sisältää myös nalkutuksen ihan sun omaksi parhaaksi)kun ei voi ostaa ; )
Hyvä vastaaja numero 3. Vastaan sinulle kuin isälleni.
kerrot että sinun vuokrasopimuksesi on ohi. Eli sinun elämässäsi välittäminen ei enään jatku kun tyttäresi on aikuinen tai kun hän tarvitsisi sen jälkeen neuvojasi. Saati jos hänelle tulee lapsia jotka haluaisivat sinuun tutustua. Miksi sitten pidit kulissia yllä 20 vuotta ? et edes silloin ollut kunnolla isä vaan välttelit vastuuta ja et ollut kotona juuri koskaan ?
Naisena minun on ollut vaikea kasvaa kun oma isä ei ole koskaan minuun luottanut, eikä minuun uskonut. En osaa luoda kiintymys suhdetta miehiin ja tämä on todella vaikeaa kun on jo lapsia ilmaantunut. ´Muutenkin työ sekä harrastus toiminnassa haen vain hyväksyntää miehiltä enkä ole tasaveroinen oman käytökseni vuoksi. Etkö näe miksi sinua tarvitsen ?
Olen miettinyt samaa. Olen samanikäinen. Tarvitsisin molemmat vanhemmat koska olen itse ollut aina vanhempi omille vanhemmille. Minulla ei ole mitään "sisäistä lasta" jota lohduttaa, en osaa lohduttaa (ym empatiahuttua) ketään muutakaan. Voiskohan vuokrata itselleen mummon. Tai ensin vuokraa lapsen ja sitten mummon sille lapselle jolloin itsekin saa siinä sivussa mummoutta.
Ap jatkaa. Minulla ei ole ollut mummoa tai pappaakaan. Äitini masentui ja olen joutunut kannattelemaan häntä teininä.
Isä minulla on, vaan hän on sairas ja häneltä ei tukea tullut aikoinaankaan.
Onneksi lapsilla on hyvä turvaverkko isänsä kautta.
Kaipaan elämääni isää.
Miksi terapiassa käyntiä olisi syytä ehkäistä?
Vaikka voisikin niin se olisi 100% varmasti tarkoitettu lapsille. En usko että ketään kiinnostaisi alkaa isäksi aikuiselle.
Jos joku halajaa teinitytärtä elämäänsä niin voisin vuokrata itseäni siihen.
Mutta siis. Jos kaipaat vanhemman ihmisen (+ miespuolisen) hyväksyntää niin vanhainkodissa on kyllä paljon tarjolla. Useimmat todella mukavia ja kaipaavatkin sitä seuraa tai perhettä. Ja juttua sekä elämänkokemusta kyllä riittää.
Ehkä minä sitten hakeudun vanhainkotiin. Toiveissani olisi hieman parempi kuntoinen. En etsi muistisairasta, joka ei järkeviä juttele. Toisaalta jos ei ole muistissa vikaa ja pystyy liikkumaan itsenäisesti, ei välttämättä asu vanhainkodissa lainkaan.
Tosissani kysyn!! Hei onko mitään mistä voisi saada itselleen isän näin aikuisiällä ?? Eli mummoja sekä vaareja voi vuokrata. Ei maksua vastaan mutta heitä voi hakea lapsilleen tueksi ja avuksi. Entäs äitejä sekä isiä ? Ihan kaikenikäisiä tässä pohdin... Tässähän olisi markkinarakoa =)