Osaako kukaan auttaa sähköpostihuijausasiassa?
Isäni sähköpostiin on tullut viesti missä lukee, että olemme yrittäneet tavoittaa teitä, mutta ei ollut vastausta. Sitten tuossa viestissä kerrotaan, että isäni on onnekas kun hänet on valittu hänen kaupungista 4000 joukkoon jotka ovat päässeet tämän yrityksen ohjelmaan mukaan. Kyse on jostain bitcoin-sijoittamisesta ja isäni on nyt tallettanut tuolle sivistolle 250 euroa.
Tuo sähköposti oli muodoltaan samanlainen mitä minäkin saan jatkuvasti ja mitkä selvästi on huijausta.
Nyt isä vaan ei suostu uskomaan, että kyse on huijauksesta. Hän on nyt käynyt katsomassa, että parissa päivässä tuo 250 euroa on noussut 5900 euroon. Ei edes tuosta hurjasta tuotosta usko, että kyse on huijauksesta.
Olen yrittänyt selvittää tuota firmaa, mutta mistään ei löydy mitään tietoa noista henkilöistä mitä firman sivuilla on. Pelkään, että isäni työntää sinne lisää rahaa.
Mikä taho osaisi auttaa saamaan selvää tuosta firmasta, niin, että isäni uskoisi että häntä on huijattu kun minua hän ei usko?
Kommentit (44)
kokemuksia kirjoitti:
Ehdottomasti laittaa estoon tulevat sähköpostit. Luin tuossa aloitusta ja ajattelin, että tyypillinen 250 sijoittaminen on heidän pyyntönsä, kun se on mennyt niin pyydetään lisää, silloin täytyy jo kellojen soida, että ei ole normaalia käytäntöä.... Itse aikoinaan sijoitin ja hävisin muutamassa tunnissa 200euroo, ja maksoin vielä luottokortilla tuon 250,00. alkoi epäilys herätä jatkuviin puhelin soittoihin ja allekirjoitusta vaadittiin luottokortti talletukseen, silloin loppui Bitcon sijoittaminen ja suljin tilitietoni. Oma sijoittajana oleminen kesti hieman alle vuorokauden. Varokaa, ei kannata sijoittaa jos ei tunne menettelytapoja, koska ne tulevat aivan yllättäen. Sähköpostit kannattaa laittaa estoon ja samoin puhelin numerot josta yrittävät ottaa yhteyttä. että silleen.
Elä puhu sijoittamisesta samassa yhteydessä näihin huijauksiin lankeamisissa. Sijoittamista tuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis missä ne sitten on, jos kuitenkin saa rahansa pois ja näkee "tuotot"?
Rahat ovat huijarin taskussa ja "tuotot" ovat bittejä weppipalvelimella.
Eli mitä se weppipalvelin pitää sisällään? Miten hän sinne pääsee ja miten ne rahat sitten sieltä otettaisiin ulos? Jos ap pyytäisi isäänsä vaikka ihan testimielessä kokeilemaan, miten ne rahat sieltä saa.
Minulle ei siis tarvitse selittää, että tämä on huijaus, mutta minua kiinnostaa, millainen tämä käyttöliittymä on.
Tuollaisen "webbipalvelun" pystyttää päivässä. Ei se kummosta palvelin ja tietokantaosaamista tarvitse. Tietokanta, johon tallennetaan yhteen tauluun ID, nimi, käyttäjätunnus, salasana, alkuperäinen "sijoitus", ja nykyinen pääoma.
Sitten cronjobilla lisätään säännöllisesti nykyiseen pääomaan tietty luku. Kun huijattu kirjautuu tunnuksillaan sisään niin näkee alkuperäisen "sijoituksensa", ja "nykyisen pääoman".
webbisivun nyt saa noiden pohjalta vielä näyttää vaikka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä se weppipalvelin pitää sisällään? Miten hän sinne pääsee ja miten ne rahat sitten sieltä otettaisiin ulos? Jos ap pyytäisi isäänsä vaikka ihan testimielessä kokeilemaan, miten ne rahat sieltä saa.
Minulle ei siis tarvitse selittää, että tämä on huijaus, mutta minua kiinnostaa, millainen tämä käyttöliittymä on.
Tuollaisen "webbipalvelun" pystyttää päivässä. Ei se kummosta palvelin ja tietokantaosaamista tarvitse. Tietokanta, johon tallennetaan yhteen tauluun ID, nimi, käyttäjätunnus, salasana, alkuperäinen "sijoitus", ja nykyinen pääoma.
Sitten cronjobilla lisätään säännöllisesti nykyiseen pääomaan tietty luku. Kun huijattu kirjautuu tunnuksillaan sisään niin näkee alkuperäisen "sijoituksensa", ja "nykyisen pääoman".
Mutta mitä kautta se raha meni sinne? Jonkun verkkomaksun kautta vai? Ja millä tavalla se siis näyttää sen, jos haluaa ne rahat ulos tai jos haluaa laittaa sinne lisää rahaa? Kyllä minä tiedän, miten joku sivu saadaan näyttämään joltain, mutta mietin, miten se saadaan synkkaan sen rahaliikenteen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä kautta se raha meni sinne? Jonkun verkkomaksun kautta vai? Ja millä tavalla se siis näyttää sen, jos haluaa ne rahat ulos tai jos haluaa laittaa sinne lisää rahaa? Kyllä minä tiedän, miten joku sivu saadaan näyttämään joltain, mutta mietin, miten se saadaan synkkaan sen rahaliikenteen kanssa.
no miten normaalisti maksetaan?
-tilisiirto verkkopankista
-luottokortti
-paypal
-bitcoinilla (ironista mutta varmaan tämäkin onnistuisi)
-käteisellä "sponsorille"
-postitse käteistä
tuossa nyt muutama. Kun huijarilla on rahat, huijari perustaa tuon tilin.
Mistä oikeita bitcoineja voi ostaa? Noita "tarjoaja-huijareita" riittää kai ihan kauheasti. Pankistako niitä oikeita bitcoineja ostetaan. Nytkin valtionkonttori laittaa kuulemma huutokauppaan takavarikoimansa bitcoinit, oli uutinen. Ota tästä selvää. Onhan se oikeesti olemassakin tuo bitcoin.
Poliisille voi ilmoittaa sähköisesti huijauksesta joko ihan nettivinkkinä https://www.poliisi.fi/nettivinkki
tai jos sitten on varma että on huijattu niin sitten sähköinen rikosilmoitus. Sano isällesi että ei laita rahaa enempää ennenkuin poliisi tarkistaa kyseisen firman.
Täällä on arvioitu bitcoinmillions ja bitcoin code sivusto huijaukseksi , pyydä isääsi lukemaan tämä . Jos sivustot on suomeksi niin sitten joku uusi rikollinenkalastelee hyväuskoisia suomalaisia. https://www.google.fi/amp/s/www.onlinethreatalerts.com/article/2017/8/2…
Tässä on monen viestejä joilta on viety 250eur bitcoinhuijareille. Järki käteen ja rahahanat kiinni, sekä poliisille tieto. Toimivat ulkomailla, mutta ainenkin poliisi voi varoittaa huijareista julkisesti kun tiedetään toimintatavat.
https://www.onlinethreatalerts.com/article/2017/8/25/beware-of-steve-mc…
niin unohtui linkki.
Miettikääpä miten suuret tiedostomäärät ovat koneeillanne bitcoin bisneksen tekijöillä. CFD tyylinen kaupankäynti on aika vaarallista, voi menettää pääoman ja talletukset, hetkessä. Bitconesta jos saa tuottoja mitä ne nyt liene sitten, kannattaa siirtää nopsaan pankkiinsa ennen kuin häviävät. Miksi ihmiset sijoittavat tuon 250 euroo tietämättä miten käyttäytyy tuntemattomien käsissä, ei ole silloin sijoittamista. Msc sivuilla mainostetaan bitcoineja ja suuria tuottoja " olet rikastunut hetkessä" höpö mainostamista. Ostakaa varmoja osakkeitta , käyttäkää suomalaisia pankkijärjestelmiä. huh ja huh tuntemattomille heitetään rahaa. huh.
Miettikääpä suomalaista verokäytäntöä.?
Luin n. Pari viikkoa sitten Ylen sivustoilta juttua bitconeista ja sen toimintaperiaatteista. Ei aikaakaan kun sain hlökohtaiseen s.postiini juurikin tuon edellisen linkittäjän (29)kaltaisen, suomenkielisen version bitcode koodista. Pyydetty summa oli vakio 250€, Steve McKay oli vaan muutettu Otto Virtaseksi. Mielestäni haiskahtaa pyramidihuijaukselta jossa keräillään varoja, realisoitavaa rahaa on vain se sijoittamasi 250€, loput vain numeroita näytöllä, sama vaikka siellä pyörisi päivän mummosi kuva. En paljoa tiedä sijoittamisesta mutta senverran kuitenkin että jotain konkreettista pitäis olla mihin sijoituksia käytetään ja jotka tuottaessaan poikii ja sijoittajan sijoituksen arvo nousee. Tässä mainoksessa ei ole edes selkeää tehtävänjakoa kuten oikeassa bitcoin toiminnassa. Voisin itsekin pyytää lähettämään tililleni 250€ ja lupaan hoitaa loput siten että sinä saat miljoonia mummonkuvia tietokoneellesi ;) Tältä tämä viesti vaikutti...
Miten ap:n isälle kävi? Menikö vielä lisää rahaa?
No kun se 250 euroa on noussut 5900 euroon, niin sano, että ottaa 300 pois tililtä - jäähän sinne vielä 3600 "kasvamaan". Sitten kun rahoja ei saakaan, niin ehkä on avoimempi huijausajatuksille.
Miksi miehet aina lankeaa näihin huijauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet aina lankeaa näihin huijauksiin.
Me miehet olemme viisaita, eikö niin.
Huomioitava, että tietokoneet pitävät numerollisia lukuja, ei ihmiset. 250 euroo maailmanlaajuisesti on isosumma, huijatuksi tulleet luulevat saavansa suuria omaisuuksia, kun virtuualirahaa tili numerollisesti mahtava, suuri. Jos tunnet saavasi voittoa niin kannataa yrittää siirtää ne numerolliset voitot heti pois, jos on.
Google kieltää Bitcoinin mainostamisen sivuillaan. Huijausta ei mitään muuta, koko äkkirikastumien.
Luin juuri tyypillisistä bitcoiniin liittyvistä huijauksesta ja yksi tyyppi on, että ottavat yhteyttä suuria nopeita tuottoja lupaillen. Huijarit laittavat nettisivun pystyyn ja aluksi näyttää siltä, että sijoitus toimii. Luvut kasvavat. Kun sijoittaja sitten yrittää siirtää varojaan itselleen, ei se onnistukaan. Asiakaspalvelu ei vastaa. Lopulta koko yritys yhtäkkiä katoaa taivaan tuuliin.
Kyllä se vaan edelleen on hyvä sanonta että kaikki mikä näyttää liian hyvältä ollakseen totta sitä harvemmin on. Se luku minkä hän näkee on todennäköisesti pelkkä ohjelma, jossa numero on ohjelmoitu kasvamaan satunnaisesti. Sellaisen pystyy tekemään kohtalaisen helposti jollain javascriptillä yms.
Nykyään voi tehdä virtuaalisen tietokoneen jolle laitetaan rikollinen toiminta( esim. feikkisivut) ja sen jäljittäminen voi olla lähes mahdotonta.
Ihan outo juttu kävi mulle eilen. Selailin facebookia ja siihen tuli Iltalehden juttu näistä Leijonan luola suomi- tyypeistä, miten he ovat tienanneet isoja rahoja bitcoin coden avulla. Ihmettelin, luin loppuun ja jäin miettimään. Suljin facen ja laitoin viestin kaverille, joka näistä jutuista paremmin ymmärtää. Kyselin, että mikähän tää homma on. Kaveri yritti löytää IL jutun ja ei löytänyt, enkä enää minäkään löytänyt! Eli se viipyi vain hetken siellä facessa. Oli ihan aidon näköinen IL sivu, mutta juttua lukiessa alkoi ihmetyttämään kun teksti oli niin mainosmaista. No, ei mulla ole tapana näihin langeta, mutta näköjään noita huijausjuttuja jo aika röyhkeästi laitetaan esim. faceen hetkeksi näkyviin.
Ja selväähän siis on, että huijausta tuo on.
Bitcoin code on huijaus joka käyttää hyväksi oikean bitcoinin mainetta olematta aito itse.
Olen harrastanut itse bitcoinin louhintaa joka todellisuudessa on erittäin riskialtista toimintaa
eilä tuota kovin nopeasti bittivaluuttaa. Nopeiten bitcoineja saa esimerkiksi vaihtamalla eurot bittimaatissa tai ulkomaisessa coinbasessa. Vaatii tosin rekisteröitymisen ja oikean henkilöllisyystodistuksen esittämistä.
Bitcoin code vaatii bain käyttäjän tiedot ja e-mail osoitteen joten se on huijaus jos ei tunnisteta käyttäjän henkilöllisyyttä edes oikeaksi kuten esim, bitcoin pörssit tekevät.
Ajattelin laittaa tonne massia, ei tarvii enää huomenna mennä duuniin.