Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ruokinta vuorot, tilaa lapsille AINA pizzaa tai vie hesburgeriin

Vierailija
13.10.2017 |

Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän konkretisoituu vasta kun on äiti.

Kun isit ja mummit syöttää lapset täyteen herkkuja, äidille ei jää muuta mahdollisuutta kuin olla se tiukkis kotiruokaäitI.

Kyllä äitikin välillä haluaisi olla se herkkujen tarjoaja. Usein ei vaan pysty, kun äiti kuitenkin usein on se, joka on kärryillä siitä, kuinka paljon epäterveellistä on viimeaikoina syöty.

Olet siis sitä mieltä, että terveellinen ei voi olla herkkua?

Vierailija
102/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikkeSakke kirjoitti:

seurustelin joskus (tai tyttö seurusteli minun kanssa iinhän se aina on mennyt) lääketieteen opiskelijan kanssa, olihan se kaunis tyttö, mutta teki ruoaksi AINA ranskalaisia ja nakkeja!!!

kävin sitten muutaman muutamana vuoden jälkeen kylässä taas kun oltiin erottu ja naine menikin naimisiin kaverini kanssa......arvatkaa mitä oli tarjolla?

niin nakkeja ja ranskalaisia (:

ei hyvää päivää, meillä kotona mutsi teki niin hyvää ruokaa aina että sisäilepihviä oli joka vkloppu nyt kun äiti kuoli niin isä ei osaa syödä valmisruokai joita tuotas kotiin kun on kuulemma niin pahaa

Palstamiehet aina muistavat mainostaa, miten miehet ovat parempia kokkeja mitä naiset. Tässä on kolme hyvää esimerkkiä, miksi jokaisen pitää osata tehdä ruokaa.

toinene ei osannut keittää kahvia edeskahvinkeitttimellä, se oli kyllä tyhmin mitä oon nähnyt ei ruma sekään tosin

mutta naisessa katson ensin kauneutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä riittää rahat? maksaako omistaan, mikä ok, vai ruokabudjetista, jolloin miehen laiskuus on pois koko perheeltä muina päivinä. Jakakaa rahat päivätasolle ja anna miehelle tehtäväksi ostaa perheen muutkin ruuat, niin alkaa hahmottaa kustannuksia.

Kyllä on huonosti asiat jos aikuisella ihmisellä ei olisi rahaa sen verran ettei olisi VARAA syödä kerran viikossa noutoruokaa. Puhutaan muutamista kympeistä viikkotasolla...

Vierailija
104/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkesakke kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikkeSakke kirjoitti:

seurustelin joskus (tai tyttö seurusteli minun kanssa iinhän se aina on mennyt) lääketieteen opiskelijan kanssa, olihan se kaunis tyttö, mutta teki ruoaksi AINA ranskalaisia ja nakkeja!!!

kävin sitten muutaman muutamana vuoden jälkeen kylässä taas kun oltiin erottu ja naine menikin naimisiin kaverini kanssa......arvatkaa mitä oli tarjolla?

ei hyvää päivää, meillä kotona mutsi teki niin hyvää ruokaa aina että sisäilepihviä oli joka vkloppu nyt kun äiti kuoli niin isä ei osaa syödä valmisruokai joita tuotas kotiin kun on kuulemma niin pahaa

Palstamiehet aina muistavat mainostaa, miten miehet ovat parempia kokkeja mitä naiset. Tässä on kolme hyvää esimerkkiä, miksi jokaisen pitää osata tehdä ruokaa.

toinene ei osannut keittää kahvia edeskahvinkeitttimellä, se oli kyllä tyhmin mitä oon nähnyt ei ruma sekään tosin

mutta naisessa katson ensin kauneutta

Jos saat kauniita naisia, niin mitä sitten valitat? Kokkaa sinä niitä herkullisia ruokia naisillesi.

Vierailija
105/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun isit ja mummit syöttää lapset täyteen herkkuja, äidille ei jää muuta mahdollisuutta kuin olla se tiukkis kotiruokaäitI.

Kyllä äitikin välillä haluaisi olla se herkkujen tarjoaja. Usein ei vaan pysty, kun äiti kuitenkin usein on se, joka on kärryillä siitä, kuinka paljon epäterveellistä on viimeaikoina syöty.

Minusta terveellinen onkin herkkua, mutta lapsille ei ihan mene läpi herkuista mitkään höyrytetyt parsakaalit (nam!!) kun mummolassa on vedetty keksiä ja jäätelöä.

Vierailija
106/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta terveellinen onkin herkkua, mutta lapsille ei ihan mene läpi herkuista mitkään höyrytetyt parsakaalit (nam!!) kun mummolassa on vedetty keksiä ja jäätelöä.

Höyrytetyt parsakaalit eivät kyllä ole terveellisiä ilman voisulaa.

Vierailija
107/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikkeSakke kirjoitti:

Eihän lääketieteen opiskelijat saa ravitsemuksesta opetusta. Eikä sisäfilepihvi ole sitä terveellisintä lihaa.

Kyllä saadaan, tosin ei kovin paljoa. Aika monet meistä vaikuttaa kuitenkin olevan keskimääräistä valveutuneempia terveyden ja siksi myös terveellisen ravinnon suhteen, kun jatkuvasti näemme, mitä epäterveelliset elämäntavat aiheuttavat.

Sori aiheen ohi meneminen.

T. Lääketieteen kandi

Vierailija
108/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset näkee totuuden, vegekeisarilla ei ole vaatteita.

Vierailija
109/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mutta ei sitä hyvääkään terveellistä ruokaa kukaan jaksa syödä, jos sitä ennen on vedetty keksiä ja muita herkkuja ja ruokahalu mennyttä. Mutta tuo joka kirjoitti, että tämän asian tajuaa vasta kun itse on äiti ja vastuussa lapsistaan/heidän syömisistään. Kyllähän se äideillekin olisi helppoa jos pelkkiä eineitä ja pitsoja perheelle tarjoaa, mutta kenen rahapussi kestää? Ja kenen terveys kestää jatkuvia hampurilaisia ja pitsoja? Seuraukset näistä näkyy vasta kun ne lapset on keski-ikäisiä.  Ja kun näitä ruokailutottumuksia on käytetty tarpeeksi pitkään.

Vierailija
110/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikkeSakke kirjoitti:

Eihän lääketieteen opiskelijat saa ravitsemuksesta opetusta. Eikä sisäfilepihvi ole sitä terveellisintä lihaa.

Kyllä saadaan, tosin ei kovin paljoa. Aika monet meistä vaikuttaa kuitenkin olevan keskimääräistä valveutuneempia terveyden ja siksi myös terveellisen ravinnon suhteen, kun jatkuvasti näemme, mitä epäterveelliset elämäntavat aiheuttavat.

Sori aiheen ohi meneminen.

T. Lääketieteen kandi

Juu, annatte potilaille niitä mainosesitteitä.

Vierailija
111/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.

Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.

Kasvavan koululaisen voi ottaa mukaan jo ruoanlaittoon, jos haluaa ruokaa laittaa koulupäivän jälkeen.

Mitä se tähän asiaan kuuluu? Vai meinaatko, että koululaisen voi ottaa mukaan hakemaan sitä pitsaa? Tässähän oli kyse siitä, että mies ei tee ruokaa. 

Vierailija
112/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme sopineet että mies hoitaa lasten ruokinnan yhtenä päivänä viikossa että minä saan vapaata ruoanlaitosta. Mies luistaa aina vastuusta syöttämällä lapsille roskaruokaa. "No ei tarvitse tilata eik tule sotkua" hitto että ärsyttää, ihan kuin se korjaaminen ja tilaaminen olisi minulle jotain luksusta.

Niin siis mitä teidän pitää tilata? Ja mitä pahaa on pizzassa kerran viikossa?

Olisihan se miehenkin hyvä osata muutama eri perusruoka valmistaa, mitäs jos vaimo vaikka kuolee ja mies joutuisikin yksin huolehtimaan lasten ruokinnasta? Eikä ole lasten edun mukaista syöttää eineksiä kaiket päivät. Riippuu tietysti vähän minkä ikäisistä kyse. Ovatko lapset alle kouluikäisiä vaiko teinejä?

Jos äiti tilaisi pelkkää roskaruokaa niin voi sitä haukkumisen määrää....

Aina ei kuulu mennä sieltä, mistä aita on matalin.

Miksi olisi hyvä osata ruuanvalmistusta? Jotta voisi käyttää sitä oman egon jatkeena? Jonka avulla voisi uhriutua?

Onko tämä miehenlogiikkaa???? Ruuanlaitto egon jatkeena? Ja , että sen avulla voi uhriutua??? Mitä pirua sinä hourit?

Vierailija
113/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset tarvitse välttämättä kahta lämmintä ateriaa päivässä! Kuitenkin lounas syödään päiväkodissa/koulussa tai jos äiti kotiäiti niin tekee yhden aterian.

Koulussa ruokatunti voi olla heti kymmenen jälkeen aamulla, joten pitäisikö kasvavan lapsen puputtaa leipää loppupäivä? Ei kuule onnistu.

On se kumma, että miten minusta on oikein voinut tulla normaali aikuinen kun minun lapsuudessani ei tehty viikolla ruokaa vaan itse tehtiin jos nälkä oli.

Ootko varma, että olet "normaali"? Näkevätkö mahdolliset lapsesi nälkää, jos ei tee heille arkena ollenkaan ruokaa? Miten tuotakin joku voi pitää normaalina?.

Vierailija
114/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda roskaruokapäivä toiseksi päiväksi. Ja kerro että saa jatkaa paskan syöttämistä omina ruokintavuoroinaan vapaasti, jos suostuu myös selittämään tulevaisuudessa lapsilleen miksi pilasi näiden teveyden. Selitä myös hitaasti ja selvästi miehellesi, miksi ihmiset tarvitsee muutakin kuin hesen mättöruokaa ja pizzaa. Ja miksi aikuisten pitää tehdä välillä asioita, jotka ei ole omasta mielestä niin kivoja, vaikka sitä ruanlaittoa.

Selitä hitaasti ja selvästi miehellesi?!

Ei luoja te ootte sekaisin.

Vierailija
115/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jonka mielestä "roskaruokaa kerran viikossa" on liikaa terveyden kannalta? Ja se opettaa lapset siihen roskaruokatapaan, ja teininä lapset on sitten jatkuvasti mäkkärissä tms. ja lihoavat. Joku abc:n noutopöytäkin on terveellisempi vaihtoehto, siellä on ihan kotiruokaa. 

Ihan kotiruokaa joka on 70-luvun tasoa, jolla ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa. Ei makkarakastikkeet ja nakkikeitot ole yhtään sen parempi vaihtoehto lapsille.

Tuskin kenenkään nykyperheenäidin kokkaustaidot on enää miltään 70-luvulta. Ja itse asiassa minä olen 70-luvun lapsi, eikä meillä koskaan ollut makkarasta tehtyä ruokaa(eikä kyllä nakkeistakaan).

Vierailija
116/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivahan se on kerran viikossa käydä iskän kanssa hesessä tai pizzalla. Pientä vaihtelua arjen keskellä. Itse en olisi älynnyt tästä suuttua.

Ja vielä kivempaa olisi käydä joka viikko Lintsillä ja risteilyllä ja peuhukylpylässä ja...

Kyllä mäkin tuona äitinä miettisin, että miten mies ja lapset selviää jos mulle tapahtuisi jotain, esim. jos joutuisin viikoiksi sairaalaan, jos ei mies osoita normaalin elämän perusteiden hallintataitoja edes yhtenä päivänä viikossa, vaan ulkoistaa sen poikkeuksetta, ja vielä epäterveellisesti. 

Uskoisin, että terve mies kyllä oppii jos tulee pakko. Mutta nyt hänen ei tarvitse ponnistella asian eteen, kun ap tekee kaiken. Ei se mies parisuhteessa yksin ole, joten vikaa on aloittajassakin. Näissä tilanteissa on tapana kysyä,  miksi koirat nuolevat pallejaan?! Jos ap tähän keksii vastauksen hän tietänee mikä hänen vikansa on.

No nyt taas syyllistetään sitä naista joka huolehtii eli ap.tä. Näinhän se menee. Teki nainen niin tai näin, hän on aina se tarinan konna ja se lusmuileva mies on vain ehkä "uhri".  Miehen ei toki tarvitse "ponnistella", koska nainen tekee kaiken, mutta toimiiko vastuullinen aikuinen mies näin? Ja kuuluuko miehen todella aina mennä siitä, mistä aita on matalin, vaikka se mahdollisra olisikin?  Kyllä aikuisen ihmisen, miehenkin , kuuluu ottaa vastuuta jos on perheen perustanut. Vastuuntunto kuuluu ilmeisesti vain naisille?

Vierailija
117/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te saatte tällaisesta asiasta tehtyä ongelman? Mammat nalkuttaa joka ikisestä asiasta ja en yhtään ihmettele kuinka Suomessa perheet voi pahoin, kun OMG! perheen isä tilaa pizzat kerran viikossa!!! Se on nyt joku maailmaloppu sitten ja siitä pitää äidin narista 24/7, myrkyttäen koko perheen ilmapiirin.... *pyörittelee silmiä*

Kyllä kuule pyörittelisit sinäkin, kun miehesi olisi  5 vuoden ajan tilannut lapsille pitsan joka jumalan kerta, kun miehen kuuluisi laittaa perheelle ruokaa. Eikö kohtuuden nimissä se olisi sen vaimon asia tilata sitä pitsaa silloin tällöin, joka sen ruua 6 päivänä viikossa valmistaa, kuin sen miehen, jolle kyseinen jobi lankeaa kerran viikossa? luuletko, ettei siitä äidistä olisi kiva tilata sitä valmisruokaa kotiin aina kun on ruuantekovuoro?  No olis varmaan, mutta kenen kukkaro kestää? Ja luultavasti ne lapsetkin olisi sitä pitsaa viikon päästä niin täynnä, että korvista pursuis.

Vierailija
118/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sillä riittää rahat? maksaako omistaan, mikä ok, vai ruokabudjetista, jolloin miehen laiskuus on pois koko perheeltä muina päivinä. Jakakaa rahat päivätasolle ja anna miehelle tehtäväksi ostaa perheen muutkin ruuat, niin alkaa hahmottaa kustannuksia.

Miten aikuisella ihmisellä ei olisi varaa? Syön lähes joka päivä ulkona eikä tee yhtään tiukkaa

Siis kyllä minäkin syön töissä joka päivä ulkona, mutta ei meillä koko perheellä olisi varaa joka päivä käydä ulkona syömässä.  Kyllä yhdella aikuisella se onkin mahdollista, mutta ei perheellä.

Vierailija
119/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö että monissa maissa, esim. Tanska ja Hollanti, lapset puputtavat pelkkää leipää koulussa. Ja sitten kenties lämmin ruoka kotona illalla tai sitten vaan lisää leipää. 

Vierailija
120/130 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa jonka mielestä "roskaruokaa kerran viikossa" on liikaa terveyden kannalta? Ja se opettaa lapset siihen roskaruokatapaan, ja teininä lapset on sitten jatkuvasti mäkkärissä tms. ja lihoavat. Joku abc:n noutopöytäkin on terveellisempi vaihtoehto, siellä on ihan kotiruokaa. 

Ihan kotiruokaa joka on 70-luvun tasoa, jolla ei ole mitään tekemistä terveellisyyden kanssa. Ei makkarakastikkeet ja nakkikeitot ole yhtään sen parempi vaihtoehto lapsille.

Tuskin kenenkään nykyperheenäidin kokkaustaidot on enää miltään 70-luvulta. Ja itse asiassa minä olen 70-luvun lapsi, eikä meillä koskaan ollut makkarasta tehtyä ruokaa(eikä kyllä nakkeistakaan).

En ole perheenäiti, mutta mun kokkaustaitoni ovat 70-luvulta. Siis ajalta ennen eineksiä ja puolivalmisteita. Eli osaan perata kokonaisen käsittelemättömän kalan (silakasta siikaan), puhdistaa ja paloitella kokonaisen broilerin luineen, tehdä kaikki leipä-, kakku- ja piparitaikinat alusta pitäen itse, valmistaa ruokaa sisäelimistä (oikea maksapihvi on hyvää). Äidin ja isän opastuksella sekä äidin 70-luvun keittokirjoista olen opetellut. :)  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan