Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Ossi Nyman ei tee töitä ja sanoo, että työvoimatoimisto on ihmisoikeusloukkaus

Vierailija
13.10.2017 |

Helsinkiläinen Ossi Nyman ei mene töihin, koska ei halua tulla pakotetuksi vastenmielisiin hommiin. ”Suuri osa työstä on turhaa”, esikoiskirjailija sanoo.

- - Ossi Nyman, 39, on ideologisesti työtön. Hän ei halua mennä töihin, koska hän ei halua tehdä omasta mielestään typeriä hommia. Eikä hän kursaile yhtään kertoessaan ajatusmaailmastaan.

- - "Koko aikuisiän olen taistellut työkkärin kanssa ja yrittänyt pysyä poissa töistä, että saisin tehdä mitä itse haluan, mutta saisin silti työmarkkinatukea."

HS 13.10.2017

https://www.hs.fi/elama/art-2000005405564.html

Kommentit (578)

Vierailija
461/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas "hienoa" miten saavat vähävaraiset tappelemaan keskenään. Tämäkin kirjailijanalku päätti mainostemppuna sitten saattaa kaikki muut työttömät vihan kohteeksi. Toimittajillakin on kai niin varmat työpaikat että tällaisia juttuja levittävät.

Ihmisiltä jää huomaamatta se miten toimeentulotuella kituuttaminen ei todellakaan ole mitään hauskaa puuhaa. Kytätään, rahat ei riitä, eikä mitään saa itse yrittää. Sipilä saa haudattua perustuloideat ja pistää parisataa tuhatta ihmistä orjafirmoihin 9 euron päiväpalkalla, ja samalla vähätuloisetkin menettävät duuninsa näille.

Vierailija
462/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten onkin rivien välistä luettavissa, että ihmiset salaa vihaavat omaa työtään ja kadehtivat Ossia. Toivoisivat, että rohkeus riittäisi samaan.

Olin myös pitkään työtön, mutta luojan kiitos sain viimein alan töitä. Ei kyllä käy tippaakaan Ossit kateeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuet loppuvat, on tuollaisilla lapatossuilla tapana etsiä joku riittävän tyhmä ymmärtäjänainen, joka elättää.

Vierailija
464/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko te-toimisto pitäisi lakkauttaa kokonaan. On älytöntä maksella monen tonnin kk-palkkoja isolle virkamiesarmeijalle, että he kiusaavat näitä 500e/kk Osseja. Koko tämä turhuuslaitos maksaa valtiolle ihan älyttömästi enemmän, kun nämä kaikki Ossit yhteensä potenssiin 2.

Myös asumistuet pitää lopettaa kokonaisuudessaan. Nämä Ossit sitten asuisivat siellä mihin heillä on varaa. Asumistuki on pelkkä suora tulonsiirto rikkaille.

Suurin osa ihmisistä kuitenkin itse haluaa parempaa elintasoa itselle ja perheelleen hakemalla itse töitä.

Kannatan kansalaispalkkaa ja kaiken paskan lopettamista.

Vierailija
465/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ulostulo kyllä! Saa ilmaista mainosta ja julkisuutta kirjalleen. Varmasti kauppa käy ihan eri tavalla nyt. Jos ei käy, niin sitten hakee sosisiaaliavustusta.

Vierailija
466/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on oikeasti jotain takana, leikkauksia tulossa?

Vierailija
467/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä saa kaikki hyvännäköiset.

Ulkonäkö rulettaa.

Eli kannattaa siihen panostaa.

Ruman on perustettava oma yritys.

468/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien niiden jotka ajattelevat että Ossi tekee oikein pitää käydä varastamassa se Ossin kirja. Sillä miksi noudattaa sääntöjä jos kerran on oikeus olla niitä noudattamatta. Ossi varmasti hyväksyy ja kannustaa tähän varastamiseen.

Sillä eihän se nyt niin voi olla että Ossilla on oikeus mutta muilla ei? Eihän?

Vierailija
469/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Työttömien aktivointitoimenpiteitä kyseenalaistavia viestejäni on poistettu? Voiko tämä palsta enää naurettavammaksi mennä? Ok, lähdetään sitten lenkille ja jätetään tämä roska tähän, suosittelen muillekin.

Vierailija
470/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas uutisiin lisää, Juuso 31

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005409618.html

Juusoa ei "nappaa" mikään tai ole päämääriä elämässä. Vielä lusmumpi hyödytön kustannuserä yhteiskunnalle. Tuet pois ja kadulle.

Vierailija
471/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko te-toimisto pitäisi lakkauttaa kokonaan. On älytöntä maksella monen tonnin kk-palkkoja isolle virkamiesarmeijalle, että he kiusaavat näitä 500e/kk Osseja. Koko tämä turhuuslaitos maksaa valtiolle ihan älyttömästi enemmän, kun nämä kaikki Ossit yhteensä potenssiin 2.

Myös asumistuet pitää lopettaa kokonaisuudessaan. Nämä Ossit sitten asuisivat siellä mihin heillä on varaa. Asumistuki on pelkkä suora tulonsiirto rikkaille.

Suurin osa ihmisistä kuitenkin itse haluaa parempaa elintasoa itselle ja perheelleen hakemalla itse töitä.

TE-toimistot ja Ely-keskus lakkautetaankin parin vuoden päästä. Siirtyvät kuntien alaisuuteen uudistusten myötä. Työn vieroksumista tuskin silti katsotaan edelleenkään.

Vierailija
472/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli taas uutisiin lisää, Juuso 31

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005409618.html

Juusoa ei "nappaa" mikään tai ole päämääriä elämässä. Vielä lusmumpi hyödytön kustannuserä yhteiskunnalle. Tuet pois ja kadulle.

Kuka siivoaa köyhien ruumiit katujen varsilta aamuisin jos tuet lopetetaan? Sinäkö? Suomi lienee sitoutunut jossain sopimuksissa siihen, että täällä ei järjestetä köyhiin kohdistuvaa holodomoria.

Vierailija
473/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläinen Ossi Nyman ei mene töihin, koska ei halua tulla pakotetuksi vastenmielisiin hommiin. ”Suuri osa työstä on turhaa”, esikoiskirjailija sanoo.

- - Ossi Nyman, 39, on ideologisesti työtön. Hän ei halua mennä töihin, koska hän ei halua tehdä omasta mielestään typeriä hommia. Eikä hän kursaile yhtään kertoessaan ajatusmaailmastaan.

- - "Koko aikuisiän olen taistellut työkkärin kanssa ja yrittänyt pysyä poissa töistä, että saisin tehdä mitä itse haluan, mutta saisin silti työmarkkinatukea."

HS 13.10.2017

https://www.hs.fi/elama/art-2000005405564.html

Tämä on toivottavasti jo sanottu tässä pitkässä ketjussa, mutta sanon vielä varmuuden vuoksi:

Ossi Nyman on viimeiset kolme vuotta kirjoittanut romaania., Se on julkaistu ja saanut kiittävät arviot. On todennäköistäö, että hän jatkaa kirjoittamista. Se on työtä. Kolme vuotta ei ole pitkä aika romaanin kirjoittamiselle, varsinkaan esikoisen. 

Vierailija
474/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Luukka HS

Julkaistu: 3.5. 16:48

HALLITUS AIKOO julkaista perjantaina lakiesityksen, joka muuttaisi merkittävästi työttömyysturvaa ja tapaa hakea töitä. 

Helsingin Sanomien tietojen mukaan jatkossa työttömän pitäisi hakea kolmen kuukauden aikana vähintään kahtatoista työpaikkaa. Jos työtön ei näin tekisi, hän menettäisi työttömyyskorvauksensa 60 päiväksi. 

HS:n tietojen mukaan vielä äskettäin haettavien työpaikkojen määrä oli 15, mutta määrää pienennettiin niin, että hakemuksia pitää keskimäärin tehtailla yksi viikossa. 

TYÖTTÖMILLE EI ENÄÄ uuden rekrytointi- ja osaamislain mukaan tehtäisi entiseen tapaan työllistymissuunnitelmaa ja haastatteluja, vaan työtön itse joutuu enemmän pitämään huolen aktivoitumisesta. Haastattelu tehtäisiin etenkin työttömyyden pitkittyessä. "

Muutoksia on siis tulossa ja työttömien karenssit paukkuu, kun ja jos 300 000 työtöntä ei pysty tehtailemaan työhakemuksia ja koko farssin seurauksena yksikään työnantaja ei suotu enää julkisesti laittamaan yhtään työpaikkaa auki!!!

Vierailija
475/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy vaan haastatteluissa ja kertoo suoraan, että ei ole kiinnostunut kyseisestä työpaikasta, mutta ei työkkärissä mainitse asiasta kuitenkaan mitään. Helpolta kuulostaa.

Mutta itse en ainakaan haluaisi kokoajan olla pyytämässä rahaa sukulaisilta ja kavereilta. Siinä olis mulle varmaan sitten tässä jutussa se vaikeampi osuus.

Ehkä tollein pärjää, mutta kukin tylillään.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710132200458044_u0.shtml

Vierailija
476/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi on oikeassa Ossi ei valinnut syntyä maahan jossa joutuu heräämään aamulla pimeään, tekemään paska työtä 8,5h ja pääsee illaksi kotiin jolloin ei jaksa enään muuta kuin syldä ja mennä nukkumaan.

Viikonloppu menee palautuessa töistä ja kesälomalla on paineet saada tehtyä kaikki arjen askareet joita ei vuoden aikana kerenbyt tekemään.

Palkaksi tästä paskasta saa sen verran että saa jotain ruokaa syödäkseen ja katon päänpäälle.

Kun työrupeama on ohi hylätään täysin yksin ja saa omissa paskoissaan maata laitoksessa tai kotona kuolemaansa asti.

Kannatan ehdottomasti perustuloa. Perustulo kuuluu kaikille ja sen jälkeen voi miettiä millä elintasolla ja millä uhrauksilla oman elämänsä kukin tahtoo elää.

Vierailija
477/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi palsta on täynnä näitä loisista puhujia?

Mistä ihmeestä noin mustavalkoisia ja typeriä ihmisiä tulee?

Onkohan täällä puhuva porukka n. 17 vuotiaita kokoomuksen kannattajia jotka kuvittelevat omistavansa parin vuodenpäästä unelma duunin ja veneen..?

Erillaisuus on rikkaus niin kauan kun ollaan samanlaisia.

Vierailija
478/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ossin kaltaiset romuttavat koko hyvinvointivaltion idean - se on, että hädässä olevia autetaan ja muut tekevät osuutensa ja heitäkin sitten autetaan jos hätä tulee. Nythän asia on kääntynyt niin, että Suomesta on tullut loisijoiden paratiisi. Ongelma on siinä, että Ossin kaltaiset romuttavat yleistä työmoraalia jopa veronmaksuhalukkuutta. Sama työpaikoilla - ei tarvita kuin pari tyyppiä, jotka vetelevät omilla säännöillään ja loisivat muiden kustannuksella, niin muita alkaa vituttaa ja kohta suurin osa porukasta loisii ja menee sieltä mistä aita on matalin. 

Voi haloo, herätkää jo. Se teidän hyvinvointivaltionne meni jo ajat sitten eikä siihen liity Ossit millään tavalla. Ne on yritykset ja isot omistajat, joiden veronmaksuhalukkuus lakkasi jo kymmeniä vuosia sitten kun Suomikin integroitiin globaaliin finanssikapitalismiin.

Nauran nykyään paskaista naurua kun kuulen puhuttavan "yleisestä työmoraalista". Aikana jolloin suuressa osassa maata laitetaan yhteiskunnan peruspalveluja pakettiin eikä kotimaan talouteen ole kenelläkään juuri mitään aikomuksia investoida. Suomessa tehdään nyt se mikä tehtiin kehitysmaissa 60- ja 70-luvuilla. Tulevaisuudessa meillä on pieni vientisektori tuottamassa luksusautoja ulkomaalaisille miljonääreille ja kansa ruokitaan jättimäisten korporaatioiden ulkomailta tuomalla bulkkisafkalla. Vientisektoriduunari saattaa silloin tällöin saada kotimaista sisäfilettä pöytään, mutta se on harvojen herkkua. Työttömät tonkii roskakoreja tai myy itse roskista tehtyä käsityötä kaduilla.

Vierailija
479/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ossi vois muuttaa peltitaloon Rio de Janeiron slummiin keräilemään ruokaa roskakoreista, niin ehkä hoksais ettei työn tarjoaminen sittenkään ole ihmisoikeusloukkaus.

Vierailija
480/578 |
15.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin näihin väitteisiin kyllä ihan lukemia. Hankala muuten uskoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi