Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn

Vierailija
12.10.2017 |

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.

Kommentit (1962)

Vierailija
761/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei nyt minä tapasin uudelleen sen maidonkaipuisen kapteenin! Menemme pian naimisiin. Haluatteko tulla häihin? Olettehan melkein kuin kaasoni, te jotka kannustitte vain odottamaan laiturilla, vaikka juna meni jo. 

Vierailija
762/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei nyt minä tapasin uudelleen sen maidonkaipuisen kapteenin! Menemme pian naimisiin. Haluatteko tulla häihin? Olettehan melkein kuin kaasoni, te jotka kannustitte vain odottamaan laiturilla, vaikka juna meni jo. 

Tottakai tullaan, kiitos kutsusta. Otetaan porot mukaan, ne voi laulaa jotain häälaulua takaperin kun astelet alttarille, eikö olisi romanttista? Jehovia ei toivota mukaan, niillä on ollut aika ikäviä tapoja viimeaikoina, mutta tuskin ne tuliskaan vaik pyydettäis. Ristomatit voi kyl varmaan pyytää mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai tullaan, kiitos kutsusta. Otetaan porot mukaan, ne voi laulaa jotain häälaulua takaperin kun astelet alttarille, eikö olisi romanttista? Jehovia ei toivota mukaan, niillä on ollut aika ikäviä tapoja viimeaikoina, mutta tuskin ne tuliskaan vaik pyydettäis. Ristomatit voi kyl varmaan pyytää mukaan?

Mahtavaa, ottakaa mukaan ihan mitä vaan. Ainoa pikkuongelma tässä on se, että häät oli jo viime lauantaina, mutta eiköhän sen jotenkin suttaannu, palstalla keksitään kyllä keinot!

Vierailija
764/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän sanoin, ettei se niin helppoa ole, vaan sitkeys palkitaan. Ja oikeassa olin.

Kiitos kutsusta, ilmeisesti ne häät oli silloin kun kyselin että onko sua kuulunut, kun valittelit aamulla silloin että kohta loppuu akku.

Ajattelinkin että jos olisit palannut yksin kotiin, olisit jotain kommentoinut, eli kannatti odottaa vaikka valittelit että on jo kylmäkin.

Vierailija
765/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö haikara hai-saappaita? Mikä ihmeen hai-kara., vai onko se vaan maastoutunut hai-kala.. huih.

Ainakin se haikara pitää Hai-saappita joka tuo sen Salenvauvan, pitäähän se saada tuotua perille vaikka sataisi.

Joko joku on aloittanut töppösten kutomisen sille, vauvalle, haikarallekin kyllä voisi kutoa, että tarkenee talvella. Itse en osaa vieläkään neuloa töppösiä. Eipä ole tullut ohjeita tai apuja, vaikka monta kertaa olen täällä kysynyt. Pitänee tyytyä askartelemaan ne töppöset vanhasta kaulaliinasta ja jesarista. Ainakin sille haikaralle ensin.

Vierailija
766/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan hirvee kusihätä!

Vierailija
767/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö, että vieraat syö sun vanukkaat?

Vierailija
768/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavaa, ottakaa mukaan ihan mitä vaan. Ainoa pikkuongelma tässä on se, että häät oli jo viime lauantaina, mutta eiköhän sen jotenkin suttaannu, palstalla keksitään kyllä keinot!

Ei tee mitään. Parhaat häät on just ne, jotka oli viikko sitten. Voi muistella makaronilaatikkoa, jota ei koskaan syönyt.

Vierailija
769/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät pitäisi aina järjestää niin, että aiotuille vieraille lähetetään vain kuvaus, millaiset häät olivat viikko sitten. Siinähän on vain taivas rajana. Voi olla kahdentoista laulavan valoporon vetämät kultaiset vaunut, joilla morsian saapui kirkkoon, kaasot upeita kaunottaria, ruoka ennenkuulumattoman hyvää ja juomat eivät loppuneet kesken, bändi soitti aamunkoittoon  jne.

Vierailija
770/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuin, kun luin toimeentulotukiketjua. Pitääkö ihmisten saada toimeentulotukea, jos perheen tileillä on säästöjä? Byäähhh!!!!!

Ei ennenmuinoin porotkaan saaneet muuta kuin jäkälää. Nykyvaloporot ei tarvii sitäkään. Täällä on niin helppoa, kun voi unohtaa kaikki ulkomaailman ongelmat ja vaikeudet. Häät oli viikko sitten. Nyt juhlitaan!!!

Vierailija
771/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.

Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.

En voinut päästää heitä asuntoon.

Joo sellasta se joskus on.

Hirvee sade edelleen. Ärsyttää, ettei pääse ulos koiran kanssa kunnolla, se inhoaa, vihaa, kammoaa sadesäätä.

Meidänkään koira ei tykkää sateesta, oikein nostele tassujaan jos maa on märkä ja väittelee lätäköitä.

Sama juttu, ei sateella halua ulos, mutta uida tykkää kyllä.

Minunkoira mulkoilee, jos on sateita.

Vierailija
772/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpis kirjoitti:

Pelkäätkö, että vieraat syö sun vanukkaat?

Pelkään enemmän että syön vieraiden vanukkaat.

Vierailija
773/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät pitäisi aina järjestää niin, että aiotuille vieraille lähetetään vain kuvaus, millaiset häät olivat viikko sitten. Siinähän on vain taivas rajana. Voi olla kahdentoista laulavan valoporon vetämät kultaiset vaunut, joilla morsian saapui kirkkoon, kaasot upeita kaunottaria, ruoka ennenkuulumattoman hyvää ja juomat eivät loppuneet kesken, bändi soitti aamunkoittoon  jne.

Oletko ammatiltasi hääsuunnittelija? Ehkä pitäisi!

Vierailija
774/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuin, kun luin toimeentulotukiketjua. Pitääkö ihmisten saada toimeentulotukea, jos perheen tileillä on säästöjä? Byäähhh!!!!!

Ei ennenmuinoin porotkaan saaneet muuta kuin jäkälää. Nykyvaloporot ei tarvii sitäkään. Täällä on niin helppoa, kun voi unohtaa kaikki ulkomaailman ongelmat ja vaikeudet. Häät oli viikko sitten. Nyt juhlitaan!!!

Ai, minäkin tulin sieltä tänne, ei vaan jaksanut enää, kun eivät tajua että jos on porolla jäkälää, niin pitäisi vielä jonkun toisen porolta (jäkälää) hakea niin että poro lihoo niin ettei jaksa kohta enää laulaa eikä välkkyä. Eikä se lihava poro mahdu enää sinne naapurin kyhäämään koppiin, ja yrittää vielä ottaa siellä yötään viettävältä koiralta luunkin itselleen.

Eli äkkiä takaisin tänne, mutta suihkuunkin pitäisi mennä, koiran kans käytiin jo ulkona. Ja nukkua pitäis myös.

Vierailija
775/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja riisiä heiteltiin hääparin päälle ainakin sata kiloa tuomaan onnea. Kun kerää ne maasta, saa riisinkeittimen täyteen ja riittää porollekin.

Vierailija
776/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ryhmään pääsystä!

Vierailija
777/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minäkin tulin sieltä tänne, ei vaan jaksanut enää, kun eivät tajua että jos on porolla jäkälää, niin pitäisi vielä jonkun toisen porolta (jäkälää) hakea niin että poro lihoo niin ettei jaksa kohta enää laulaa eikä välkkyä. Eikä se lihava poro mahdu enää sinne naapurin kyhäämään koppiin, ja yrittää vielä ottaa siellä yötään viettävältä koiralta luunkin itselleen.

Eli äkkiä takaisin tänne, mutta suihkuunkin pitäisi mennä, koiran kans käytiin jo ulkona. Ja nukkua pitäis myös.

Nyt joutuu ilmoittamaan oman viestinsä asiattomaksi, onko kellään puhelinluetteloa siinä lähettyvillä, niin ilmiannan itseni nettipoliisille ja sivuston ylläpitäjälle, laittakaa numeroa jos löytyy. Meni niin ot ettei mitään järkeä...

Vierailija
778/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ryhmään pääsystä!

Tänne pääsee kaikki joilla on jotain järkevää komentoitavaa, minäkin lähden nyt hakemaan riisiä, pakko syödä jotain kun on palstaillut koko illan taas, koirakin alkaa kohta jo kuorsata, näkee sekin unta Juhan afGranista. Tänään ei ole piereskellyt (koira) eikä unissaan säikähdellyt omia pierujaan. Se naurattaa aina minua, vaikka koiraa ärsyttää ja se mulkoilee mua sit pahasti kun selviää säikähdyksestään.

Vierailija
779/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pääse tästä ketjusta pois, mä oon ollu täällä jumissa jo monta päivää...

Vierailija
780/1962 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ollut niin kiinnostunut neanertalinihmisistä.  Luen nyt uudestaan Juha Valsteen kiroittamaa kirjaa "Neandertalinihminen - kadonnut lajitoveri". Jotenkin kuitenkin harmittaa se, että tietoa on kuitenkin vielä niin vähän, ainakin suomeksi. Minua ei niikään kiinnosta heidelberginihminen saati denisovanihminen. Olen kiinnostunut deandertalinihmisistä. 

Onneksi jo tiedämme, että neandertalinihmisten kurkunpään anatomia on puhumisen mahdollistava. He ovat olleet kykeneviä ajattelemaan ja puhumaan menneisyydestä, nykyhetkestä ja suunnittelemaan tulevaa. No, kannibaaleja he ovat olleet ainakin jossain määrin. Se minua vähän surettaa.

Neandertalinihmiset elivät lämpimillä alueilla. Monet luulevat hassusti väärin heidän eläneen arktissa olosuhteissa, mutta ei. Yhtään todistetta jalkineista, suksista tai lumikengistä ei löydy. 

Ja minua harmittaa, etten aikanani tajunnut lähteä opiskelemaan edes jotain kulttuuriantropologiaa. Miksi en tajunnut! Tai tietenkin argeologiaa. Se ei minua tosin niin paljon kiinnosta, en jaksaisi tutkia kontallani jotain kerrostumasedimenttejä. Tai sitten laboratoriossa nuokkua nukuksissa erotellessa jotain dna-nauhoja: etsiä nyt jotain typerää alle neljän prosentin jäävää yhtymäkohtaa meihin nykyihmisiin. 

Niin, risteytymäthän minua näin romatikkona tai realistina erityisesti kiinnostaa: rakastuttiinko vai raiskattinko? Varmaan vauvat ovat kuitenkin olleet söpöjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme