kyllä tää oli noloa kun jouduin kieltämään erään perheen yökyläilyn
Sattumalta näin tutun äidin lastensa kanssa kaupungissa. Olivat tulleet maalta reissuun.
Äiti sitten kysyi yöpaikkaa.
En voinut päästää heitä asuntoon.
Kommentit (1962)
Ihanaa, ettette suuttuneet, kun ette lopulta päässeetkään häihini. Ristiäisiin pääsette ihan varmasti ja kaikki kummeiksi. Ne juhlat on jo ensi lauantaina, vielä pitää päättää onko tämä masuasukki tyttö vai poika. Pidetään äänestys, jooko? Ja minä sitten päätän. Kapteeni sanoi, että hän päättää, mutta kyllä se niin on jämpti, että te päätätte ja lopuksi poro sanoo, mitä tehdään.
Nyt sen keksin! PIdetään ristiäisten kanssa yhtä aikaa jälkipolttimot! Minulla kun ei ehtinyt olla (ymmärrettävästi) polttareita, niin juhlitaan sitten kun tyttö/poika on saanut minun/teidän/Kapteenin/poron päättämän nimen meidän av-väen kesken. Keksitään jotain uutta ja ihmeellistä, kuten savusaunomista, benjihyppyä, kuumailmapallolentoa ja hassuja asuja. Ainakaan en myöhästyisi vihkimisestä, vaikka menisi vähän pitempäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, ettette suuttuneet, kun ette lopulta päässeetkään häihini. Ristiäisiin pääsette ihan varmasti ja kaikki kummeiksi. Ne juhlat on jo ensi lauantaina, vielä pitää päättää onko tämä masuasukki tyttö vai poika. Pidetään äänestys, jooko? Ja minä sitten päätän. Kapteeni sanoi, että hän päättää, mutta kyllä se niin on jämpti, että te päätätte ja lopuksi poro sanoo, mitä tehdään.
Joo! Pidetään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo! Pidetään vaan.
Nähdään sitten varttia vaille!
Haravoin 4h ja tein saapastestiä, taas on sukat märkänä mutta nyt jalkahiestä. Hoksasin samalla, miksi se poroparka sekosi. Siinä oli varmaan väärät patterit, eli ne Duraselpupuun tarkotetut. Poroparka sekos puuteeseen kun valoista ja svengistä huolimatta paikalle tuli vaan ilkeä kivittävä naapuri.
Missä kaikki kommentit? Onko kaikki lähteneet jehovien matkaan? Vai mitä ihmettä??
Vierailija kirjoitti:
Missä kaikki kommentit? Onko kaikki lähteneet jehovien matkaan? Vai mitä ihmettä??
Joo. Osa lähti ja loput söi maahai. Kai.
Yhden kaupan ikkunassa oli valkoisena kimalteleva koira ja hirvi ja kissa. Olisin halunnut poron, kun se olis jouluinen. Ostin sitten vaan tiskihanskat, mulla ei ole tiskikonetta eikä miestä. Pitää itse harjata käsin tiskit. Onneksi olen aika köyhä, että ei ole paljon ruokaakaan eli ei paljon tiskiä. Onneksi on upea aurinkoinen sää, se on puoliruokaa. Yhtenä syksynä näin lehdessä sanan maaruska. En meinannut millään käsittää mikä se on. Kunnes oivalsin, että siinä on maa ja ruska, lienee sitä Lapin ruskaa, joka värjää varpujen lehdet. Täällä Hesassa on hieno puuruska, upeat keltaiset lehdet koivuissa ja vaahteroissa.
Nyt alkaa syksyn ankein vaihe , puut paljaana kaikki harmaata ja pimeä lisääntyy.
Niin. Normaaliaikaan siirtyminen vielä lisää illan pimeyttä. Nyt kaamosvaloja virittelemään!
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt pyhiinvaelluksella ja riisiretkellä.
Jatkan Poromme ilosanoman julistamista muualla.
Maijateija:
16:9 Ja tämä Vauvafin evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Vierailija kirjoitti:
Yhden kaupan ikkunassa oli valkoisena kimalteleva koira ja hirvi ja kissa. Olisin halunnut poron, kun se olis jouluinen. Ostin sitten vaan tiskihanskat, mulla ei ole tiskikonetta eikä miestä. Pitää itse harjata käsin tiskit. Onneksi olen aika köyhä, että ei ole paljon ruokaakaan eli ei paljon tiskiä. Onneksi on upea aurinkoinen sää, se on puoliruokaa. Yhtenä syksynä näin lehdessä sanan maaruska. En meinannut millään käsittää mikä se on. Kunnes oivalsin, että siinä on maa ja ruska, lienee sitä Lapin ruskaa, joka värjää varpujen lehdet. Täällä Hesassa on hieno puuruska, upeat keltaiset lehdet koivuissa ja vaahteroissa.
Mulla on mies ja poikakin asuu vielä kotona, mutta ei mulla ole tiskikonetta eikä varaa tiskihanskoihin. Risto-Matin saappaat ja jesarit vei mut konkurssiin. Mutta ei se haittaa, kun on tottunut kylmiin märkiin sukkiin, niin käsiä on mukava lillutella kuumassa vedessä. Hyvä, ettet ostanut sitä poroo, Jehovat sen kuitenkin käännyttäis mukaansa.
Voi perhana kun en ole kerennyt lukemaan tätä kivaa ketjua kuin 13 sivua eilen.
Olin puolukassa kun oli vapaapäivä ,sain 2 sangollista.
Perkasin vielä ne kun tänään piti mennä töihin.
Tein osasta pulmupuolukoita kun kuulin että se on erityisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tein osasta pulmupuolukoita kun kuulin että se on erityisen hyvää.
Meillä oli joskus Pulmu niminen lehmä. Sillä oli kauniit silmät ja lempeä katse. Mutta, se oli silloin kun kulkukoirat juoksi laumana kylällä. Haikeita muistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein osasta pulmupuolukoita kun kuulin että se on erityisen hyvää.Meillä oli joskus Pulmu niminen lehmä. Sillä oli kauniit silmät ja lempeä katse. Mutta, se oli silloin kun kulkukoirat juoksi laumana kylällä. Haikeita muistoja.
Meilläkin on emolehmiä muttei Pulmu-nimistä.
Ne on kyllä lempeitä, ovat charolaisrotua.
Ovat vielä pihalla.
Koiraa ei ole ollut kymmeneen vuoteen.
Irtokoiria ei tosiaankaan ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein osasta pulmupuolukoita kun kuulin että se on erityisen hyvää.Meillä oli joskus Pulmu niminen lehmä. Sillä oli kauniit silmät ja lempeä katse. Mutta, se oli silloin kun kulkukoirat juoksi laumana kylällä. Haikeita muistoja.
Ovat vielä pihalla.
Irtokoiria ei tosiaankaan ole enää.
Nyt iski lehmäkateus. On mulla onneks koira, jonka katse on vähän lehmämäinen. Millaset saappaat sulla on? Niin ja ottaisin lehmät sisälle, ulkona on kylmä ja utareet paleltuu, mulla paleltu tänään hautuumaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vielä pihalla.
Irtokoiria ei tosiaankaan ole enää.Nyt iski lehmäkateus. On mulla onneks koira, jonka katse on vähän lehmämäinen. Millaset saappaat sulla on? Niin ja ottaisin lehmät sisälle, ulkona on kylmä ja utareet paleltuu, mulla paleltu tänään hautuumaalla.
Kehtaanko kertoa kumisaappaistani?
Siivosin ullakkoa ja löysin anopin korolliset nokialaiset vanhat saappaat niissä on vielä vetoketjukin.
Otin ne navettakengiksi hyvät on jalkaan
Ei tuollaisia tarvitse jesarilla korjata
Joku retroilija olisi varmaan maksanut niistä.
Pulmu on ihana nimi. Mutta tarkoittaako se oikeasti pulua? Ajattelin vaan, kun puuja sanotaan lintumaailman spugeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat vielä pihalla.
Irtokoiria ei tosiaankaan ole enää.Nyt iski lehmäkateus. On mulla onneks koira, jonka katse on vähän lehmämäinen. Millaset saappaat sulla on? Niin ja ottaisin lehmät sisälle, ulkona on kylmä ja utareet paleltuu, mulla paleltu tänään hautuumaalla.
Kehtaanko kertoa kumisaappaistani?
Siivosin ullakkoa ja löysin anopin korolliset nokialaiset vanhat saappaat niissä on vielä vetoketjukin.
Otin ne navettakengiksi hyvät on jalkaan
Ei tuollaisia tarvitse jesarilla korjataJoku retroilija olisi varmaan maksanut niistä.
Hyi. Kälyn korkkarisaappaita joskus lainasin ja nyrjäytin jalkani metsässä. Kai ne sopii paremmin lehmänpaskassa sipsutteluun. Käytkö joka navettakäynnin jälkeen suihkussa?
Sataa vettä ja taas pyörällö töihin. Tiiä mitä risteymiä tulee vastaan. Toivottavasti ei ainakaan kannibaali jehovia.