Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehdyt joululahjat

Vierailija
11.10.2017 |

Joulu lähestyy ja myös stressi siitä, että joululahjaksi saa sellaista mitä ei halua. Itse tehdyt joululahjat ovat minulle kammotus ja nt uutena ilmiönä on ollut kirpputoreilta ostetut lahjat. En halua sellaisia vaan haluan mieluiten kunnollisia lahjoja. Esimerkiksi vaikka kylpylälomamatkan Tallinnaan tai lahjakortti merkkiliikkeeseen.
En halua roskaa pyörimään nurkkiini, kiitos. Riittääkö sinulle se, että läheinen tuo sinulle itse tehdyt kammotus sukat vai oletko enemmän arvoinen?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jo innostuin, että ketjussa olisi listattuna ihania lahjaideoita joita voisi tässä syksyn aikana ennen joulua valmistaa. Pettymys oli suuri!

Mä taisin viime jouluna saada sellaisen itsetehdyn "hiuspyyhkeen", johonka siis hiukset kiedotaan tötterölle kuivumaan. Aivan paras! Merkkiliikkeessä vastaavanlainen olisi maksanut muistaakseni noin 70€, valmistajalleen se nyt maksoi aikalailla vain käytetyn ajan. Eläkeläiselle se aika on kallista :)! Ja kaikenlaista materiaalia kertynyt vuosien saatossa nurkat pullolleen. Arvostan. Kuka tahansa voi kävellä kauppaan ostamaan (tai tilata netistä), minäkin.

Tuolta löytyy isosti vinkkejä https://www.google.fi/search?q=itse+tehdyt+joululahjat&rlz=1C1AVNE_enFI…

Vierailija
22/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että mua surettaa nää rahalla kyllästetyt porvari-parat.

Itse tehdyt lahjat on parhaita. Kukaan tuskin alkaa väsäämään omin käsin mitään jollekin joka ei ole jollain tavalla tärkeä. Itse tehdessä on sydäntä ja ajatusta mukana, tekijä valitsee värit, maut, ulkonäön, tuoksun jne sen mukaan mistä kuvittelisi lahjan saajan pitävän ja yleensä siinä tehdessä tulee ajatelleeksi juuri kyseistä ihmistä.

Ja jotkut mummon kutomat sukat on ihan parasta. Siinä on ajateltu että ihminen pysyy lämpöisenä talvella.

Vaikka joku viidensadan euron risteilylahjakortti olisi ihan tervetullutta, niin enemmän mun sydäntä lämmitti kun sain lahjaksi nätin paketin itsevalmistettua raakasuklaata, jossa oli käsin jauhettua chiliä seassa, se oli tehty ajatuksella ja rakkaudella just mulle :)

Tukehdu setelitukkoos ja kerää ympärilles yhtä pinnallisia ihmisiä kun itse olet.

Sä et selkeästi ole osa askartelupiirejä ja ryhmiä. Nimittäin joka joulu sielä miettii 99% mikä olis helppo ja nopea itsetehty lahja joka kelpaa mahdollisimman monelle. Pääasia että helppo ja nopea ja saa tehtyä sarjatulella. Esim. Helpot kranssit, säilykkeet, karkkikuuset, saippuat, sytykesipsit jne. Ei siinä mitään persoonallista ajatella vaan halpaa ja nopeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin ap:n kaltaiselle "ystävälle" heijastimen. Semmoisen vähän hassun muotoisen huovutetun möykyn. 

Vierailija
24/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ap ei olisi edes rahaa ostaa mun tekemiä sukkia. Viimeksi tein ylipolven pitsisukat ohuen ohuesta silkki-puuvillalangasta. Työtunteja meni satoja.

Välillä joku haluaa ostaa käsitöitäni. Kerron tuntimäärän, ja hiljaiseksi menevät.

Täytyy kyllä sanoa, että en minäkään lämpene millekään kansalaisopiston geelikynttiläkursseille, missä pukataan hirveä määrä mahdollisimman helppoja käsitöitä yhdessä viikonlopussa. En tykkää kertakäyttökulttuurista muutenkaan, joten en myöskään käsitöissä.

Vierailija
25/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen lahjoja itse. Vain jos tiedän jonkun haluavan jonkun tietyn kirjan tmv tai keksin jonkun tietyn niin sitten ostan.

Olen tehnyt suklaakonvehteja, toffeekarkkeja, villasukkia niille joiden tiedän niitä käyttävän.

Ajattelen näitä lahjoja tehdessä ettei kenellekään jää nurkkiin mitään turhaa vaan esim suklaat tulee syötyä.

Miehen suku ostelee juurikin näitä lahjoja millä harvemmin tekee mitään. Tokmannilta lakanoita ja pyyhkeitä (herkkä iho ei siedä), tuikkukippoja (en kerää), pörrösukkia... ennen joulua kun katsoo Tokmannin mainokset niin tietää mitä tulee saamaan. Enkä edes haluaisi lahjoja

Vierailija
26/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehdyt lahjat on parhaita. Kukaan tuskin alkaa väsäämään omin käsin mitään jollekin joka ei ole jollain tavalla tärkeä. Itse tehdessä on sydäntä ja ajatusta mukana, tekijä valitsee värit, maut, ulkonäön, tuoksun jne sen mukaan mistä kuvittelisi lahjan saajan pitävän ja yleensä siinä tehdessä tulee ajatelleeksi juuri kyseistä ihmistä.

Ja jotkut mummon kutomat sukat on ihan parasta. Siinä on ajateltu että ihminen pysyy lämpöisenä talvella.

Vaikka joku viidensadan euron risteilylahjakortti olisi ihan tervetullutta, niin enemmän mun sydäntä lämmitti kun sain lahjaksi nätin paketin itsevalmistettua raakasuklaata, jossa oli käsin jauhettua chiliä seassa, se oli tehty ajatuksella ja rakkaudella just mulle :)

Tukehdu setelitukkoos ja kerää ympärilles yhtä pinnallisia ihmisiä kun itse olet.

Sä et selkeästi ole osa askartelupiirejä ja ryhmiä. Nimittäin joka joulu sielä miettii 99% mikä olis helppo ja nopea itsetehty lahja joka kelpaa mahdollisimman monelle. Pääasia että helppo ja nopea ja saa tehtyä sarjatulella. Esim. Helpot kranssit, säilykkeet, karkkikuuset, saippuat, sytykesipsit jne. Ei siinä mitään persoonallista ajatella vaan halpaa ja nopeaa.

Tämä. Suurin osa tekee sarjatuotantona jotain mahdollisimman halpaa ja nopeaa. Ei mitään ajatustakaan siitä mistä juuri lahjan saaja pitää. Tietenkin näille jotka ne saa tuntuu siltä, että heitä on ajateltu kun lahja on tehty vaikka jokaiselle suvussa ja kaveripiirissä menee sama lahja. Usein se lahja on vielä sellainen, joka jää turhakkeeksi lopulta.

Vierailija
27/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan jo innolla anopin tekemiä villasukkia. Ne on ihania. :)

Vierailija
28/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihan oikeasti ap ehdotat ihmiselle jolla on hädintuskin varaa ostaa edes niitä villasukkatarvikkeita? Ei voi olla sinun kaveri?

Ja tosiaankin otatko itse kaikille kavereille kylpylälahjakortteja yms?

Vierailija
29/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin samaa mieltä sun kanssa. Tää esimerkiksi haluaa tehdä ilmaiseksi lahjoja. Ei kelpaisi mulle yksikään http://villananna.blogspot.fi/2016/12/itse-tehdyt-joululahjat.html

Vierailija
30/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen itse sinappia jouluna annettavaksi, mutta annan vain niille, jotka sitä eniten arvostavat ja syövät. En esim. ap:n kaltaiselle nirppanokalle.

Vierailija
31/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä tahtoisi kylpylälomamatkaa Tallinnaan lahjaksi. En pidä kylpylöistä enkä Tallinnasta. Inhoan myös suklaata. Onneksi tuttavapiirissäni ei anneta lahjoja aikuisille. Aikuiset ihmiset eivät joululahjoja tarvitse. Joulut ovat nykyään paljon mukavampia kun ei tarvitse ostaa edes joululahjoja, kun lapsetkin ovat jo sen verran isoja että tyytyvät rahaan. Jos jonkun täsmätoiveen esittävät niin sen voin ostaa. Villasukkia kudon ainoastaan itselleni. Jos mieheni tai lapseni pyytävät niin sellaiset toki teen. Keskityn rauhalliseen jouluun.

Vierailija
32/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat kelpaa kyllä aina itsellekin ja äitini tekee lapsenlapselleen kivoja pehmoleluja ja ompelee itse värikkäitä lakanoita, peittoja yms. Kysyy kyllä maku vinkkejä millaisia värejä yms. kaivataan. Kaikki käyttötavara siis ainakin minusta oikein kivaa. Joku käpykoriste ehkei, tai muukaan koristeesine.

Vierailija
33/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihan oikeasti ap ehdotat ihmiselle jolla on hädintuskin varaa ostaa edes niitä villasukkatarvikkeita? Ei voi olla sinun kaveri?

Ja tosiaankin otatko itse kaikille kavereille kylpylälahjakortteja yms?

En ole ap mutta sillon voi viedä vaikka suklaalevyn tai muun syötävän. Moni myös ilahtuu jos itse tekee maustekakkuja jne. Pääasia ettei jää krääsää ja turhaketta nurkkiin pyörimään.

Vierailija
34/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tahtoisi kylpylälomamatkaa Tallinnaan lahjaksi. En pidä kylpylöistä enkä Tallinnasta. Inhoan myös suklaata. Onneksi tuttavapiirissäni ei anneta lahjoja aikuisille. Aikuiset ihmiset eivät joululahjoja tarvitse. Joulut ovat nykyään paljon mukavampia kun ei tarvitse ostaa edes joululahjoja, kun lapsetkin ovat jo sen verran isoja että tyytyvät rahaan. Jos jonkun täsmätoiveen esittävät niin sen voin ostaa. Villasukkia kudon ainoastaan itselleni. Jos mieheni tai lapseni pyytävät niin sellaiset toki teen. Keskityn rauhalliseen jouluun.

En tajua tätä ettei aikuinen ihminen lahjoja tarvitse mentaliteettiä. Ei se lapsikaan niitä lahjoja tarvitse. Idea onkin ostaa tai tehdä niille joita haluaa muistaa jotain sellaista mihin on oikeasti laittanut aikaa ja vaivaa ja ajatusta niin ettei se ole turhake tai niin että se kuluu nopeasti pois.

Vierailija
35/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu aikuisten kesken, ettei lahjoja hankita. Säästyy rahat ja hermot ja jokainen voi ostaa itselleen, mitä tarvitsee. Lapsia muistan, mutta kun ovat jo isoja, niin heitäkin rahalla, saavat sitten mieleisensä ostaa, ei tule niitä turhia hutiostoksia.

Vierailija
36/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lahjassa pitää olla jonkilainen rahallinen arvo. Pitää muistaa, että tavara pitää voida halutessaan myös myydä hyvällä hinnalla eteenpäin.

Vierailija
37/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun lahjabudjetti? Monelleko ostat matkalahjakortin tänä vuonna?

Niinpä niin, 0/5.

Vierailija
38/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta lahjoja perheessä kuin omille vanhemmille ja lapsille. Sisarusten keskinen lahjominen on ihan älytöntä, semminkin kun sitten pitäisi lahjoa myös niiden puolisot. Keksipäs tuosta noinvaan kymmenelle nuorelle aikuiselle lahjat. Mielummin käydään yhdessä ulkona tai tapahtumissa niilläkin rahoilla.

Vanhemmat saa konsertti- tai teatterilippuja, elämystä, hoitoja tai kirjoja.

Frendien kesken lahjojen vaihto se vasta typerää onkin. Menkää ennemmin yhdessä syömään tai tanssimaan tai museoon.

Vierailija
39/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakortit ja lomamatkat on todella persoonattomia. Vaikka niistä tykkäänkin niin exä osti niitä joka jumalan joulu ja syntymäpäivä mulle. Alko ärsyttää, kun ei muuta keksiny! Aina joku hemmotteluloma tai ulkomaanmatka. Rakastan joulua ja haluan viettää sen läheisteni kanssa nauraen ja iloiten. Ja mieluummin kuorin paperista ne villasukat tai kaivan lahjapusista purkillisen itsetehtyä omppuhilloa, kun että saan litteitä kuoria, joista paljastuu se hemmetin  kultakehyksinen kortti, jossa lukee määränpää ja kesto. Yök. Mutta makunsa kullakin. Ymmärrän, että joku kaipaa omasta mielestään jotain "parempaa" ja "arvokkaampaa", joten vaikka mulle nuo matkat ei ole se paras lahja niin jotenkin ymmärrän aptä ja ymmärrän exäänikin, helppo oli varmaan aina soittaa matkatoimistoon ja pyytää sieltä tyttöjä järjestämään matka jonnekin lahjaksi. 

Vierailija
40/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä ettei aikuinen ihminen lahjoja tarvitse mentaliteettiä. Ei se lapsikaan niitä lahjoja tarvitse. Idea onkin ostaa tai tehdä niille joita haluaa muistaa jotain sellaista mihin on oikeasti laittanut aikaa ja vaivaa ja ajatusta niin ettei se ole turhake tai niin että se kuluu nopeasti pois.

Kyllä se pieni lapsi sitä joulupukkia odottaa. Eli lapsi tarvitsee niitä lahjoja. Kyllä olisi aika kurjaa kun kaverit saa lahjoja mutta itse et saisi. Mutta aikuiset ovat eri juttu. Ja se mikä sinulle ei ehkä ole turhake on toiselle ehkä turhake. Haluan ainakin itse valita tavarat kotiini. Mitään itse tehtyä en halua, koska teen itse niin paljon ja lähinnä vain itselleni. Pyynnöstä voin lahjaksi tehdä. Jos joku haluaa minua muistaa niin sen voi tehdä muutenkin, lähteä kanssani leffaan, konserttiin tms. Tavaraa en todellakaan nurkkiini halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän