Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse tehdyt joululahjat

Vierailija
11.10.2017 |

Joulu lähestyy ja myös stressi siitä, että joululahjaksi saa sellaista mitä ei halua. Itse tehdyt joululahjat ovat minulle kammotus ja nt uutena ilmiönä on ollut kirpputoreilta ostetut lahjat. En halua sellaisia vaan haluan mieluiten kunnollisia lahjoja. Esimerkiksi vaikka kylpylälomamatkan Tallinnaan tai lahjakortti merkkiliikkeeseen.
En halua roskaa pyörimään nurkkiini, kiitos. Riittääkö sinulle se, että läheinen tuo sinulle itse tehdyt kammotus sukat vai oletko enemmän arvoinen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, sitä sun lahjabudjettia täällä odotellaan?

Vierailija
42/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, toivotaan nyt että lahjojeni saajista kukaan ei ole ap. Tänä vuonna olen tehnyt jo joululahjoiksi neljä muhkeaa torkkupeittoa Novitan Deko -langasta. Yhden peiton tekoon menee reilu viikko ja hintaa on 83€. Värit on natsattu kohteiden sisustuksen mukaan. Kolme valkoista ja yksi musta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään sukujoulua ja sopimus on se, ettei aikuisille osteta lahjoja. Vain lapsille. Aikuiset osallistuvat ruokakustannuksiin ja ruuan tekemiseen.

Mutta villasukat kyllä kelpaa lahjaksi aina.

Vierailija
44/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse selitellä sitä, saako omat kaverini lahjoja minulta. Lähden siitä, että he saavat minun aikaani itselleen. Muu on hyväntekeväisyyttä.

ap

Vierailija
45/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on vaatehuoneessa iso säkillinen lahjaksi saatuja villasukkia :)

En oikein tiedä, mitä niillä teen, kun en kehtaa poiskaan heittää, mutta en taatusti ehdi niitä pitää elinikäni aikana.

Ja itse toivon, että ei tosiaan lahjoja lahjojen takia. Esim mitään kirpparilta ostettua krääsää. Minulle sopii paremmin jouluntoivotus, kuin tavan vuoksi ostettu roina.

Ja kestän kyllä palstan haukkumiset ikäväksi ihmiseksi, kun en toivo enää yksiäkään villasukkia, enkä kirpparikrääsää lahjaksi

Mikset lahjoita niitä jonnekin asuntolaan / kodittomille / HUrstin joulujuhlaan... ? Jos ne on sun   mielestä silkkaa paskaa niin ihme ettet voi antaa niitä sellaisille joilla tulisi varmasti ihana fiilis lämpimistä villasukista . Kaikenlaisia urpoja täällä.

Vierailija
46/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kympillä ei saa lahjakorttia kylpylään. Kaikki tietääkeni käyttävät villasukkia, joten ne ovat käyttötavaraa. Myös kynttilöitä kaikki polttavat, joten ei ole turhaa.

Vierailija
47/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse selitellä sitä, saako omat kaverini lahjoja minulta. Lähden siitä, että he saavat minun aikaani itselleen. Muu on hyväntekeväisyyttä.

ap

Ensin tavallaan kerjäät niitä luxuslahjoja, mutta et voi kertoa, mitä niille kavereillesi annat? Annat aikaasi, mikä sekin on arvokasta, mutta et siedä sitä, että tulee paskalahjoja, vaan pitäisi olla kylpylälahjoja ja Tallinnan-matkoja. Ota nyt susta saatana selvää.

Vierailija
48/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä tahtoisi kylpylälomamatkaa Tallinnaan lahjaksi. En pidä kylpylöistä enkä Tallinnasta. Inhoan myös suklaata. Onneksi tuttavapiirissäni ei anneta lahjoja aikuisille. Aikuiset ihmiset eivät joululahjoja tarvitse. Joulut ovat nykyään paljon mukavampia kun ei tarvitse ostaa edes joululahjoja, kun lapsetkin ovat jo sen verran isoja että tyytyvät rahaan. Jos jonkun täsmätoiveen esittävät niin sen voin ostaa. Villasukkia kudon ainoastaan itselleni. Jos mieheni tai lapseni pyytävät niin sellaiset toki teen. Keskityn rauhalliseen jouluun.

En tajua tätä ettei aikuinen ihminen lahjoja tarvitse mentaliteettiä. Ei se lapsikaan niitä lahjoja tarvitse. Idea onkin ostaa tai tehdä niille joita haluaa muistaa jotain sellaista mihin on oikeasti laittanut aikaa ja vaivaa ja ajatusta niin ettei se ole turhake tai niin että se kuluu nopeasti pois.

Kyllä se pieni lapsi sitä joulupukkia odottaa. Eli lapsi tarvitsee niitä lahjoja. Kyllä olisi aika kurjaa kun kaverit saa lahjoja mutta itse et saisi. Mutta aikuiset ovat eri juttu. Ja se mikä sinulle ei ehkä ole turhake on toiselle ehkä turhake. Haluan ainakin itse valita tavarat kotiini. Mitään itse tehtyä en halua, koska teen itse niin paljon ja lähinnä vain itselleni. Pyynnöstä voin lahjaksi tehdä. Jos joku haluaa minua muistaa niin sen voi tehdä muutenkin, lähteä kanssani leffaan, konserttiin tms. Tavaraa en todellakaan nurkkiini halua.

Miljoonat ei kristityt lapset selviää joulusta ilman lahjoja joten miksi muut lapset niitä tarvitsee sen enempää? Ihan sama vaikka odottaa pukkia ja on ikävää kun kaverit saa röykkiöittän turhaa krääsää mutta ei se tarkoita että lapsi tarvitsee lahjoja

Vierailija
49/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen yleensä pieniä koreja mihin leivon itse jotain, ostan kaupasta jotain (suklaata, juomista yms) ja sitten pari pientä tavaraa kynttilästä kirjaan riippuen lahjan saajasta. Mitään hirveän kallista ei kuitenkaan juurikaan tule.

Jos joku ei sitten tykkää näistä ihan sama, itse ainakin nautin niiden tekemisestä ja käytän aikaakin miettien mistä toiset pitävät. Korista lisäksi luulisi löytyvän edes se yksi asia mistä pitäisi.

Vierailija
50/50 |
12.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kaltais materialistia = lahjojen vaatijaa en hyväksyisi ystäväpiiriini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi