Itse tehdyt joululahjat
Joulu lähestyy ja myös stressi siitä, että joululahjaksi saa sellaista mitä ei halua. Itse tehdyt joululahjat ovat minulle kammotus ja nt uutena ilmiönä on ollut kirpputoreilta ostetut lahjat. En halua sellaisia vaan haluan mieluiten kunnollisia lahjoja. Esimerkiksi vaikka kylpylälomamatkan Tallinnaan tai lahjakortti merkkiliikkeeseen.
En halua roskaa pyörimään nurkkiini, kiitos. Riittääkö sinulle se, että läheinen tuo sinulle itse tehdyt kammotus sukat vai oletko enemmän arvoinen?
Kommentit (50)
Minulle kelpaavat sekä itsetehdyt että käytetyt ja molempia olen myös antanut lahjaksi. Kaikki on kiinni siitä että lahja on saajalleen sopiva ja tiedän sen mieleiseksi. Muuten en osta/anna
En halua mitään joululahjoja. En myöskään anna joululahjoja muille kuin niin pienille lapsille jotka uskovat joulupukkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu lähestyy ja myös stressi siitä, että joululahjaksi saa sellaista mitä ei halua. Itse tehdyt joululahjat ovat minulle kammotus ja nt uutena ilmiönä on ollut kirpputoreilta ostetut lahjat. En halua sellaisia vaan haluan mieluiten kunnollisia lahjoja. Esimerkiksi vaikka kylpylälomamatkan Tallinnaan tai lahjakortti merkkiliikkeeseen.
En halua roskaa pyörimään nurkkiini, kiitos. Riittääkö sinulle se, että läheinen tuo sinulle itse tehdyt kammotus sukat vai oletko enemmän arvoinen?Mä toivon että sä jäät ihan lahjattomaksi. Se olis ihan oikein ja kohtuullista.
Tuskin jään. Kavereita on paljon ja kaikki haluaa olla kavereitani. Mielestäni pitää arvostaa toista sen verran, että hankkii lahjaksi kaverin arvoisen lahjan. Aika köyhää, jos tekee jotkin villasukat.
Toivottavasti ap saa tosi monet sukat jouluna :D
Tädin kutomat villasukat ovat paras joululahja. Ne ovat kauniit, kestävät ja lämpimät. Rahalla tädin kutomia ei saa. Kylpylään tai laukkuostoksille pääsee rahalla.
Mulla ainakin villasukat olis ihan toivelistalla!
Minulle kelpaa kaikki lahjat, myös itsetehdyt lahjat. Ne on ihania kun on nähnyt vaivaa toisen eteen. Usein saan paljon lahjoja joista osa on ostettu ja osa on tehty itse. Juuri sellaisia aina toivon. Itse myös ostan ja teen itse minun kavereille ja perheelle.
Jos joku antaa mulle villasukat, oon enemmän ku tyytyväinen. Mieti sitä vaivaa ja aikaa mitä joku on käyttäny niihin!
Itse tehdyn otan mielummin. Kaupan tavaraa voin ostaa itse jos jotain tarvitsen. Poislukien tietenkin vaikka velaton uusi asunto tms. kalliit asiat, joihin ei ole varaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua roskaa pyörimään nurkkiini, kiitos. Riittääkö sinulle se, että läheinen tuo sinulle itse tehdyt kammotus sukat vai oletko enemmän arvoinen?Mä toivon että sä jäät ihan lahjattomaksi. Se olis ihan oikein ja kohtuullista.
Tuskin jään. Kavereita on paljon ja kaikki haluaa olla kavereitani. Mielestäni pitää arvostaa toista sen verran, että hankkii lahjaksi kaverin arvoisen lahjan. Aika köyhää, jos tekee jotkin villasukat.
Mä en nyt jotenkin usko tuota.
Paljon villasukkia ja itsetehtyä saippuaa sulle toivotan =) vaikutat aika ikävältä ihmiseltä
Mä jo innostuin, että ketjussa olisi listattuna ihania lahjaideoita joita voisi tässä syksyn aikana ennen joulua valmistaa. Pettymys oli suuri!
Mä taisin viime jouluna saada sellaisen itsetehdyn "hiuspyyhkeen", johonka siis hiukset kiedotaan tötterölle kuivumaan. Aivan paras! Merkkiliikkeessä vastaavanlainen olisi maksanut muistaakseni noin 70€, valmistajalleen se nyt maksoi aikalailla vain käytetyn ajan. Eläkeläiselle se aika on kallista :)! Ja kaikenlaista materiaalia kertynyt vuosien saatossa nurkat pullolleen. Arvostan. Kuka tahansa voi kävellä kauppaan ostamaan (tai tilata netistä), minäkin.
Kiva että ap:llä on paljon kavereita jotka antavat sinulle lahjoja. Harkitko myös itse jokaiselle kaverille kylpylämatkan tai merkkiliikkeen lahjakortin? Olisi kiva tietää millainen joululahjabudjetti sinulla vuosittain on
Vierailija kirjoitti:
Minulle kelpaavat sekä itsetehdyt että käytetyt ja molempia olen myös antanut lahjaksi. Kaikki on kiinni siitä että lahja on saajalleen sopiva ja tiedän sen mieleiseksi. Muuten en osta/anna
Kunpa voisikin aina olla näin. Saisi ja antaisi lahjoja vain silloin, kun tietää lahjan saajalle sopivaksi ja mieleiseksi. Ei olisi mitään "pakkolahjoja".
Minulla on vaatehuoneessa iso säkillinen lahjaksi saatuja villasukkia :)
En oikein tiedä, mitä niillä teen, kun en kehtaa poiskaan heittää, mutta en taatusti ehdi niitä pitää elinikäni aikana.
Ja itse toivon, että ei tosiaan lahjoja lahjojen takia. Esim mitään kirpparilta ostettua krääsää. Minulle sopii paremmin jouluntoivotus, kuin tavan vuoksi ostettu roina.
Ja kestän kyllä palstan haukkumiset ikäväksi ihmiseksi, kun en toivo enää yksiäkään villasukkia, enkä kirpparikrääsää lahjaksi
Voi että mua surettaa nää rahalla kyllästetyt porvari-parat.
Itse tehdyt lahjat on parhaita. Kukaan tuskin alkaa väsäämään omin käsin mitään jollekin joka ei ole jollain tavalla tärkeä. Itse tehdessä on sydäntä ja ajatusta mukana, tekijä valitsee värit, maut, ulkonäön, tuoksun jne sen mukaan mistä kuvittelisi lahjan saajan pitävän ja yleensä siinä tehdessä tulee ajatelleeksi juuri kyseistä ihmistä.
Ja jotkut mummon kutomat sukat on ihan parasta. Siinä on ajateltu että ihminen pysyy lämpöisenä talvella.
Vaikka joku viidensadan euron risteilylahjakortti olisi ihan tervetullutta, niin enemmän mun sydäntä lämmitti kun sain lahjaksi nätin paketin itsevalmistettua raakasuklaata, jossa oli käsin jauhettua chiliä seassa, se oli tehty ajatuksella ja rakkaudella just mulle :)
Tukehdu setelitukkoos ja kerää ympärilles yhtä pinnallisia ihmisiä kun itse olet.
Kaikki itekyhätyt lahjat menee roskiin välittömästi. Oli kyse siitä sukista, kortista tai kynttilänjalasta yms. Vain raha kelpaa. Lahjakorttejakaan en halua.
Mä taas ostan kirpparilta halvalla muiden kutomia sukkia ja annan niitä kaikille. Varsinkin keväisin niitä myydään halvalla, kannattaa ostaa silloin valmiiksi joulua varten. Ja sit porukka luulee että oon kutonut ne itse😁.79Tosi rakkaudella ja lämmöllä tehty. Täydestä menee joka vuosi. Oikeesti en osaa edes virkata.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki itekyhätyt lahjat menee roskiin välittömästi. Oli kyse siitä sukista, kortista tai kynttilänjalasta yms. Vain raha kelpaa. Lahjakorttejakaan en halua.
Näin juuri. Hävettäisi laittaa jotkut sekunda sukat jalkaan jotka joku on tehnyt. yök.
Itse inhoan muilta saatuja itsetehtyjä lahjoja. Sanoin kirppari ja muu krääsä lahjoja. Itse teen hirveästi käsitöitä ja muuta itsetehtyä ja sitten saan aina turhaa muilta esim. Sytykesipsejä. Mihin niitä käytän kun ei ole takkaa, puulämmitteistä saunaa tai muuta paikkaa johon ne käyttää. Tai villasukkia. En ikinä niitä käytä. En myöskään halua koriste esineitä jne pyörimään nurkkiin.
Jos jotain pitää ostaa lahjaksi niin suklaata tai muuta joka kuluu pois nopeasti. Itse annan lahjaksi materiaa vain jos erikseen pyydetään. Muuten annan jotain herkkua.
Mä toivon että sä jäät ihan lahjattomaksi. Se olis ihan oikein ja kohtuullista.