Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurista kuuluu tömähdyksiä

Vierailija
19.03.2026 |

Naapuriasunnostamme kuuluu säännöllisen epäsäännöllisesti tömähdyksiä, joiden alkuperää en tiedä. Tässä faktat:

Asun pienkerrostalossa ja ääni kuuluu viereisestä asunnosta, tai mahdollisesti sen alapuolella olevasta. Kummassakin asunnossa asuu iäkkäämpi nainen (noin 60 v?) yksinään.

Tömähdyksiä ei kuulu läheskään joka päivä vaan ehkä kerran viikossa, ja ne alkavat joka kerta aikaisin aamulla, heti seitsemän jälkeen. Ääni muistuttaa kangaspuiden ääntä, mutta tömähdyksiä on paljon harvemmin, noin 30 - 40 sekunnin välein. Joinakin aamuina tömähtelyä kuuluu tunnin verran, joskus yli kolmekin tuntia yhteen menoon.

Ääni ei aiheudu siivoamisesta (liian säännöllistä) eikä naruhyppelystä (liian hidasta), enkä oikein osaa kuvitella mitään kotijumppaakaan, josta aiheutuisi tömähdys kaksi kertaa minuutissa monen tunnin ajan.

Osaisiko joku arvailla, mitä naapurissa tapahtuu?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaisin kusilevyn varmuuden vuoksi

Vierailija
2/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole postiluukkuja, vaan postilaatikot ulkona. Eikä minua tuo ääni niin kovasti häiritse, enemmänkin ihmetyttää mistä se voi aiheutua. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekisi mieli myös kysyä meidän naapurilta, että mitä hittoa se touhuaa. Joka ilta klo 21-22 aikana saa takuuvarmasti kuunnella muutaman voimakkaan kumahduksen. Muutaman kerran yöllä myös. Ja klo 6.00 saa herätä siihen kumahteluun. Nukun korvatulpat päässä, mutta se kumahdus on niin matalataajuista, että se tulee tulppien läpi. 

Vierailija
4/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri vierittelee isäänsä ympäri asuntoa, nääs papa was a rolling stone. Kivi tarvitsee vierittelyä ettei se sammaloituisi. Tömähdykset siitä kun isä on hieman särmikäs.

Vierailija
5/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että ap:lla ei ole muuta elämää.

Vierailija
6/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole postiluukkuja, vaan postilaatikot ulkona. Eikä minua tuo ääni niin kovasti häiritse, enemmänkin ihmetyttää mistä se voi aiheutua. -ap

Ihmettele sitä koko loppu ikäsi. Mistä veestä me se tiedettäisiin .😝😝😝😝

Vierailija
7/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on judotreenit tatamihuoneessa. Kuuluu normaaliin asumisen ääniin.

Naapurisi

Vierailija
8/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä kukaan tekee näillä arvailuilla?

Vierailija
9/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta (maalle) omakotitaloon. Ei tarvii kärsiä äänistä. 

Vierailija
10/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun oma perse tömähtelee

Vierailija
11/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on judotreenit tatamihuoneessa. Kuuluu normaaliin asumisen ääniin.

Naapurisi

Sinulla ei ole tatamihuonetta, vaan tupakeittiö ja pikkuinen makuuhuone. Jos sinulla on tatamihuone, et ole naapurini. -ap

Vierailija
12/12 |
19.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä kukaan tekee näillä arvailuilla?

No minua kiinnostaa selitys tömähdyksille, kunen itse osaa keksiä äänen aiheuttajaa.

Joskus aiemmin kerroin täällä edellisestä naapurista, josta ei kuulunut mitään muuta kuin harvakseltaan kova huuto V*TTU tai V*TUN V*TTU samalla heittäen jotain seinään. Joku täällä osasi kertoa, että mies todennäköisesti pelasi jotain peliä tietokoneella. Tämä selitys ei olisi tullut itselleni mieleenkään. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan