Yliluonnollista,vai mitä?
Olen törmännyt elämässäni joihinkin "yliluonnollisilta" tuntuviin kokemuksiin jotka voi kuitenkin edes jollain tavalla selittää luonnollisiksi.Siksi en voi sanoa varsinaisesti uskovani yliluonnolliseen tai kummituksiin tms.
Mutta tämä tapaus on jäänyt vaivaamaan.
Olin mieheni kanssa yötä vanhemmillani,vanhassa (1940-lukua)kaksikerroksisessa talossa.
Vanhempani nukkuivat alakerrassa,minä ja mieheni yläkerrassa huoneessa joka on lähimpänä portaita.Koska oli kuuma kesäyö,nukuimme ovi auki.
Menimme nukkumaan,minä nukuin parisängyssä lähempänä ovea,mies seinän puolella.Havahduin aamuyöllä johonkin enkä oikein saanut nukahdettua uudestaan.Yhtäkkiä kuulin kuinka alakerrasta,eteisestä,portaiden juuresta kuului raskaita askelia ja miesten verkkaista puhetta.Askeleet alkoivat nousta portaita.Miehiä oli selkeästi kaksi-kuulin äänet mutta en saanut selvää mitä miehet puhuivat,outoa.
Miehet lopettivat puhumisen noustessaan portaita,ja vain askeleet kuuluivat.Katsoin avoimesta ovesta yläkerran aulaan ja odotin että näkisin kuka portaita nousi.
Veikkasin että isäni olisi herännyt ja jostain syystä tulossa yläkertaan-en vaan keksinyt kenen kanssa isäni muka puhuisi-ainoa toinen mies talossa kun nukkui vieressäni.
No,juuri kun askeleet saavuttivat portaiden yläpään,ne loppuivat ja tuli taas hiljaista.Eikä portaista noussut yläkertaan ketään.Enkä kuullut askelia että kukaan olisi laskeutunut portaita takaisin alaspäinkään.Portaat ovat vanhat natisevat,joten olisin kyllä kuullut.
Voi sanoa että olin aika säikähtänyt siinä sängyssä maatessani ja ovelle tuijottaessani.
Kuulin täysin selvät raskaat askeleet portaissa (tutut portaat,joten muistaa jo melkein miltä jokainen askelma kuulostaa).Ja kuulin täysin selkeästi kahden eri miehen matalan äänen,he kävivät jonkinlaisen lyhyen sananvaihdon ennen portaiden nousemista.Sitten portaat ylös noustuaan miehet katosivat!?
Olen yrittänyt miettiä rationaalista selitystä tälle tapaukselle,mutta en vaan keksi.
Isäni nukkui tuolloin sikeästi,murtomiehiä tms ei talossa käynyt,ulkoa ei voinut kuulua ääniä (niin pikkupaikkakunnalla ei ulkoilijoita aamuyöstä ole).Onko tässä nyt pakko tehdä se johtopäätös että vanhempieni talossa voisi kummitella?
Mielenterveyteni on täysin kunnossa tällaisten asioiden kohdalla,ja olin täysin varmasti hereillä tapahtuneen aikaan,joten unta se ei voinut olla.
Ai niin,vanha koiramme nukkui huoneen lattialla tuolloin,eikä koira herännyt noihin ääniin.Tosin en tiedä reagoivatko eläimet yliluonnollisiin asioihin?Mutta luulisi että koira olisi reagoinut jos portaissa olisi kävellyt kaksi normaalia miesihmistä?
Onko muilla tällaisia selittämättömiä kokemuksia,ja miten olette ne itsellenne järkeilleet?
Minun on vaikea uskoa että kummittelu olisi niinkin tylsää kuin portaiden nousua yöaikaan..
Kommentit (3)
portaat natisivat itsestään sitä myötä kun viileämpi ilma nousi ylemmäs
Mitä Ben Zyskowicz ja Jammu Siltavuori vanhempiesi talossa yöllä teki?
Valveuni, luulet vaan olleesi hereillä vaikka oikeasti olit puoliunessa.