Olipas töykeä ja inhottava sairaanhoitaja äsken puhelimen päässä kun labra-aikaa varasin..
Ja satunpa olemaan vielä itsekin sairaanhoitaja, hän tosin ei sitä tiennyt.
Kommentit (33)
Joo, julkisen ja yksityisen ajanvarauksissa on kyllä melkoinen ero palvelussa. Joskus harvoin on hyvää palvelua julkisenkin ajanvarauksessa kyllä.
Niin? Miten se olisi vaikuttanut tilanteeseen vaikka et hoitaja olisi ollutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ajanvarauksessa työskentelevät ovat töykeitä ja inhottavia. Epäilen, että tällä yritetään nostaa ihmisten kynnystä hakeutua hoitoon julkiselle puolelle.
Hyvin on onnistuttu, ainakin omalla kohdallani. Ihan ahdistaa soittaa terveyskeskukseen eikä sinne meinaa millään uskaltaa soittaa. Korkea on kynnys.
Vierailija kirjoitti:
Niin? Miten se olisi vaikuttanut tilanteeseen vaikka et hoitaja olisi ollutkaan.
En itse olisi koskaan samanlainen, vaikka kuinka huono päivä olisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan ajanvarauksessa työskentelevät ovat töykeitä ja inhottavia. Epäilen, että tällä yritetään nostaa ihmisten kynnystä hakeutua hoitoon julkiselle puolelle.
Hyvin on onnistuttu, ainakin omalla kohdallani. Ihan ahdistaa soittaa terveyskeskukseen eikä sinne meinaa millään uskaltaa soittaa. Korkea on kynnys.
Sama täällä. Olen joitakin kertoja jopa turvautunut yksityiseen, vaikka ainoa tuloni on kansaneläke, eikä siis todellakaan olisi varaa. Yritän mennä lääkäriin vain kun on oikeasti kuolemanhätä, muutoin kärsin mieluummin kuin asioin ajanvarauskerberoksen kanssa.
Ne tylsistyvät siellä tiskin takana. Sain yhdeltä tällaiselta kätevästi ajan lääkärille, kun avauduin vähän ja hänellä itsellään olikin ollut samoja terveysongelmia. Juttelin hetken mukavia ja johan löytyi aika, kun ensiksi oli aivan niihkeetä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse olisi koskaan samanlainen, vaikka kuinka huono päivä olisi.
Ap
Ja jos et olisi voisit ollakin töykeä?
Ehkä olisi ollut järkevintä antaa palaute suoraan puhelimeen vastanneelle henkilölle oli hän hoitaja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin niitä potilaita tuntuu olevan vaikka kynnys vähän korkeammalla onkin.
Miksi et varannut aikaa netin kautta?
Kuopiossa oli aivan hirveä eukko joka pilkallisesti otti vastaan ja yritti estää aikani lääkärille. En suostunut vaan sain lääkärin. Tein vielä niin että käytin vaivani myös yksityisellä ja hankin vammasta jonka eukko mitätöi todistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et varannut aikaa netin kautta?
Ei pysty esim hamnaslääkäriin, joten en mene.
"Mulle ei vittuilla!" sanon sen jo heti tervehdyksen jälkeen. Hyvin hoituu asioiden hoitaminen. Kukaan ei halua puhua mun kanssa pitkään. Hyvä!
Neuvoni on, että ole määrätietoinen. Sano alkuun, että tarvitset päivystysajan lääkärille tai sitten ajan lääkärille, jos on vähemmän kiireellistä.
Puhelimen päässä? Ei puhelimen päässä olla. Langan päässä ollaan tai puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Neuvoni on, että ole määrätietoinen. Sano alkuun, että tarvitset päivystysajan lääkärille tai sitten ajan lääkärille, jos on vähemmän kiireellistä.
Labra aikaa sillä ei ehkä saa varattua että vaatii määrätietoisesti lääkärin vastaanottoaikaa.
Itse soitin iltapäivystykseen kun iski aivan järkyttävä virtsatieinfektio. Pyysin puhelinreseptiä kun sellaisen olen aina aiemminkin saanut ja ajattelin etten ruuhkauta päivystystä.
Minulla oli silloin 2 viikon ikäinen vauva eikä autoa päivällä käytössä eli olisin joutunut kärvistelemään seuraavan päivän iltapäivään eikä se olisi todellakaan onnistunut.
Oli kyllä niin töykeää asiakaspalvelua kun soitin. Totesivat ettei lääkäri ehdi ja että se on voi voi jos en pääse aamulla. Ja sinne aamuunkin odottaminen olisi ollut mahdotonta.
Kysyin sitten vaan jo hyvin veetuuntuneena että täältäkö ei sinun mukaasi saa apua ja sanoin ihmetteleväni asiaa. Sanoin vielä että tulen sitten varmaan paikan päälle.
Johan sain reseptin sitten ja tämä hoitaja vielä soitti kotiin että resepti on nyt apteekissa ja tähän meni 15 minuuttia.
En enää siedä huonoa käytöstä ja sanonkin nykyään että törkeästi sanottu tai kysyn että miksi puhut minulle noin.
Ei kai sillä väliä miltä ääni kuulostaa, kunhan saa asian hoidetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sillä on väliä, minkälainen naama norsunvitulla oleva tärkeilijä vastaa.
Onneksi voin käyttää yksityisiä terveyspalveluja. Julkisella olen aina antanut kirjallista
palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sillä on väliä, minkälainen naama norsunvitulla oleva tärkeilijä vastaa.
Onneksi voin käyttää yksityisiä terveyspalveluja. Julkisella olen aina antanut kirjallista
palautetta.
Tehokkaampaa suora palaute on. Lähinnä sille kirjalliselle naureskellaan "ai tää oli tää joka kävi silloin sen asian takia" Kirjallinen palaute jää toki helpommin tilastoihin ja arkistoihin.