Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tays.sin lääkärin kommentti jäänyt niin kaihertamaan mieltä

Vierailija
10.10.2017 |

Vauvalla nousi tulehdusarvot ja joutui antibiottitippaan osastolle. Minut heitettiin sairaalasta ulos. Vauva ei syönyt pullosta lainkaan ja eipä siinä, minulta ei tullut pumpulla mitään ulos.
Koitin levätä sairaalan käytävillä ja taukohuoneessa, potilashotellilta en jaksanut sairaalalle kävellä parin tunnin välein juuri synnyttäneenä.
Kerroin muutaman päivän jälkeen ettei tästä näin tule oikein mitään ja minunkin pitäisi levätä.
Kotiin minulla matkaa 80 km suunta.
Lääkäri totesi tähän että sinä voit mennä ihan mihin haluat, mutta vauva jää tänne. Kysyin mites syöminen niin totesi että vauvalle laitetaan vaikka nenämahaletku, mutta minua ei tarvita ja käänty kannoillaan ja käveli pois.
Jotenkin todella julmaa...

Kommentit (95)

Vierailija
1/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan osta tätä tarinaa. 

Vierailija
2/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan osta tätä tarinaa. 

Onneksi hoitaja keksi että voidaan saada kotiin bilipeti, koska vauvan tulehdusarvot laski mutta oltaisiin jouduttu jäämään vielä muutamaksi päiväksi valohoitoon. Päästiin sitten kotiin.

Jos sitä hoitajaa ei olisi ollut, en tiedä miten olisi käynyt.

Se oli oikeasti todella kammottava reissu.

Tiedän että monet vanhemmat joutuvat olemaan ja juoksemaan siellä kuukausia, ja siksi tuntuu paskalta valittaa..

Silti, kommentti on jäänyt jotenkin niin pahana mieleen naiselle, joka oli umpi väsynyt ja juuri synnyttänyt ja täysin vaihtoehdoton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävästi käyttäydytty ja sanottu, mutta lääkäritkin ovat vain ihmisiä. Myös hänellä oli huoli vauvan voinnista, hän piti ensisijaisena asianaan vauvan hoitoa.

Mitäs tuossa teet? Vauva oli pakko ottaa osastolle, ja valitettavasti Taysin osastot ovat vielä nyt sellaisia, että vanhempi ei potilashuoneeseen kokoaikaisesti mahdu. Uusi Lastensairaala tuleekin olemaan parempi.

Jos olet lääkärille liikaa valittanut, kuinka sinä et jaksa, ja kuinka sinun pitäisi levätä, ei ihme että hän on vähän ärsyyntyt (vaikka ei toki saisi), koska pääasiassa on kuitenkin vauvan hyvinvointi.

Vierailija
4/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä lääkärin olisi sinusta kuulunut tuossa tilanteessa sanoa?

Vierailija
5/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävästi käyttäydytty ja sanottu, mutta lääkäritkin ovat vain ihmisiä. Myös hänellä oli huoli vauvan voinnista, hän piti ensisijaisena asianaan vauvan hoitoa.

Mitäs tuossa teet? Vauva oli pakko ottaa osastolle, ja valitettavasti Taysin osastot ovat vielä nyt sellaisia, että vanhempi ei potilashuoneeseen kokoaikaisesti mahdu. Uusi Lastensairaala tuleekin olemaan parempi.

Jos olet lääkärille liikaa valittanut, kuinka sinä et jaksa, ja kuinka sinun pitäisi levätä, ei ihme että hän on vähän ärsyyntyt (vaikka ei toki saisi), koska pääasiassa on kuitenkin vauvan hyvinvointi.

Tottakai oli. Mutta se ettei vauva syönyt pullosta lainkaan, vaikka sitä oli yritetty vaan sai vaan hirveän raivokohtauksen. Minulla maitoa tuli mutta pumppausyrityksistä huolimatta en saanut rinnoista maitoa kuin vauvan toimesta.

Tilanne oli kamala ja minä en ollut oikeasti nukkunut silmällistäkään kahteen päivään.

Jos olisin valvonut sairaalan käytävillä vielä muutaman päivän, en tiedä miten olisi käynyt.

Vierailija
6/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai oli. Mutta se ettei vauva syönyt pullosta lainkaan, vaikka sitä oli yritetty vaan sai vaan hirveän raivokohtauksen. Minulla maitoa tuli mutta pumppausyrityksistä huolimatta en saanut rinnoista maitoa kuin vauvan toimesta.

Tilanne oli kamala ja minä en ollut oikeasti nukkunut silmällistäkään kahteen päivään.

Jos olisin valvonut sairaalan käytävillä vielä muutaman päivän, en tiedä miten olisi käynyt.

Siellä sairaalan käytävillä voi kyllä nukkuakin. Ja potilashotellissa. Olisit käynyt päivisin syöttämässä vauvaa, ja levännyt yöt. Niin monet muutkin tekevät. 

Vierailija
7/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi voinut siirtää vauvan vaikka jollekin osastolle ja minut samalla. Olisivat voineet katsoa jonkin tilan mihin pääsen nukkumaan.

Soittivat kuitenkin aina minulle kun vauva heräsi, että tule syöttämään.. Sitten ryömin muutaman kerran potilashotellilta takaisin ja luulin kuolevani joten en lähtenyt sinnekään.

Vauvan syöminen oli kuitenkin minullekin tärkeintä.

Vierailija
8/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli 3 kk, kun hän joutui sairaalahoitoon. Imetin, joten sain lapsen kanssa samaan huoneeseen patjan. Hoitajat lämmittivät itse ostamiani mikroaterioita minulle. Kiitos Lastenkilinikka!

Mielestäni sinulle kuuluu paikka lapsesi vierellä. Tee kirjallinen valitus lapsesi hoitovirheestä!

Olen ethnyt valituksen toisesssa tilanteessa. Sinun tilanteesi vaikuttaa sellaiselta myös, että täytyy valittaa eikä vain purematta niellä. Valittaminen on ilmaista ja ainakin minulle myönnettiin tapahtunut hoitovirhe.

Vierailija
9/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä sairaalan käytävillä voi kyllä nukkuakin. Ja potilashotellissa. Olisit käynyt päivisin syöttämässä vauvaa, ja levännyt yöt. Niin monet muutkin tekevät. 

Niin että vauvalle olisi voinut sanoa ettei yöllä syödä?

Ja potilashotellilta on pitkä matka kompsuta juuri synnyttäneenä.

Ja missä siellä käytävillä nukutaan?

Vierailija
10/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oli 3 kk, kun hän joutui sairaalahoitoon. Imetin, joten sain lapsen kanssa samaan huoneeseen patjan. Hoitajat lämmittivät itse ostamiani mikroaterioita minulle. Kiitos Lastenkilinikka!

Mielestäni sinulle kuuluu paikka lapsesi vierellä. Tee kirjallinen valitus lapsesi hoitovirheestä!

Olen ethnyt valituksen toisesssa tilanteessa. Sinun tilanteesi vaikuttaa sellaiselta myös, että täytyy valittaa eikä vain purematta niellä. Valittaminen on ilmaista ja ainakin minulle myönnettiin tapahtunut hoitovirhe.

Kiitos, jo se että joku ymmärtää, helpottaa.

Kyyneleet tuli silmiin. Kiitos että ymmärsit.

Vierailija
11/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi voinut siirtää vauvan vaikka jollekin osastolle ja minut samalla. Olisivat voineet katsoa jonkin tilan mihin pääsen nukkumaan.

Soittivat kuitenkin aina minulle kun vauva heräsi, että tule syöttämään.. Sitten ryömin muutaman kerran potilashotellilta takaisin ja luulin kuolevani joten en lähtenyt sinnekään.

Etenkin lastenosastojen tilanne tanssissa on ala-arvoinen eikä siellä ole oikein tiloja joissa vanhempi voisi lapsen kanssa olla. Sitä en kyllä tiedä miten se asia olisi lääkäreiden tai hoitohenkilökunnan syytä ennemmin kai Tampereen seudun päättäjien.

Vierailija
12/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi esittää empaattisesti ja lempeästi tai tylysti ja tökerösti. Suosittelisin terveydenhuollon henkilökuntaa valitsemaan ensimmäisen vaihtoehdon. Vaikka asia sinänsä olisi ikävä, eikä sitä kivaksi voi muuttaa, suhtautumisella ja ilmaisutavalla on suuri merkitys. Pätee tietysti kaikkiin muihinkin ihmisiin ja ihmissuhteisiin mutta erityisesti, kun viran puolesta hoidetaan asioita.

Vierailija
13/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etenkin lastenosastojen tilanne tanssissa on ala-arvoinen eikä siellä ole oikein tiloja joissa vanhempi voisi lapsen kanssa olla. Sitä en kyllä tiedä miten se asia olisi lääkäreiden tai hoitohenkilökunnan syytä ennemmin kai Tampereen seudun päättäjien.

Onneksi en ole tamperelainen..

Mut mullekin ois riittänyt patja ja peitto.. Ja joku inhimillisyys.

Vierailija
14/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä, lääkärit ovat usein niitä autistisia nörttejä, jotka tietää miten sairaus paranee, mutta eivät tiedä miten ihmisten kanssa käyttäydytään.

Vierailija
15/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin että vauvalle olisi voinut sanoa ettei yöllä syödä?

Ja potilashotellilta on pitkä matka kompsuta juuri synnyttäneenä.

Ja missä siellä käytävillä nukutaan?

Vauvalle olisi voinut panna yöksi sen nenä-mahaletkun. Ja jos on kohtuullisessa kunnossa, niin vastasynnyttänytkin kyllä kävelee potilashotellilta, matka ei ole kovin pitkä. Tiedän kokemuksesta. Käytävilläkin on moni nukkunut, tai liinavaatevarastossa ym.

Tietenkin nämä on ikävää, eikä ole oikein. Mutta tuolle tilojen pienuudelle ei nyt ihan juuri heti voida tehdä mitään, tämä tulee kyllä paranemaan! Mutta siellä ei oikeasti tällä hetkellä oli mitään "osastoa, johon olisi voinut vauvan ja sinut siirtää".

Ja sanoin, että lääkäri toimi ikävästi eikä saisi tietenkään kuulostaa tylyltä. Mutta jos sinä olet valittanut lähinnä omaa oloasi, niin tavallaan ymmärrän sitä lääkäriäkin. 

Vierailija
16/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että lääkäri on ollut töykeä. Lastenosastoilla kuitenkin huolehditaan ensisijaisesti lapsen terveydestä, ei äidin. Vai olisitko halunnut että lapsi lähetetään puolikuntoisena kanssasi kotiin ja joudut itse toimimaan kotona lääkärinä?

Hyvä että ottivat vastuun lapsesta. Vauvat eivät sairaalassa nälkään kuole, saavat 3 tunnin välein ruokaa tai iv-infuusion. Verensokeria seurataan labroilla.

Ärsyttää sellaiset vanhemmat jotka eivät tajua lapsensa parasta ja yrittävät työntyä potilaiksi lastenosastoillekin. Olisitte kiitollisia että saatte terveen lapsen kotiin. Eivät ne lääkärit ja hoitajat ehdi lasten lisäksi hoitaa vanhempia ja välillä on koko suku läähättämässä. Sairasta.

Vierailija
17/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole tamperelainen..

Mut mullekin ois riittänyt patja ja peitto.. Ja joku inhimillisyys.

En itsekään ole tamperelainen sitä en osaa sanoa onko se onni luultavasti tässä tilanteessa ei ehkä paremmat mahdollisuudet vaikuttaa päättäjiin olisi lähempää kuin monen sadan kilometrin päästä. Mutta ainakaan osastolla jossa me olimme ei potilashuoneeseen olisi mahtunut edes sitä patjaa niin että se ei olisi vaarantanut hoitoa, käytävällä ainakaan kyseisellä osastolla en olisi suostunut nukkumaan. Koko osastolle vai oliko peräti useamman osaston yhteinen oli tarjolla yksi vanhemmille tarkoitettu lepohuone. Leivoksia siellä vietetty aika ei tosin oikein tullut aina oli joku tulossa tai lähdössä syömässä tai lämmittämässä ruokaa.

Se toki on onni että siellä ei ole tarvinnut käydä kuin kerran muuten ei ole tarvittu yliopistollisen sairaalan palveluita ja lähi keskussairaalassa on nykyaikaisemmat tilat ja olen saanut jopa sängyn lapsen huoneeseen kun hän sairaalaan on joutunut.

Vierailija
18/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä vielä viestiin 17. Hoito tayssissa oli kuitenkin hyvää ja siitä iso kiitos henkilökunnalle joka jaksaa tehdä niin vaativaa työtä niissä tiloissa.

Vierailija
19/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemin pitäisi kyllä olla sellainen, että äiti ja vastasyntynyt voisivat olla yhdessä. Olen pahoillani, ap - tuo on kamalimpia tilanteita, mihin voisin kuvitella joutuvani. Ero vauvasta tuntuu tuossa vaiheessa ihan fyysisenä kipuna.

Vierailija
20/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemin pitäisi kyllä olla sellainen, että äiti ja vastasyntynyt voisivat olla yhdessä. Olen pahoillani, ap - tuo on kamalimpia tilanteita, mihin voisin kuvitella joutuvani. Ero vauvasta tuntuu tuossa vaiheessa ihan fyysisenä kipuna.

No tottakai pitäisi olla, ja sellainen se tulee olemaankin. Nuo ovat kuitenkin vanhoja tiloja, tilanteelle ei nyt juuri tällä hetkellä voi tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi