Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tays.sin lääkärin kommentti jäänyt niin kaihertamaan mieltä

Vierailija
10.10.2017 |

Vauvalla nousi tulehdusarvot ja joutui antibiottitippaan osastolle. Minut heitettiin sairaalasta ulos. Vauva ei syönyt pullosta lainkaan ja eipä siinä, minulta ei tullut pumpulla mitään ulos.
Koitin levätä sairaalan käytävillä ja taukohuoneessa, potilashotellilta en jaksanut sairaalalle kävellä parin tunnin välein juuri synnyttäneenä.
Kerroin muutaman päivän jälkeen ettei tästä näin tule oikein mitään ja minunkin pitäisi levätä.
Kotiin minulla matkaa 80 km suunta.
Lääkäri totesi tähän että sinä voit mennä ihan mihin haluat, mutta vauva jää tänne. Kysyin mites syöminen niin totesi että vauvalle laitetaan vaikka nenämahaletku, mutta minua ei tarvita ja käänty kannoillaan ja käveli pois.
Jotenkin todella julmaa...

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Taysissa osastolla vähän isomman lapsen kanssa. Samalla käytävällä tehohoitoakin. Ei tullut mieleenkään tunkea sinne yöksi, koska siellä oli niitäkin lapsia, joilla oli hengenhätä ja oikea vaara. 

Meiltä ihmisiltä puuttuu suhteellisuudentaju. Siellä osastoilla on kuolemaakin tekeviä lapsia ja se tilanne on vähän eri kuin minua väsytti ja oli paha mieli ja olisi voinut huomioida ja olisi ollut kivempi jne.

Tietysti on ihanaa, hienoa ja kivaa jos lääkäri ja hoitajat hyppivät yhden vanhemman tunteen ympärillä, mutta kun siellä on vähän kiire ja oikeita hätiäkin.

Aivan totta. Hyvä että huomasit hylätä lapsesi.

Itse en ihan viitsinyt jättää vastasyntynyttä nälässä huutamaan. Meitä on moneen junaan.

Vierailija
62/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen lapsiani joutunut sairaalaan viemään on viimeinen mielessä oleva ajatukseni ollut minä ja minun tunteet ja minun huomiointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olen lapsiani joutunut sairaalaan viemään on viimeinen mielessä oleva ajatukseni ollut minä ja minun tunteet ja minun huomiointi.

Niin, ihan sama juttu. Minäkin keskityin ihan siihen että vastasyntynyt saa läheisyyttä ja äitinsä maitoa, mitä hän halusi syödä.

Vierailija
64/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Taysissa osastolla vähän isomman lapsen kanssa. Samalla käytävällä tehohoitoakin. Ei tullut mieleenkään tunkea sinne yöksi, koska siellä oli niitäkin lapsia, joilla oli hengenhätä ja oikea vaara. 

Meiltä ihmisiltä puuttuu suhteellisuudentaju. Siellä osastoilla on kuolemaakin tekeviä lapsia ja se tilanne on vähän eri kuin minua väsytti ja oli paha mieli ja olisi voinut huomioida ja olisi ollut kivempi jne.

Tietysti on ihanaa, hienoa ja kivaa jos lääkäri ja hoitajat hyppivät yhden vanhemman tunteen ympärillä, mutta kun siellä on vähän kiire ja oikeita hätiäkin.

Aivan totta. Hyvä että huomasit hylätä lapsesi.

Itse en ihan viitsinyt jättää vastasyntynyttä nälässä huutamaan. Meitä on moneen junaan.

Mitä on lapsen hylkääminen? Se että annat sairaalan hoitaa häntä ja jätät yöpaikat niille, joiden lapsilla saattaa olla viimeinen viikko meneillään?

Vierailija
65/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ihan sama juttu. Minäkin keskityin ihan siihen että vastasyntynyt saa läheisyyttä ja äitinsä maitoa, mitä hän halusi syödä.

Etkö aloituksessa kertonut haluavasi levätä, etkä jaksa parin tunnin välein raahautua? Siis heitettiinkö sinun imettämästä vauvaa vai mitä siis tapahtui? Tarina on hieman epälooginen.

Vierailija
66/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vali vali vali ja vali. Ja uhri.

Eräs hyvin arvostettu ja osaava lääkäri sanoi kerran, että oikeassa vaarassa olevat potilaat ovat varsin hyviä hoidettavia. He ovat yhteistyökykyisiä ja haluavat vain selvitä hengissä. Sitten tulee tämä ryhmä, jolla ei hirveää hätää ole kuin korkeintaan teoriassa tai ehkä. He keskittävät aikansa sen miettimiseen, miten heitä kohdeltiin, mitä sanottiin, katsottiinko kunnioittavasti jne. Ja lähettelevät näistä valituksia.

Joo, kyllä se rupesi tuntumaan oikeastikin selviytymiseltä parin päivän jälkeen. Ihanaa että ymmärrät.

No jos vauvasi oli oikeasti hengenvaarassa niin tialnnehan on ihan eri. Silloin hän on varmaan ollut hoidossa teholla ja siellä on vaikea muita majoittaa tehohoidon takia. 

Vierailija
67/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevintähän tuossa olisi nimenomaan ollut laittaa vauvalle nenämahaletku ja siitä lypsettyä maitoa mahaan yöllä. Äiti olisi sitten päivällä käynyt imettämässä ja sylittelemässä.

Plus että kyllä se lapsi olisi pullosta oppinut sitä lypsettyä maitoa juomaan ellei äiti olisi heittäytynyt hysteeriseksi kuultuaan vähän itkua. Vauva kun reagoi myös äidin tunnetiloihin.

Vierailija
68/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oli 3 kk, kun hän joutui sairaalahoitoon. Imetin, joten sain lapsen kanssa samaan huoneeseen patjan. Hoitajat lämmittivät itse ostamiani mikroaterioita minulle. Kiitos Lastenkilinikka!

Mielestäni sinulle kuuluu paikka lapsesi vierellä. Tee kirjallinen valitus lapsesi hoitovirheestä!

Olen ethnyt valituksen toisesssa tilanteessa. Sinun tilanteesi vaikuttaa sellaiselta myös, että täytyy valittaa eikä vain purematta niellä. Valittaminen on ilmaista ja ainakin minulle myönnettiin tapahtunut hoitovirhe.

No mikä virhe sinä LAPSEN hoidossa tapahtui?

Vierailija
69/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja olit juuri synnyttänyt? ja lapsesi ei syönyt mitään muuta kuin rintamaitoa?

Vierailija
70/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInun läheiselleni sanottiin TAYSin päivystyksessä ettei täällä kuolevia hoideta. Läheiseni sairasti parantumatonta syöpää mutta tarvitsi akuuttiin terveysongelmaansa apua. Toivon, että kyseinen naislääkäri tekisi pelkästään tutkijatyötä, ilman potilaskontaktia.

Vierailija
71/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa mitään hoitovirhettä ole. Sairaalassa ei ole tiloja kaikille äideille ja isille ja muille omaisille. Ap luulee kai olevansa jokin erikoistapaus kun juuri hänelle olisi sellainen tila pitänyt järjestää. Niitä on kuule sellaisiakin jotka olisivat paljon enemmän sen tarpeessa kuin sinä! Ei ihme että joskus hoitohenkilökunnalla menee hermo tuoreisiin äiteihin kun ne hormonihöyryissään vaativat erityiskohtelua.

Muutama kuukausi kun kuluu niin et jaksa enää vouhkata tästäkään asiasta vaan se unohtuu.

Vierailija
72/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei joudu ulos sairaalasta synnytyksen jälkeisenä päivänä.

Vauva osaa syödä myös pullista ihan heti. Maito nousee vasta kolmantena päivänä. Tässä apuna on imeminen

Ap kertoo ihan höpöjuttuja.

Ja kuvittelee tarinaa elämästään itselleen mieluisaksi. Vuosikymmenten takaa

Vierailija
73/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetäänkö nyt tehdä väkisin lastensairaalaa tarpeelliseksi? Siis kurjistetaan oloja niin paljon, että ainoa mahdollisuus on muka tehdä lastensairaala.

Oma lapseni oli 10 vuotta sitten kahteen kertaan Taysissa. Ne olivat vielä eri osastoilla. Hyvin mahtui lattialle äiti nukkumaan. Lapsi oli 5-v.

Vierailija
74/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo lääkäri ole tehnyt mitään hoitovirhettä, mutta ap on ollut herkillä ja sekä fyysisesti että psyykkisesti väsynyt kaikesta raskaasta ja uudesta kokemuksesta. Eli nainen on tuollaisessa tilanteessa todella haavoittuvainen. Mutta, asioilla on aina kaksi puolta, eli tässäkin se, että lääkärin etiikka on pitää ihminen eli ap:n lapsi hengissä, ap oli todettu selvinneen synnytyksestä terveenä, ei lääkärin tehtävä ole enää häntä hoitaa. Ap:n olisi ehkä pitänyt ilmaista asiansa lääkärille toisin, mutta eihän tuollaisessa tilanteessa välttämättä pysty  ajattelemaan parhaimmalla mahdollisella tavalla, ja se on ihan ymmärrettävää.

Minä ymmärrän siis sekä lääkäriä että ap:ta. Nyt ap yrittää tehdä lääkäristä suurenkin roiston, mitä hän ei missään tapauksessa ole, päinvastoin. Sellaista se nyt vaan on vastasynnyttäneiden äitien kanssa, kaiken ottaa niin herkästi itseensä, muistan itse todella hyvin tuon ajan. Ne ovat ne hormonit, tätä tilaa ei sovi vähätellä.

Vierailija
75/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä oli 15 vuotta sitten joku erittäin tyly naislääkäri. En tiedä, onko hän enää siellä.

Vierailija
76/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni oli 3 kk, kun hän joutui sairaalahoitoon. Imetin, joten sain lapsen kanssa samaan huoneeseen patjan. Hoitajat lämmittivät itse ostamiani mikroaterioita minulle. Kiitos Lastenkilinikka!

Mielestäni sinulle kuuluu paikka lapsesi vierellä. Tee kirjallinen valitus lapsesi hoitovirheestä!

Olen ethnyt valituksen toisesssa tilanteessa. Sinun tilanteesi vaikuttaa sellaiselta myös, että täytyy valittaa eikä vain purematta niellä. Valittaminen on ilmaista ja ainakin minulle myönnettiin tapahtunut hoitovirhe.

Kiitos, jo se että joku ymmärtää, helpottaa.

Kyyneleet tuli silmiin. Kiitos että ymmärsit.

Kyllä täällä on muitakin, jotka ymmärtävät kurjan tilanteesi. Älä välitä noista p.....sta, jotka eivät osaa tai halua asettautua toisen ihmisen asemaan. Lääkärin olisi pitänyt keskustella kanssasi tilanteesta eikä jaella vaan omia käskyjään. Olin itse synnytyksen jäl jeltä niin heikossakunnossa, etten olisi pystynyt kävelemään mihinkään, saati naapuritaloon. Tee asiasta valitus, muutoin ei potilaan ja synnyttäneen kohtelu muutu ikinä inhimillisemmäksi. Ja TYKSille negatiivistä palautetta tuutin täydeltä!

Vierailija
77/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, jo se että joku ymmärtää, helpottaa.

Kyyneleet tuli silmiin. Kiitos että ymmärsit.

Kyllä täällä on muitakin, jotka ymmärtävät kurjan tilanteesi. Älä välitä noista p.....sta, jotka eivät osaa tai halua asettautua toisen ihmisen asemaan. Lääkärin olisi pitänyt keskustella kanssasi tilanteesta eikä jaella vaan omia käskyjään. Olin itse synnytyksen jäl jeltä niin heikossakunnossa, etten olisi pystynyt kävelemään mihinkään, saati naapuritaloon. Tee asiasta valitus, muutoin ei potilaan ja synnyttäneen kohtelu muutu ikinä inhimillisemmäksi. Ja TYKSille negatiivistä palautetta tuutin täydeltä!

ANTEEKSI, se olikin Tampereen sairaala.

Vierailija
78/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInun läheiselleni sanottiin TAYSin päivystyksessä ettei täällä kuolevia hoideta. Läheiseni sairasti parantumatonta syöpää mutta tarvitsi akuuttiin terveysongelmaansa apua. Toivon, että kyseinen naislääkäri tekisi pelkästään tutkijatyötä, ilman potilaskontaktia.

Aivan kauheaa! Tee ihan ehdottomasti kantelu epäasiallisesta käytöksestä ja varmaan hoitlvirheestäkin. Eikö saanut mitään hoitoa.

Vierailija
79/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai ensisijainen huoli on vauvasta, sekä lääkäreillä että ap:lla, kai sen nyt jokainen ymmärtää. Mutta jos on kaksi päivää valvonut sairaalan käytävillä vastasynnyttäneenä, niin ei siinä mitään superitsekästä ole sanoa että tällainen ei toimi ja että äitikin tarvitsisi lepoa. Luulisi lääkärinkin ymmärtävän ettei ihmisen ajatukset muutenkaan ole selkeimmillään vastasynnyttäneenä ja kaksi vuorokautta valvoneena ja osaavan suhteuttaa sanomisensa sen mukaan. Kuten joku mainitsikin, lääkärin ei olisi tarvinnut epäammattimaisesti töksäyttää sanomaansa vaikkei hän itse tilanteelle mitään voinutkaan.

Meillä naisilla taitaa istua todella tiukassa sellainen ihme turha syyllistyminen milloin mistäkin (ja toisten naisten syyllistäminen siinä samassa), kun nyt ap:kin olisi useiden mielestä vain pitänyt kiltisti ja iloisin mielin hyväksyä asiansa ikävällä tavalla esittänyt lääkäri tilanteessa missä itse on nukkunut ihan liian vähän ja huoli lapsen terveydentilasta on suuri. Sitäpaitsi, eihän ap kertonut lähtevänsä tekemään mitään varsinaista valitusta asiasta, kunhan vain kertoili ikävästä fiiliksestään, minkä tuo tilanne oli ymmärrettävästi aiheuttanut. 

Vierailija
80/95 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapauksessa ei ole tapahtunut hoitovirhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi