Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-Studion köyhä yh maksaa lapsen musiikkikoulun maksuja 200 €/kk

Vierailija
09.10.2017 |

Ja valittaa että pitää nälässä olla kun ei rahat riitä ruokaan.

Kommentit (556)

Vierailija
321/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko koko tuota tarinaa tuosta musiikkipainotuksesta.

Alueella toimii myös esim aktiivinen Lions-klubi, jolta takuulla saa avustusta. Ja luultavimmin myös siellä musiikkiopistossa on ihan ne perusvapaaoppilaspaikat.

Jokin tuossa jutussa ei nyt täsmää.

Ja jos kerran lapsella on yhteys isäänsä niin oikeastiko se isä ei sitten yhtänä muka osallistu koulukuluihin?

Muistelen että tämä sama nainen jossain lehtijutussa kehui että hänen tyttärensä harrastaa soittoa ja balettia. Silloin saivat tukea joltain järjestöltä.

Vierailija
322/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen täällä ollaan sormi pystyssä: "Taitaa olla elämänhallinnassa ongelmia". Nää on aika monitasoisia asioita hyvät ihmiset. Jos tällä naisella sattuisi olemaan elämänhallinnassaan ongelmia, niin mitä SINÄ siitä saat, että ylimielisesti täällä päivittelet. Eikö hän saa tuoda asiansa kuuluviin joka tapauksessa, jos itse niin haluaa?

Ihan hyvin muuten voi sellon soitto pelastaa sen lapsen elämän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jo nyt anteliaat työttömyystuet houkuttelevat matalapalkkatyöntekijöitä leppoisampaan elämään. Systeemi pyörii sillä, että suurin osa aikuisista käy töissä. Pitkäaikaistyöttömyys ei saisi olla "ammatti", jolla pärjää ihan kivasti.

Mikä olis sun mielestä sopiva työttömyystuki? Siis ihan tiukat eurot nyt tiskiin, ei mitään että työn pitää kannattaa aina. Siis euroina kuukaudessa.

Paljonko toi nykyinen antelias työtyömyystuki siis on sun ymmärryksen mukaan? Euroina jälleen. Siis se euromäärä jolla pärjää ihan kivasti.

Ja mainitse joku matalapalkka-ala jossa kokoaikaisella työmäärällä olis nimenomaan taloudellisesti houkuttelevaa jäädä pitkäaikaostyöttömäksi anteliaan työttömyysturvan varaan. 0-sopparit joissa ei saa toivomaansa määrää tunteja on tietenkin erikseen.

Ihan ohiksena kiinnostaa.

En ole tuo lainaamasi kommentoija, mut tälläkin jossain ketjuissa on ihmiset kommentoineet, ettei paljon kannata töissä käydä jos kokoaikatyöstä saa pari sataa enemmän kun työttömänä.

En kyllä tiedä mitä kaikkia tukia ihmiset sitten oikein saavat kun minusta mstalapalkka-alallakin tienaa huomattavasti paljon enemmän kun mitä saa tukia. Joten minuakin kiinnostaa.

Heillä lienee kaupungin asunto hyvällä alueella. Eli lottovoitto. Asumistuki. Työttömyyskorvaus/sairauspäiväraha, toimeentulotuki, yh-korotus, elatusapu. Seurakuntien avustukset.

Ja olemuksensa huomioonottaen tuo tt-tuki sisältää lääkkeiden, sähkön ja vakuutuksen muodossa ainakin 200€ potin.

Noita kun summailee, niin ei mitään jakoa päästä alle 2000/kk brutolla sanoja tuloja parempaan. Olihan stadi? Vuokra varmasti tonnin pinnassa.

Aika monella alalla vaikka tekee kokopäivätyötä tienaa tuon n 2000€, vähän yli tai vähän alle.

Vähän kyrsii että joku viitsii enää valittaa vaikka saa saman rahan tekemättä yhtään mitään, ja vielä pitäisi saada enemmän.

Tulis tekemään mun työt kuukauden ajaksi, ei ole mitään kevyttä työtä, niin katsotaan sitten joko se ilmainen tuki kelpaa.

Vierailija
324/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha itkeä, jos on priorisoinut lapsen koulutuksen ruuan edelle.

Ai jaa. Musta on ihan järkevää panostaa koulutukseen. Että lapsella on mahdollisuudet parempaan elämään. 

Vierailija
325/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhottavaa lukea kateellisten kommentteja, kuinka en itsekään saa sitä sun tätä. No oletteko hakeneet ja oikeasta paikasta? Tai kukaan tuttu ei maksa niin tai näin. Mistä tiedätte?

Kyllä sen vielä käsittää että rikkaat kulkee nenä pystyssä, mutta että köyhät kadehtii toisiaan- se on jo älytöntä. Nyyh nyyh kun joku sai tv:ssä esiintyä vaivoineen ja huonoine dieetteineen, minä niin mieleni pahoitin kun en se ollut minä.

Jokaisella on oma elämänsä, jota ei voi täysin verrata muiden tilanteeseen. Ei tuet ole lisää vaan tasoitusta.

Ja se tv-ohjelma, kuten ohjelmat yleensä, oli tietenkin jollain lailla dramatisoitu. Makkarakastike ( jota me kaikki oikeasti halulla syömme silloin tällöin ) oli symbolinen esimerkki jolla köyhän taviksen elämää kuvaillaan. Kuka on sanonut mitä heillä muina päivinä syödään?

Ymmärrätkö, että jos työttömien lapsille yhteiskunta alkaa kustantaa kalliit harrastukset, niin pienipalkkaisten ei enää kannata käydä töissä ollenkaan, koska työttömänä saa lapsilleen paremmat harrastukset kuin työssäkäyvänä? Miten pitkään kuvittelevat tukisysteemin toimivan, jos pienipalkkaiset alkavat irtisanoutua työpaikoistaan saadakseen lapsilleen kalliita harrastuksia?

Sanoihan joku työtön äiti tv:ssä että köyhien lapsille pitäis olla "kausikortteja ratsastukseen ja mitä nyt sitten haluavatkaan harrastaa". Mä keskituloisena väliinputoajana haluun kans!

Vierailija
326/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se 200 euroa kuukausittain lapsen harrastuksesta on paljon, jos sen takia äiti on syömättä. Aika kestämätön ajatus, että yhteskunnan menoista pitää kustantaa lasten harrastuksetkin. Pienituloisilla yh-vanhemmillakaan ei välttämättä ole varaa maksaa noin kalliita harrastuksia työssäkäymnistä huolimatta. Menot pitää suhteuttaa tuloihin eikä olettaa kolmannen osapuolen maksavan kaikki.

En ymmärtänyt kommenttiasi ruuan ostamisesta. Itse olen todellakin sitä mieltä, että lapsen tulevaisuutta varten on todellakin parempi ostaa ravitsevaa ruokaa, eikä pihistää siitä harrastusten takia.

Vierailija
327/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on varmasti ollut elämässään ikäviä sattumuksia. Ei voinut kuitenkaan välttyä ajatukselta, että köyhyys ja kurjuus on ollut myös omien valintojen tulosta. Ja oman luonteen, kaikesta kun tuntui löytyvän valittamista, Nyt hän on sitten sellaisessa jamassa, että tarvitsisi paljon tukea että pääsisi taas jaloilleen henkisesti. Vaikea sanoa, mikä kokonaisuudessa on mennyt eniten pieleen, mutta tämän hallituksen syyksi tuota ei voi laittaa.

En ymmärtänyt sitä makkarakastiketta. Samalla rahalla olisi varmasti saanut kauden kasviksia ja olisi voinut tehdä hyvää kasvispataa, risottoa tms. Marjoja saa metsästä. Samoin sieniä. Samalla tulisi hyötyliikuntaakin.

Niin että sinun mielestäsi tuossa tilanteessa ei ole mitään valittamista. Pitäisi vaan ottaa positiivinen asenne? Kauden kasviksia ei todellakaan saa samaan hintaan kuin makkaraa paitsi kaalia ja sitähän hän omien sanojensa mukaan syö paljon. Ja vaikka saisikin, ateriasta puuttuisi silloin kaikkein tärkein eli proteiinin ja energian lähde. Marja- ja sienimetsään tuskin kykenee jos kärsii lihas- ja nivelkipuja aiheuttavasta sairaudesta ja sinne ei noin vain mennä ilman autoa, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. 

Vierailija
328/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oikein suututtaa tuo koko juttu. Jos saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea, niin silloin ei ole varaa laittaa 200€ mihinkään ylimääräiseen.

Käsittääkseni nuo tuet on laskettu niin, että niillä saa ruuat ja pakolliset perustarvikkeet, ei olekaan tarkoitus että raha riittäisi muuhun, varsinkaan mihinkään noin kalliiseen joka kuukausi.

Näinpä! Ei sillä tuella ole tarkoitus harrastaa korkeakulttuuria vaan sillä on tarkoitus kattaa elämisen kulut, joihin lukeutuu syöminen, asuminen jne.

Ei tuo 200 euroa musiikkiharrastukseen ole todellakaan mitään ylimääräistä. Lapsen hyödyllisen harrastuksen menot on ihan perustarpeisiin verrattavissa oleva asia. 200 euroa ei ole edes kallis hinta harrastuksesta. 

Mitä sillä tuella saisi ostaa? Vanhaksi menneitä leivänkänttyjä 30% alennuksella? 10 kilon säkin kaurahiutaleita?

Pointti onkin se, että sen rahan saa käyttää miten lystää, mutta ei pidä sitten valittaa, ettei se riitä.

Jos minä saisin työttömyyskorvausta käteen 550€/kk, niin miettisin kyllä onko 200€ harrastukseen ok ja pärjäänkö loppurahalla kuukauden.

Vierailija
329/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Areenalta ja mikä ilahdutti oli se, että tämä nainen oli koulutettu ja sanavalmis. Ymmärsin myös hänen viestinsä siitä, että köyhyys ja iänikuinen penninvenyttäminen vievät elämilon. Kun mitään ei voi oikein tehdä ex tempore, kaikki pitää olla suunniteltu, budjetoitus, harkittu. Jos yhtenä päivänä kävisit juomassa kupin kahvia jossain kahvilassa, niin seuraavana päivänä se olisi automaattisesti jostain pois. Sellainen elämä on raskasta. Uskon myös, että nainen on tehnyt valtavasti saadakseen elämän vähän paremmaksi. Ja äitinä ymmärrän sen, että lapselle halutaan elämään hyvät eväät. Tässä tapauksessa musiikki. 

Epätoivosta kertoivat nämä vertaukset omaan äitiin, joka keitteli vehnäjauhoista ja suolasta ruuan perheelle. Sellainen marttyyri asenne. Että tässä minä olen, enkä ole päässyt sen edemmäksi kuin vanhemmat, että köyhää on. Samoin yhteiskunnan apuun nojaaminen ja sen avun vaatimista suuremmaksi esimerkiksi niin, että rikkailta otetaan enemmän verojen muodossa on älytöntä. Samaa mieltä olen, että esimerkiksi elintarvikkeiden verotus on liian kallista. Eihän siinä ole mitään järkeä. 

Toivon, että nainen saisi asiansa jotenkin järjestymään. Kun mietin ottaisinko hänet töihin: saattaisin vähän työstä riippuen. Mutta niinkin pieni asia kuin epäsiistit ja rasvoittuneet hiukset jo karsivat hakijoita, kun valittavana on siistinnäköinenkin työntekijä. Tyhmää, mutta niin se vain. Oman ulkomuodon laiminlyöminen ja epäsiisteys aika usein kertovat elämän sisällöttömyydestä, joidenkin perustaitojen puuttumisesta. 

Vierailija
330/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi ihminenhän oli sairas. Aivan romahtamispisteessä. Taisi sanoakin tossa ettei enää jaksa.

Jotenkin kuva sille mihin pitkään jatkunut köyhyys johtaa. Tosi epärationaalista laittaa 200 e/kk soittoharrastukseen ja syödä sitten todella epäterveellisesti. Teki makkarakastiketta rasvasuuruskastikkeeseen. Toisaalta veti kaalta ja kaurapuuroa kun lapsi oli isällään.

Mun kyllä kävi sääliksi tota naista. Se oli jotenkin aivan lopussa.

Höpö höpö, kaikki akat suomessa, jotka ovat niin idiootteja että vääntävät billukakkaa eli kersoja ENNEN KUIN on = 1. vakityö, 2. avioliitossa (ja ollut VÄH. 5 v.), tai ottavat eron. Ansaitsevat TÄYSIN saamansa kohtalon WT-YH-statuksessa, itse asiassa tuollaisia akkoja pitäisi rangaista siitä syystä että tekevät rikoksen ihmisyyttä vastaan tuomitessaan kakaransa köyhyyteen ja sitä myöten käsittämättömään kärsimykseen.

Ilmeisesti sinulla oli todella kurja lapsuus, kun tämä asia herättää noin voimakkaita tunteita.

Vierailija
331/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin, ettei äiti jaksa enää selvitellä erilaisia ilmaisvaihtoehtoja tai tukea musiikkiopintoihin lapselle. Tietyssä pisteessä sitä ei vain enää jaksa, kerta kaikkiaan. Päähän mahtuu se ajatus, että lapsella on oltava paremmin. Jossain voisi olla saatavilla sellaista apua tai järjestöjen palveluohjausta, joka selvittäisi näitä asioita hänen kanssaan. En usko, että tämä äiti odottaa yhteiskunnan kustantavan toimeentulotuen lisäksi musiikkiopintoja kuin manulle illallista.

Ja se lihominen... se käy erittäin helposti leipää syömällä, jos kotoa ei enää tule liikuttua juuri mihinkään.

Ruoan arvonlisäverosta tämä äiti puhui ja oli oikeassa. Ruokaa on oltava, ja sen hinta Suomessa hipoo älyttömyyttä alv:n ja parin hallitsevan kauppaketjun ansiosta. Lidlkään ei täällä ole yhtä halpa kuin muualla Euroopassa.

Vierailija
332/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua oikein suututtaa tuo koko juttu. Jos saa työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea, niin silloin ei ole varaa laittaa 200€ mihinkään ylimääräiseen.

Käsittääkseni nuo tuet on laskettu niin, että niillä saa ruuat ja pakolliset perustarvikkeet, ei olekaan tarkoitus että raha riittäisi muuhun, varsinkaan mihinkään noin kalliiseen joka kuukausi.

Näinpä! Ei sillä tuella ole tarkoitus harrastaa korkeakulttuuria vaan sillä on tarkoitus kattaa elämisen kulut, joihin lukeutuu syöminen, asuminen jne.

Ei tuo 200 euroa musiikkiharrastukseen ole todellakaan mitään ylimääräistä. Lapsen hyödyllisen harrastuksen menot on ihan perustarpeisiin verrattavissa oleva asia. 200 euroa ei ole edes kallis hinta harrastuksesta. 

Mitä sillä tuella saisi ostaa? Vanhaksi menneitä leivänkänttyjä 30% alennuksella? 10 kilon säkin kaurahiutaleita?

No miksi se sitten valittaa ettei ole rahaa ruokaan jos 200€ on halpa harrastus?

Vierailija
333/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä naisella on varmasti ollut elämässään ikäviä sattumuksia. Ei voinut kuitenkaan välttyä ajatukselta, että köyhyys ja kurjuus on ollut myös omien valintojen tulosta. Ja oman luonteen, kaikesta kun tuntui löytyvän valittamista, Nyt hän on sitten sellaisessa jamassa, että tarvitsisi paljon tukea että pääsisi taas jaloilleen henkisesti. Vaikea sanoa, mikä kokonaisuudessa on mennyt eniten pieleen, mutta tämän hallituksen syyksi tuota ei voi laittaa.

En ymmärtänyt sitä makkarakastiketta. Samalla rahalla olisi varmasti saanut kauden kasviksia ja olisi voinut tehdä hyvää kasvispataa, risottoa tms. Marjoja saa metsästä. Samoin sieniä. Samalla tulisi hyötyliikuntaakin.

Niin että sinun mielestäsi tuossa tilanteessa ei ole mitään valittamista. Pitäisi vaan ottaa positiivinen asenne? Kauden kasviksia ei todellakaan saa samaan hintaan kuin makkaraa paitsi kaalia ja sitähän hän omien sanojensa mukaan syö paljon. Ja vaikka saisikin, ateriasta puuttuisi silloin kaikkein tärkein eli proteiinin ja energian lähde. Marja- ja sienimetsään tuskin kykenee jos kärsii lihas- ja nivelkipuja aiheuttavasta sairaudesta ja sinne ei noin vain mennä ilman autoa, ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla. 

Tämä on niin yksilökohtaista. Äitini elää pienellä kansaneläkkeellä, rahat on tiukassa mm. kalliiden lääkkeiden vuoksi. Äidin kädet ja jalat ovat ihan väärän vänkkyrät, reuman runtelemat. Kukaan muu ei niillä käsillä varmaan enää mitään paljon puuhailisi. Äiti menee edelleenkin lähes 80-vuotiaana joka syksy marjametsään. Kerää hissukseen, putsaa, keittelee mehut, pakastaa. Olemme tästä vähän kauhuissamme, mutta hänen mielipiteensä on että jos sinne mättäälle tuupertuu niin sitten tuupertuu. Toisekseen kivut ovat kovat tekee niillä käsillä ja jaloilla jotain tahi sitten ei. Joten parempi sitten edes touhuta eikä vaan olla aloillaan. 

Äiti on sitä ikäpolvea, että rahallista apua hänelle on turha tarjota. Me lapset emme edes asu ihan lähellä, joten oikeastaan emme kovin kykene edes apuun. Jokaisella on omat perheet. Yritämme auttaa mm. toimittamalla ruokakaupasta välillä ostokset ovelle (tuttu kauppias), ostamalla vähän sellaista mitä äiti ei itse raaski ostaa mm. kunnon kahvia ja järjestämällä siivousapua. 

Tiedän, että kivut ovat kovat. Ne eivät koskaan ole kuitenkaan estäneet äitiä touhuamasta. Kun kivut ovat kovat levossakin.

Vierailija
334/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin Areenalta ja mikä ilahdutti oli se, että tämä nainen oli koulutettu ja sanavalmis. Ymmärsin myös hänen viestinsä siitä, että köyhyys ja iänikuinen penninvenyttäminen vievät elämilon. Kun mitään ei voi oikein tehdä ex tempore, kaikki pitää olla suunniteltu, budjetoitus, harkittu. Jos yhtenä päivänä kävisit juomassa kupin kahvia jossain kahvilassa, niin seuraavana päivänä se olisi automaattisesti jostain pois. Sellainen elämä on raskasta. Uskon myös, että nainen on tehnyt valtavasti saadakseen elämän vähän paremmaksi. Ja äitinä ymmärrän sen, että lapselle halutaan elämään hyvät eväät. Tässä tapauksessa musiikki. 

Epätoivosta kertoivat nämä vertaukset omaan äitiin, joka keitteli vehnäjauhoista ja suolasta ruuan perheelle. Sellainen marttyyri asenne. Että tässä minä olen, enkä ole päässyt sen edemmäksi kuin vanhemmat, että köyhää on. Samoin yhteiskunnan apuun nojaaminen ja sen avun vaatimista suuremmaksi esimerkiksi niin, että rikkailta otetaan enemmän verojen muodossa on älytöntä. Samaa mieltä olen, että esimerkiksi elintarvikkeiden verotus on liian kallista. Eihän siinä ole mitään järkeä. 

Toivon, että nainen saisi asiansa jotenkin järjestymään. Kun mietin ottaisinko hänet töihin: saattaisin vähän työstä riippuen. Mutta niinkin pieni asia kuin epäsiistit ja rasvoittuneet hiukset jo karsivat hakijoita, kun valittavana on siistinnäköinenkin työntekijä. Tyhmää, mutta niin se vain. Oman ulkomuodon laiminlyöminen ja epäsiisteys aika usein kertovat elämän sisällöttömyydestä, joidenkin perustaitojen puuttumisesta. 

Kyllä minäkin ymmärrän kuinka rahasta on pulaa työttömänä, mutta se sai minut päättämään että mä teen tarvittaessa mitä työtä vaan saan tai vaikka kouluttaudun lisää ettei tarvitse olla tukien varassa.

Vierailija
335/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että köyhyydestä huolimatta äiti yrittää luoda lapselle toivoa. Musiikki on todella hyvä sijoitus, varsinkin haastavissa oloissa. Ei se pelkkä ruoka ihmistä elossa pidä. Minäkin oon köyhänä yhna maksanu lapsilleni puolet heidän musiikkiopinnoistaan vuosia, vuodessa yht. Noin 1600, mun osuus siitä 800. Ei kaduta. Lapsista kasvanut todella hienoja nuoria, lisäksi hyviä, ahkeria, muusikoita.

Itse myös jaksan musiikin voimalla, satoi tai paistoi :) Paljon parempi "päihde" kuin alkoholi taikka huumeet.

Vierailija
336/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaihteeksi näiden tukipurnaajien sijasta kuulla tavallisen pienipalkkaisen perheen tulot ja menot ja verrata vastaavan perheen tilanteeseen, jonka yhteiskunta elättää täysin. Luulen, että joissakin tapauksissa sossut voittavat tavikset siinä, kuinka paljon jää rahaa käytettäväksi.

Vierailija
337/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Roihuvuoresta pääsee kävellen metsään kahteenkin suuntqan. Ja niitä vihanneksia kasvatella sen tytön kanssa viljelyspalstalla, joita niitäkin on tuolta katsoen kävelyetäisyydellä. Plus että Roihuvuoren kaupungin vuokrataloissa on isot parvekkeet, joilla viljellä. Mun lapset on kasvattaneet vihanneksi esikouluikäisestä.

Vierailija
338/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla niin, ettei äiti jaksa enää selvitellä erilaisia ilmaisvaihtoehtoja tai tukea musiikkiopintoihin lapselle. Tietyssä pisteessä sitä ei vain enää jaksa, kerta kaikkiaan. Päähän mahtuu se ajatus, että lapsella on oltava paremmin. Jossain voisi olla saatavilla sellaista apua tai järjestöjen palveluohjausta, joka selvittäisi näitä asioita hänen kanssaan. En usko, että tämä äiti odottaa yhteiskunnan kustantavan toimeentulotuen lisäksi musiikkiopintoja kuin manulle illallista.

Ja se lihominen... se käy erittäin helposti leipää syömällä, jos kotoa ei enää tule liikuttua juuri mihinkään.

Ruoan arvonlisäverosta tämä äiti puhui ja oli oikeassa. Ruokaa on oltava, ja sen hinta Suomessa hipoo älyttömyyttä alv:n ja parin hallitsevan kauppaketjun ansiosta. Lidlkään ei täällä ole yhtä halpa kuin muualla Euroopassa.

Sillä sellonsoitolla se tyttö ei tuolta nouse. Hän oppii ihan sen saman surkean kaavan äidiltään, kuten se äitinsä on oppinut omalta äidiltään.

Oppiakseen elämään toisella tavalla se tyttö tarvitsisi jonkin muunkin aikuisen mallin. Ei se pelkkä sellonsoitto sen kaaoksen päälle mitään auta.

Ulkonäöstä näkee myös, että tyttö syö hyvin epäterveellisesti.

Ehdottomasti fiksumpaa olisi panostaa se 200 euroa sen koko perheen elämänhallinnan opettamiseen ja siihen terveelliseen rqvitsevaan ruokaan. Ja jos ei se lähikoulu riitä, panna se lapsi johonkin kuluttomaan painotulseen, josta tyttö saisi myös matkakortin.

Vierailija
339/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja että mua rasittaa tuollaiset rutisijat!

Miksi joku opiskelee epämääräisen humanistisen tutkinnon? Joka ei tasan työllistä, jos ei sitä täydennä yhtään millään järkevällä.

Miksi joku maksaa 200 euroa lapsen sellonsoitosta kun Helsinki on täynnä ilmaisia järkeviä painotuksia?

Miksi joku väkisin toistaa sen omien vanhempiensa korpiryysyläis-tarinan? Mitä? Miksi?

Olen itse humanisti. Orvoksi jäin teininä. Valmistuin 90-luvulla.

Silti minä tajusin että se pelkkä FM ei riitä mihinkään. Ja ne lapsetkin hankin vasta kun tasan elämä jo kantoi. Eikä he opiskele noin kalliisti eikä heillä maksa harraatukset edes murto-osaa.

Ja sitä leivänpalaa ei oikeesti tarvitse vuorata kahden sentin rasvakerroksella ja ulkonäöstään voi huolehtia.

Vierailija
340/556 |
10.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, jos tuolle naiselle ilmoittais, että mulla on sulle duunia, kevyttä toimistotyötä ja muuta pientä puuhaa, niin oisko tyytyväinen vai alkaisiko vaan luetella syitä että miksi ei?

Mä veikkaan jälkimmäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan