Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka käyttää ehkäisyä on tosi itsekäs.

Vierailija
07.04.2006 |

Eihän siinä muuta kuin se että saa elää helppoa elämää ilman pieniä lapsia.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä niille lapsille, että eivät synny noin vastuuttomille vanhemmille.

Vierailija
2/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista vastuuntuntoa on käyttää ehkäisyä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole varaa elättää useampaa kuin kahta lasta! Mitä itsekästä on olla ottamatta vastaan lapsia joiden hyvinvointia ei pysty takaamaan????

Vierailija
4/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. ap

Vierailija
5/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla kuparikierukan käyttäjä, joka tappaa jo muodostuneen alkion.

Vierailija
6/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan jaksaisi hoitaa kuin yhtä vauvaa kerrallaan. Nyt kun tuo " vauva" on jo reilu kaksi vuotias niin voisin kuvitella jättäväni ehkäisyn pois. Toisaaltaa elämä on nyt juuri tosi ihanaa kun lapsi osaa jo tehdä itse asioita eikä ole enää niin sylivauva.

Toisaaltaan niin kuin joku jo mainitsikin rakastan vauvoja niin paljon etten halua sellaista ennen ku pystyn pitämään hänestä täysin huolta. En halua että toinen joutuu itkemään ja odottamaan syliä kun mies kuitenkin olisi päivät töissä.

Ihan mielenkiintoinen keskustelu vaikka hieman provosoiva aloitus=)

Vierailija
7/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme ole koskaan mieheni kanssa sitä käyttäneet. Ja meille on siunaantunut 13 maailman arvokkainta lasta, oikeita Jumalan lahjoja. <3

Ja lisää saa tulla, jos vain Luoja suo. <3

Ja olen jaksanut heidän kanssaan erittäin hyvin; kotiäitys on arvokkainta työtä, mitä maa päällään kantaa.

t:äiti 35v ja lapset: poika 3kk, poika 2v, poika 3v, poika 4v, tyttö 6v, poika 8v, poika 9v, poika 10v, poika 11v ja tyttö 11v, poika 13v, tyttö 14v ja poika 17v, sekä rakas aviomieheni ja lasteni isä 59v.

Vierailija
8/38 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain yksi tulkinta Raamatusta, että lapsia pitää antaa tulla niin paljon kuin on tullakseen. Ihan samalla tavalla itsekkääksi voisi haukkua lähes ketä tahansa, riippuu tulkinnasta.

Esim itse tapasin mieheni 17 vuotiaana. Olisimme voineet jättäytyä Jumalan johdatuksen varaan ja mennä naimisiin heti ja antaa mahdollisuuden lapsille. Kuitenkin olin jo itsekäs siinä vaiheessa, halusin itselleni ammatin, joten opiskelin ensin itseni valmiiksi (monta vuotta). Sitten vasta menimme naimisiin ja pian saimme lapsia. Taas olen ollut itsekäs ja käyttänyt ehkäisyä, koska en aio yksinäni täyttää maata lapsilla. Meillä on jo monta. Ja miksi vain sairaus (kuten ylempänä ketjussa todetaan hyäksi syyski) olisi syy käyttää ehkäisyä? Loppuuko siinä kohden kuitenkin usko? Ei vaan, järki tai itsekkyys tai epäluottamus tai omanelämänhallinta, millä nimellä sitä kukin kutsuu astuu kuvaan. Raamatussa ei määritellä sitä kohtaa yksiselitteisesti, jossa asiat pitäisi jättää Herran haltuun, omia käistyksiä voi toki esittää.

Vierailija
9/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelette ensin vain pelkästään taloudellista puolta. Mikään ei ole maailmassa arvokkaampaa kuin kotiäitiys-tai koti-isyys. Nimittäin näinkin urheita isiä on olemassa, jos luulette, että isä on pelkkä " pano-kone" .. !

toisilla on vain eri arvostukset,.. toiselle on raha se kaikkei tärkein OHJAAVA asia elämässä, toiselle Jumala.. mutta täytyy todeta, että jokainen tyylillään..

Vierailija
10/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvaa äitiyteen..

Vierailija
11/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin mutta eihän sun miehesi käy kädellä, vaikka tutkimusten mukaan kaikki muut niin tekee.

Ja yöllisistä siemensyöksyistäkin hän pidättyy vain uskonsa avulla...

Vierailija
12/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveisin viiden mamma:

poika 4kk

poika 1v 6kk

poika 3v 4kk

poika 4v 6kk

tyttö 5v 10kk

Vierailija
13/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kohdata täällä myös toinen äiti, joka arvostaa lasten tuomaa onnea ja vaurautta. Lapset ovat niin suuri lahja! :)

Tottahan toki te kaikki äidit olette rikkaita, jos olette saanet edes sen yhden ainokaisen. <3

14. Oletpas sinä katkeran kuuloinen. Mutta itseen kohistuva vihahan tuppaa yleensä kääntymään ulos päin. Siunausta sinulle! :)

t:nro.11 - 13 lapsen onnellinen äiti, sekä vaimo. <3

Vierailija
14/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurperheen äitiin, mitä saat siitä itsellesi?

Vierailija
15/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lopulta vain kaikkea muuta kuin onnellisuutta.. verrattuna siihen, jos luottaa Jumalan johdatukseen.

Mutta ole vain haaveinesi. Minä itse pyrin pois itsekkyydestä, jota toki minullakin on! vaikka mitäpä tuosta.. ei kukaan ole täydellinen ihminen.

=)

mutta muista sinäkin, itsekäs, arvostaa ihmistä, joka pitää elämäntehtävänään sitä, mitä Jumala hänelle antaa: eli luottaa Jumalaan.

Vierailija
16/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun joku suurperheen äiti sattuu sanomaan itseään onnelliseksi vaikka onkin ne 13 lasta, niin joku joka käyttää ehkäisyä, ottaa tämän jotenkin henkilökohtaisesti ja alkaa joko halveksimaan ison perheen äitiä ja isää tai sitten puolustamaan itseään,..

pointtihan kuitenkin on, että kaikki se ehkäisemättömyyskin (tai ehkäisy) on ihmisen tai perheen oma valinta, ja silloin ei tarvitse kyllä alkaa etsimään niitä syitä esim. jostakin " yhteisöstä" , jossa ajatellaan vaan kaikkien tekevän samoin ja painostavan toisiaan. Siis eihän Suomessa pakoteta olemaan tietyn ideologian tai yhteisön jäsen, ellei sydämestään tunne samaa henkisyyttä. Tämän haluaisin ihmisten ymmärtävän, etenkin niiden feministien......!

Vierailija
17/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munulla nyt vain sattuu olemaan vasta kaksi lasta, joten lapsiluvun ei tarvi vielä olla täynnä. Mutta kyllä tämä on vain aivan tavallista perhesuunnittelua, eikä mitään epäitsekkyyden leiman tavoittelua.

Vierailija
18/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkäisyä käytetään seuraavilla perusteilla - perustelut ei miyenkään aukottomia, että varmaan itsekkyyttä löytyy, mutta olemme kyllä yrittäneet ajtella kokonaisuudessaan perheen etua. Kaikki alkaa pitkälti siitä, että miehelläni on sellainen työ, jota on vaikea löytää muualta kuin pääkaupungista. Vaikka palkka on hyvä, täällä asunnot ovat kalliita. Asumme varsin ahtaasti. Lapsia on kolme ja neljäs saa vielä tulla. Mutta viidennen pitäisi jo nukkua hmmm... ehkä olkkarissa, joka sekään ei ole kovin suuri. Meidän asuntoon ei yksinkertaisesti mahdu enempää ihmisiä. Sitten ajattelemme myös lapsia. Onko meillä todella aikaa jokaiselle, pitää sylissä, olla yhdessä? Riittääkö tosiaan hyvinvointia liudalle lapsia? Varsinkin, kun olen nyt neljä kertaa tullut raskaaksi heti, kun ehkäisy on lopetettu? Meillä olisi jo kaksikymmetä lasta, jos emme olisi käyttäneet ehkäisyä. Jaksaisinko oikeasti pitää huolta heistä kaikista ympärivuorokauden? Olisinko enää edes hengissä? Kyllä, pikkuisen täytyy olla itsekäs. Sitäpaitsi, ennen kun ei käytetty ehkäisyä, ja lapsia tuli valtavasti - vain osa jäi henkiin. Tänään suurin osa lapsista jää henkiin ja hyvä niin, Luojan kiitos, mutta ajat ovat muuttuneet.

Vierailija
19/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan se, että on yleensäkin väärin käyttää ehkäisyä. Siis tämä on minun mielipide. Ei kai nyt minullakaan mitään erityistä epäitsekästä TUNNETTA ole, onko se koskaan? mutta koko se ehkäisy-ajatus on vain toisen mielestä väärin, ja sinä pidät oikeana sitä sen takia, koska haluat ja tunnet kykeneväsi sillätavalla säätelemään ja suunnittelemaan tulevaisuuttasi, etkä luota siis Jumalaan.... niinkuin jotkut muut.

Vierailija
20/38 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jo 20 lasta, mutta tuskin olisi. Onkohan yhdellä perheellä Suomessa kenties sellainen tilanne.. en oo varma. En ainakaan tunne. Sitähän toki voi keksiä kaikenlaisia syitä.. tottakai. Mutta kyllä Jumala silti tietää, mitä ihminen tarvitsee....vaikka välillä olisikin heikompia hetkiä.

Elämää. Ei tätä sen helpommaksi tehdä säätelemällä lasten tuloakaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi